Problem med raminstallation M2N-E Sli

Permalänk
Medlem

Problem med raminstallation M2N-E Sli

Jag tänkte nöduppgradera en gammal burk som har stått och dammat ett tag. Moderkortet i fråga är M2N-E Sli och är i min mening ganska kasst i allmänhet men det hör bara delvis hit.

Moderkortet tar DDR2 minnen och därför har jag inköpt sådant. Problemet är att stickorna inte vill sätta sig på plats. Till det hela hör att någon dum människa tryckt i en hel del komponenter som är mycket svåra att plocka ur så att platsen är ganska begränsad.

Läste här: http://www.techspot.com/community/topics/asus-m2n-sli-black-d... om någon som har ett liknande problem men jag skulle helst inte ta mig för att montera ur moderkortet då det är mer eller mindre omöjligt pga. tidigare dummonteringar.

Jag skulle därför vilja höra om det finns några kreativa lösningar för hur man kan få ramstickorna eller vad jag kan ha gjort för fel. Jag är 99.999...% säger på att jag försöker montera dom åt rätt håll.

All input uppskattas.

Visa signatur

Det var bättre förr när datorer var något man kunde göra vad man ville med. Lägg ner hårdvarubegränsningar och fåniga förhinder så hårdvaran kan utnyttjas på ett kreativare sätt.

Permalänk
Vila i frid

Jag har byggt tre M2N-E SLI datorer och inte märkt att det varit problem att montera minnena. Du är tvärsäker på att det är DDR2 och inte DDR eller DDR3? Att inte göra sig omaket att se till att det går att göra en två-tummes montering av minnena - brukar sluta med trasiga minnessocklar. Been there...

Permalänk
Medlem

Jag håller med. Tycker att det borde vara smidigt att trycka ner stickorna men får ändå inte ner dom. Skall vara denna http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/103841-corsair_4096mb... och det stämmer även överens med modellnumret på paketet så nog ska det vara DDR2 alltid.

Edit: Har du tips på något man kan göra fel som eventuellt försvårar passandet?

Visa signatur

Det var bättre förr när datorer var något man kunde göra vad man ville med. Lägg ner hårdvarubegränsningar och fåniga förhinder så hårdvaran kan utnyttjas på ett kreativare sätt.

Permalänk
Medlem

Ok. Det löste sig med lite mera kraft och småpill på hållarna. Var alldeles för länge sedan jag byggde dator antar jag. Tack så mycket för svaret

Visa signatur

Det var bättre förr när datorer var något man kunde göra vad man ville med. Lägg ner hårdvarubegränsningar och fåniga förhinder så hårdvaran kan utnyttjas på ett kreativare sätt.