Microsoft kommer inte sälja Kinect separat till Xbox One

Permalänk
Melding Plague

Microsoft kommer inte sälja Kinect separat till Xbox One

I en intervju med CVG dementerar Microsoft ryktena om att Xbox One kommer finnas att köpa utan Kinect och beskriver rörelsesensorn som en lika viktig del som spelkonsolens processor.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Master of Overkill

Eh...
Känns väldigt osmart av MS att göra så^^

PS4 29 nov.
Xbox one typ januari när ???

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

"(...) Lika viktig del som spelkonsollens processor".

Inte riktigt, va?

Permalänk
Medlem

Vem vågar satsa sina sista slantar att de kommer att ändra sig innan lansering?

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av borz:

Vem vågar satsa sina sista slantar att de kommer att ändra sig innan lansering?

Haha kommer säkert ändra sig XD

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Skulle det inte gå att använda XBone utan kinect påslagen? Går det lika bra att använda den utan processorn? ^^

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk

Jag fattar inte varför dom gör så här, Jag är inte det minsta intresserad av något som har med Kinect att göra, Inte heller att sitta och prata med min xbox, Ge mig en kobsol utan Kinect för 500kr mindre ffs

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

känns som att Microsoft skjuter sig i foten igen, tror knappast att intresset för kinect är så stort för att motivera pris skillnaden vs ps4.

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Medlem

Bra.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Eh...
Känns väldigt osmart av MS att göra så^^

PS4 29 nov.
Xbox one typ januari när ???

Troligen mars då de är en bättre period att lansera i. Folk har lite pengar i januari - feb. Mycket jul utgifter etc.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

Okej. Kinect är inget krav till Xbox One, säger dom. Varför kan Kinect då inte säljas separat för de som inte känner behovet av den och kan få sig en billigare konsol?

Jag vill inte vara sån men dom kommer säkert göra en 180°-vändning igen.
För det där var ju bara löjligt om nu Kinect ''inte behövs''.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Valfrihet och Microsoft är en kombination som inte går ihop numera, att dom sen som grädde på moset struntar fullkomligt i vad kunderna önskar sig och vill ha gör inte saken bättre precis.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Förvånar mig att folk fortfarande är intresserad av denna konsol.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Microsoft vill VERKLIGEN INTE att jag ska köpa min 4:e Xbox, de gör ALLT för att jag ska gå till PS4 eller stanna på 360...

Vad F*N ska jag ha Kineckt till, jag spelar inte sådana spel. Jag kan starta min Xbox genom att trycka på kontrollern precis som idag och jag vill inte att min Xbox ska övervaka mig...så varför i helvete ska jag betala för skiten?

Jag fattar inte vad MS håller på med, de verkar göra ALLT för att INTE sälja nya Xbox? På något sätt så är det helt emot vad ett aktie alla annat bolag handlar om.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Det är inget krav att ha den påslagen, men det är en lika viktig del av konsolen som processorn? Nej, jag får inte riktigt ihop hur de tänker här.

Men som påpekats: De har ändrat sig innan. Internetkontroll var 24 timme gick inte att ändra på för det var helt enkelt så konsolen var konstruerad, punkt. Kolla oj oj det GICK visst att ändra på. Och ett antal ytterligare exempel.

Jag gissar att de kommer ändra sig, och många av de som gnäller över det här nu kommer då hylla Microsoft som "ett hyvens företag som lyssnar på sina kunder".

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Trots att jag inte håller med om mycket som MS tycker när det gäller XB1förstår jag de menar. Om de verkligen vill ha spel där kinect inte bara är en kul grej utan en betydande del i spelet och inte bara 'en checkruta i options', krävs det nog att utvecklarna kan känna sig säkra på att det är en feature som kommer att finnas tillgänglig för alla XB1 ägare. ex. vem går och köper ett rockband spel utan guitarr?

Permalänk
Medlem

Klart inte tänker göra det. Problemet med kinect idag är att utvecklare inte har en 100 % marknad, om alla som köper xbox har kinect då vågar utvecklare satsa på det mer. I långa loppet tror jag detta är smartast för microsoft.

Edit: Hann före ^

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk
Medlem

Haha.. M$, nu får ni fasen ta och kamma Er. Fatta om Sony sagt samma sak om Eyetoy till PS2...... visst tekniken är VääÄääÄäÄLdigt mycket mer avancerad, men användningsområdet är precis lika ointressant (speciellt efter 2 veckor, då de flesta brukar tycka att det roliga avmattats helt....)

Permalänk
Medlem

snart har dem ju tagit bort allt dem stått för. Snart e det väll bara konsollen kvar som säljs separat så man själv får bestämma hur många handkontroller och kablar man vill ha med.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det är inget krav att ha den påslagen, men det är en lika viktig del av konsolen som processorn? Nej, jag får inte riktigt ihop hur de tänker här.

Men som påpekats: De har ändrat sig innan. Internetkontroll var 24 timme gick inte att ändra på för det var helt enkelt så konsolen var konstruerad, punkt. Kolla oj oj det GICK visst att ändra på. Och ett antal ytterligare exempel.

Jag gissar att de kommer ändra sig, och många av de som gnäller över det här nu kommer då hylla Microsoft som "ett hyvens företag som lyssnar på sina kunder".

Jag börjar undrar om de följer normen ''all publicitet är bra publicitet''. Att de gör uttalandena med flit och sen kappvänder? Eller är dom bara helt snedvridna?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Jag fattar inte varför dom gör så här, Jag är inte det minsta intresserad av något som har med Kinect att göra, Inte heller att sitta och prata med min xbox, Ge mig en kobsol utan Kinect för 500kr mindre ffs

Här har du ett par alternativ som borde passa dig decenniet ut:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=639031
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1416913

Ser fram emot Xbox One och till viss del PS4, ett stort steg in i den digitala online-åldern.

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpanax:

Trots att jag inte håller med om mycket som MS tycker när det gäller XB1förstår jag de menar. Om de verkligen vill ha spel där kinect inte bara är en kul grej utan en betydande del i spelet och inte bara 'en checkruta i options', krävs det nog att utvecklarna kan känna sig säkra på att det är en feature som kommer att finnas tillgänglig för alla XB1 ägare. ex. vem går och köper ett rockband spel utan guitarr?

Men dom flesta vill nog göra spel över flera plattformar också, så då måste dom iaf ha options för att spela utan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Jag börjar undrar om de följer normen ''all publicitet är bra publicitet''. Att de gör uttalandena med flit och sen kappvänder? Eller är dom bara helt snedvridna?

Det ser att ha gått den vägen. Dock förstår jag inte riktigt all negativitet till att de flippfloppar. Visst det kanske är ett gäng ryggradslösa jäklar som jobbar där men jag tycker ändå det är den slutgiltiga produkten som får tala för sig själv och inte vad som hänt på vägen.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem

Har läst många som skrivit att det är klart det ska vara kinect-låst, att 24h-kollen och konstant anslutning är en jättebra idé med formuleringen "Ja men annars blir det ju bara en ny version av Xbox 360!".

Vad är det för fel med det? Nuvarande konsoler har funkat skitbra utan massa tillagda funktioner som t.ex Skype eller påtvingad Kinect-enhet som nästan aldrig kommer användas. Varför ändra på något som tydligen funkar?

Att formulera det som att "Xbone skulle bli som ett X360 v2" är som att säga att "GTX 880 skulle bli som ett GTX 780 v2", ehm... Klart det är kul med lite roliga funktioner men i grund och botten handlar det om grafik och prestanda medans MS tror att Kinect kommer tillföra en "wow-effekt" i form av upplevelse. Funkade det för Kinect på 360? Mjaaaaa..

"Eller är de' bara jag?"

Edit: Håll koll på Blocket och Tradera vid Xbone-releasen, tippar på att det kommer komma in rätt många Kinect-enheter under förutsättning att MS inte ändrar sig gällande att Kinect är valfritt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Jag börjar undrar om de följer normen ''all publicitet är bra publicitet''. Att de gör uttalandena med flit och sen kappvänder? Eller är dom bara helt snedvridna?

Jag tror att det fortfarande sitter i väggarna hos dem att "Folk är mer eller mindre tvingade att köpa det vi säljer", som det har varit i 20 år nu. Men nu när det inte längre stämmer måste de helt plötsligt fundera över PR, marknadsföring och, ve och fasa, att de måste lyssna på kunderna... Och det har väl gått sådär hittills.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Jag tycker faktiskt detta är en bra idé, om man ska ha någon som helst användning av Kinect så krävs det ju att utvecklarna lägger lite tid på att göra något vettigt av det. Om det bara är 5% av xbox-användarna (som i sin tur är typ 1/4 av alla "gamers") som har Kinect, ja då blir det mest bara billiga skitspel som man tröttnar på efter 5 min.

Borde det inte gå att göra någon form av head-tracking med Kinect? Bara det skulle ju vara häftigt. Känns som att det finns betydligt mer potential i Kinect än vad det gör med EyeToy som bara "ser" den lysande handkontrollen.

Nej, bättre att de skickar med Kinect till alla tycker jag.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Avstängd

Coolt att man blir inloggad automatiskt på sin profil tack vare Kinect. Man får upp sina spel/appar direkt på skärmen bara man visar sig.

http://www.neowin.net/news/microsoft-shows-off-xbox-ones-dash...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Känns som ett självklart beslut att inte sälja konsollen utan. Vill man vara säker på att kunna utveckla spel som nyttjar kinect på något annat sätt än en kul gimmick så är steg ett att se till att den finns i vardagsrummet. Men rent praktiskt, om man råkar göra sönder sin, vad gör man då? :S

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

som om man tror på något de säger vid det här laget.

"always online har varit vår strategi sedan dag ett, att ta bort det skulle innebära en enorm redesign och mycket extra programmering, det går inte"

"okej då, vi tar bort always online"

"men kinect är en nyckelkomponent, xboxen fungerar inte utan att den är på"

"okej då, vi gör så att den funkar utan kinect"

"vi säljer inte xboxen utan kinect"

... ja, gissa vad de kommer säga härnäst.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Har läst många som skrivit att det är klart det ska vara kinect-låst, att 24h-kollen och konstant anslutning är en jättebra idé med formuleringen "Ja men annars blir det ju bara en ny version av Xbox 360!".

Vad är det för fel med det? Nuvarande konsoler har funkat skitbra utan massa tillagda funktioner som t.ex Skype eller påtvingad Kinect-enhet som nästan aldrig kommer användas. Varför ändra på något som tydligen funkar?

Att formulera det som att "Xbone skulle bli som ett X360 v2" är som att säga att "GTX 880 skulle bli som ett GTX 780 v2", ehm... Klart det är kul med lite roliga funktioner men i grund och botten handlar det om story och grafik medans MS tror att Kinect kommer tillföra en "wow-effekt" i form av upplevelse. Funkade det för Kinect på 360? Mjaaaaa..

"Eller är de' bara jag?"

Skickades från m.sweclockers.com

Tror problemet ofta [i dessa sammanhang] ligger i att man ser enheten ur ett strikt och klassiskt spelperspektiv och inte riktigt tänker på det andra som enheten är tänkt att tillföra vardagsrummet kommande årtiondet. Som namnet antyder så vill den samla allt till en och samma enhet och att då ha möjligheten att kunna styra övriga enheter med kontroll, gester och röst låter plötsligt kanske inte så tokigt. Förutsatt att det fungerar, men det är nog oavsett ett digert jobb som över tid kommer bli bättre.

Xbox 360 2.0 är väl egentligen vad det kommer bli rent spelmässigt, och varför jag tror många ser det övriga som erbjuds som "onödigt" och gärna något att klaga på. Jag hade dock gärna sett en storsatsning på digitalt, snarare än den i mina ögon förlegade skivbaserade hanteringen. Dock är det väl något de nu sakta kommer att bygga in efter deras första alldeles för strikta vision fick smaka. Jag är toknöjd med Steam och är väl en förebild för hur jag skulle vilja se MS sköta den hanteringen.

Kinect till Xbox 360 fick väl aldrig ett genomslag delvis för att det var ett valbart tillbehör och utvecklarna tog den inte på allvar (såvida det inte var specifikt för Kinect, eller den för PC). Att nu skeppa med Kinect öppnar många möjligheter för utvecklare, och de kreativa hjärnorna kommer nog att gå i högvarv några år framöver för att kunna utnyttja dess fulla potential i både spel och appar.

Fast, informationen kring Xbox One har ju ägts av media och frågetecken, så MS har sig själva att skylla av den negativa bild som målats upp.

Klart är hursomhelst att både PS4 och Xbox One är två gedigna konsoller med mängder av härliga spel och starka ekosystem. Frågan är bara om man kommer att göra något mer än mest spela? Det, tror jag, kommer bli denna generations stora fråga som långsiktigt kommer vara viktigare än exklusiva speltitlar eller varumärkeslojalitet.

Många åsikter och tankar, hoppas det inte blir för magstarkt för vissa.

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."