Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Angående fläkt på vattenkylning

Hej!
Jag köpte en Corsair Hydro H60 härom dagen och satte då fläkten på "baksidan" av radiatorn, närmst chassit, med blåset inåt. Är det rätt att ha det så, eller bör jag vända på fläkten, så den blåser ut? Vad är bäst för att hålla processorn kall?

Radiatorn sitter förövrigt på bakdelen av chassit.

Permalänk
Medlem

beroende på rad så är det marginell skillnad på blås eller sug. men du behöver beskriva alla andra fläktar i systemet o hur du planerat luftflödet i datorn.

oftast är det bättre o dra ur den varma luften.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jontes123:

Hej!
Jag köpte en Corsair Hydro H60 härom dagen och satte då fläkten på "baksidan" av radiatorn, närmst chassit, med blåset inåt. Är det rätt att ha det så, eller bör jag vända på fläkten, så den blåser ut? Vad är bäst för att hålla processorn kall?

Radiatorn sitter förövrigt på bakdelen av chassit.

Har du ett inblås i fronten på chassit så ska du ha utblås i baken. Och om du då sätter fläkten så att den drar luft genom radiatorn, inte trycker, så får du mindre problem med damm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jontes123:

Hej!
Jag köpte en Corsair Hydro H60 härom dagen och satte då fläkten på "baksidan" av radiatorn, närmst chassit, med blåset inåt. Är det rätt att ha det så, eller bör jag vända på fläkten, så den blåser ut? Vad är bäst för att hålla processorn kall?

Radiatorn sitter förövrigt på bakdelen av chassit.

Ett bra test angående din fråga: http://www.overclock.net/t/1178895/tested-corsair-h60-fan-pus...

Visa signatur

GAME-PC: CPU i9-12900KS OC 5.5GHz GPUs Asus 4090 TUF OC 3060MHz COOLING Custom EK Dual Water Loops on GPU/CPU MOBO Asus ROG z690 Hero RAM Dominator P RGB 64GB DDR5 6200MHz SSD 2x Seagate FireCuda 530 2TB CHASSI Lian-Li PC-V3000 PSU Corsair AX1600i DAC/AMP Topping DX7s/THX AAA 887 HEADPHONES Sennheiser HD 800S/660S MIC Shure MV7X MOUSE FM Starlight-12 KEYBOARD KBD Bella w/lubed Tealios V2/Zeal stabs MONITORS 2x Samsung G7 32" | Citera mig för svar.