Svenska Alliance vinner The International 2013

Permalänk
Skrivet av KeVVa:

8 Miljoner total prispool för hela säsongen! Galet mycket pengar!

Riktigt coolt att TV6 sände på TV nätet. Hoppas de sänder fler större e-sport evenemang.

Eller hur! Skulle kunna dö för en E-sport bar i trollhättan som kunda sända streams hela tiden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldMasterGollum303:

Hurra, våra svenska stoltheter har vunnit, ja, vilket säger vad, joo att vi sitter alldeles för mycket framför datorer och spelar spel och går upp i vikt av alla jolt, cola, m.m, och att vi har antingen en stor andel adhd barn (har själv add och spår på autism/aspergers) som flyr sina i-lands problem med fly in i alternativa världar där man slipper tråkigheter som ansvar, betala räkningar, jobba, städa och alla andra vardagliga enormt tråkiga vardags rutiner!? Jag vet, jag är en av dom, jag spelar inte DOTA2 eller nån annan rpg/rts multiplayer spel. Däremot sitter jag fast vid datorn och spelar "The Incredible Adventures of Van Helsing" (bästa köp jag gjort 70spänn på steam i helgen, som äger diablo III hårt), Dirt3, Grid2, Bioshock 1 (3gången gillt), Bioshock 2 (2gången, men inte Bioshock Infinite som sög hårt), Battlefield 3 när jag orkar med alla jävla fuskare och orkar med ignorera känslan av att inte veta om nån fuskar eller om dom är bra!? Jag älskar mina datorer, lite för mycket kan jag t.om själv medge, men det jag skulle komma fram till är att om tio år så kommer världen vara överfull med feta fula människor som lever genom virtual reality (oculus rift?), och knappt lämnar sina lägenheter. Det är tragiskt, och nu har vi gett alla dessa gamers, 9miljoner fler anledningar till att fortsätta leva så!? Tragiskt!

Ps. Fan råkade bricka min feta 20000kr´s laptop i helgen, utan att det ens var mitt fel, så när next gen kommer, så slutar jag med datorer helt. Det är mer socialt på nått sätt, det är mindre fuskare, eller bättre sagt, dom existerar inte, fan så jävla trött på datorer just nu så jag vill slänga ut skiten genom fönstret.

[END OF RANT]

Ps. Behövde ventilera lite, så om någon tog illa vid sig personligt av något jag skrev, så ber jag om ursäkt, jag är den största loosern, så inget att ta åt sig av!

Hur kan du bricka en 20k laptop? Förmodligen så går den att laga.

Permalänk
Skrivet av Startrance:

League of legends har väldigt stora prispengar också, fast jämför man moba spel som LoL och Dota2 med tex Starcraft2, så finns det ju inga prispengar i SC2 i jämförelse. Vilket är lite synd enligt mig då jag hellre ser på RTS än Moba spel då det kommer till Esport.

Räknas inte MOBA också som RTS? Möjligtvis en underkategori till RTS. Eller? Inte lätt att dela in saker i genrer alltid.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk

MOBA är en undergenre till RTS ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gronxmaestro:

Sen misstar du dig lite, AoS-genre om jag får be
Det kallas generellt dock antingen MOBA eller ARTS. Två namn på samma genre. Varför så gravt hård på att det ska ha ett namn?

Aeon of strife var ju dock inte ens en bråkdel så populärt som Dota plus att Dota utvecklade det så mycket mer. Men även Starcraft, precis som wc3, är ju ett RTS.

Anledningen till att jag hatar på moba är att förkortningen är så retarderat obeskrivande och passar bättre på typ wow-arena eller Blood line champions typen av spel.

Permalänk
Medlem

Vart kan man se replay på sista matchen? hittar bara game 1-4...

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk

Aeon of Strife var dock den första MOBA/ARTS idén Det är helt klart där det grundades. Dota är bygt på det konceptet!
Dock är inte MOBA ett ord påhittat av Riot heller för den delen. Det har använts i tidigare DOTA sammanhang. Kanske tom. under AoS tiden!

Jag förstår dock vad du menar med att det tillhör RTS genren. Men, skulle vilja säga att det är på god väg att växa ifrån den. Eftersom MOBA/ARTS förmodligen är större vid det här laget.

Kan tillägga att Dota inte är en bråkdel av så stort som League of Legends är i dagsläget!
ca 32 mille mot ca 4 mille spelare.

Inget illa menat, vi har bara totalt olika åsikter!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinel:

Vart kan man se replay på sista matchen? hittar bara game 1-4...

http://www.twitch.tv/dota2ti/c/2736487
Tog det från: http://www.fragbite.se/?newsID=32736

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Oh herrejävlar vilka prispengar, men ja det har väl Steam råd med. Antar att killarna har råd att upgradera sina burkar nu och fortsätta sitta inlåsta i någon källare och lira ett par år:P

Permalänk
Medlem

Wow! 9,3 miljoner kronor att dela på, kanske man valt fel karriär trots allt.

Permalänk
Medlem

Fantastiskt bra spelat av Alliance, underhållande matcher, 10p till Gryffindor!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Hoppas vi får se fler svenskar inom de olika E-sporterna!
jag och en kompis överväger att öppna en E-sport-bar.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuumaa:

Stolt över Sverige för att de vann en spelturnering?
Efter nyheter som dessa kommer fler ungar att stanna hemma för att bli bättre på spel, och medans de tränar tills de blivit 20 år, så får de leva på skattebetalarna (Även långt efter också eftersom inte många kommer någonstans). Folk som fokuserar på spel istället för jobb, bidrar ingenting till samhället medans de lever på dem som gör.

Blir besviken när jag ser att folk vinner massor av pengar på något så löjligt.

Efter nyheter som dessa kommer fler ungar att stanna hemma för att bli bättre på fotboll, och medans de tränar tills de blivit 20 år, så får de leva på skattebetalarna (Även långt efter också eftersom inte många kommer någonstans). Folk som fokuserar på fotboll istället för jobb, bidrar ingenting till samhället medans de lever på dem som gör.

Blir besviken när jag ser att folk vinner massor av pengar på något så löjligt.

Det där kan du applicera till vilken sport eller hobby som helst...

Visa signatur

Asus Rog Strix B550-F Gaming | AMD Ryzen 7 5800x3D | Nvidia RTX 3090 | 32gb 3600mhz cl16 DDR4 RAM | 1x 2tb FireCuda 530 gen 4 nvme ssd | 2x 1tb Crucial MX500 sata3 ssd | Creative SoundblasterX AE-5 | 850w 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuumaa:

Blir besviken när jag ser att folk vinner massor av pengar på något så löjligt.

Nej men, är det inte jantelagen som är framme med sitt vidriga tryne igen?

Varför så bitter?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Nej men, är det inte jantelagen som är framme med sitt vidriga tryne igen?

Varför så bitter?

Finns många bittra personer i detta avlånga land. De har svårt att acceptera att de inte är så speciella som deras mödrar hävdade när de var små.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av backfeed:

Nej men, är det inte jantelagen som är framme med sitt vidriga tryne igen?

Varför så bitter?

Vem vet det finns ju folk som har tjänat enorma pengar på "fjantiga saker".

Det är bara att acceptera att det funkar så.

Finns ju alltid folk som han Kuumaa .

Det är ju samma sak med tex streamers tex Soda, har enormt mycket Subscribers och får massa donations samma med Pewdiepie som får enorma pengar per månad, det är ju inte hans fel att folk tittar på hans videos.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

en passande bild tycker jag...

Visa signatur

Stationär: i7 4930k @4.4ghz, GTX 780ti @1219mhz boost, 64GB DDR3 1687mhz, P9X79 Pro
Lan: Asus M VI Impact, i7 4770k, Msi R9 290x gaming, 16GB DDR3 1600mhz, 512gb Crucial m550 m.2
Utrustning:Steelseries Rival 700, Corsair K65 RGB, Sennheiser RS175, Qpad QC-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Vem vet det finns ju folk som har tjänat enorma pengar på "fjantiga saker".

Det är bara att acceptera att det funkar så.

Finns ju alltid folk som han Kuumaa .

Det är ju samma sak med tex streamers tex Soda, har enormt mycket Subscribers och får massa donations samma med Pewdiepie som får enorma pengar per månad, det är ju inte hans fel att folk tittar på hans videos.

Luktar lite avundsjuka tror jag minsann

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Asprarn:

Luktar lite avundsjuka tror jag minsann

Nu vet jag inte om du är seriös eller ironi men jag är bara stolt över laget att dom vann alla matcher utan förlora en enda match.

Avundsjuk nej

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Va skoj med en svensk seger

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Äh, dumheter. Vill man inte veta efter en såpass stor händelse inom e-sport får man nog ducka alla nyhetssidor (eller kanske internet i största allmänhet).

Brasklapp: Jag är inte speciellt insatt i varken Dota 2 eller e-sport, ber därför om ursäkt att nyheten inte blev speciellt djuplodande. Alla kan inte vara bra på allt!

Det var trevligt att ni skrev om E-Sport!

Jag har bara en anmärkning att göra. Kalla inte DotA för ett MOBA-spel. DotA-spelare kommer att bli upprörda
Detta av anledning att MOBA är ett uttryck RIOT-games använder för League of Legends. Och de flesta DotA-spelare gillar inte att MOBA används för DotA då det inte passar.

Skrivet av Gronxmaestro:

Aeon of Strife var dock den första MOBA/ARTS idén Det är helt klart där det grundades. Dota är bygt på det konceptet!
Dock är inte MOBA ett ord påhittat av Riot heller för den delen. Det har använts i tidigare DOTA sammanhang. Kanske tom. under AoS tiden!

Jag förstår dock vad du menar med att det tillhör RTS genren. Men, skulle vilja säga att det är på god väg att växa ifrån den. Eftersom MOBA/ARTS förmodligen är större vid det här laget.

Kan tillägga att Dota inte är en bråkdel av så stort som League of Legends är i dagsläget!
ca 32 mille mot ca 4 mille spelare.

Inget illa menat, vi har bara totalt olika åsikter!

Personligen skulle jag påstå att din åsikt inte är annorlunda, utan felaktig.

1. MOBA är påhittat av Riot.
"This was followed by Riot Games' League of Legends released in October 2009.[8][9] Riot Games attempted to break away from the genre being known as "Dota" by coining its own marketing term, "Multiplayer Online Battle Arena"
http://en.wikipedia.org/wiki/Multiplayer_online_battle_arena

2. DotA har 6 miljoner unika inloggningar. 32 miljoner är lite missvisande att skriva då detta inte är unika inloggningar, och de flesta LoL-spelare har 3+ accounts. Säkerligen har LoL fler spelare än DotA, men det skiljer verkligen inte så mycket som de siffrorna säger.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Såg precis de sista rundorna då jag inte orkad vara vaken igår.

HELVETE VILKA GAMES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!one

Ungefär så känner jag mig nu =D

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuumaa:

Stolt över Sverige för att de vann en spelturnering?
Efter nyheter som dessa kommer fler ungar att stanna hemma för att bli bättre på spel, och medans de tränar tills de blivit 20 år, så får de leva på skattebetalarna (Även långt efter också eftersom inte många kommer någonstans). Folk som fokuserar på spel istället för jobb, bidrar ingenting till samhället medans de lever på dem som gör.

Blir besviken när jag ser att folk vinner massor av pengar på något så löjligt.

Alltså, allt som inte bidrar till samhället är onödigt ? Vilka bidrar inte direkt till samhället ? Musik, sport ? Studenter som fortsätter sin utbildning efter gymnasiet ?

Tror du hade gillat Ryssland 50 år sen.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Christoffer1989:

Lite bitter att man inte fick se live sändningen... Fick tydligen inte sitta uppe hända gången man ville se något pga tjejen -.-

*piskljud*

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

surt att dom får pröjsa 5394000 i skatt bara (58%) men det går säkert till något nyttigt för svenska staten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

Alltså, allt som inte bidrar till samhället är onödigt ? Vilka bidrar inte direkt till samhället ? Musik, sport ? Studenter som fortsätter sin utbildning efter gymnasiet ?

Tror du hade gillat Ryssland 50 år sen.

Exakt! Viva la Kapitalismen!

Det är ett hälsosamt tecken när det finns så mycket pengar i en så meningslös tävling som e-sport.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Kul att ett svenskt lag är framgångsrikt.

Förstår mig dock inte på vad som är roligt med Dota 2 (eller LoL för den delen)...

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av H!NDY:

surt att dom får pröjsa 5394000 i skatt bara (58%) men det går säkert till något nyttigt för svenska staten.

bara ifall dom överför pengarna till lilla Sverige.. Jag hade rekommenderat dom stanna kvar där, köpa ett hus i LA området gemensamt en period och ha kul. Precis som bandet Swedish house mafia eller som i poker serien 2 Month 2 Million. Entourage är ett annat exempel

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av krigarkungen:

Det var trevligt att ni skrev om E-Sport!

Jag har bara en anmärkning att göra. Kalla inte DotA för ett MOBA-spel. DotA-spelare kommer att bli upprörda
Detta av anledning att MOBA är ett uttryck RIOT-games använder för League of Legends. Och de flesta DotA-spelare gillar inte att MOBA används för DotA då det inte passar.

Personligen skulle jag påstå att din åsikt inte är annorlunda, utan felaktig.

1. MOBA är påhittat av Riot.
"This was followed by Riot Games' League of Legends released in October 2009.[8][9] Riot Games attempted to break away from the genre being known as "Dota" by coining its own marketing term, "Multiplayer Online Battle Arena"
http://en.wikipedia.org/wiki/Multiplayer_online_battle_arena

2. DotA har 6 miljoner unika inloggningar. 32 miljoner är lite missvisande att skriva då detta inte är unika inloggningar, och de flesta LoL-spelare har 3+ accounts. Säkerligen har LoL fler spelare än DotA, men det skiljer verkligen inte så mycket som de siffrorna säger.

Vad snackar du för skit.

Det finns en av grundarna av DOTA i både DOTA 2 och LoL developersen.
Så man kan lika gärna säga att båda har kommit på det.

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Konsolgrävare

Sjukaste gamet var ju Orange vs Na'Vi innan finalen! helt sjukt!

Men jäklans bra spelat Alliance!

Grattis!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |