Dirsync pro som backup med inställningar

Permalänk
Medlem

Dirsync pro som backup med inställningar

Hej!

Jag fick tipset om dirsync pro här på forumet för en backup, tacksam för det. Jag inser dock att jag kanske inte valt rätt inställningar och framförallt att jag inte vet vad som är rätt.

Synkronisering går ju till att om en fil finns på disk A men ej på disk B så flyttar den över denna. Detta funkar ju fint om du bara vill slänga in nya filer på en disk. Däremot blir det väl rätt komplicerat och fullt av dupletter om du ska omorganisera?

Exempel.
Säg att du har dina semesterbilder i [Partition];\Mina bilder\Alanya 2013. Du har synkat så de finns båda under samma mapp. Sen så åker du till fler ställen och du inser att du hellre vill ha det på [Partition];\Mina bilder\SEMESTERBILDER\Alanya 2013 och du gör denna nya mapp och flyttar över på Disk a men sen när du ska synka så bör ju denna räknas som ny och därmed bör väl det bli dubletter på båda diskarna, eller hur?

Contribute står det "will only copy the new files" men räknas kopior som new files? Vore kul om någon kunde hjälpa att effektivera. Jag tänkte ha denna på 500 gb så det vore grymt om varje liten ändring kunde gå så snabbt som möjligt, jag antar t ex att mirroring tar alla filer hela tiden och därmed går långsammare.

Tacksam för hjälp!

Visa signatur