qvo6, ett virus som jag inte kan ta bort. Hjälp.

Permalänk

qvo6, ett virus som jag inte kan ta bort. Hjälp.

Hej, jag har haft lite problem på sista tiden, qvo6 har blivit min standard webläsare och jag kan inte ta bort det, och enligt Google är detta ett virus. Först testade jag att gå in på Hantera inlägg på webbläsaren och raderade det där, inga resultat. Sedan testade jag att gå in på Egenskaper för internet>allmänt och ändra standard webbläsaren till Google.se men den ändrade tillbaka hela tiden. Jag vet inte vad jag ska göra?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnlyThisTme:

Hej, jag har haft lite problem på sista tiden, qvo6 har blivit min standard webläsare och jag kan inte ta bort det, och enligt Google är detta ett virus. Först testade jag att gå in på Hantera inlägg på webbläsaren och raderade det där, inga resultat. Sedan testade jag att gå in på Egenskaper för internet>allmänt och ändra standard webbläsaren till Google.se men den ändrade tillbaka hela tiden. Jag vet inte vad jag ska göra?!

Ladda ner AVG och MBAM Antimalware. Avinstallera alla konstiga program i programhateraren och kör fullständiga sökningar på antivirus och antimalware. Testa att installera någon annan webbläsare för att se om samma sak händer med den. (ot: google.se är inte webbläsaren, det är startsidan i webbläsaren)

edit: den här tråden kan nog hjälpa: http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/1199789...

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk

Gå in på kontrollpanelen och ta bort "eSafe Security Control" & "Desk 365"

Permalänk
Avstängd

Även HiJackThis kan hjälpa.
Låta Avast göra en uppstarts skanning av Systemdisken och andra diskar.
Framförallt får man många söknamn att använda i Regedit och söka igenom Systemregistret efter dessa registerposter.
Även sökning i Systemdisken efter mappar som dessa "program" huserar i och ta bort dem manuellt.

Fast har man otur så kan ett virusprogram rota sig så illa att det är enklare att bara ominstallera datorns OS.

Visa signatur
Permalänk

inget av det här har hjälpt Qvo6.com är min standard webbläsare vad jag än gör, jag har även raderat eSafe Security Control" & "Desk 365

Permalänk
Skrivet av OnlyThisTme:

inget av det här har hjälpt Qvo6.com är min standard webbläsare vad jag än gör, jag har även raderat eSafe Security Control" & "Desk 365

Sedan ska du ju ändra hemsidan i webläsaren du använder.. Om du redan inte har gjort det, se här: http://www.qvo6.com/uninstall.html

Permalänk

Ha ha ha ursäkta jag skrattar Hade samma problem förra veckan kvittade vad jag gjorde av det som skrivs här i tråden. Höll på att slita mitt hår av förbannelse. Slutade med att jag fick be min son fixa det till mig via crossloop connect.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate