Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Försöker bygga ihop gammal dator

Jo tjena, Fritjolf här. Jag är ny på forumet och lite feedback skulle vara jävligt najs. Jag har en gammal blå dator som jag försökt plocka ihop idag, men när jag startar den så går allt igång som vanligt, men den får ingen kontakt med skärmjäveln. Har provat två olika grafikkort och det blev likadant på båda, men fläkten på kortet snurrar igång och så.

Ska försöka ta lite bilder med webbkameran även fast det är svart som natten här. Lampan gick sönder igår och det är ju faktiskt dessutom natt.

På de tre sista bilderna visar jag en sladd med tre piggar som jag inte vet var den hör hemma, eller om den ens behöver vara i.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

dom sladdarna med 3 pinar är för fläktar och är du säker på att allt passar ihop? kan du skriva vad du har för delar? annars så kan vi inte hjälpa dig så mycket.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Skrivet av EvilWord:

dom sladdarna med 3 pinar är för fläktar och är du säker på att allt passar ihop? kan du skriva vad du har för delar? annars så kan vi inte hjälpa dig så mycket.

Tror allt sitter som det ska, specs:

Nätagg: Q-Tec PSU 400W
Moderkakan har en liten grej där det står: EP-8KDA3+
och en annan där det står: Silicon image - SATALINK
Processorfläkten står det AMD på
RAM: Twinmos (tvillingmos)
Grafik: Radeon™ 9600XT 256MB DDR (128-bit)

Om du behöver veta andra får du fråga, vet inte vilka du behöver veta om.

Permalänk

Jo, jag har forskat lite och kommit fram till att moderkortet är ett EPoX EP-8KDA3+, och när jag startar datorn så lyser det "FF" med röda bokstäver. Men fläktarna och allt går igång fint så det verkar ju som att den fungerar.

Permalänk

Lite fler bilder, ni kan väl säga till om jag glömt att koppla in någonting viktigt.

Permalänk

Projektet är nedlagt då det blev kortslutning när jag fipplade runt med RAM minnet. Är bara skrot nu skulle jag tro.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RedneckPC:

Projektet är nedlagt då det blev kortslutning när jag fipplade runt med RAM minnet. Är bara skrot nu skulle jag tro.

Hade du datorn igång när du gjorde det?