Problem med uppgradering till gtx 670

Permalänk

Problem med uppgradering till gtx 670

Hej sweclockers

Utnyttjade precis kompletts erbjudande med ett zotac gtx 670 för 2 k, men när jag trycker i det i lådan så är det typ blåa grafikbuggar eller vad man ska säga överallt. Tänkte att det kanske bara var nåt problem med att jag inte hade installerat drivrutinerna än men det hjälpte inte heller.

760:it blir inte detectat i dxdiag och jag undrar då om det måste vara fel på grafikkortet eftersom det nu funkar fint igen med 460:it jag hade innan.

har corsair VX550 nätagg
moderkort MSI 870A-G54
amd phenom II x4 955

Visa signatur

CPU:AMD phenom II 955 @ 3,4 Ghz GPU:Gigabyte GTX 460 1gb OC @ 880 core, 1050 memory @ 1,087 V PSU:Corsair VX 550W

Permalänk
Entusiast

Ta gärna ett kort på dessa grafikbuggar så skulle det underlätta

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Har tyvärr ingen möjlighet idag eftersom jag har satt i det gamla grafikkortet igen för att kunnan använda den som vanligt

Visa signatur

CPU:AMD phenom II 955 @ 3,4 Ghz GPU:Gigabyte GTX 460 1gb OC @ 880 core, 1050 memory @ 1,087 V PSU:Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gretakarin:

Har tyvärr ingen möjlighet idag eftersom jag har satt i det gamla grafikkortet igen för att kunnan använda den som vanligt

Med din telefon kanske?

Permalänk
Entusiast

Ok, men om det är som du säger så är det väl helt enkelt att skicka tillbaka kortet och få ett nytt... Inte så upphetsande men det är inte mer än det och detta kan hända vilket kort som helst.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Så det borde alltså vara grafikkortet det är fel på?

Visa signatur

CPU:AMD phenom II 955 @ 3,4 Ghz GPU:Gigabyte GTX 460 1gb OC @ 880 core, 1050 memory @ 1,087 V PSU:Corsair VX 550W

Permalänk
Skrivet av friskybob:

Med din telefon kanske?

Va?

Visa signatur

CPU:AMD phenom II 955 @ 3,4 Ghz GPU:Gigabyte GTX 460 1gb OC @ 880 core, 1050 memory @ 1,087 V PSU:Corsair VX 550W

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Ok, men om det är som du säger så är det väl helt enkelt att skicka tillbaka kortet och få ett nytt... Inte så upphetsande men det är inte mer än det och detta kan hända vilket kort som helst.

Du tror alltså det borde vara grafikkortet det är fel på?

Visa signatur

CPU:AMD phenom II 955 @ 3,4 Ghz GPU:Gigabyte GTX 460 1gb OC @ 880 core, 1050 memory @ 1,087 V PSU:Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gretakarin:

Ta kort med mobilen ljushuvud ._.

Permalänk
Skrivet av friskybob:

Ta kort med mobilen ljushuvud ._.

Har inga ord för din dumhet

Visa signatur

CPU:AMD phenom II 955 @ 3,4 Ghz GPU:Gigabyte GTX 460 1gb OC @ 880 core, 1050 memory @ 1,087 V PSU:Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gretakarin:

Har inga ord för din dumhet

Det kan behövas då jag gärna vill ha en förklaring till min dumhet

Permalänk
Skrivet av friskybob:

Det kan behövas då jag gärna vill ha en förklaring till min dumhet

Förstår inte ens vad du menar eftersom problemet är att det nya grafikkortet inte är i datorn just nu utan jag har satt i mitt gamla igen, problemet har aldrig varit att ta bilden

Visa signatur

CPU:AMD phenom II 955 @ 3,4 Ghz GPU:Gigabyte GTX 460 1gb OC @ 880 core, 1050 memory @ 1,087 V PSU:Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gretakarin:

Förstår inte ens vad du menar eftersom problemet är att det nya grafikkortet inte är i datorn just nu utan jag har satt i mitt gamla igen, problemet har aldrig varit att ta bilden

Ää jag vet knappt heller vad jag menar, jag är trött Men lycka till iaf

Permalänk
Skrivet av friskybob:

Ää jag vet knappt heller vad jag menar, jag är trött Men lycka till iaf

Fortfarande inte riktigt säker på vad jag ska göra men tack iaf=)

Visa signatur

CPU:AMD phenom II 955 @ 3,4 Ghz GPU:Gigabyte GTX 460 1gb OC @ 880 core, 1050 memory @ 1,087 V PSU:Corsair VX 550W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gretakarin:

Har inga ord för din dumhet

Skrivet av Gretakarin:

Förstår inte ens vad du menar eftersom problemet är att det nya grafikkortet inte är i datorn just nu utan jag har satt i mitt gamla igen, problemet har aldrig varit att ta bilden

altså killen säger att du ska ta bild på din grafikbugg, du svarar med att du stoppat tillbaks det gammla igen för att kunna köra. då säger vi för guds skull stoppa in det gammla /gtx 670) igen och ta bilden hur svårt ska det va, sluta dryga dig. menar det vi måste ju veta när vi inte kan se det skälv med egna ögon. tror när vi har sett bilden då får du en doa på ditt grafikkort. Och då är det bara du gör rma mer en så kan vi inte hjälpa dig med

Visa signatur

MIn dator: Intel i7 4770k@4,6ghz, Gtx 780, 32gb ddr3 1866 ,4,25tb hd
Min Htpc: Intel i7 2600k@4,6ghz 1*gtx 760 ,16gb ddr 1600 ,4tb hd

Permalänk
Skrivet av thompi8:

altså killen säger att du ska ta bild på din grafikbugg, du svarar med att du stoppat tillbaks det gammla igen för att kunna köra. då säger vi för guds skull stoppa in det gammla /gtx 670) igen och ta bilden hur svårt ska det va, sluta dryga dig. menar det vi måste ju veta när vi inte kan se det skälv med egna ögon. tror när vi har sett bilden då får du en doa på ditt grafikkort. Och då är det bara du gör rma mer en så kan vi inte hjälpa dig med

Det är inte jag som drygade mig först, han kallade mig ljushuvud utan någon som helst anledning, jag hade sagt att jag inte hade möjlighet att koppla i de nya igen då på kvällen eftersom jag behövde lägga mig och skulle vara iväg mestadels av dagen idag, så att ta kort på grafikbuggen var aldrig problemet, det var han som var otrevlig från första början.

Klart jag förstod att jag skulle använt mobiltelefonen för att ta kort men jag skrev att problemet var att grafikkortet inte satt i datan.

Blev bara mycket onödigt tjabb i denna tråden nu istället för hjälp

Visa signatur

CPU:AMD phenom II 955 @ 3,4 Ghz GPU:Gigabyte GTX 460 1gb OC @ 880 core, 1050 memory @ 1,087 V PSU:Corsair VX 550W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gretakarin:

Det är inte jag som drygade mig först, han kallade mig ljushuvud utan någon som helst anledning, jag hade sagt att jag inte hade möjlighet att koppla i de nya igen då på kvällen eftersom jag behövde lägga mig och skulle vara iväg mestadels av dagen idag, så att ta kort på grafikbuggen var aldrig problemet, det var han som var otrevlig från första början.

Klart jag förstod att jag skulle använt mobiltelefonen för att ta kort men jag skrev att problemet var att grafikkortet inte satt i datan.

Blev bara mycket onödigt tjabb i denna tråden nu istället för hjälp

att det blev gnabb det är nog mer hur det framfördes , hade du sagt att du inte hade möjlighet pga det du skrev nu, då hade vi kanske kunnat fatta men hur ska vi veta va du gör och likvärdigt. förstår du min point?

Visa signatur

MIn dator: Intel i7 4770k@4,6ghz, Gtx 780, 32gb ddr3 1866 ,4,25tb hd
Min Htpc: Intel i7 2600k@4,6ghz 1*gtx 760 ,16gb ddr 1600 ,4tb hd

Permalänk

Förstår vad du menar men tycker det var onödigt av honom att hålla på när det inte var något sånt jag frågade om, och det han sa egentligen inte var relevant

Visa signatur

CPU:AMD phenom II 955 @ 3,4 Ghz GPU:Gigabyte GTX 460 1gb OC @ 880 core, 1050 memory @ 1,087 V PSU:Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gretakarin:

Förstår vad du menar men tycker det var onödigt av honom att hålla på när det inte var något sånt jag frågade om, och det han sa egentligen inte var relevant

Det kanske var onödigt att kalla dej ljushuvud men en bild på problemet är relevant. Det blir mycket enklare att uttala sig om vad det beror på. Tror inte han menade något illa utan skojade lite.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

lycka till med kortet! men att kalla nån för ljushuvud är inte bara oförskämt också även rasistiskt, lägg ner dumheterna!

Permalänk

Nu efter ett bra tag kommer det lite bilder på grafikbuggarna och bilder på att grafikkortet inte blir detectat i några program( det blir dock detectat i enhetshanteraren men där finns det en varningstriangel bredvid. Hoppas bilderna hjälper och tack för all hjälp så här långt

http://tinypic.com/view.php?pic=28mmdyb&s=5

http://tinypic.com/view.php?pic=142sx7r&s=5

http://tinypic.com/view.php?pic=2enydn8&s=5

Visa signatur

CPU:AMD phenom II 955 @ 3,4 Ghz GPU:Gigabyte GTX 460 1gb OC @ 880 core, 1050 memory @ 1,087 V PSU:Corsair VX 550W

Permalänk
Skrivet av Blupparen:

Det kanske var onödigt att kalla dej ljushuvud men en bild på problemet är relevant. Det blir mycket enklare att uttala sig om vad det beror på. Tror inte han menade något illa utan skojade lite.

Skrivet av Sisyfos:

Ta gärna ett kort på dessa grafikbuggar så skulle det underlätta

Har tagit bilder nu=)

Visa signatur

CPU:AMD phenom II 955 @ 3,4 Ghz GPU:Gigabyte GTX 460 1gb OC @ 880 core, 1050 memory @ 1,087 V PSU:Corsair VX 550W

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Gretakarin:

Har tagit bilder nu=)

Aj, aj, aj! Det där såg ju inte så friskt ut om man säger så
Om du nu har installerat om drivrutinerna flera gånger och det är sådär så gissar jag nog på ett defekt kort men samtidigt så är det ju din polares gamla kort så detta är ju konstigt... Jag vet faktiskt inte vad som kan vara fel men du kan ju prova att sätta kortet i en annan PCI-plats?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Aj, aj, aj! Det där såg ju inte så friskt ut om man säger så
Om du nu har installerat om drivrutinerna flera gånger och det är sådär så gissar jag nog på ett defekt kort men samtidigt så är det ju din polares gamla kort så detta är ju konstigt... Jag vet faktiskt inte vad som kan vara fel men du kan ju prova att sätta kortet i en annan PCI-plats?

Min polares gamla kort? Gtx 670:it är helt nytt men jag tror nog också det är defekt, känns som jag har provat allt men inget funkar så de blir nog att skicka tillbaka

Visa signatur

CPU:AMD phenom II 955 @ 3,4 Ghz GPU:Gigabyte GTX 460 1gb OC @ 880 core, 1050 memory @ 1,087 V PSU:Corsair VX 550W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gretakarin:

Min polares gamla kort? Gtx 670:it är helt nytt men jag tror nog också det är defekt, känns som jag har provat allt men inget funkar så de blir nog att skicka tillbaka

har du testat grafikkortet på polarens dator för det där är RMA för mig i allfal.Ochl du har ju bild bevis nu att skicka så skicka dessa när du ställer frågan till dom.För dom lär nog säkert säga det skicka tillbaks nuuuuu!!! hehe

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Aj, aj, aj! Det där såg ju inte så friskt ut om man säger så
Om du nu har installerat om drivrutinerna flera gånger och det är sådär så gissar jag nog på ett defekt kort men samtidigt så är det ju din polares gamla kort så detta är ju konstigt... Jag vet faktiskt inte vad som kan vara fel men du kan ju prova att sätta kortet i en annan PCI-plats?

Skrivet av Tranceguy:

har du testat grafikkortet på polarens dator för det där är RMA för mig i allfal.Ochl du har ju bild bevis nu att skicka så skicka dessa när du ställer frågan till dom.För dom lär nog säkert säga det skicka tillbaks nuuuuu!!! hehe

Uppdaterar tråden om folk vill veta hur det har gått.

Skickade tillbaka kortet i fredags och idag (måndag) hämtade jag ut det nya kortet så det var väldigt bra och snabbt av komplett. Installerade precis det nya och det funkar helt perfekt, så allt har löst sig till slut.

Tack så mycket för all hjälp allihopa!

Visa signatur

CPU:AMD phenom II 955 @ 3,4 Ghz GPU:Gigabyte GTX 460 1gb OC @ 880 core, 1050 memory @ 1,087 V PSU:Corsair VX 550W