Red Faction:Guerilla ljus bugg. Hjälp!!

Permalänk

Red Faction:Guerilla ljus bugg. Hjälp!!

Hej, när jag spelar Red Faction Guerilla så syns ljuset igenom stenar och hus, det blir också flickringar på fordonen i spelet och även på föremål ibland. Vet någon hur man kan fixa det här problemet, skulle göra mig riktigt tacksam

Permalänk
Medlem

Vad har du för hårdvara? Har du uppdaterade drivrutiner till allt? Har du kollat på det officiella supportforumet för spelet?

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Skrivet av kokkojambo:

Vad har du för hårdvara? Har du uppdaterade drivrutiner till allt? Har du kollat på det officiella supportforumet för spelet?

jag har två radeon 7970 i crossfire och i5 processor, men dom säger att man ska köra spelet i derect x 9 för att det ska hjälpa, men jag vet inte hur man gör det, det går inte att göra in game

Permalänk

Try forcing DX9 by adding -nod3d10 in launch options. Säger dom är en lösning, men jag vet inte hur man gör

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnlyThisTme:

Try forcing DX9 by adding -nod3d10 in launch options. Säger dom är en lösning, men jag vet inte hur man gör

Högerklicka på genvägen till spelet. I fältet "mål" eller "target" skriver du in -nod3d10.

OBS! Skriv det efter "-tecknet i fältet t.ex: "c:\program files\redfaction\redfaction.exe" -nod3d10

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Skrivet av kokkojambo:

Högerklicka på genvägen till spelet. I fältet "mål" eller "target" skriver du in -nod3d10.

OBS! Skriv det efter "-tecknet i fältet t.ex: "c:\program files\redfaction\redfaction.exe" -nod3d10

den säger bara när jag trycker värkställ "den angina sökvägen "D:\Nerladdade Spel\rfg_launcher.exe"-nod3d10, är ogiltig, kontrollera att söknamn och filnamn är korrekt"

Vad gör jag nu??

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnlyThisTme:

den säger bara när jag trycker värkställ "den angina sökvägen "D:\Nerladdade Spel\rfg_launcher.exe"-nod3d10, är ogiltig, kontrollera att söknamn och filnamn är korrekt"

Vad gör jag nu??

Är det så enkelt att det saknas ett mellanslag före bindestrecket?

---

... och är det säkert du kör på rätt exefil? Kan du välja bland några andra?
(det är inte ett steamspel verkar det som väl förresten?)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Inget har hjälp, fordon och föremål flickrar och lampor som står bakom hus och stenar lyser igenom och när solen har gått ner lyser den igenom marken och bländar mig hela tiden, ingen som vet hur man löser det här

Permalänk
Medlem

Jag frågade förut, men fanns det andra exefiler än rfg_launcher.exe i spelmappen?

Det borde nog finnas en rfg.exe ... Prova lägg till samma -nod3d10 parameter på den istället.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av OnlyThisTme:

den säger bara när jag trycker värkställ "den angina sökvägen "D:\Nerladdade Spel\rfg_launcher.exe"-nod3d10, är ogiltig, kontrollera att söknamn och filnamn är korrekt"

Vad gör jag nu??

Är det en piratkopia? Det skulle kunna förklara ett och annat problem.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Är det en piratkopia? Det skulle kunna förklara ett och annat problem.

em...hmmm....ehhh...........nej.......*host**host*..........

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Jag måste tyvärr tolka det du skrev ovan som att du har en piratkopia, därför låses tråden med hänvisning till piratkopieringsregeln. Mer information om varför denna regel existerar finns att läsa här.