Tröttnat på min 2180E + GA-P31-DS3L , vad uppgradera till?

Permalänk
Medlem

Tröttnat på min 2180E + GA-P31-DS3L , vad uppgradera till?

Hej

Har tyvärr inte hållt mej uppdaterad vad som är prisvärt just nu. Köpte 2180:n när den serien blev populär att överklocka och har faktiskt suttit rätt så nöjd fram till ganska nyligen.

Vill ha en skaplig prestandaökning för runt 2000:- Använder datorn mest till att kolla på nätet , Spotify och spel lite då och då. Har försökt att läsa på lite men jag kommer ingenstans.

Grafikkortet är ett 3870 som jag köpte ganska direkt när det kom och det har funkat bra. Använder inga speciellt höga upplösningar så det rullar på bra på de lite äldre spelen jag brukar spela , så det kommer jag behålla lite till.

Tips på moderkort , processor och minnen? Datorn ska köras med Windows 7.

Tack på förhand

Permalänk
Vila i frid

Med ett 3870 är det väl lite som att elda för kråkorna med en bättre cpu. Spar ihop pengar och köp en helt ny rigg istället. MÅSTE du spendera 2k just NU, köp en Samsung 830 SSD.

Permalänk
Medlem

Uppföljning

Velade ett tag men beställde till slut en A-data 128GB SSD + Windows 7. Blir nytt moder+processor+minne nästa gång.

Fick ett ryck och försökte ropa hem ett 6870 på Tradera i förmiddags , men det slank ur näven. Ingen katastrof.