Svenska Alliance vinner The International 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuumaa:

Stolt över Sverige för att de vann en spelturnering?
Efter nyheter som dessa kommer fler ungar att stanna hemma för att bli bättre på spel, och medans de tränar tills de blivit 20 år, så får de leva på skattebetalarna (Även långt efter också eftersom inte många kommer någonstans). Folk som fokuserar på spel istället för jobb, bidrar ingenting till samhället medans de lever på dem som gör.

Blir besviken när jag ser att folk vinner massor av pengar på något så löjligt.

Det samma gäller ju för all sport. Avskaffa sporten! Låt inte folk göra vad det vill på fritiden!
Bra inställning där du.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk

är ju Dota n00b...men den där visp, hade ju varit roligare utan den....
och förbannelse över [A] som gjorde att jag missade första arbetsdagen efter semestern...
gg wp Alaince, trodde jag skulle få en hjärtattack flera ggr...

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fluffmajster:

är ju Dota n00b...men den där visp, hade ju varit roligare utan den....
och förbannelse över [A] som gjorde att jag missade första arbetsdagen efter semestern...
gg wp Alaince, trodde jag skulle få en hjärtattack flera ggr...

Sista matchen var trevlig, precis så spännande som en sista match ska vara

Permalänk
Medlem

Jag satt uppe och såg alla matcher förutom sista, orkade bara inte. Jag är en LoLspelare i grunden, men gud vad intressant det var att se på DOTA 2 ( hade inte höga förhoppningar ) och jag ska testa att lira det med polare idag. ( nej jag kommer inte byta, isåfall köra båda två spelen )

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

De som gnällde över spoilers i tråden lär bli arga nu =D

Ville inte spoila för folk men man ska tänka sig för innan man går in på nyhetssidor
om man nu inte vill få reda på allt ännu.

Permalänk
Skrivet av running_wild:

Grattis till Alliance! Hur många matcher körde dom mot navi innan dom vann? 2?

Folk som klagar på att det är en spoiler, jag förstår inte riktigt vad ni menar? När sverige vinner i fotboll och nyhets tidningarna publicerar det är det också en spoiler? Ska alla nyhetssidor invänta tills att alla har sett matchen?

Det var bäst av 5 matcher, och det avgjordes på den femte. Alliance vann första, fjärde och femte matchen!

Skrivet av Kuumaa:

Stolt över Sverige för att de vann en spelturnering?
Efter nyheter som dessa kommer fler ungar att stanna hemma för att bli bättre på spel, och medans de tränar tills de blivit 20 år, så får de leva på skattebetalarna (Även långt efter också eftersom inte många kommer någonstans). Folk som fokuserar på spel istället för jobb, bidrar ingenting till samhället medans de lever på dem som gör.

Blir besviken när jag ser att folk vinner massor av pengar på något så löjligt.

Är du seriös? Säger du samma sak om de som satsar på fotboll, friidrott, gitarr, racing eller sång också? Det är nästan så att jag får sovjet-vibbar när jag läser det du skriver..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Dom förlorade inte en enda match GG WP.

I hela International förlorade dom 1 match mot DK och 2 matcher mot Na´Vi.
Men endast 3 förluster när dom spelade så många games är ju galet.
I Prelims fick dom dock 14-0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av H!NDY:

surt att dom får pröjsa 5394000 i skatt bara (58%) men det går säkert till något nyttigt för svenska staten.

Men dom har ju fått det från/i USA inte Sverige, ska dom då betala skatt för det?
I så fall är de väl bara att ha dom i USA, skaffa en villa eller något som någon sa

Permalänk
Medlem

Den sista matchen. De sista 10 minutrarna. Helvete vad spännande det var.

Skrivet av Gronxmaestro:

Eller hur! Skulle kunna dö för en E-sport bar i trollhättan som kunda sända streams hela tiden!

+1 för e-sportsbar i Trollhättan!

Permalänk

Otroligt vad deffensiva folk blir bara för det Kuumaa sa.
Blev han avstängd för det? Är det olagligt att inte gilla DOTA eller?

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Otroligt vad deffensiva folk blir bara för det Kuumaa sa.
Blev han avstängd för det? Är det olagligt att inte gilla DOTA eller?

Vet inte hur han blev avstängd, men det var ju inte DOTA han klankade ner på utan e-sport i allmänhet och spelarna.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Skrivet av krigarkungen:

Personligen skulle jag påstå att din åsikt inte är annorlunda, utan felaktig.

1. MOBA är påhittat av Riot.
"This was followed by Riot Games' League of Legends released in October 2009.[8][9] Riot Games attempted to break away from the genre being known as "Dota" by coining its own marketing term, "Multiplayer Online Battle Arena"
http://en.wikipedia.org/wiki/Multiplayer_online_battle_arena

2. DotA har 6 miljoner unika inloggningar. 32 miljoner är lite missvisande att skriva då detta inte är unika inloggningar, och de flesta LoL-spelare har 3+ accounts. Säkerligen har LoL fler spelare än DotA, men det skiljer verkligen inte så mycket som de siffrorna säger.

Jag har en länk som bevisar att League of Legends har 12 mille unika inloggningar om dagen medans Dota ligger på ca 500k

http://www.game-debate.com/news/?news=2495&title=12%20Million...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gronxmaestro:

Jag har en länk som bevisar att League of Legends har 12 mille unika inloggningar om dagen medans Dota ligger på ca 500k

Dota har 5986869 unique players this month

Jag vill gärna ha bevis på 12m UNIKA inloggningar
Specielt när det är dubbla steams peak logged in users.

Permalänk
Skrivet av Vlademil:

Vet inte hur han blev avstängd, men det var ju inte DOTA han klankade ner på utan e-sport i allmänhet och spelarna.

Det i sig är inte emot SweC reglerna.

Jag är inte det minsta intresserad av DOTA eller LoL... eller HoN eller alla de andra MOBA spelen och det ska jag kunna vara utan att folk blir deffensiva.
Precis som med alla spel och e-sporter.
Jag gillar SC2, men jag skulle inte skrika idiot till en kompis som inte gillar det.

Tycker bara att folk reagerar på tok för mycket över detta.

Däremot är jag inte emot Alliance, och jag hoppas att de kommer ligga i topp med tanke på att de ändå är från Svea rike.

EDIT (för att inte "bumpa"): Tack Emil. Fredagspanel nästa vecka? (snälla snälla).

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Otroligt vad deffensiva folk blir bara för det Kuumaa sa.
Blev han avstängd för det? Är det olagligt att inte gilla DOTA eller?

Skrivet av Vlademil:

Vet inte hur han blev avstängd, men det var ju inte DOTA han klankade ner på utan e-sport i allmänhet och spelarna.

Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Det i sig är inte emot SweC reglerna.

Jag är inte det minsta intresserad av DOTA eller LoL... eller HoN eller alla de andra MOBA spelen och det ska jag kunna vara utan att folk blir deffensiva.
Precis som med alla spel och e-sporter.
Jag gillar SC2, men jag skulle inte skrika idiot till en kompis som inte gillar det.

Tycker bara att folk reagerar på tok för mycket över detta.

Däremot är jag inte emot Alliance, och jag hoppas att de kommer ligga i topp med tanke på att de ändå är från Svea rike.

Utan att gå in på detaljer blev ingen avstängd på grund av sina åsikter om e-sport, en moderator ingrep för orelaterade sidospår som nu är raderade.

Vidare kommentarer om detta tas via Kontakta, inte i tråden. Tillbaka till ämnet!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gronxmaestro:

Jag har en länk som bevisar att League of Legends har 12 mille unika inloggningar om dagen medans Dota ligger på ca 500k

http://www.game-debate.com/news/?news=2495&title=12%20Million...

Saken med den där statestiken är att det är utvalda stats, medans HON/DOTA har en online mätare så den jag tog är JUST nu

Sen problemet där är att riot påstår att hälften av alla konton som skapas är aktiva sedan, 32m av 70m konton som finns är enligt dom aktiva... Det får mig till att bli suspekt till vad dom anser "aktiva" är

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Friterad:

I hela International förlorade dom 1 match mot DK och 2 matcher mot Na´Vi.
Men endast 3 förluster när dom spelade så många games är ju galet.
I Prelims fick dom dock 14-0.

Dom förlorade 3 kartor inga matcher.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Saken med den där statestiken är att det är utvalda stats, medans HON/DOTA har en online mätare så den jag tog är JUST nu

Sen problemet där är att riot påstår att hälften av alla konton som skapas är aktiva sedan, 32m av 70m konton som finns är enligt dom aktiva... Det får mig till att bli suspekt till vad dom anser "aktiva" är

Jo jag vill inte klanka ner på Riot men det är inte första gången de kastar ur sig en massa siffror utan att direkt hänvisa till källor. Men men ska vi följa hur många som faktiskt kollade igår så var det ju runt 250-300k som kollade ingame och en herransmassa mer folk som kollade via twitch eller andra källor.

Jag passade på att relaystreama under hela eventet om det är någon som är intresserad av att kolla igen (och spola utan att det är långa buffringstider inne på twitch) så är det bara att höra av sig (vet inte hur sweclockers ser på att länka grejer till sig själv eller göra smygreklam).

Och såklart, galna matcher! Höll på att skicka skrivbordet ett par gånger den kvällen/natten

Permalänk
Medlem
Skrivet av asabla:

Jo jag vill inte klanka ner på Riot men det är inte första gången de kastar ur sig en massa siffror utan att direkt hänvisa till källor. Men men ska vi följa hur många som faktiskt kollade igår så var det ju runt 250-300k som kollade ingame och en herransmassa mer folk som kollade via twitch eller andra källor.

Jag passade på att relaystreama under hela eventet om det är någon som är intresserad av att kolla igen (och spola utan att det är långa buffringstider inne på twitch) så är det bara att höra av sig (vet inte hur sweclockers ser på att länka grejer till sig själv eller göra smygreklam).

Och såklart, galna matcher! Höll på att skicka skrivbordet ett par gånger den kvällen/natten

Jo, riot har ju fått fusk stämpel på sig när dett är siffror dom släpper tyvärr :/

Kollad under finalen lite snabbt 300k på streamen sedan typ 275k i klienten, så typ 600k som kollade Och det vara bara english stream, kollade inte russian stream eller kor/sea

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Men dom har ju fått det från/i USA inte Sverige, ska dom då betala skatt för det?
I så fall är de väl bara att ha dom i USA, skaffa en villa eller något som någon sa

Så fungerar nu inte skattelagar. Om du är bosatt i Sverige måste du betala inkomstskatt på all din inkomst, oavsett om du får den från utlandet eller inte. Spelar heller ingen roll om du för in pengarna i landet.

Däremot har utländska banker såklart ingen redovisningsplikt gentemot Skatteverket så i vissa fall kan man försöka gömma utländska inkomster, men något som är så här pass uppmärksammat kommer nog Skatteverket att få nys om oavsett.

Permalänk
Medlem

Hursomhelst: Alla de 5 sista matcherna mellan Navi och Alliance var i särklass de mest spektakulära i en sådan här stor turnering.

Riktigt kul att Alliance tog hem det, satt och bet på naglarna hela jävla gamet haha.

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blargmode:

Citerar farsan "Du blir inte rik på att sitta här inne i mörkret hela dagen"

Får visa honom denna nyheten

Spelar du i Alliance? Nej, just det. Farsgubben din har tyvärr rätt.

Visa signatur

:¨·.·¨:
`·.  Det spelar ingen roll vad du än säger för min Mac är bättre än din PC.

Permalänk
Medlem

Var helt en helt otrolig avslutning, Navi plockar två games på raken känns som att Puppy har listat ut vad Alliance ska köra med men ikke.
Att dom sedan kommer tillbaks i det 5e gamet OCH PÅ DET VISET!
Höll fan på att ramla av stolen när dom bara hoppade in i gropen och slogs som sanna vikingar!

S4 med dream coilen... ... .. EN SANN SVENSK HJÄLTE!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Christoffer1989:

Lite bitter att man inte fick se live sändningen... Fick tydligen inte sitta uppe hända gången man ville se något pga tjejen -.-

Skyll inte på tjejen, det är ju du som en toffel.

Visa signatur

:¨·.·¨:
`·.  Det spelar ingen roll vad du än säger för min Mac är bättre än din PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Jo, riot har ju fått fusk stämpel på sig när dett är siffror dom släpper tyvärr :/

Kollad under finalen lite snabbt 300k på streamen sedan typ 275k i klienten, så typ 600k som kollade Och det vara bara english stream, kollade inte russian stream eller kor/sea

Här har du:

1Mille är inte så dåligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixelpuke:

Spelar du i Alliance? Nej, just det. Farsgubben din har tyvärr rätt.

Så för att han inte spelar i ett pro team just nu kan han aldrig bli rik på det? Tror du inte alla pros började med att sitta i källaren och pressa?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av pixelpuke:

Spelar du i Alliance? Nej, just det. Farsgubben din har tyvärr rätt.

Väldigt vad bitter du var då... Var du med i första teamet som slogs ut eller?

Det jag syftar på är att man kan bli rik även på datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Väldigt vad bitter du var då... Var du med i första teamet som slogs ut eller?

Det jag syftar på är att man kan bli rik även på datorspel.

troligen är han en MUFC spelar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuumaa:

Stolt över Sverige för att de vann en spelturnering?
Efter nyheter som dessa kommer fler ungar att stanna hemma för att bli bättre på spel, och medans de tränar tills de blivit 20 år, så får de leva på skattebetalarna (Även långt efter också eftersom inte många kommer någonstans). Folk som fokuserar på spel istället för jobb, bidrar ingenting till samhället medans de lever på dem som gör.

Blir besviken när jag ser att folk vinner massor av pengar på något så löjligt.

De drog ju in 4 miljoner i skattemedel, det är nog mer än vad en vanlig svensson gör på 10 år. De bidrar också till samhället. Sen har de unga spelintresserade en tendens att få ett intresse för datorer överlag och programmering, det göder den Svensk spelindustrin, som dra in miljarder i skattepengar.

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Här har du:
http://i.imgur.com/IqzAkpy.jpg

1Mille är inte så dåligt

Tror siffrorna blir lite missvisande eftersom det var många som satt och kollade själva matchen via DotaTV och sedan tabbade ner till twitch mellan matcherna för commentating/mellansnack, men ändå riktigt bra siffror : )

Visa signatur

ASUS Strix 980Ti, i5 6600k, 16GB RAM