Permalänk
Medlem
Skrivet av Cosmo08:

Nu har jag fått igång min Vaio Pro 13. Kom hem och slet givetvis upp kartongerna för att få sätta igång och konfa. Efter bara några minuter så började min sambo titta surt på mig då hon var tvungen att höja ljudet på TV:n då det lätt som jag hade ett mindre reaplan i knät. Tog upp min befintliga bärbar och började givetvis googla, just på högt fläktljud vilket jag inte hade googlat på innan då jag bestämde mig för en SVP13. Jag hade inte sett denna eminenta tråden innan. Så gått och tjurat hela kvällen för att datorn lät så för jävligt. Har en helt ny Lenovo X1 Carbon på kontoret och den är precis knäpptyst. Så min upplevelse av min nya SVP var ju en grym besvikelse. Men nu, några timmar senare, lite Updates och installationer senare så är datorn verkligen tyst. Då har jag ändå kvar fläkten i Performance, inte ställt den till Silence än. Så ni som upplever oroväckade högt fläktljud efter 24 timmar bör verkligen reklamera datorn, då är det något fel på den. Hoppas jag bidrog lite till att debatten om det höga fläktljudet.

Nu till min egentliga fråga. Många pratar om att dom har registrerat sin SVP på My Sony vilket jag med försökte göra. Men det går inte att göra med det modellnumret jag har. Det existerar inte enligt hemsidan, någon som stött på samma problem? Mitt modellnummer enligt undersidan på maskinen är: SVP132A1CM Jag vill kontrollera att jag verkligen har fått alla updates från Sony va gäller BIOS, Wi-Fi och liknande som man skulle få genom den sidan.

Är en SVP13 med följande spec:

i7
8Gb RAM
240Gb SSD
Touch
Silver

Har du beställt den från Sonys hemsida(konfigurerad själv) borde den heta SVP1321C5E. Då ska den här länken funka: http://www.sony.se/support/sv/product/SVP1321C5E/updates

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stenmar:

Mot ljus, till exempel vit bakgrund, så upplever jag moln-liknande fläckar i grått över hela skärmen, trodde först att det var den svarta puts-/skyddsduken som medföljde datorn och låg mellan skärm och tangentbordet när jag packade upp datorn som färgat av sig, men det gick inte att tvätta bort. Så ja, jag har samma fenomen på min maskin. Skärmen är grå-fläckig, inte vit, när den visar vitt.

Bara vi två som har detta? Bra i så fall, då är det fel på våra maskiner och vi bör kunna få dem utbytta. (har också en matt/icke touch modell)

Edit, två bilder:
http://i1275.photobucket.com/albums/y444/Boomshakkalakk/20130...

http://i1275.photobucket.com/albums/y444/Boomshakkalakk/20130...

Exakt samma visa för mig. Din bild visar ganska bra på hur det ser ut mot en vit bakgrund

Visa signatur

Sony VAIO PRO 13 SVP1321C5E; 13.3 IPS fullHD Triluminos, i5-4200U, Intel HD 4400, 256 GB SSD, 8 GB RAM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

skärmen och design var viktigast för mig

är skärmen verkligen dålig hur är svärtan kommer jag bli besviken på denna skärmen?

jag vill ha den bästa skärmen som går att få

Svärtan är enligt mig väldigt svart, skarp och klar. Det är snarare mot ljusare bakgrunder som bilden kan upplevas som en aning grynig.
Jag skulle råda dig att åka till någon affär som har datorn för att kolla, klämma och känna innan ett köp.

Visa signatur

Sony VAIO PRO 13 SVP1321C5E; 13.3 IPS fullHD Triluminos, i5-4200U, Intel HD 4400, 256 GB SSD, 8 GB RAM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cosmo08:

Nu har jag fått igång min Vaio Pro 13. Kom hem och slet givetvis upp kartongerna för att få sätta igång och konfa. Efter bara några minuter så började min sambo titta surt på mig då hon var tvungen att höja ljudet på TV:n då det lätt som jag hade ett mindre reaplan i knät. Tog upp min befintliga bärbar och började givetvis googla, just på högt fläktljud vilket jag inte hade googlat på innan då jag bestämde mig för en SVP13. Jag hade inte sett denna eminenta tråden innan. Så gått och tjurat hela kvällen för att datorn lät så för jävligt. Har en helt ny Lenovo X1 Carbon på kontoret och den är precis knäpptyst. Så min upplevelse av min nya SVP var ju en grym besvikelse. Men nu, några timmar senare, lite Updates och installationer senare så är datorn verkligen tyst. Då har jag ändå kvar fläkten i Performance, inte ställt den till Silence än. Så ni som upplever oroväckade högt fläktljud efter 24 timmar bör verkligen reklamera datorn, då är det något fel på den. Hoppas jag bidrog lite till att debatten om det höga fläktljudet.

Samma sak för mig.
Under uppdaterande under ett par timmars tid så gick fläkten på högsta fart men efter att uppdateringrna var klara vart den riktigt tyst,
Och jag kör också fortfarande i Performance-läge. Kan Sony ha gjort någon uppdatering på de modeller som nyligen lämnat fabrik?

Citat:

Nu till min egentliga fråga. Många pratar om att dom har registrerat sin SVP på My Sony vilket jag med försökte göra. Men det går inte att göra med det modellnumret jag har. Det existerar inte enligt hemsidan, någon som stött på samma problem? Mitt modellnummer enligt undersidan på maskinen är: SVP132A1CM Jag vill kontrollera att jag verkligen har fått alla updates från Sony va gäller BIOS, Wi-Fi och liknande som man skulle få genom den sidan.

Jag har registrerat min dator och jag skulle INTE uppge modellnummer manuellt, detta valde jag i en rulllista.
Det enda nummer jag uppgett är serienumret på datorn och detta kan du hitta i Vaio control center. Bör se ut som t ex. 123456-12345.
Jag hade själv problem att registrera datorn via det förinstallerade programmet Vaio Care och jag registrerade istället via www.sony.se

Visa signatur

Sony VAIO PRO 13 SVP1321C5E; 13.3 IPS fullHD Triluminos, i5-4200U, Intel HD 4400, 256 GB SSD, 8 GB RAM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nilber:

Samma sak för mig. Efter uppdaterande under ett par timmar så gick fläkten på högsta fart men efter att uppdaterinagrna var klara så är den riktigt tyst. Och jag kör också fortfarande i Performance-läge. Kan Sony ha gjort någon uppdatering på de modeller som nyligen lämnat fabrik?

Jag har registrerat min dator och jag skulle INTE uppge modellnummer manuellt, detta valde jag i en rulllista.
Det enda nummer jag uppgett är serienumret på datorn och detta kan du hitta i Vaio control center. Bör se ut som t ex. 123456-12345.
Jag hade själv problem att registrera datorn via det förinstallerade programmet Vaio Care och jag registrerade istället via www.sony.se

Jag vet inte riktigt varför vissa har problem med fläktljudet. Min är tyst, och den köptes ändå för ganska länge sedan, relativt sett till lansering. Jag trodde bara det var måndagsexemplar(t ex de som övriga återförsäljare fortfarande kan tänkas sälja) som hade problemet, men eftersom några här, som har beställt från Sony, har problemet vet jag inte vad det beror på längre.

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Medlem

Zibbi02, jag såg att du inte upplever skärmen som grynig.
Om du sitter i ett lite mörkare rum och kollar på en bild med ljus/vit bakgrund, upplever du då inte bilden som pixlig/grynig/dammig?

Visa signatur

Sony VAIO PRO 13 SVP1321C5E; 13.3 IPS fullHD Triluminos, i5-4200U, Intel HD 4400, 256 GB SSD, 8 GB RAM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nilber:

Zibbi02, jag såg att du inte upplever skärmen som grynig.
Om du sitter i ett lite mörkare rum och kollar på en bild med ljus/vit bakgrund, upplever du då inte bilden som pixlig/grynig/dammig?

Nej, det är ju lite skumt. Jag kan testa ikväll. Har du något tips på ljus/vit brakgrund som ni upplever som grying/pixlig/dammig?

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibbi02:

Har du beställt den från Sonys hemsida(konfigurerad själv) borde den heta SVP1321C5E. Då ska den här länken funka: http://www.sony.se/support/sv/product/SVP1321C5E/updates

Skickades från m.sweclockers.com

Det är lite märkligt med de här modellnumren. Den är köpt på sony.se och går jag in och konfigurerar upp en exakt likadan så stämmer det modellnummret du ger mig. Men när jag öker på det modellnumret på sajten får jag upp en annan dator... Jaja, jag testar väl. Finns det nåt sätt jag kan kontrollera om jag har de senaste versionerna av drivrutinena installerade? Jag har ändå kör WU och Vaio Update, där finns inga mer uppdateringar för min dator. Men de uppdaterade drivrutinerna som ligger på sony.se kanske inte dyker upp i Vaio Update?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibbi02:

Nej, det är ju lite skumt. Jag kan testa ikväll. Har du något tips på ljus/vit brakgrund som ni upplever som grying/pixlig/dammig?

Vilken bakgrund som helst, bara den är ljus/vit. Som exempel kan du kolla ute i kanterna på skärmen när du besöker detta forum.

Visa signatur

Sony VAIO PRO 13 SVP1321C5E; 13.3 IPS fullHD Triluminos, i5-4200U, Intel HD 4400, 256 GB SSD, 8 GB RAM.

Permalänk
Medlem

Fick min nyss, jävligt snygg är den

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gimbergsson:

Fick min nyss, jävligt snygg är den

Ja visst är den!
Jag tycker inte att det riktigt framgår hur pass snygg den är på de bilder man kollat på. Man måste se den i verkligheten.

Visa signatur

Sony VAIO PRO 13 SVP1321C5E; 13.3 IPS fullHD Triluminos, i5-4200U, Intel HD 4400, 256 GB SSD, 8 GB RAM.

Permalänk
Medlem

hur upplever ni touchskärmen? kände och klämde idag igen (tredje gången), jag vet inte om det är ytan på skärmen eller vad det är, men den känns sträv eller seg på nå sätt, inte som en glatt yta när man sveper med fingret.. kan ju vara just detta exemplar kanske

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

hur upplever ni touchskärmen? kände och klämde idag igen (tredje gången), jag vet inte om det är ytan på skärmen eller vad det är, men den känns sträv eller seg på nå sätt, inte som en glatt yta när man sveper med fingret.. kan ju vara just detta exemplar kanske

Fick min igår och jag håller med dig. Det är inte alls samma känsla som på min mobil tex.

Permalänk
Skrivet av jonasies:

Fick min igår och jag håller med dig. Det är inte alls samma känsla som på min mobil tex.

Tror det står i denna tråd och i många engelska trådar att det finns någon sorts antireflexbeläggning även på touch skärmen, där av är den inte glatt som en mobil. Sen hur responsiv den skulle vara utan vet jag inte. Rent allmänt kan man ju tänka att det är dyrt att tillverka stora(13"/15") skärmar med touch och att de därav sprarar in på kvaliten. Bara spånar nu....

Permalänk

Hur har folk det med backlight bleed? Jag har en liten punkt på typ 2 cm^2 längst ner i mitten, ska man förvänta sig en perfekt skärm eller finns det alltid bristningar på sådana tunna skärmar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mitchymojboj:

Tror det står i denna tråd och i många engelska trådar att det finns någon sorts antireflexbeläggning även på touch skärmen, där av är den inte glatt som en mobil. Sen hur responsiv den skulle vara utan vet jag inte. Rent allmänt kan man ju tänka att det är dyrt att tillverka stora(13"/15") skärmar med touch och att de därav sprarar in på kvaliten. Bara spånar nu....

Är det inte bara så enkelt att displayen inte är i glas för att spara vikt och att den därför inte känns på samma sätt som på en mobil.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man kan inaktivera swipe-in från vänster på trackpaden så inte Windows 8 "menyn" (Den med Sök, Dela, Start, Enheter och Inställnigar)?

Kollade runt på inställningarna till trackpaden men hitta inget.

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gimbergsson:

Någon som vet hur man kan inaktivera swipe-in från vänster på trackpaden så inte Windows 8 "menyn" (Den med Sök, Dela, Start, Enheter och Inställnigar)?

Kollade runt på inställningarna till trackpaden men hitta inget.

Finns i Vaio control center

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibbi02:

Finns i Vaio control center

Skickades från m.sweclockers.com

Tack så mycket

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem

Min Vaio lider av samma WiFi problem som en massa andra har hoppas BIOS uppdateringen kommer snart.

http://community.sony.com/t5/VAIO-Hardware-Networking/New-Son...)

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Skrivet av Laban80:

Är det inte bara så enkelt att displayen inte är i glas för att spara vikt och att den därför inte känns på samma sätt som på en mobil.

stämmer nog bra det! Enda jag har att jämföra med är touchskärmar på andra datorer och jag tycker inte att skillnaden är så stor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gimbergsson:

Min Vaio lider av samma WiFi problem som en massa andra har hoppas BIOS uppdateringen kommer snart.

http://community.sony.com/t5/VAIO-Hardware-Networking/New-Son...)

BIOS-uppdateringen har med fläkten att göra. Intel sköter nätverkskortet. Har du installerat senaste Wi-Fi-drivrutinen från Sonys hemsida? Ska förbättra främst stabilitet(många som rapporterade att den disconnect:ade hela tiden) men också snabbhet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Medlem

Använt datorn en del nu, här är några åsikter hittills.

Snygg!

Den är snabb och rapp, går fort från uppstart till man är inne på metro/skrivbord har dock inte klockat det men bara några sekunder.
Allting går smärtfritt och aldrig trögt.

Visst flexar den om man vill men har svårt att se hur man ska störa sig på det. Tycker det känns som kvalitet och vad ska ni göra med era datorer egentligen? Bryta upp dörrar? Flexet är inga problem om man använder den normalt.

Lite besviken på extra batteri designen, dock hade jag inte kollat upp hur den såg ut innan jag köpte, jag antog bara, rekommenderar andra att göra det om ni funderar på datorn och inte har kollat upp den än.
Dock sitter batteriet bra och batteri tiden är grym så jag tycker ändå det är värt det, även blir arbetsställningen lite bättre så det är ett plus.
För min del spelar den lilla extravikten ingen roll heller, den väger "nästan inget" iaf.

Skärmen är bra och jag rekommenderar verkligen att ha 1920x1080 på 13" även om ni kikar på andra modeller, själv funderare jag på att nöja mig med lägre upplösning innan jag bestämt mig för denna datorn.

Inget att anmärka på tangentbordet, det är bra helt enkelt.

Trackpaden är bra, dock är jag väl inte rätt man att avgöra för jag har väldigt lite erfarenhet av laptops men ändå. Ytan är matt och jag tycker den är nice.

Min är tyst. Visst kan den väsnas under uppdateringar/installationer men under vanlig användning är iaf min tyst.

Jag gillar datorn, jag gillar inte Win8 lika mycket.
Jag aldrig använt 8an innan så jag ska ge det mer tid såklart men jag kan inte se fördelarna med 8ans upplägg jämfört med 7an.
Dock ska väl prestandan vara bättre på 8an vs 7an vad jag förstått.
App utbudet är ju också ruggigt dåligt i store även om det kanske inte är så viktigt för en vanlig laptop men det skrämde definitivt bort mig från att köpa en windowsphone för jag har varit lite sugen på en nokia för dom verkar schyssta.

Kommer kanske tillbaka med mer åsikter när jag använt datorn mer.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Använt datorn en del nu, här är några åsikter hittills.

Snygg!

Den är snabb och rapp, går fort från uppstart till man är inne på metro/skrivbord har dock inte klockat det men bara några sekunder.
Allting går smärtfritt och aldrig trögt.

Visst flexar den om man vill men har svårt att se hur man ska störa sig på det. Tycker det känns som kvalitet och vad ska ni göra med era datorer egentligen? Bryta upp dörrar? Flexet är inga problem om man använder den normalt.

Lite besviken på extra batteri designen, dock hade jag inte kollat upp hur den såg ut innan jag köpte, jag antog bara, rekommenderar andra att göra det om ni funderar på datorn och inte har kollat upp den än.
Dock sitter batteriet bra och batteri tiden är grym så jag tycker ändå det är värt det, även blir arbetsställningen lite bättre så det är ett plus.
För min del spelar den lilla extravikten ingen roll heller, den väger "nästan inget" iaf.

Skärmen är bra och jag rekommenderar verkligen att ha 1920x1080 på 13" även om ni kikar på andra modeller, själv funderare jag på att nöja mig med lägre upplösning innan jag bestämt mig för denna datorn.

Inget att anmärka på tangentbordet, det är bra helt enkelt.

Trackpaden är bra, dock är jag väl inte rätt man att avgöra för jag har väldigt lite erfarenhet av laptops men ändå. Ytan är matt och jag tycker den är nice.

Min är tyst. Visst kan den väsnas under uppdateringar/installationer men under vanlig användning är iaf min tyst.

Jag gillar datorn, jag gillar inte Win8 lika mycket.
Jag aldrig använt 8an innan så jag ska ge det mer tid såklart men jag kan inte se fördelarna med 8ans upplägg jämfört med 7an.
Dock ska väl prestandan vara bättre på 8an vs 7an vad jag förstått.
App utbudet är ju också ruggigt dåligt i store även om det kanske inte är så viktigt för en vanlig laptop men det skrämde definitivt bort mig från att köpa en windowsphone för jag har varit lite sugen på en nokia för dom verkar schyssta.

Kommer kanske tillbaka med mer åsikter när jag använt datorn mer.

Låter nice! Vore kul om fler skrev lite längre om vad de tycket!
Hoppas också Sweclockers får några exemplar snart så att vi kan få en officiell kvalitativ svensk recension av den

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Medlem

Härligt Sony-bemötande

Hej,
Jag har följt den här tråden från "utsidan" sedan den startades. Nu när jag beställt min SVP13 så vill jag bara berätta lite om mina erfarenheter av Sony, det är ju trots allt en köprådstråd.

Jag beställde datorn den 12e augusti och betalade med kreditkort direkt på deras hemsida och allt gick bra. Leveransdatum sattes till 15-16 aug. På torsdagen får jag sedan ett samtal om att korttransaktionen inte gått igenom, trots att den tydligt gjort det vid betalning och pengarna hade dragits från kontot. De annulerade därför beställningen och lade en ny samtidigt som de bad mig göra en banköverföring istället. Vad de inte berättade var att leveransdatumet då flyttades fram till den 28/8. När jag igår äntligen fick tillbaka pengarna från korttransaktionen kunde jag då betala vi banköverföring, trodde jag. Sony hade då dessutom skickat ut ett felaktigt OCR-nummer som inte gick igenom internetbanken, vilket gjorde att inte heller denna transaktion gick att genomföra. Vid samtal med kundtjänst idag kunde de inte upplysa om vad som var det korrekta OCR-numret (det fattades en trea som checksiffra har jag senare listat ut), utan hävdade att de återigen var tvungna att annulera och lägga en ny order. Leveransdatumet flyttades återigen fram och nu kommer jag få min dator mellan 11-13 september, det vill säga en månad efter att den initiala ordern las och det fanns absolut inget de kunde göra åt saken, hävdade de. Kompensation kom inte heller på frågan från Sonys sida, enligt deras kundtjänst. (De kunde inte ens bjuda på 4 års garanti, vilket är veckans erbjudande.) Det är då synd att det inte riktigt finns något likvärdigt med haswell på marknaden ännu, för då hade de direkt förlorat en kund! Snacka om att man gjort allting rätt och sony allting fel..

Så, nu har jag fått klaga av mig lite! Nu över till er andra som får teasa mig med era lyckohistorier istället!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkaldma:

Hej,
Jag har följt den här tråden från "utsidan" sedan den startades. Nu när jag beställt min SVP13 så vill jag bara berätta lite om mina erfarenheter av Sony, det är ju trots allt en köprådstråd.

Jag beställde datorn den 12e augusti och betalade med kreditkort direkt på deras hemsida och allt gick bra. Leveransdatum sattes till 15-16 aug. På torsdagen får jag sedan ett samtal om att korttransaktionen inte gått igenom, trots att den tydligt gjort det vid betalning och pengarna hade dragits från kontot. De annulerade därför beställningen och lade en ny samtidigt som de bad mig göra en banköverföring istället. Vad de inte berättade var att leveransdatumet då flyttades fram till den 28/8. När jag igår äntligen fick tillbaka pengarna från korttransaktionen kunde jag då betala vi banköverföring, trodde jag. Sony hade då dessutom skickat ut ett felaktigt OCR-nummer som inte gick igenom internetbanken, vilket gjorde att inte heller denna transaktion gick att genomföra. Vid samtal med kundtjänst idag kunde de inte upplysa om vad som var det korrekta OCR-numret (det fattades en trea som checksiffra har jag senare listat ut), utan hävdade att de återigen var tvungna att annulera och lägga en ny order. Leveransdatumet flyttades återigen fram och nu kommer jag få min dator mellan 11-13 september, det vill säga en månad efter att den initiala ordern las och det fanns absolut inget de kunde göra åt saken, hävdade de. Kompensation kom inte heller på frågan från Sonys sida, enligt deras kundtjänst. (De kunde inte ens bjuda på 4 års garanti, vilket är veckans erbjudande.) Det är då synd att det inte riktigt finns något likvärdigt med haswell på marknaden ännu, för då hade de direkt förlorat en kund! Snacka om att man gjort allting rätt och sony allting fel..

Så, nu har jag fått klaga av mig lite! Nu över till er andra som får teasa mig med era lyckohistorier istället!

Urgh, så mycket problem Antar att ett problem sällan kommer ensamt, som det sägs.

Då måste du verkligen ha fått prata med fel person i telefon. Jag har bara haft bra erfarenheter av deras CS, och hört talas om många som fått rabatt när de beställt via telefon. Nu beställde ju inte du visa telefon men eftersom du hade problem med en beställning kan jag tycka att det borde vara nästan obligatorisk rabatt.

Jag kan förstå att de inte kan göra något åt leveransdatumet, såvida de inte redan hunnit bygga den. Jag hoppas att du, som vissa andra, får den före det beräknade datumet. Det har du förtjänat efter alla problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Använt datorn en del nu, här är några åsikter hittills.

Snygg!

Den är snabb och rapp, går fort från uppstart till man är inne på metro/skrivbord har dock inte klockat det men bara några sekunder.
Allting går smärtfritt och aldrig trögt.

Visst flexar den om man vill men har svårt att se hur man ska störa sig på det. Tycker det känns som kvalitet och vad ska ni göra med era datorer egentligen? Bryta upp dörrar? Flexet är inga problem om man använder den normalt.

Lite besviken på extra batteri designen, dock hade jag inte kollat upp hur den såg ut innan jag köpte, jag antog bara, rekommenderar andra att göra det om ni funderar på datorn och inte har kollat upp den än.
Dock sitter batteriet bra och batteri tiden är grym så jag tycker ändå det är värt det, även blir arbetsställningen lite bättre så det är ett plus.
För min del spelar den lilla extravikten ingen roll heller, den väger "nästan inget" iaf.

Skärmen är bra och jag rekommenderar verkligen att ha 1920x1080 på 13" även om ni kikar på andra modeller, själv funderare jag på att nöja mig med lägre upplösning innan jag bestämt mig för denna datorn.

Inget att anmärka på tangentbordet, det är bra helt enkelt.

Trackpaden är bra, dock är jag väl inte rätt man att avgöra för jag har väldigt lite erfarenhet av laptops men ändå. Ytan är matt och jag tycker den är nice.

Min är tyst. Visst kan den väsnas under uppdateringar/installationer men under vanlig användning är iaf min tyst.

Jag gillar datorn, jag gillar inte Win8 lika mycket.
Jag aldrig använt 8an innan så jag ska ge det mer tid såklart men jag kan inte se fördelarna med 8ans upplägg jämfört med 7an.
Dock ska väl prestandan vara bättre på 8an vs 7an vad jag förstått.

App utbudet är ju också ruggigt dåligt i store även om det kanske inte är så viktigt för en vanlig laptop men det skrämde definitivt bort mig från att köpa en windowsphone för jag har varit lite sugen på en nokia för dom verkar schyssta.

Kommer kanske tillbaka med mer åsikter när jag använt datorn mer.

Ett tidigare tips i tråden har varit detta lilla eminenta program som gör Windows 8 mer likt Windos 7. (Cred till Zibbi02)
Jag själv använder detta och är väldigt nöjd!

Programmet heter Start8 och du hittar en steg för steg guide här:
http://gizmodo.com/yes-now-wheres-the-tutorial-on-how-to-make...

Visa signatur

Sony VAIO PRO 13 SVP1321C5E; 13.3 IPS fullHD Triluminos, i5-4200U, Intel HD 4400, 256 GB SSD, 8 GB RAM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nilber:

Ett tidigare tips i tråden har varit detta lilla eminenta program som gör Windows 8 mer likt Windos 7. (Cred till Zibbi02)
Jag själv använder detta och är väldigt nöjd!

Programmet heter Start8 och du hittar en steg för steg guide här:
http://gizmodo.com/yes-now-wheres-the-tutorial-on-how-to-make...

Eller så skaffar man ClassicShell som fungerar precis likadant om inte bättre som dessutom är gratis (samt open source).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gimbergsson:

Min Vaio lider av samma WiFi problem som en massa andra har hoppas BIOS uppdateringen kommer snart.

http://community.sony.com/t5/VAIO-Hardware-Networking/New-Son...)

Jag hade samma problem. Ladda ner den senaste drivrutinen för nätverkskortet från Sony och nu fungerar det klockrent. Kolla vad du har för modell och skriv in det på sony.se så bör du komma till sidan för support och uppdateringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nilber:

Vilken bakgrund som helst, bara den är ljus/vit. Som exempel kan du kolla ute i kanterna på skärmen när du besöker detta forum.

Jag har kollat nu. Jag kan tycka mig ser det du/ni beskriver, men endast när jag är så nära skärmen med ögonen att jag kan lägga hakan på trackpad:en. Därför blir det inget problem för mig. Är det så för er även när ni sitter en bit bort från skärmen(40-60 cm) med ögonen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E