Behöver hjälp att få hdd att fungera med min ssd

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp att få hdd att fungera med min ssd

Tjo tja tjena!
Jo de är så att i min burk sitter en SSD med Windows installerat på. Har en extern skit på 250GB så hade tänkt koppla in min 500GB HDD för att lagra spel och sådant på, men när ja kopplat in den och boot prioriterat SSD:n så startar Windows ändå på typ 5 minuter(fastnar wid WIN flaggan), sen när man väl kommit in i Windows så hittas inte min HDD.
SSD:n kör i AHCI. BIOS hittar HDD, men inte Windows.
Någon som har en susning om vad som kan va problemet?

Permalänk
Medlem

Kopplar du bara dina S-ATA + SATA DATA kablar från PSUn till både din SSD och HDD ska ju då båda funka.. Förresten, det är på SSDn du vill lagra dina spel + operativsystem om du vill ha det snabbare, inte en mekanisk HDD :S

Visa signatur

CPU: i5 4670k @ 3.4ghz Cooling: Cooler Master Hyper 212 EVO PSU: Be quiet! KRAFT 700W GPU: Gigabyte GTX760 Winforce OC 2048MB MOBO: MSI Z87-G45 GAMING RAM: Corsair Vengeance LP 8GB HDD: WD Caviar Red 1TB Chassi: Fractal Design Define R4 Operativsystem: Windows 7 Home Premium x64 Monitor: Optiquest Q22wb @ 1680x1050, Lite okänd monitor men spela roll ;)

Permalänk
Medlem

Väl i windows, gå in i datorhantering och formatera hddn och tilldela den en enhetsbeteckning. + Håller med ovanstående talare på den senare punkten!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Ssd:n är på 60gb installerar mina viktigaste spel och program men den är full :/
Kan inte formatera hddn pga att den inte existerar i windows

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proctic:

Ssd:n är på 60gb installerar mina viktigaste spel och program men den är full :/

Skickades från m.sweclockers.com

Köp en större SSD helt enkelt =), Samsung SSD Basic 250gb är naajs

Visa signatur

CPU: i5 4670k @ 3.4ghz Cooling: Cooler Master Hyper 212 EVO PSU: Be quiet! KRAFT 700W GPU: Gigabyte GTX760 Winforce OC 2048MB MOBO: MSI Z87-G45 GAMING RAM: Corsair Vengeance LP 8GB HDD: WD Caviar Red 1TB Chassi: Fractal Design Define R4 Operativsystem: Windows 7 Home Premium x64 Monitor: Optiquest Q22wb @ 1680x1050, Lite okänd monitor men spela roll ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sulf94:

Köp en större SSD helt enkelt =), Samsung SSD Basic 250gb är naajs

Vill ha min 500gb