Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Problem med Fabriksny mekanisk HDD.

Permalänk
Medlem

Problem med Fabriksny mekanisk HDD.

Jag köpte för en tid sedan en mekanisk Hdd här på forumet som dog i frakten, så jag skickade den till Hitachi och fick den utbytt.

Nu har jag en fabriksny Hitachi 2tb 7200rpm Sata 2 (3gb/s) som inte dyker upp i varken BIOS eller i enhets hanteraren (fick tipset om att formatera den).
Har bytt portar och sladdar och diskjäveln får ström och låter typ piiip klick klick om och om igen. (Enligt mig låter den som att den söker)
Inget händer och jag börjar tappa tålamodet.

Har ett P7P55D EVO (Sata-2)
Kan tillägga att det finns 2st (dvs 4st) jumper platser på disken och jag funderar på om dem skall användas, har inte haft med sådana att göra sedan IDE tiden och hur ska jag sätta dem i sådant fall?!

Är det någon som har något förslag på vad fan jag ska göra?

Visa signatur

[Silverstone Raven 02] [Intel SSD 320 80GB+ WD 1Tb Caviar green] [Asus P7P55D EVO] [Intel i7 2600K]
[
Corsair H70] [Zotac GTX 470 SLI] [2x4096MB Corsair Vengance 1600mhz CL9] [Corsair HX 850W 80+]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wisp_86:

Jag köpte för en tid sedan en mekanisk Hdd här på forumet som dog i frakten, så jag skickade den till Hitachi och fick den utbytt.

Nu har jag en fabriksny Hitachi 2tb 7200rpm Sata 2 (3gb/s) som inte dyker upp i varken BIOS eller i enhets hanteraren (fick tipset om att formatera den).
Har bytt portar och sladdar och diskjäveln får ström och låter typ piiip klick klick om och om igen. (Enligt mig låter den som att den söker)
Inget händer och jag börjar tappa tålamodet.

Har ett P7P55D EVO (Sata-2)

Är det någon som har något förslag på vad fan jag ska göra?

Testa i annan dator eller i ett extern chassi.

Aka: Det är inte bra ifall den inte hittas i bios.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Nu har jag satt disken i ett kabinett och det gav inget resultat det heller. Tack Hzup för svar. Ha en go helg!

Visa signatur

[Silverstone Raven 02] [Intel SSD 320 80GB+ WD 1Tb Caviar green] [Asus P7P55D EVO] [Intel i7 2600K]
[
Corsair H70] [Zotac GTX 470 SLI] [2x4096MB Corsair Vengance 1600mhz CL9] [Corsair HX 850W 80+]