Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

HDD till TV

Jag har en äldre Plasma TV LG PK550N som ej stödjer MKV filer, det är heller ingen Smart-TV.
Jag har även en Extern HDD, WD Elements 2TB.

Finns det något lösning för att spela MKV filer eller köra en spelare på TVn via HDDn?
Tänker på om det finns nån spelare som XBMC eller liknande, kanske nått codec som kan fixa biffen?

Tack på förhand för svar
Hälsningar Maldrok.

Permalänk
Avstängd

Koppla en PC till den?

Visa signatur
Permalänk
Rekordmedlem

Du kan ansluta en androidongel, är du lite äventyrig så kanske du kan skaffa en Chromecast men det finns rätt många liknande donglar från andra än google.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Så man kan alltså få TVn att läsa via bara en HDD?
Jag antar att du menar att den går via datorn trådlöst?

Jag söker en lösning då endast HDDn är inblandad, eftersom jag använder datorn och min flickvän vill kunna se film på TVn utan att använda sig av datorn, som redan är kopplad till TVn via HDMI.

Permalänk
Rekordmedlem

Om du skaffar en androiddongel så fungerar de som en mediaspelare, eller så skaffar du en fullstor mediaspelare eller någon dator som klarar av det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.