Nätagg - overkill, lagom eller vad behövs?

Permalänk

Nätagg - overkill, lagom eller vad behövs?

Hej, hur starkt nätagg behöver jag för denna datorn? Jag är inte säker på om jag ska ta Geforce 770, 670 eller kanske ett kommande 760 ännu men kanske bra ha några watt till godo? Jag vill gärna ha ett tyst nätagg men inte säker på om det jag valt är overkill eller kanske perfekt. Vad tycker ni? Tyst, inte för kraftfullt men ändå lagom alltså Jag ska inte överklocka eller så..

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3481204/670gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sherekhan:

Hej, hur starkt nätagg behöver jag för denna datorn? Jag är inte säker på om jag ska ta Geforce 770, 670 eller kanske ett kommande 760 ännu men kanske bra ha några watt till godo? Jag vill gärna ha ett tyst nätagg men inte säker på om det jag valt är overkill eller kanske perfekt. Vad tycker ni? Tyst, inte för kraftfullt men ändå lagom alltså Jag ska inte överklocka eller så..

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3481204/670gold

Ska du inte överklocka räcker 500 watt, det där ser lagom ut om du vill ha lite marginal.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Skrivet av olle_gamer98:

Ska du inte överklocka räcker 500 watt, det där ser lagom ut om du vill ha lite marginal.

Ok tack, tror jag kör detta med Kraft 600 watt + 770, ser bra ut?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3483132/770-kraft-usb

Permalänk
Medlem
Skrivet av sherekhan:

Ok tack, tror jag kör detta med Kraft 600 watt + 770, ser bra ut?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3483132/770-kraft-usb

Nej, kraft är ett budget aggregat gjort för surf och familjedatorer. Du ska ha något av bättre kvalite när det ska driva så dyra komponenter. Något i stil med Fractal Design Tesla R2 550W 80+ Gold eller Corsair TX 750W V2 80+ Bronze om du planerar att köpa ett till grafikkort.

Kylaren du har valt är för liten för att klocka med, skippa den och montera något bättre själv skulle jag rekommendera. Att vänta på GTX 760 är en bra ide.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Kör på Fractal Design Newton R3 om du vill ha ett riktigt tyst nätaggregat.
Min har aldrig startat fläkten vad jag vet dock har jag bara ett 560ti.

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk
Skrivet av Cruentusa:

Nej, kraft är ett budget aggregat gjort för surf och familjedatorer. Du ska ha något av bättre kvalite när det ska driva så dyra komponenter. Något i stil med Fractal Design Tesla R2 550W 80+ Gold eller Corsair TX 750W V2 80+ Bronze om du planerar att köpa ett till grafikkort.

Kylaren du har valt är för liten för att klocka med, skippa den och montera något bättre själv skulle jag rekommendera. Att vänta på GTX 760 är en bra ide.

Ok, fick info om att kraft var klart bättre än så men då kör jag på Fractalen.

Är Noctuan för klen alltså?

Ja kanske värt vänta på 760, kan det vara strax under 770 men tusenlappen billigare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sherekhan:

Ok, fick info om att kraft var klart bättre än så men då kör jag på Fractalen.

Är Noctuan för klen alltså?

Ja kanske värt vänta på 760, kan det vara strax under 770 men tusenlappen billigare?

Jag tror det.

Här har du en storleksjämförelse mellan Noctua kylarna, jag vet att inet har en viktbegränsning på kylarna för montering men kan inte hitta den men måste du få kylaren monterad åt dig får du nästan välja vatten. Det absolut bästa skulle vara om du ber någon du känner montera den åt dig, då kan du välja en kylare som är tyst men låter dig klocka till max. Phanteks PH-TC14PE, Noctua NH-D14(uppföljaren visades nyss upp) och Be Quiet Dark Rock PRO 2.

Inet la idag upp en chassi nätaggregats(650w) kombo, jag tror du spara någon hundring om du köper den istället för separata delar. http://www.inet.se/produkt/v100242/fractal-design-define-r4-s...

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av sherekhan:

Ok tack, tror jag kör detta med Kraft 600 watt + 770, ser bra ut?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3483132/770-kraft-usb

Skrivet av Cruentusa:

Nej, kraft är ett budget aggregat gjort för surf och familjedatorer. Du ska ha något av bättre kvalite när det ska driva så dyra komponenter. Något i stil med Fractal Design Tesla R2 550W 80+ Gold eller Corsair TX 750W V2 80+ Bronze om du planerar att köpa ett till grafikkort.

Kylaren du har valt är för liten för att klocka med, skippa den och montera något bättre själv skulle jag rekommendera. Att vänta på GTX 760 är en bra ide.

Kraftaggen är inte dåliga, de är bara prisvärda. De har inte 80+ certifiering för att 110V spänningen inte finns, men den behövs inte i Sverige. Verkningsgraden ligger långt över 80%.
Det kommer säkert bli bra, Sweclockers har gett Kraftaggen bra kritik också.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Avstängd

Det nätagget är 80 Plus Gold.
Tänk på att det även finns 80 Plus Platinum, som är ännu effektivare.

Permalänk
Skrivet av olle_gamer98:

Kraftaggen är inte dåliga, de är bara prisvärda. De har inte 80+ certifiering för att 110V spänningen inte finns, men den behövs inte i Sverige. Verkningsgraden ligger långt över 80%.
Det kommer säkert bli bra, Sweclockers har gett Kraftaggen bra kritik också.

Ja jag läste testet, men Teslan verkar bättre så jag satsar på den ist. Tack

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sherekhan:

Ok, fick info om att kraft var klart bättre än så men då kör jag på Fractalen.

Är Noctuan för klen alltså?

Ja kanske värt vänta på 760, kan det vara strax under 770 men tusenlappen billigare?

Om Nvidia visar någon som helst konsistens så kommer GTX 760TI / GTX 760 vara ett rebranded GTX 670 och därför inte prestera omkring 15% sämre än GTX 770. Skulle ett GTX 760 prestera som ett GTX 770 så skulle priset bli ungefär samma.

Skrivet av sherekhan:

Ja jag läste testet, men Teslan verkar bättre så jag satsar på den ist. Tack

Skickades från m.sweclockers.com

Tesla är ett bra nätagg.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Jag har köpt ett Newton R3 1000 W, inte för att jag någonsin kommer att vara i närheten av 1000 W utan som ett alternativ till ett fläktlöst nätagg. Har jag inte fått ett måndagsexemplar kommer fläkten aldrig att starta i den. Det är ju en fördel med att köpa ett löjligt overkill semipassivt nätagg.

Permalänk
Medlem

Be quiet pure power e9 eller L8 är bra och tysta agg.

Permalänk
Skrivet av Cruentusa:

Inet la idag upp en chassi nätaggregats(650w) kombo, jag tror du spara någon hundring om du köper den istället för separata delar. http://www.inet.se/produkt/v100242/fractal-design-define-r4-s...

Jag kör nog på detta paket och väntar på Asus Geforce 760, succé?

Skickades från m.sweclockers.com