Mining Rigs Tråden (Bilder)

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Kakann:

Byggde om lite idag, köpte plastlådor och bytte ut mina chassin som jag har haft grejerna i tidigare. Tar mycket mindre plats och är svalare så det låter mindre. Det är 2st 950, 2st 7970, 4st 280x och 2st R9 290 Tri-X (i spelburken längst ner). De fyra riggarna i plastlådorna rullar på med BAMT 1.3, totalt ca 7Mh/s.

http://i.imgur.com/KsrMPDm.jpg

Imponerade total hash-rate!
Det är dock något som skriker i hjärtat när man ser alla komponenterna ligga mer eller mindre på varann i för små plastlådor..

.. Men de rika, de kan - antar jag?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Imponerade total hash-rate!
Det är dock något som skriker i hjärtat när man ser alla komponenterna ligga mer eller mindre på varann i för små plastlådor..

.. Men de rika, de kan - antar jag?

De här lådorna funkar sjukt bra med ett mATX-moderkort faktiskt. Moderkortet går precis ner i botten och så finns det exakt med plats över till nätagget. GPUerna är inte nära att röra vid varandra eller moderkortet så det är lugnt. Klart det hade gått att göra det snyggare (hänge de på kanten och sen göra hål på andra sidan så de kan sticka ut om du förstår?) men jag vill bara tjäna pengar.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Kakann:

De här lådorna funkar sjukt bra med ett mATX-moderkort faktiskt. Moderkortet går precis ner i botten och så finns det exakt med plats över till nätagget. GPUerna är inte nära att röra vid varandra eller moderkortet så det är lugnt. Klart det hade gått att göra det snyggare (hänge de på kanten och sen göra hål på andra sidan så de kan sticka ut om du förstår?) men jag vill bara tjäna pengar.

Gillar ditt tänk, performance before style
Mest khash vinner.. och du har onekligen något bra här.

Köpt alla korten nya eller shoppat beggat lite här och där?

Vilka moderkort är det du kör med?
Nu när jag fick till en hyffsad build med min trådback-design skall jag nog köpa på mig lite fler kort och få upp min rate också... faktiskt

Fan detta är som ett gift!!!, man vill bara ha mer och mer i jakt på siffrorna!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Gillar ditt tänk, performance before style
Mest khash vinner.. och du har onekligen något bra här.

Köpt alla korten nya eller shoppat beggat lite här och där?

Vilka moderkort är det du kör med?
Nu när jag fick till en hyffsad build med min trådback-design skall jag nog köpa på mig lite fler kort och få upp min rate också... faktiskt

Fan detta är som ett gift!!!, man vill bara ha mer och mer i jakt på siffrorna!

Köpt alla grafikkort begagnade förutom de i spelburken, snittpris typ 1600kr för 7950, 1900kr för 7970 och 1950kr för 280x. Moderkortet var något billigt från Webhallen (329kr) med socket FM1 då. Varje rigg gick på ~1600kr utöver grafikkorten. Som det är just nu vet jag inte om jag skulle köpa på mig mer grejer, i alla fall inte nya prylar, då intäkterna har gått ner som tusan. Som det är nu får jag ut drygt 200kr/dag på 7Mh/s.

Permalänk
Skrivet av Kakann:

Byggde om lite idag, köpte plastlådor och bytte ut mina chassin som jag har haft grejerna i tidigare. Tar mycket mindre plats och är svalare så det låter mindre. Det är 2st 950, 2st 7970, 4st 280x och 2st R9 290 Tri-X (i spelburken längst ner). De fyra riggarna i plastlådorna rullar på med BAMT 1.3, totalt ca 7Mh/s.

http://i.imgur.com/KsrMPDm.jpg

Dold text

Riktigt snyggt
Gillar variationen

Visa signatur

Citera vänligen

Permalänk
Medlem

Riggen:

Prestation:

Innehåll:
Asrock H81 Pro BTC
XFX Pro 1250W
6x Sapphire R9 270X Dual-X
Hemmabyggdt chassi av 20x20mm alu-list från Clas-ohlson, några plankbitar, självborrande skruv, små dörrstoppar som fötter

Batch:
--scrypt -d 0,1,2,3,4,5 -I 19 --gpu-engine 1132 --gpu-memclock 1500 -w 256 --lookup-gap 2 --failover-only --auto-fan --gpu--temp-cutoff 83 --temp-overheat 75 --temp-target 68

Bra:
-270X drar lite Watt stycket så jag kör 6st på en PSU
-Låg temp (67-70°C)
-Knepigt att få Sapphires 270X att komma upp i 477kh/s men löste det med denna guide.
-Får alltid en eller 3 HW när man startar men går extremt stabilt resten av tiden.

Gjort om batch så du ska få ut ännu mer utan att öka vddc.
Visa signatur

Asrock H81 Pro BTC | XFX Pro (2250W) | 6st Sapphire 270X Dual-X - 2.8 Mh/s | Windows 8.1 | Cgminer 3.7.2 | Catalyst 13.12 (Mod)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh0ken:

Ska inte 270x korten komma upp i 400-450Kh/s?
Ja fick upp ett 270x i 400 med guidelinjer via de som finns på https://litecoin.info/Mining_hardware_comparison .

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

Jag har äntligen blivit färdig med min mining rig och börjar bli nöjd med att få up mina 3st 280x grafikkort till ungefär 2100 Kh/s.

Vet att det finns dem som fått mer men verkar rätt svårt, jag har inte klockat dem men bytit bios för att dra ner voltage.

Ni hittar bilder på galleriet: http://www.sweclockers.com/galleri/12223-mining-rig-3-x-280x-...

Visa signatur

| Intel Core i7 8700K || Corsair Hydro H115i || ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING |
| G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 || GeForce GTX1070 ARMOR 8G OC |
| Samsung 850-Series EVO 500GB SSD x 2 || Corsair RM750X 750W v2 || Corsair Carbide 400Q |
| ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING |

Permalänk
Medlem
Skrivet av spinxen:

Min senaste rigg

  • 6 x Asus R9 270 DC2

  • Gigabyte 990FX AM3

  • 2GB DDR3

  • Sempron 145

  • Corsair CX750 750W

  • Fractal R2 750W

  • Add2PSU

  • 6x x1->x16 powerd risers

ca 2950Kh/s på 950W

Vad kör du för OS, Drivar, osv? Haft problem på senaste med Windows 8.1 så funderar på köra BAMT istället. Vars köpte du dina alu profiler? Några tips?

Visa signatur

Asrock H81 Pro BTC | XFX Pro (2250W) | 6st Sapphire 270X Dual-X - 2.8 Mh/s | Windows 8.1 | Cgminer 3.7.2 | Catalyst 13.12 (Mod)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh0ken:

Vad kör du för OS, Drivar, osv? Haft problem på senaste med Windows 8.1 så funderar på köra BAMT istället. Vars köpte du dina alu profiler? Några tips?

Jag kör Litecoin BAMT 1.5 (Catalyst 14.1) och fungerar fint.

Visa signatur

| Intel Core i7 8700K || Corsair Hydro H115i || ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING |
| G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 || GeForce GTX1070 ARMOR 8G OC |
| Samsung 850-Series EVO 500GB SSD x 2 || Corsair RM750X 750W v2 || Corsair Carbide 400Q |
| ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh0ken:

Vad kör du för OS, Drivar, osv? Haft problem på senaste med Windows 8.1 så funderar på köra BAMT istället. Vars köpte du dina alu profiler? Några tips?

Tjena, jag kör BAMT 1.4 från användaren honeybee på litecointalk.org forumet. Profilerna köpta jag på Bauhaus, kostade ca 600kr vilket är lite dyrt men de blev snyggt iaf. Svarar gärna på fler frågor!

BAMT 1.4 från användaren honeybee
https://litecointalk.org/index.php?topic=2924.msg116877#msg11...

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Medlem
Dold text

Kör dock inte med Asuskortet i riggen just nu då det kortet rullar på i maindatorn.

3 MSI 280x
Corsair RM 1000W
2x2 GB Corsair 1333Mhz RAM
Athlon II 635 CPU
Gigabyte GA-970A-DS3P

Skall uppgradera till 2 till kort när det finns i lager, tjänar ca $15/dag i nuläget med tre kort.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Zedong:

Kör dock inte med Asuskortet i riggen just nu då det kortet rullar på i maindatorn.

3 MSI 280x
Corsair RM 1000W
2x2 GB Corsair 1333Mhz RAM
Athlon II 635 CPU
Gigabyte GA-970A-DS3P

Skall uppgradera till 2 till kort när det finns i lager, tjänar ca $15/dag i nuläget med tre kort.

Vad mine:ar du?

Jag får 0.4LTC med två kort. Motsvarar ca 6.4USD.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Här får ni lite bilder på min lilla mining setup

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitos:

Här får ni lite bilder på min lilla mining setup
http://i.imgur.com/6aEyIqk.jpg

http://i.imgur.com/o61UOEI.jpg

Riktigt snyggt. Har du byggt ställningen själv eller är det någon skohylla som du har modifierat?
Hur har du fäst dem på varandra förresten?

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Riktigt snyggt. Har du byggt ställningen själv eller är det någon skohylla som du har modifierat?
Hur har du fäst dem på varandra förresten?

Tack! Jag har använt mig av denna skohylla http://jysk.se/forvaring/hallmobler/skoforvaring/skohylla-fargo-vit
Skohyllan är redan färdig för att kunna stapla på varandra med hjälp av 4 plugg.

Permalänk
Medlem

Mitt kommande mining place!
Galleri:http://www.sweclockers.com/galleri/12249-garderobs-litecoindo...
Galleriet kommer uppdateras senare i veckan då alla komponenter är på plats!

Visa signatur

Specs: ASRock Z87 Extreme3, Intel Core i7 4770k 4.4Ghz, Corsair Vengeance 16GB DDR3, Corsair Hydro H70 PNP

Permalänk
Inaktiv

Använder en Raspberry pi med MinePeon som mining rig. Och får i Minepeon 4080Mh/s men kollar jag på Slush's pool så får jag bara ut 173Mh/s Vad kan vara fel ?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av xitos:

Här får ni lite bilder på min lilla mining setup
http://i.imgur.com/6aEyIqk.jpg

http://i.imgur.com/o61UOEI.jpg

Hur presterar dina XFX kort?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Använder en Raspberry pi med MinePeon som mining rig. Och får i Minepeon 4080Mh/s men kollar jag på Slush's pool så får jag bara ut 173Mh/s Vad kan vara fel ?

Det tar tid innan den visar korrekta värden.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem

Tänkte bara tipsa om att ASRock H81 Pro BTC finns i lager på inet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Callema:

Tänkte bara tipsa om att ASRock H81 Pro BTC finns i lager på inet.

Vilken processor hade ni kört till detta kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaXaNN:

Vilken processor hade ni kört till detta kort?

Den billigaste.

Permalänk

Här kommer en bild på min senaste "version"!
Lego kan vara mer användbart än vad man tror!
Får också be om ursäkt för min oerhört dåliga mobilkamera!

1x Sapphire 280X Toxic Tri-x
1x Gigabyte 280X OC Windforce

1x Corsair RM650W 80+ Gold
1x XFX Core Edition 550W 80+ Bronze

Gigabytes ligger på 70 grader(1.2VDDC, ej moddad) medans Sapphiren ligger på 71 grader(1.1VDDC moddad med VBE7).

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av metalkiller78:

Här kommer en bild på min senaste "version"!
Lego kan vara mer användbart än vad man tror!
Får också be om ursäkt för min oerhört dåliga mobilkamera!
http://i.imgur.com/2eWYqOL.jpg

1x Sapphire 280X Toxic Tri-x
1x Gigabyte 280X OC Windforce

1x Corsair RM650W 80+ Gold
1x XFX Core Edition 550W 80+ Bronze

Gigabytes ligger på 70 grader(1.2VDDC, ej moddad) medans Sapphiren ligger på 71 grader(1.1VDDC moddad med VBE7).

Du borde ta bort foliepåsen under moderkortet. Påsen är ledande på utsidan och kan skada vissa komponenter då det uppstår väldigt låga krypströmmar mellan alla komponenter på baksidan.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Du borde ta bort foliepåsen under moderkortet. Påsen är ledande på utsidan och kan skada vissa komponenter då det uppstår väldigt låga krypströmmar mellan alla komponenter på baksidan.

Det hade jag ingen aning om, trodde dessa plaster var helt fria från elektricitet.. ska genast fixa, räcker det att vända utochin på påsen eller kanske t.o.m klippa sönder den för att få insidan uppåt? Om inte får jag fixa ett litet stativ till moderkortet.

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av metalkiller78:

Det hade jag ingen aning om, trodde dessa plaster var helt fria från elektricitet.. ska genast fixa, räcker det att vända utochin på påsen eller kanske t.o.m klippa sönder den för att få insidan uppåt? Om inte får jag fixa ett litet stativ till moderkortet.

Nej. Påsen är alltid ledande på utsidan oavsätt hur du vänder eller klipper den. Klipper du den till ett lager så leder liksåväl.

Läs på kring faraday bur om du undrar hur det fungerar.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Nej. Påsen är alltid ledande på utsidan oavsätt hur du vänder eller klipper den. Klipper du den till ett lager så leder liksåväl.

Läs på kring faraday bur om du undrar hur det fungerar.

Ska göra så fort tiden låter mig!
Men är inte hela poängen med ESD påsar(som t.ex grafikkort ligger i när man köper dem) att dem inte ska vara ledande?
Sorry, for min okunnighet kring ämnet!

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av metalkiller78:

Ska göra så fort tiden låter mig!
Men är inte hela poängen med ESD påsar(som t.ex grafikkort ligger i när man köper dem) att dem inte ska vara ledande?
Sorry, for min okunnighet kring ämnet!

Yes. Påsen ska vara ledande på utsidan. Enligt Faradays lag så kommer alla laddningar röra sig på utsidan av påsen och på så sätt kommer inte komponenten påverkas av förändringar av spänning runt om.

Sedan finns det Anti-stat skyddade och "ESD-Shielded" som är två olika varianter. Skyddande är de rosa påsarna/skummet. De har en hög resistans men kan fortfarande släppa igenom höga spänningar rätt igenom. En "Shielded" är alltid isolerande fram tills man bränner hål på påsen med höga strömmar.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Yes. Påsen ska vara ledande på utsidan. Enligt Faradays lag så kommer alla laddningar röra sig på utsidan av påsen och på så sätt kommer inte komponenten påverkas av förändringar av spänning runt om.

Sedan finns det Anti-stat skyddade och "ESD-Shielded" som är två olika varianter. Skyddande är de rosa påsarna/skummet. De har en hög resistans men kan fortfarande släppa igenom höga spänningar rätt igenom. En "Shielded" är alltid isolerande fram tills man bränner hål på påsen med höga strömmar.

Intressant!
Du verkar ha bra koll på detta, finns det någon annat materiel du kan rekommendera, eller ska jag låta den ligga direkt på(i detta fall målat trä), eller ska jag fixa något slags stativ?

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T