Permalänk
Medlem

Kompakt speldator max 7k

Hejsan
Jag har försökt att hjälpa en kompis att sätta ihop en liten, kompakt och billig dator, men vill kolla med någon här innan det blir en beställning.

Hans ända krav var detta chassit och en hdd samt en ssd och att priset inte blir mer än 7k för datorn (slängde med tryckluft för att han vill ha det till att städa datorn)

Ser detta bra ut?
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3519987/2013-06-26

/Albert

Permalänk
Hjälpsam

Det ser ut att funka. . jag hade dock lagt till 20:- för att få den modulära versionen av PSUn CX500m

Sen blir det några få hundringar till att gå upp till en i5 4570 och H87 moderkort o få senaste Haswell CPUn

Permalänk
Medlem

med grafikkortet så kommer du inte särskillt långt :/

Permalänk
Hjälpsam

det är en svår budget där 1000 till skulle göra underverk . . .sen med mITX går det ju inte heller att slänga i fler grafikkort . . .men svårt att hitta bantnings tipps som skulle få in ett 760 i budgeten . . .AMD vägen i så fall

Permalänk
Medlem

Lågprofilminnen är ett tipps

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Med mItx är Modulär nätdel en självklarhet.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av samuelwa:

Med mItx är Modulär nätdel en självklarhet.

Normalt, JA...men i Prodigy som är så stort går det ändå. . . men som jag sa ovan, bara 20:- extra för modulärt CX500M

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Det ser ut att funka. . jag hade dock lagt till 20:- för att få den modulära versionen av PSUn CX500m

Sen blir det några få hundringar till att gå upp till en i5 4570 och H87 moderkort o få senaste Haswell CPUn

Kommer att byta ut till modulärt.

Skrivet av Siesta:

med grafikkortet så kommer du inte särskillt långt :/

Skrivet av thli72:

det är en svår budget där 1000 till skulle göra underverk . . .sen med mITX går det ju inte heller att slänga i fler grafikkort . . .men svårt att hitta bantnings tipps som skulle få in ett 760 i budgeten . . .AMD vägen i så fall

Där så ni något smart. Han spelar dock bara lol så det kortet räcker så länge åt han, med ska kolla om jag hittar någon bättre gpu till ett bra pris

Skrivet av infigo:

Lågprofilminnen är ett tipps

Det låter som en bra ide så att man får plats med mera i burken

Skrivet av samuelwa:

Med mItx är Modulär nätdel en självklarhet.

Skrivet av thli72:

Normalt, JA...men i Prodigy som är så stort går det ändå. . . men som jag sa ovan, bara 20:- extra för modulärt CX500M

Kommer köpa modulärt, tänkte inte på att det finns

Tack alla för hjälpen

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3531383/7000-dator Där har du haswell processor, med wifi-mITX moderkort, bättre grafikkort, som har överklockingspotential, med annat mindre chassi. Detta ligger ca 150 över budget... borde inte vara problem. Ta bort tryckluten då och köp den vid senare tillfälle. Tog bort dvd, eftersom det är onödigt. Installera OS från USB istället...

Om han nu absolut vill ha ett Bitfenix prodigy, som är snyggt och rymligt, men större, så lägger han till 100 spänn så har han ett sånt iaf.

Permalänk
Medlem

Snälla köp inte ett 650 gå iaf upp till ett 660 här är mitt bidrag http://www.inet.se/kundvagn/visa/3530996/2013-06-29

Nu är vi på en nivå som nämnt innan där 400 kr verkligen kan göra en skillnad.

Visa signatur

StationärI7-4770k 3.5 @ 4.2, Msi z87 gaming g-45, Corsair Vegence 1600 mhz 16 gb 2x8, Evo 212, Corsair 850 w tx, Samsung 250 gb ssd Operativsystem Windows 7 ultimate 64x

Bärbar Macbook Operativsystem Windows 7 ultimate 64x

Permalänk
Hjälpsam

Detta är VERKLIGEN en budget där lite till ger stor skillnad. . ..la till 600:- på paketet ovan o fick detta (bara för att visa)
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3532116/2013-06-29

600:- till ger dig: GTX660Ti o nya Haswell CPUn o moderkort