Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Ny CPU-luftkylare, vilka passar?

Tja, som topic lyder så undrar jag vilka/vilken kylare som passar mig. Då tänker jag främst inte på socket (1150) utan om den passar i mitt chassi. Jag har ett Cooler Master Cosmos S och jag har kvar den stora 200mm fläkten. Det innebär att den inkräktar lite på utrymmet som finns för processorkylare. Därför undrar jag egentligen hur hög kylare kan jag ha utan att behöva ta bort den stora fläkten?

Maxpriset för kylaren är väl en 600-700:-, någonting i den stilen.

Dimensioner på chassit, saxat från Sweclockers test utav det:

Dimensioner (HxBxD) 598 x 266 x 628 mm

Visa signatur

| Chassi: Cooler Master Cosmos S | Mobo: Asus z87 Deluxe | CPU: Intel i7 4770K | CPU-cooler: Noctua NH-U9B | Grafikkort: Asus GTX 780 DCII | RAM: 16GB Corsair Vengeance LP | SSD: Samsung 840 120GB | PSU: Corsair HX1050 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sniffy:

Tja, som topic lyder så undrar jag vilka/vilken kylare som passar mig. Då tänker jag främst inte på socket (1150) utan om den passar i mitt chassi. Jag har ett Cooler Master Cosmos S och jag har kvar den stora 200mm fläkten. Det innebär att den inkräktar lite på utrymmet som finns för processorkylare. Därför undrar jag egentligen hur hög kylare kan jag ha utan att behöva ta bort den stora fläkten?

Maxpriset för kylaren är väl en 600-700:-, någonting i den stilen.

Dimensioner på chassit, saxat från Sweclockers test utav det:

Dimensioner (HxBxD) 598 x 266 x 628 mm

154.9mm

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Edit. Tar bort mitt okvalificerande gissande. Någon annan visste.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Vet du det eller var det något du hittade på precis nu?

Skrivet av CoZalon:

Edit. Tar bort mitt okvalificerande gissande. Någon annan visste.

Jag har bara hört att folk har haft lite bekymmer med just den stora fläkten och höga kylare...

Visa signatur

| Chassi: Cooler Master Cosmos S | Mobo: Asus z87 Deluxe | CPU: Intel i7 4770K | CPU-cooler: Noctua NH-U9B | Grafikkort: Asus GTX 780 DCII | RAM: 16GB Corsair Vengeance LP | SSD: Samsung 840 120GB | PSU: Corsair HX1050 |

Permalänk
Medlem

Googla på chassit, brukar stå hur hög cpu-kylare som går in i det

Permalänk
Medlem

Tog ca 30 sek, http://www.coolermaster.com/product/Detail/case/full-tower/co...

Som tidigare skrivit: CPU cooler height:154.9mm

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sniffy:

Vet du det eller var det något du hittade på precis nu?

Jag har bara hört att folk har haft lite bekymmer med just den stora fläkten och höga kylare...

Jag gissar aldrig Länk till manualen: http://www.coolermaster.com/xresserver01-DLFILE-P13021802199d...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Davos04:

Googla på chassit, brukar stå hur hög cpu-kylare som går in i det

Skrivet av Davos04:

Tog ca 30 sek, http://www.coolermaster.com/product/Detail/case/full-tower/co...

Som tidigare skrivit: CPU cooler height:154.9mm

Skrivet av screamin-daemon:

Jag tackar och bockar för hjälpen. Har tidigare sökt efter just denna uppgift och jag fick inte fram något svar då, så därför frågade jag denna gång. Hur som helst, tack för all hjälp.

Visa signatur

| Chassi: Cooler Master Cosmos S | Mobo: Asus z87 Deluxe | CPU: Intel i7 4770K | CPU-cooler: Noctua NH-U9B | Grafikkort: Asus GTX 780 DCII | RAM: 16GB Corsair Vengeance LP | SSD: Samsung 840 120GB | PSU: Corsair HX1050 |