Filmer visas bara i 3D på bio?

Permalänk
Medlem

Filmer visas bara i 3D på bio?

Tycker detta verkar väldigt konstigt. Jag och några polare tänkte kolla på Pacific Rim nu på fredag. Till min förvåning så hittade jag bara den i 3D på SF. Jag bor i Katrineholm, men när jag kollade i Norrköping och Stockholm, så fanns det också bara 3D. Då tänkte jag att vi kunde kolla på The Wolverine istället, eftersom den verkar ganska bra. Men när jag kollade på den på SF, så fanns den också bara i 3D. Varför är det så? Borde det inte finnas så att man kan välja om man vill kolla på 3D eller vanligt, på varenda film. Finns ganska många personer som inte gillar 3D eller kanske får ont i ögonen utav det. Ska inte dom då få välja att se den normalt?

Permalänk
Medlem

SF gör mer pengar på 3D, så de prioriterar dem. I vissa fall visar de 2D-varianten i en pytteliten salong sent på kvällen. På så vis kan de visa att det minsann är mycket färre människor som går och ser 2D-versionen och det måste betyda att alla vill se 3D..

Personligen skulle jag kunna tänka mig betala lite extra för att få se nya filmer i 2D i de större salongerna. Men säg inget till SF. Vill inte ge dem idéer..

Permalänk
Medlem

Pacific Rim sänds väl antagligen bara i 3D eftersom de vill visa nya filmer i sina stora salonger och inte lägga icke 3D versionerna i dessa då det är många som faktiskt uppskattar 3D, skulle tro att den kommer visas i mindre salonger utan 3D om någon eller några veckor precis som många andra filmer.
The Wolverine t.ex visas utan 3D iaf i Stockholm.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.