Eventuellt nytt chassi och fläktar/fankontroller, behöver råd!

Permalänk
Medlem

Eventuellt nytt chassi och fläktar/fankontroller, behöver råd!

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3504070/2013-06-22

Vad tycks om den uppgraderingen från mitt antec twohundred?

Grejen är jag är 36 år gammal och skiter hur burken ser ut eller om plåten är sladdrig eller något är plastigt, burken står bara i ett hörne på golvet brevid mig. Jag har väldigt begränsad ekonomi just nu, tro fan jag hellre hade viljat haft tex corsair 800d men pengarna finns inte. Sen jag tycker för dom pengarna för chassit att man får mycket för pengarna och enorma kylningsmöjligheter vilket jag är efter då jag vill köra min fx8350 på 5 ghz då jag vet att den klarar det. Har ju som kylare nu en kuhler 920, men vill ha möjligheten att kunna uttöka,förbättra min kylning med tex en radiator för 2st 120mm fläktar brevid varann. Oc i detta chassit har jag den möjligheten att fästa den i toppen om jag köper det chassit. Sen till mitt val av fläktar så jämförde jag flöde/decibel/pris och kom fram till dom fläktarna. Resterande fläktar plockar jag isåfall från mitt twohundred chassi så att alla fläktslottar blir fyllda på det nya chassit.

Chassit kommer jag inte ändra på mig även då jag fattar att det är skit, så det behöver ni inte säja till mig. Chassi för 350 spänn liksom vad har man att förvänta sig fattar man ju men jag är imponerad av alla fläktplatser och tror det kan göra min kylning bättre! Men tar imot alla råd tacksamt särskilt mitt val av fläktar! Fancontrollen tycker jag är ful som fan också men åter igen handlar det om ekonomin. Långtidssjukskriven och sambon fyller 30 nästa månad så har redan köpt en dyr klocka till henne!

Visa signatur

Chassi: Fractal design refine r3 Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD5 REV 3.0 Grafikkort: XFX Radeon R9 280X 3GB (Tahiti XTL) Crossfire Processor: AMD FX 8350@5Ghz CPU kylning: Corsair H110 Minnen: Kingston 16GB (4x4096MB) CL11 2133Mhz Beast Series Nätagg: XFX Proseries XXX Edition 850W Hd: Samsung SSD Basic 840-Series 120GB Fläktar: Cougar vortex 120mm*2, Fractal design silent series 140mm r2*4, Fractal design 120mm*2