Permalänk
Medlem

Problem med Asus PB278Q?

Tjena på er nu är det så här att jag har köpt en Asus PB278Q och är super nöjd med både det ena å de andra för att inte tala om den älskvärda 2560x1440 upplösningen. Och färgen är ju otrolig.

Men nu är det så att jag vet inte om jag inbillar mig eller om detta är ett problem. När jag lirar Diablo 3 tex och spelar ett tag så kan det komma moment där det helt plötsligt laggar satan i spelet alltså inte nätverkslagg som man är van vid utan spelet hackar satan vid stora klungor eller när det är mycket grafik på gång som skall hanteras. Som tex sandstormar i Akt 2 men mycket partiklar å så i luften.

Och jag vet låter som om grafikkortet flaskhalsar men det skall vara omöjligt då jag kör med ett 7970 med direct cu II så det kan inte vara den och detta började uppstå när jag gick från min LG 120 HZ 1920x1080p skärm men jag undrar det kan väl då inte vara att Grafikkortet inte klarar av att driva Diablo 3 i den upplösningen det låter helt galet i min mening.

Jag har testat alla möjliga lägen på skärmen men inget klarar sig undan det problemet det ända som verkar hjälpa lite är när jag slår på Vertical Sync på Diablo 3 så den bara har 60 fps konstant.

Så någon annan av er som upplevt detta när ni gått från 120 hz till dessa nya skärmar?

MVH