Permalänk
Medlem

Asus p7p55d-e lx boot problem

Hallo! Jag har stöt på ett litet problem när ja ska få igång en andra dator som ja ska ha som extra dator. Det problemet är att när ja startar datorn så kommer allt upp som vanligt fram till windows start skärmen eller va man ska kalla den kommer upp då fryser hela datorn o händer inte ett skit. Går inte heller att boota från skiva för då laddar den in windows filerna sen blir de helt svart samma sak när ska köra en repair på windows. Fel säkert läger går inte heller då den fryser på samma ställe som vid vanlig boot.

Det jag har testar o göra är att instalera om windows på med ett annat gammalt moderkort o startat den där o funkar fint. Har även testat att boota med SSDen på min brors dator o funkar fint där med. Har även testat att ta ut cmos batteriet och i igen, uppdatera bios, testat SSDen i alla sata portar.

Har använt detta moderkort och CPU i 3 år utan några problem fram till nu när ja bytte ut det mot nya i min "main" dator och satte detta i en annan dator

Specsen är:
Moderkort: Asus p7p55d-e lx
CPU: i5 760 2,8ghz
Ram: Corsair Vengeance 8gb 1600mhz
Grafikkort: Gtx460 Gainward
PSU: Något Silverstone 400w 80+
SSD: Intel 330 80gb
HDD: Seagate Barracuda 1tb 7200rpm
Os: Windows 7 ultimate 64bit

Så har ni någon ide vad problemet kan vara så skulle ja gärna uppskatta lite hjälp!:)

Visa signatur

CPU:Intel i5 4670k | Mobo:MSI Z87-G45 Gaming | GPU:ASUS R9 290x Direct CUII 4GB | PSU:Fractal Design Tesla 650W 80+ Bronze | SSD:Intel 530 120gb | HDD1:2TB Seagate Desktop HDD 7200rpm | HDD2:Random 500gb 5400rpm | Case:Coolermaster Enforcer | Skärm 1: BenQ XL2410T | Skärm 2:Acer 24" G246HYLBMJJ IPS |