DICE demonstrerar finesserna i Frostbite 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zhrooms:

BF3 var roligast första månaderna, sen dog det ut helt, BF4 kommer mer eller mindre vara en expansion till BF3, kommer vara svinkul första månaderna sen dö ut precis likadant, för spelet är uppbyggt på ett sådant sätt, det är ett casual spel man lirar när man inte har något för sig, du kommer inte minnas rundorna nästa dag.

Crysis som släpptes 2007 är lika snyggt.

Kommer i princip vara identiskt med BF3, och det är bra då det flyter på jävligt bra.

Filmade det här när jag sålde iväg en gammal dator jag hade, allt på högsta med 6 år gammal CPU, flöt på hur fint som helst

Q6600 @ 3.6GHz, 4GB DDR2 800MHz, GTX580 @ 915MHz
BF3 MP with 64 Players in 1920x1080, 4xAA + Post AA High, 16xAF, Everything on Ultra, HBAO

http://www.youtube.com/watch?v=atpNbulM9is

bf4 kommer vara och är mycket snyggare än crysis, vet inte om du har svårt att se eller något men jag ser stor skillnad. bf4 är en uppdaterad motor så det kommer märkas stor skillnad.

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

BF3 var roligast första månaderna, sen dog det ut helt, BF4 kommer mer eller mindre vara en expansion till BF3, kommer vara svinkul första månaderna sen dö ut precis likadant, för spelet är uppbyggt på ett sådant sätt, det är ett casual spel man lirar när man inte har något för sig, du kommer inte minnas rundorna nästa dag.

Crysis som släpptes 2007 är lika snyggt.

Kommer i princip vara identiskt med BF3, och det är bra då det flyter på jävligt bra.

Filmade det här när jag sålde iväg en gammal dator jag hade, allt på högsta med 6 år gammal CPU, flöt på hur fint som helst

Q6600 @ 3.6GHz, 4GB DDR2 800MHz, GTX580 @ 915MHz
BF3 MP with 64 Players in 1920x1080, 4xAA + Post AA High, 16xAF, Everything on Ultra, HBAO

http://www.youtube.com/watch?v=atpNbulM9is

Tycker skogsklippen ser mycket snyggare ut än Crysis från 2007.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Kanske den viktigaste frågan av dem alla , Slipper vi rubber-banding nu?

^this + slipper vi gråton filter ?

Permalänk
Skrivet av SweSparky:

"Knappt har Battlefield 3 hunnit fylla två år innan det är dags för den stora uppföljaren."

Första meningen säger allt.. Jag är så jävla besviken.. Hade varit OK och kallade de BF3.5.. Men 4.. Jag blir bara irriterad.. Ska jag köpa samma spel jag redan äger? med nya maps för 600-700kr? Fuck you EA!

Om du redan äger samma spel så behöver du inte köpa samma spel igen. Varför tror du att folk lägger när 600-700kr? Såklart är det för att de vill ha ett spel som de tycker är värt 600-700kr. Det är så det funkar och många tycker inte om det. Problemet, tror jag, är att folk som köper spel är rejält bortskämda och kan då betala för en dator/konsol och spel. Och många (framförallt unga) vet inte hur man hanterar pengar på rätt sätt. De kan betala för ett spel för pengar som deras mamma och pappa har tjänat ihop.

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcolYte:

Men frågan är ju, finns det färger?

Kanske, lägg på denna så får du nog fram hur det kommer att se ut

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweSparky:

"Knappt har Battlefield 3 hunnit fylla två år innan det är dags för den stora uppföljaren."

Första meningen säger allt.. Jag är så jävla besviken.. Hade varit OK och kallade de BF3.5.. Men 4.. Jag blir bara irriterad.. Ska jag köpa samma spel jag redan äger? med nya maps för 600-700kr? Fuck you EA!

*Facepalm*. Riktigt töntigt med såna här kommentarer.
Det är ny story och allt, inte bara MP som räknas även om det kanske
är vad dom flesta köper spelet för. Vore idioti att kalla en uppföljare för .5.
Det är inte samma spel även om det kanske inte ser ut som ett helt nytt spel.
En uppföljare brukar inte vara, och ska inte heller vara alltför annorlunda.
Bad Company hade ingen problem med vad jag vet.
Ska dom göra helt annorlunda kan dom göra ett nytt sorts BF spel, som BC.
Ingen som tvingar dig att köpa spelet när det är nytt heller för den delen.
Har du tålamod kan du vänta någon månad så får du det för halva priset.
På PC kan du köpa spelet hur billigt som helst dessutom.
BF3 kunde man få för 200kr efter 2 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweSparky:

"Knappt har Battlefield 3 hunnit fylla två år innan det är dags för den stora uppföljaren."

Första meningen säger allt.. Jag är så jävla besviken.. Hade varit OK och kallade de BF3.5.. Men 4.. Jag blir bara irriterad.. Ska jag köpa samma spel jag redan äger? med nya maps för 600-700kr? Fuck you EA!

Commander mode, Levolution, Frostbite 3, strid till havs etc. Ser du ingenting intressant i allt det alls?

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Spelar ingen roll hur bra motorn är, BF4 kommer vara skräp arkad ändå, tack vare EA, BF4's mål är inte på något vis att efterlikna BF2 eller deras player base, utan fortfarande CoD och deras "teenage" playerbase. Inget nytt, med tanke på att BF3 fortfarande är Beta så kan man i princip säga att BF4 är final release av BF3, som det borde varit från början.

Och nej, det går inte att jämföra CoD mot BF, det är HELT olika spelstilar, som dag och natt, CoD kommer förbli det mer spelade spelet, pga det snabba infantry gameplayet och konsolanpassat till hundra, kommer köpa båda, kommer njuta av båda i några veckor sen tappar man allt sug för det är bara kids kvar som lirar utan något endgame eller esport stöd.

Tacka vet jag DayZ Standalone, ett spel som faktiskt är djupt, MMOFPS som man kan lira 500 timmar utan att tröttna på, konstant updates för att hålla igång suget med nytt content och upplevelser, för 1/4 av priset som CoD/BF kostar, dat logic. Dagens spelindustri är ett skämt, 99% handlar om pengar.

Du hade fel på en sak: Det är 100% inte 99...

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle_gamer98:

Inte konstigt att de måste djura efter pengar när ingen köper deras spel utan istället laddar ner gratis från olika ställen! Inte konstigt att alla spel är så konsoloptimerade när konsolerna är den plattformen där man "måste" köpa spelen! Där folk köper spelen!

Vet inte om du är sarkastisk eller helt slut. Det där hela "pirater förstör spel" argumentet är så uttjatat och löjligt när det används för att försvara usla icke-konsument vänliga beslut av företag som EA. Ditt argument är speciellt löjligt när man talar om Battlefield, ett spel som främst handlar om Multiplayer. Ett multiplayer man inte alls kan spela med illegala kopior...

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

Lite gnäll är det alltid men saker utvecklas och går vidare. Jag känner på mig nu att jag kommer roas av BF4 likväl som jag fortfarande roas av BF3 så det är bara kul att se vad dem håller på med Taggad!

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nompario:

Commander mode, Levolution, Frostbite 3, strid till havs etc. Ser du ingenting intressant i allt det alls?

Commander mode, ja! Hade vi i BF2 också..
Frostbite 3? Nja, Är de samma skillnad på COD MW2 och COD Ghost, därav hatar jag dessa spel. även om jag faktiskt gillar fart i mina fps spel.. Frostbite 2 vs Frostibte 3.. mja, snarare mer optimerad frostbite 2 motor.. Vi kan kalla den frostbite 4 kanske?

Strider till havs +1.. Jag kallar de expasion.. Tex BF3 sea world eller något i den stilen..

De är precis de jag hatar.. liknar mer COD spelen som släpper ett nytt spel när dom ändrat ansiktet på en BOT.. Commander mode hade kunnat införas i BF3, Ute på havet hade varit en perfekt expansion till BF3..

Jag trodde prostitution va olagligt i sverige, men dice är numera EA's bitch! Tyvärr!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk

De kan utforma grafiken hur de vill. Jag spelar inte spelet mer för det. BF2 är en oslagen titel i BF-serien och lär bli det.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Okej, jag kunde tyvärr inte hålla mig längre och förbokade spelet.....

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Master of Overkill

När dom slutar använda Origin och EA då köper jag spelet.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Du hade fel på en sak: Det är 100% inte 99...

Inget konstigt med det. Om du gjorde ett spel, skulle du inte vilja ha betalt för det då? Visst finns det folk som snickrar ihop spel som hobbyprojekt, men det är inte precis något man kan kräva av någon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av casperj_94:

jag vet ju att jag kommer åka runt i en tank och skjuta på skyskrapor hela tiden

Kul för ditt lag, när du tar hoggar en tank och inte gör någon nytta med den så ni förlorar, tank är det bästa "vapnet" i spelet med hästlängder, en bra tank förare kan enkelt avgöra vilket lag som vinner matchen, får garanterat MVP på köpet.

Skrivet av Tobblish:

Allt jag tänker på genom hela videon är hur jävla mycket FPS spikes det kommer vara...

Vad baserar du det på? Ingenting indikerar det.

Skrivet av Alexander7938:

Får man fråga vilka spel som tar upp mestadels av din speltid? Blev nyfiken.

Inget, kommer nästan bara skräp idag, men för att ge något svar på frågan så kan jag väl lista dom spelen som har tagit "någon" tid på senare åren.

2011
Börjat Amnesia (Väntade på Triple Monitor, blev aldrig av)
Börjat Deus Ex: Human Revolution (Tråkigt)
Börjat Rage (Väntade på Triple Monitor, blev aldrig av)
Börjat Star Wars: The Old Republic (Trial, köpte aldrig)

Klarat Battlefield 3 (Bra)
Klarat Bulletstorm (Mycket Bra)
Klarat Call of Duty: Modern Warfare 3 (Bra)
Klarat Crysis 2 (Bra)
Klarat Dead Island (Bra)
Klarat DiRT 3 (Mycket Bra)
Klarat Portal 2 (Mästerverk)
Klarat The Elder Scrolls V: Skyrim (Mycket Bra)

2012
Börjat Planetside 2 (Rank systemet helt fucked up)

Klarat Mass Effect 3 (Mycket Bra)
Klarat Far Cry 3 (Tveksamt)
Klarat Diablo 3 (Bra)
Klarat Halo 4 (Mycket Bra)
Klarat Max Payne 3 (Mycket Bra)
Klarat World of Warcaft: Mists of Pandaria (Bra)

2013
Börjat Dead Space 3 (Bugg, inte blivit av)
Börjat GRID 2 (Värdelös SP)

Klarat Crysis 3 (Bra)
Klarat BioShock: Infinite (Mycket Bra)
Klarat Far Cry 3: Blood Dragon (Mästerverk)
Klarat Metro: Last Light (Mycket Bra)

Att Spela 2011, 2012, 2013
ArmA 3
Assassins Creed 1,2,3
Amnesia: The Dark Descent
Battlefield 4
Call of Duty: Ghosts
DayZ Standalone
Dishonored
Gears of War 2,3
Grand Theft Auto V
Killzone 1,2,3,4
Lost Planet 3
The Last of Us
The Walking Dead
The Witcher 1,2
Tomb Raider
Uncharted 1,2,3
Watch Dogs
XCOM: Enemy Unknown

.. kanske missat något men ja, högst på hype listan atm är HL3, Fallout 4, DayZ SA, GTA V, BF4, CoD: Ghosts, Destiny

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Var är hundarna?

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem

Känns väldigt likt BF3 men men, lär väl alltid vara lite nytt iaf.

Skrivet av zhrooms:

Spelar ingen roll hur bra motorn är, BF4 kommer vara skräp arkad ändå, tack vare EA, BF4's mål är inte på något vis att efterlikna BF2 eller deras player base, utan fortfarande CoD och deras "teenage" playerbase. Inget nytt, med tanke på att BF3 fortfarande är Beta så kan man i princip säga att BF4 är final release av BF3, som det borde varit från början.

Och nej, det går inte att jämföra CoD mot BF, det är HELT olika spelstilar, som dag och natt, CoD kommer förbli det mer spelade spelet, pga det snabba infantry gameplayet och konsolanpassat till hundra, kommer köpa båda, kommer njuta av båda i några veckor sen tappar man allt sug för det är bara kids kvar som lirar utan något endgame eller esport stöd.

Tacka vet jag DayZ Standalone, ett spel som faktiskt är djupt, MMOFPS som man kan lira 500 timmar utan att tröttna på, konstant updates för att hålla igång suget med nytt content och upplevelser, för 1/4 av priset som CoD/BF kostar, dat logic. Dagens spelindustri är ett skämt, 99% handlar om pengar.

Nu har du rageat i två år om hur mycket BF3 suger. Jag har säkert läst 15 inlägg av dig där du spyr galla över BF3. Nästa tema verkar vara hur mycket BF4 kommer suga. Du har absolut rätt till dig åsikt men tja... Mycket hat istället för att bara spela nåt annat kan man tycka.

Heter du zhrooms i BF3 också? Om det är du så har du köpt det både till Xbox360 och PC och spelat det i 269 timmar, senast för 2 dagar sedan...

Permalänk
Medlem

Det var en mycket lyckad och populär premiärvisning i Stockholm med många som blev imponerade av vad som visades upp, E3 hade ett massivt streamande av både spelande samt intervjuver om spelet och dess nyheter och det kommer mera info om det med jämna mellanrum. Om det nu vore så dåligt så skulle det märkts någonstans på vägen.

Att man inte tycker om spelet av personliga skäl är en sak, men det är mycket teorier och förutfattade meningar.

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

....
Dagens spelindustri är ett skämt, 99% handlar om pengar.

Vilken business handlar inte om pengar?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Medlem

"We are so proud to ad a dog!" phaaaahahaha! Detta är ögongodis och hoppas dom gör som i BF3 att optimera spelet till PC!
BF3 är väl nästan 3år nu och inte snart 2? Eller har jag fel? Så så fort släpper dom inte spelen.

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Känns väldigt likt BF3 men men, lär väl alltid vara lite nytt iaf.

Nu har du rageat i två år om hur mycket BF3 suger. Jag har säkert läst 15 inlägg av dig där du spyr galla över BF3. Nästa tema verkar vara hur mycket BF4 kommer suga. Du har absolut rätt till dig åsikt men tja... Mycket hat istället för att bara spela nåt annat kan man tycka.

Heter du zhrooms i BF3 också? Om det är du så har du köpt det både till Xbox360 och PC och spelat det i 269 timmar, senast för 2 dagar sedan...

Det är förmodligen han då han har samma nickname på Steam. Det luktar lite dubbelmoral om det nu är han.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem

Orka gnälla på att det är Bf 3.5 or whatevz. Det är samma gnäll som när Bf3 var Bc2.5. Det är samma motor vad tror ni de kan göra mellan varje gen. egentligen?
Hade de släppt ett spel som inte går att spela på 5 år på "medeldatorer" så skulle det inte sälja och de skulle tjäna nada. Därför KAN de inte släppa en fotorealistisk shooter som blir ett bildspel på ett titan på low settings, inte en käft skulle köpa det, och det skulle vara gammalt innan gemene gamer hade nog kraft för att köra det. Alla är inte entusiaster och sitter på multigpu system och det är inte sånna personer spelen görs för, utan casual gamers som har ett gammalt 560ti/Xbox/ps3 och ville spela för skojs skull, det är där pengarna finns.
Folk jobbar inte gratis. EA måste ha pengar Dice måste ha pengar och det är inte direkt 2-3 pers som sitter o skriver spelen som ska ha lön och hoggar allt.

Permalänk
Skrivet av olle_gamer98:

Inte konstigt att de måste djura efter pengar när ingen köper deras spel utan istället laddar ner gratis från olika ställen! Inte konstigt att alla spel är så konsoloptimerade när konsolerna är den plattformen där man "måste" köpa spelen! Där folk köper spelen! Dock håller jag med om att spel som finns för att någon hade en idé är oehört mycket bättre än de spel som finns för pengar. Det är synd, mycket synd.

Går inte att spela bf3 utan att ha köpt det... Kanske finns någon skum crack någonstans som gör att du kan spela halva singleplayer-storyn, men inte mer än så. Och om vi nu räknar bort bf3, som alltså inte går att spela multiplayer (eller ens singleplayer? inte direkt testat själv ), så går det precis lika bra att pirata spel till konsoler som till datorn. Tror faktiskt du är lite ute och cyklar här för att vara ärlig Det är inte precis så att det är lika många som spelar fps på dator som på konsol, men alla som sitter med datorer laddar ner. Marknaden för cod på ps3 är helt enkelt större än för bf3 på PC. Det är fler som spelar på konsoler. Det har ingenting med piratkopiering att göra

Skrivet av widL:

Imponerande, men den stora frågan är ju om Frostbite 3 har fiskar som simmar undan när spelaren närmar sig? Kan inte tänka mig att de skulle kunna fixa något så avancerat!

Detta sammanfattar mitt intryck av videon ganska bra

Skrivet av tvelander:

När dom slutar använda Origin och EA då köper jag spelet.

Lägg av, du kommer köpa det ändå. Bara för att maxa det bara för att du kan. Erkänn nu

(Köpte själv bf3 bara för att jag hade dåligt samvete över att min på den tiden nästan top of the line-dator inte gjorde mer än att spela hon )

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av _MmattiasS_:

Går inte att spela bf3 utan att ha köpt det... Kanske finns någon skum crack någonstans som gör att du kan spela halva singleplayer-storyn, men inte mer än så. Och om vi nu räknar bort bf3, som alltså inte går att spela multiplayer (eller ens singleplayer? inte direkt testat själv ), så går det precis lika bra att pirata spel till konsoler som till datorn. Tror faktiskt du är lite ute och cyklar här för att vara ärlig Det är inte precis så att det är lika många som spelar fps på dator som på konsol, men alla som sitter med datorer laddar ner. Marknaden för cod på ps3 är helt enkelt större än för bf3 på PC. Det är fler som spelar på konsoler. Det har ingenting med piratkopiering att göra

Detta sammanfattar mitt intryck av videon ganska bra

Lägg av, du kommer köpa det ändå. Bara för att maxa det bara för att du kan. Erkänn nu

(Köpte själv bf3 bara för att jag hade dåligt samvete över att min på den tiden nästan top of the line-dator inte gjorde mer än att spela hon )

Jag kommer inte köpa det då min bror redan köpt det för han vill lira det på min dator när jag inte är på hemma då han går i skolan och slutar skit tidigt.

Jag gillade BF3 i början men sen spåra det ur.

Va fan M320 mortars ÖVERALLT kunde inte flytta på mig.

kommer så klart lira BF4 men jag hatar Origin och EA kan typ gå i konkan enligt mig. Det enda dom vill göra är DLC DLC DLC DLC DLC DLC

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av NuZ:

BF3 är väl nästan 3år nu och inte snart 2? Eller har jag fel? Så så fort släpper dom inte spelen.

Det släpptes i oktober 2011, så det är mindre än två år gammalt.

Jag hade velat se BF3 som ett esportspel, men det är givetvis inte möjligt när man släpper ett nytt spel vartannat år. För att ett spel ska bli stort inom esport behöver det hinna mogna och bli populärt. Se på CS, LoL och StarCraft. Dessutom måste det förstås finnas möjlighet att hålla och sända turneringar samt vara enbart för eller med stark betoning på PC (om vi undantar typiska konsolspel som FIFA och Street Fighter).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av tvelander:

När dom slutar använda Origin och EA då köper jag spelet.

Inga problem vad jag kan se, med tanke på att BF3 är det mest lyckade EA lanserat enlikt dem själva och att det äger DICE så lär de i dessa tider sälja av DICE. Vakna! Origin är inte ett problem längre vågar jag säga, nog för att EA inte är det mest lyckade bolaget. Men vilket är det? Det ända som jag är riktigt sur på när det gäller EA är Battlelog (BL).

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Fin motor i all ära, men färgerna är väldigt svaga och enligt mig var BF3 väldigt tråkigt och platt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Det ända som jag är riktigt sur på när det gäller EA är Battlelog (BL).

Samma här, hatar Battlelog, det vägrar bara att funka. Varför i helvete kunde de inte gjort en valfri in-game server browser så att de som vill kan använda den istället?

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Inga problem vad jag kan se, med tanke på att BF3 är det mest lyckade EA lanserat enlikt dem själva och att det äger DICE så lär de i dessa tider sälja av DICE. Vakna! Origin är inte ett problem längre vågar jag säga, nog för att EA inte är det mest lyckade bolaget. Men vilket är det? Det ända som jag är riktigt sur på när det gäller EA är Battlelog (BL).

A jag menar också battlelog med, men asså ja DICE gör bra spel men fan kan dom inte bara kasta ut EA

hatar att EA har så mycket cash att slänga på utvecklarna .... så dom är tvungna att jobba med EA.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240