DICE demonstrerar finesserna i Frostbite 3

Permalänk
Melding Plague

DICE demonstrerar finesserna i Frostbite 3

I kommande Battlefield 4 utlovas stora mängder ögongodis tack vare den senaste iterationen av spelmotorn Frostbite. Utvecklarna DICE visar några av nyheterna i en video på Youtube.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt mumsigt ut

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem

Najs

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Entusiast

Imponerande med tanke på att Frostbite 3 men specifikt Battlefield 4 har de gamla konsollerna (Xbox 360 och Playstation 3) att ta hänsyn till.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Hade egentligen bestämt mig för att inte sponsra företagen mer, men det ser trots allt rätt mysigt ut, får tänka lite mer på det.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Se ju grymt ut men hoppas bara dom inte täcker allt med fula film filter igen...

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

Ser otroligt lovande ut!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Fy satan vad verklighetstroget det ser ut vid skogsklippen! Snyggt jobbat DICE.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

sweclockers var 1h senare än vi i forumet...

Permalänk
Medlem

Pure Love Längtar till hösten:)

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll hur bra motorn är, BF4 kommer vara skräp arkad ändå, tack vare EA, BF4's mål är inte på något vis att efterlikna BF2 eller deras player base, utan fortfarande CoD och deras "teenage" playerbase. Inget nytt, med tanke på att BF3 fortfarande är Beta så kan man i princip säga att BF4 är final release av BF3, som det borde varit från början.

Och nej, det går inte att jämföra CoD mot BF, det är HELT olika spelstilar, som dag och natt, CoD kommer förbli det mer spelade spelet, pga det snabba infantry gameplayet och konsolanpassat till hundra, kommer köpa båda, kommer njuta av båda i några veckor sen tappar man allt sug för det är bara kids kvar som lirar utan något endgame eller esport stöd.

Tacka vet jag DayZ Standalone, ett spel som faktiskt är djupt, MMOFPS som man kan lira 500 timmar utan att tröttna på, konstant updates för att hålla igång suget med nytt content och upplevelser, för 1/4 av priset som CoD/BF kostar, dat logic. Dagens spelindustri är ett skämt, 99% handlar om pengar.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Svårt att demonstrera vackra spel på Youtube, men jag tror att det ser rätt bra ut!

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Avstängd

"Motorn är för komplicerad" visar en editor som ser i stort sett likadan ut som UDK/CE3SDK.

Och DICE Sluta prata strunt om er galet tråkiga destruction som om det vore revolutionerande att glas går i 6 lika stora bitar igenom marken efter man skjutit ett skott på det.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Det vattnet får en ju att komma i byxan ^^

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Medlem

hoppas de optimerar bra till pc !

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Ser ju riktigt bra ut!

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Spelar ingen roll hur bra motorn är, BF4 kommer vara skräp arkad ändå, tack vare EA, BF4's mål är inte på något vis att efterlikna BF2 eller deras player base, utan fortfarande CoD och deras "teenage" playerbase. Inget nytt, med tanke på att BF3 fortfarande är Beta så kan man i princip säga att BF4 är final release av BF3, som det borde varit från början.

Och nej, det går inte att jämföra CoD mot BF, det är HELT olika spelstilar, som dag och natt, CoD kommer förbli det mer spelade spelet, pga det snabba infantry gameplayet och konsolanpassat till hundra, kommer köpa båda, kommer njuta av båda i några veckor sen tappar man allt sug för det är bara kids kvar som lirar utan något endgame eller esport stöd.

Tacka vet jag DayZ Standalone, ett spel som faktiskt är djupt, MMOFPS som man kan lira 500 timmar utan att tröttna på, konstant updates för att hålla igång suget med nytt content och upplevelser, för 1/4 av priset som CoD/BF kostar, dat logic. Dagens spelindustri är ett skämt, 99% handlar om pengar.

Inte konstigt att de måste djura efter pengar när ingen köper deras spel utan istället laddar ner gratis från olika ställen! Inte konstigt att alla spel är så konsoloptimerade när konsolerna är den plattformen där man "måste" köpa spelen! Där folk köper spelen! Dock håller jag med om att spel som finns för att någon hade en idé är oehört mycket bättre än de spel som finns för pengar. Det är synd, mycket synd.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem

"Knappt har Battlefield 3 hunnit fylla två år innan det är dags för den stora uppföljaren."

Första meningen säger allt.. Jag är så jävla besviken.. Hade varit OK och kallade de BF3.5.. Men 4.. Jag blir bara irriterad.. Ska jag köpa samma spel jag redan äger? med nya maps för 600-700kr? Fuck you EA!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk

När man såg draken i slutet och de snackade om rpg spel, bara jag som kom och tänka på TESO ? Med tanke på att de flyttade ju fram lanseringen från nu i sommar till nästa vår?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uniko:

Hade egentligen bestämt mig för att inte sponsra företagen mer, men det ser trots allt rätt mysigt ut, får tänka lite mer på det.

BF3 var roligast första månaderna, sen dog det ut helt, BF4 kommer mer eller mindre vara en expansion till BF3, kommer vara svinkul första månaderna sen dö ut precis likadant, för spelet är uppbyggt på ett sådant sätt, det är ett casual spel man lirar när man inte har något för sig, du kommer inte minnas rundorna nästa dag.

Skrivet av Alexander7938:

Fy satan vad verklighetstroget det ser ut vid skogsklippen! Snyggt jobbat DICE.

Crysis som släpptes 2007 är lika snyggt.

Skrivet av Oneone:

hoppas de optimerar bra till pc !

Kommer i princip vara identiskt med BF3, och det är bra då det flyter på jävligt bra.

Filmade det här när jag sålde iväg en gammal dator jag hade, allt på högsta med 6 år gammal CPU, flöt på hur fint som helst

Q6600 @ 3.6GHz, 4GB DDR2 800MHz, GTX580 @ 915MHz
BF3 MP with 64 Players in 1920x1080, 4xAA + Post AA High, 16xAF, Everything on Ultra, HBAO

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

jag vet ju att jag kommer åka runt i en tank och skjuta på skyskrapor hela tiden

Permalänk
Medlem

Allt jag tänker på genom hela videon är hur jävla mycket FPS spikes det kommer vara...

Permalänk
Medlem

Så vattnet är dynamiskt och reagerar realistiskt? Är det därför vågorna rör sig bort från land? Visst ser det snyggt ut, men det var jävligt mycket skitsnack i den här filmen.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Spelar ingen roll hur bra motorn är, BF4 kommer vara skräp arkad ändå, tack vare EA, BF4's mål är inte på något vis att efterlikna BF2 eller deras player base, utan fortfarande CoD och deras "teenage" playerbase. Inget nytt, med tanke på att BF3 fortfarande är Beta så kan man i princip säga att BF4 är final release av BF3, som det borde varit från början.

Och nej, det går inte att jämföra CoD mot BF, det är HELT olika spelstilar, som dag och natt, CoD kommer förbli det mer spelade spelet, pga det snabba infantry gameplayet och konsolanpassat till hundra, kommer köpa båda, kommer njuta av båda i några veckor sen tappar man allt sug för det är bara kids kvar som lirar utan något endgame eller esport stöd.

Tacka vet jag DayZ Standalone, ett spel som faktiskt är djupt, MMOFPS som man kan lira 500 timmar utan att tröttna på, konstant updates för att hålla igång suget med nytt content och upplevelser, för 1/4 av priset som CoD/BF kostar, dat logic. Dagens spelindustri är ett skämt, 99% handlar om pengar.

Får man fråga vilka spel som tar upp mestadels av din speltid? Blev nyfiken.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Så vattnet är dynamiskt och reagerar realistiskt? Är det därför vågorna rör sig bort från land? Visst ser det snyggt ut, men det var jävligt mycket skitsnack i den här filmen.

And the story man, oh wow, the characters....

Jadå, lite skitsnack och lite sånt som ingen bryr sig om. Personligen bryr jag mig inte om vågorna rör sig bort från land, men jag förstår vad du menar.

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Hedersmedlem

Imponerande, men den stora frågan är ju om Frostbite 3 har fiskar som simmar undan när spelaren närmar sig? Kan inte tänka mig att de skulle kunna fixa något så avancerat!

Permalänk
Medlem

Kanske den viktigaste frågan av dem alla , Slipper vi rubber-banding nu?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Uniko:

Hade egentligen bestämt mig för att inte sponsra företagen mer, men det ser trots allt rätt mysigt ut, får tänka lite mer på det.

Sponsra? Lite roligt ordval där.

OnT: Gillar skarpt de mindre förbättringarna som vågor och mer verkliga rörelser på träden!

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Imponerande, men den stora frågan är ju om Frostbite 3 har fiskar som simmar undan när spelaren närmar sig? Kan inte tänka mig att de skulle kunna fixa något så avancerat!

hahaha , eller kan man spela som hund? också en väldigt stor fråga! ^^

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Men frågan är ju, finns det färger?