Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Jantelagen segrade igen. Eller? Kan folk inte försöka vara lite konstruktiva på Swec?
Till TS: Försök att förklara tydligare vad ditt problem är och mindre runtomkring så tror jag att du kommer att få bättre svar. Angående kylningen så måste du nästan garanterat satsa på sjukt feta grejer om du vill komma ner i temps.

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Skrivet av AvloppetHimSelf:

Jag är jävligt lycklig. Och själv hatar jag med mytomani

Skickades från m.sweclockers.com

Btw, 30 grader C på komponenterna med 27 grader C som rumstemperatur kan du glömma. 50 grader C är bra temps, det är RIMLIGA temps. (Tillskillnad ifrån monsterdatorn du har införskaffat dig för 3000kr )

Permalänk

Vad kör du för cpukylare om du rullar den i 5.1ghz med sli i burken? Du kör inte vatten och gpu:erna ligger på 50c, luktar troll.

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Skrivet av rallyreavan91:

Jantelagen segrade igen. Eller? Kan folk inte försöka vara lite konstruktiva på Swec?
Till TS: Försök att förklara tydligare vad ditt problem är och mindre runtomkring så tror jag att du kommer att få bättre svar. Angående kylningen så måste du nästan garanterat satsa på sjukt feta grejer om du vill komma ner i temps.

Japp, väljer att hålla det på 50 grader vill inte lägga massa tusenlappar på kylning då ni säger att 50 grader inte är något. Tack för ditt vägledande svart till mitt beslut

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mitt enda tips av egen erfarenhet är att prioritera stora fläktar framför flera små, när det gäller chassiekylning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeoCarlsson:

Vad kör du för cpukylare om du rullar den i 5.1ghz med sli i burken? Du kör inte vatten och gpu:erna ligger på 50c, luktar troll.

Presis, det är inget mer änn ett troll som lyckats få uppmärksamhet för en dag eller två. 5.1 GHz med en Intel Core i7 med hans temperaturer är egentligen inte orealistiskt men det faktum att han inte använder sig av vattenkylning och inte vill ha vattenkylning kan bara tyda på en sak: Troll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AvloppetHimSelf:

Börja låta mer o mer som avundsjuka. Behöver inte mytta, och varför skulle jag vara bästa polar med intels vd o kända människor? Skulle påstå att du drar ner sweclockers med dina negativa kommentarer.

Skickades från m.sweclockers.com

Är det allt du kan använda som försvar? Avundsjuka?
Ge oss bevis då, så kan jag till o med jag erkänna att jag hade fel.

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Skrivet av LeoCarlsson:

Vad kör du för cpukylare om du rullar den i 5.1ghz med sli i burken? Du kör inte vatten och gpu:erna ligger på 50c, luktar troll.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=656714#reviews en sådan modell. + chassi fläkt som hjälper till

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av AvloppetHimSelf:

Har 2st gtx 680 till grafikkort
Intel core i7 klockad på 5.1
32 gb ram
SSD 320GB

Och priset beror på att min bror jobbar där så fick betala 10% på varje del vilket blir ingenting i kostnad!

Skickades från m.sweclockers.com

Då fick man det förklarat då

Jävligt najs att få dem delarna för 90% av priset! Som spelutvecklare skulle det suttit jävligt najs. Lycko dig!

Dem delarna och Noctua kylaren så är 50 grader på överklockning väldigt bra! Det är ingenting så behåll det som det är, du vinner inget på att försöka få det kallare då komponenterna inte tar någon som helst skada vid de "låga" temperaturerna, uppåt 85 grader plus är det dags att fundera på ny kylning...

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Du har ingen bild? Vill se hur det ser ut och en bild säger mer än tusen ord.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Skrivet av Extremaz:

Då fick man det förklarat då

Jävligt najs att få dem delarna för 90% av priset! Som spelutvecklare skulle det suttit jävligt najs. Lycko dig!

Dem delarna och Noctua kylaren så är 50 grader på överklockning väldigt bra! Det är ingenting så behåll det som det är, du vinner inget på att försöka få det kallare då komponenterna inte tar någon som helst skada vid de "låga" temperaturerna, uppåt 85 grader plus är det dags att fundera på ny kylning...

Höll på med spelprogrammering innan. Och väldigt lite nu så det passar mig. Och behåller kylningen som det är nu :).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Geeks
SweClockers

Trams.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015