Hur många centimeter är 2,5 tum rep 3,5?

Permalänk
Medlem

Hur många centimeter är 2,5 tum rep 3,5?

Jag har en hårdisk från min förra data som moderkortet gick sönder på. Det var inget fel på hårdisken sa de så nu ska jag köpa ett chassi och sätta in den i. Men hur många cm är 3,5 tum det är bra att veta om jag ska kolla hur hög hårdisken är för jag vill ju veta om den får plats i en 2,5 de säljer på tradera

Permalänk

1 tum är 2,54 cm så 2,5 tum = 6,35 cm och 3,5 tum = 8,89 cm

Permalänk
Medlem

Google har ett fantastiskt verktyg för sånt där. Googla bara "3,5 inc to cm", "mm to cm", "dl to ml", "usd to sek", "mw to watt" osv osv osv.

Visa signatur

Citera för att få svar

Permalänk
Entusiast

Alltså, 3,5 tum och 2,5 tum är måtten på diskarna i själva hårddisken.

Står det att platsen är för 2,5 tums diskar så får där inte plats någon 3,5a. Du behöver inte räkna på det.

Det är enorm skillnad på dem:

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tog bort lite ohjälpsamma inlägg. Det är vissa som behöver se över trivselreglerna på forumet.

Citat:

§ 1
Trivsel
För att hålla diskussionerna på en trevlig och konstruktiv nivå ska alla medlemmar följa de etiska regler som gäller på såväl internet som i det vardagliga livet.

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.
§ 1.5 Att uttala sig provocerande endast för att reta upp andra (så kallat trollande) är inte tillåtet.
§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar bland annat inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Ett annat exempel är att diskussionen för det mesta inte förs framåt av inlägg som enbart innehåller citat eller roliga bilder.

MVH
Moderator Shimonu