Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av putte_br:

Skulle tro något av det du skrev. Inte för jag vet skillnaden. Även Win 8 rättstavar åt mig.

Men skriver jag Valideringslänk så kommer det upp under sökfält: (Menade du: Validerings Länk)
Och då antar jag att det ska skrivas på det viset?

Jag kan inte stava och det får burken göra åt mig annars blir det svårt att veta vad jag skriver.

Oj oj oj. Googles förslag är absolut inte på långa vägar någon stavningskontroll. Det den gör är att föreslå någonting som är mycket vanligare att folk söker efter. "Valideringslänk" är ett extremt ovanligt sökord, men "validerings" och "länk" är troligen mycket vanliga.

För övrigt finns det ingen stavningskontroll som kan upptäcka alla särskrivningar. Både "validerings" och "länk" är ju korrekt stavade ord, så de skulle inte upptäckas oavsett vilket program du använder.

"Valideringslänk" är ett ord, så det ska inte ha något mellanrum i sig.

Nu antar jag att du inte orkar ändra alla förekomster av särskrivningen i trådstarten, men frukta icke! Klistra bara in texten i valfri texteditor (Notepad++, Sublime Text eller i värsta fall Notepad) och ersätt alla med ett par knapptryck!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

http://valid.canardpc.com/2381309
får man vara med i listan?

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Skrivet av XrOo:

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Hur i helvete lyckades du med det!?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av XrOo:

Fin är det vatten ? Min c2d fick jag bara upp till 6ghz

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Läge för 6,7 och 8GHz klubb.

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2118899

Edit:
+7GHz från 2007: http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=158640

Permalänk
Medlem
Skrivet av blossa:

verkligen inte illa pissat hur många liter kväve plågade ni den stackarn med?

ingen ny validering precis.

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1789416
Har en på 5.9 (59x100) också.
TS: jag vill inte vara med på listan.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Oj oj oj. Googles förslag är absolut inte på långa vägar någon stavningskontroll. Det den gör är att föreslå någonting som är mycket vanligare att folk söker efter. "Valideringslänk" är ett extremt ovanligt sökord, men "validerings" och "länk" är troligen mycket vanliga.

För övrigt finns det ingen stavningskontroll som kan upptäcka alla särskrivningar. Både "validerings" och "länk" är ju korrekt stavade ord, så de skulle inte upptäckas oavsett vilket program du använder.

"Valideringslänk" är ett ord, så det ska inte ha något mellanrum i sig.

Nu antar jag att du inte orkar ändra alla förekomster av särskrivningen i trådstarten, men frukta icke! Klistra bara in texten i valfri texteditor (Notepad++, Sublime Text eller i värsta fall Notepad) och ersätt alla med ett par knapptryck!

får ändra det imorgon för nu är det säng dags.

och du har nog rätt för jag är kass på ord.
putte

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

visst får du vara med i listan om du vill men bild bevis behövs pga den höga oc.

Har fått PM och bildbevis men XrOo vill inte vara med i listan på 6174MHz på en Intel Core 2 E8400 (3.0Ghz).

putte_br

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

verkligen inte illa pissat hur många liter kväve plågade ni den stackarn med?

ingen ny validering precis.

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1789416
Har en på 5.9 (59x100) också.
TS: jag vill inte vara med på listan.

Den har jag kört några gånger, men totalt kanske 100 L. Jag tror det går att få till validering på över 8GHz med den om man vill. Köpsugen?

Bra fart på dina grejer.

Testade ikväll en 3770k som jag haft liggande ouppackad. Orsaken är att en intressent av bräda och prolle ville ha "funktionsbevis", annars hade jag sålt prollen ouppackad.
# 5000 MHz (Intel/3770k) med luftkylning av blossa http://valid.canardpc.com/yh7mqi
En runda SP32M:

Permalänk
Medlem
Skrivet av blossa:

Den har jag kört några gånger, men totalt kanske 100 L. Jag tror det går att få till validering på över 8GHz med den om man vill. Köpsugen?

Bra fart på dina grejer.

Testade ikväll en 3770k som jag haft liggande ouppackad. Orsaken är att en intressent av bräda och prolle ville ha "funktionsbevis", annars hade jag sålt prollen ouppackad.
# 5000 MHz (Intel/3770k) med luftkylning av blossa http://valid.canardpc.com/yh7mqi
En runda SP32M:
http://loppmarknader.se.hemsida.eu/screen043.jpg

Roligt med superpi resultat men du har nog gjort testet på 32M men jag vill ha ett resultat på 1M så jag kan lägga in dig i superpi listan.

M.v.H Putte_br

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Medlem

I did a superpi on my new 3770k

Dont know if i did it right but the 1m went smoth and no errors.

Det blev vist på engelska , jajja

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Vilken kylning?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mutt:

Vilken kylning?

Skickades från m.sweclockers.com

Frysspray. Inte allt för originellt kanske.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Frysspray. Inte allt för originellt kanske.

Bullshit! Inte en chans att du kört det resultatet på "luft" med kylspray! Ska du fuska så gör det lite trovärdigt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mutt:

Bullshit! Inte en chans att du kört det resultatet på "luft" med kylspray! Ska du fuska så gör det lite trovärdigt...

vart har han fuskat?

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Medlem

Det är ett helt orimligt resultat, alla som har lite koll ser det. Och ja, jag håller på med överklockning, kolla in min profil på hwbot.org om du inte tror mig.

Permalänk
Skrivet av The Mutt:

Det är ett helt orimligt resultat, alla som har lite koll ser det. Och ja, jag håller på med överklockning, kolla in min profil på hwbot.org om du inte tror mig.

Lyckades boota in i Windows iaf.. Är det så orimligt..?? Många har ju dragit upp den processorn dit och högre!

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

På luft med en e8400? JA! Med kväve nej men det är dessutom det högsta någon någonsin klarat av med just den processorn och det var en väldigt populär processor när den var aktuell som många proffs har kört den med kväve...

Permalänk

Hur mycket vcore brukar man få ligga på för att få 5,0Ghz?

Ligger på 4,6Ghz med 1,3 vcore atm.
Blir inte stabilt på 4,7Ghz med 1,35 vcore, vill inte dra upp den mer, blir alldelles för höga temperaturer

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mutt:

Bullshit! Inte en chans att du kört det resultatet på "luft" med kylspray! Ska du fuska så gör det lite trovärdigt...

inte omöjligt att boota till windows bara

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Medlem

Hej!

Satte spänningen på 1.5 Volt och testade. Läskigt, man blir ju alldeles svettig. Hoppas jag har gjort rätt med valideringen.

# 5331.42MHz (Intel/3770K) på VATTEN av DLI Valideringslänk

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emilasd:

Hur mycket vcore brukar man få ligga på för att få 5,0Ghz?

Ligger på 4,6Ghz med 1,3 vcore atm.
Blir inte stabilt på 4,7Ghz med 1,35 vcore, vill inte dra upp den mer, blir alldelles för höga temperaturer

Skickades från m.sweclockers.com

Vilken cpu kanske gäller det
Jag kör min på 1.6v vid 5.3ghz
Och 1.5 vid 5ghz

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red110:

inte omöjligt att boota till windows bara

Jo, det är inte bara att boota in i win i den hastigheten. Kan du boota in i windows i 6ghz med din processor på luft? Som sagt, alla som kan något ser direkt att det är något som inte stämmer...

Permalänk
Skrivet av hytin:

Vilken cpu kanske gäller det
Jag kör min på 1.6v vid 5.3ghz
Och 1.5 vid 5ghz

Det gäller i5 3570k

Permalänk
Medlem

Sitter och OC lite nu och lyckats komma upp i valideringslänk

Får se om jag kommer högre till ikväll.
Snabb lappa cpun i går med 600 papper och Vattenblocket.

M.v.H Putte_br

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av The Mutt:

Jo, det är inte bara att boota in i win i den hastigheten. Kan du boota in i windows i 6ghz med din processor på luft? Som sagt, alla som kan något ser direkt att det är något som inte stämmer...

Frysspray, inte traditionell luftkylning.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mutt:

Jo, det är inte bara att boota in i win i den hastigheten. Kan du boota in i windows i 6ghz med din processor på luft? Som sagt, alla som kan något ser direkt att det är något som inte stämmer...

Fast nu var det inte luft, jag kan inte boota ens på 4.7, har dåligt chip

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Frysspray, inte traditionell luftkylning.

Frysspray -35-40 Och det är på ytan. Om proffsen inte kommer så högt med kväve som ligger på -196 så är det inte möjligt att han nått så högt med frysspray. Och det hjälper inte hur mycket han slimmat sitt os...