Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Windows 8.1 build 9600 godkänns för RTM

Permalänk
Melding Plague

Windows 8.1 build 9600 godkänns för RTM

Nya rapporter gör gällande att build 9600 av Windows 8.1 stämplas RTM och därmed är den version som kommer att släppas för allmänheten i oktober.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ännu en windowsversion jag inte kommer installera. Vad hände med varannan dålig, varannan bra?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Om den nu skulle läcka, kan man installera 8.1 RTM utan att få komplikationer när det släpps på riktigt senare?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk

Jag ser fram emot 8.1, kör det på min media maskin och den funkar perfekt trots att det är sitter en gammal cor2duo och X1950 pro i den :3

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Ännu en windowsversion jag inte kommer installera. Vad hände med varannan dålig, varannan bra?

Det här är inget nytt OS det är en uppdatering av win8. Är förövrigt jävligt trött på allt gnäll från folk som aldrig ens använt Windows 8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Ännu en windowsversion jag inte kommer installera. Vad hände med varannan dålig, varannan bra?

Möt det nya Microsoft - bolaget som inte vill behålla några kunder.

OnT: Hoppas någon gör Adblock till Windows, så att det blockeras redan i operativsystemet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LemonIllusion:

Ännu en windowsversion jag inte kommer installera. Vad hände med varannan dålig, varannan bra?

Det gäller fortfarande, om man kollar på historiken.
Denna bilden förklarar det rätt bra
Och som jonasies säger så är Windows 8.1 inte ett nytt operativsystem, utan bara vad Microsoft tidigare kallade "Service Pack", bara att dem ger det ett nytt namn för att folk ska tro att det är ett nytt operativsystem.

Skrivet av jonasies:

Det här är inget nytt OS det är en uppdatering av win8. Är förövrigt jävligt trött på allt gnäll från folk som aldrig ens använt Windows 8.

Precis, Windows 8.1 är ju egentligen bara ett "vanligt Service Pack" bara under nytt namn.
Sen så får en väll tro att Microsoft skärper till sig och gör Windows 9 (eller vad nästa stora riktiga nya version kommer att heta) till en bra version som går att använda, och att dem tar tillbaka startmenyn. Men det är väll inte troligt att dem gör.

Windows 8 i sig är ju egentligen inte dåligt om man ser till stabilitet, prestanda etc, det som är dåligt med Windows 8 är ju att man tvingas att ha Metro och att det inte finns en riktig startmeny att använda.
Man kan inte tro att man kan ta bort startmenyn som vart med sen urminnes tider och tro att användarna kommer att godta det.
Men nu när Steve Ballmer avgår så kanske Microsoft skärper till sig och lyssnar på användarna och återinför den hederliga startmenyn igen.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Skrivet av PowerNet:

Denna bilden förklarar det rätt bra

Orkaa.. Den där bilden postas minst 10 gånger i varje Windows 8-tråd :annoyed:

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Nu är debara vänta på att de läcker.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TAG9217:

Möt det nya Microsoft - bolaget som inte vill behålla några kunder.

OnT: Hoppas någon gör Adblock till Windows, så att det blockeras redan i operativsystemet.

Har du ens någon aning om vad "reklamen" som visas är för något? För att upplysa de andra så är "reklamen" sökträffar som inte ligger på din dator. Söker jag på "Game of Thrones" skulle jag få upp filer som ligger på min dator etc. finns det plats för mer skulle man kunna få en ganska schysst bakgrund på sökningen med en länk till imdb och kanske en knapp så att jag kan titta på det på netflix.

Det är inte någon som kommer vilja sälja flickor från ryssland till en bara för att man vill starta League of Legends.

Jag gillar Windows 8.1 och väntar på den skarpa versionen!

Permalänk
Medlem

Ärligt, jag förstår inte allt hat mot Windows 8, jag tycker det är snyggt, "modernt" i samband med touch, förstår inte hatet mot ingen startmeny? vet inte ens om jag någonsin använder den i W7. Jag ser fram emot 8.1 och ska bli kul att se vad som är nytt. Sen finns ju desktop-läget alltid kvar.

Jag tror att man måste modernisera lite. Det är fortfarande i utvecklingsstadiet och med allt som är nytt är folk skeptiska. Det tar väl ett tag innan man hittat den perfekta lösningen, om det nu finns en sådan. Men jag tycker ändå Microsoft går mot rätt väg.

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk

Tänker ge det en chans så man kan få någon nytta av sitt W8 licens som bara skräpar i hyllan.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Har du ens någon aning om vad "reklamen" som visas är för något? För att upplysa de andra så är "reklamen" sökträffar som inte ligger på din dator. Söker jag på "Game of Thrones" skulle jag få upp filer som ligger på min dator etc. finns det plats för mer skulle man kunna få en ganska schysst bakgrund på sökningen med en länk till imdb och kanske en knapp så att jag kan titta på det på netflix.

Det är inte någon som kommer vilja sälja flickor från ryssland till en bara för att man vill starta League of Legends.

Jag gillar Windows 8.1 och väntar på den skarpa versionen!

Så det blir ingen sponsrad reklam som t.ex. "Köp Game of Thrones boxset från Amazon"?

Permalänk
Medlem

Såvida de inte gjort stora förändringar från Preview till RTM innebär tyvärr 8.1 ingen anledning för mig att skaffa Windows 8 heller.

Förmodligen lär väl 8.2 eller 9.0 komma ganska fort dock om 8.1 inte innebär att de kommer ur koman, och det tror jag inte de gör om man inte kan välja en startmeny.

Oavsett vilket man föredrar så inser nog de flesta nu att de som inte gillar Modern UI aldrig aldrig kommer sluta "gnälla". Det har gått så pass lång tid att det inte handlar om att "vänja sig och hålla käften" längre. Men de som verkligen måste inse det är ju förstårr Microsoft själva, och det kanske de kan, nu när Steve "Developers!" Ballmer har fått spark... eh, ursäkta "avgått".

Heja valfriheten!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Jag använder W8 och tycker det är bättre än Windows 7, förstår inte varför många klagar på det så mycket. Men ofc så fort man ändrar något från det ''Normala'' så suger det

Visa signatur

|MOBO: MSI P67A-C45 B3 |PSU: 600 W |CASE: Fractal Design Core 3000 |PSU: Intel Core i5 2500k |GPU: nVidia GTX 560Ti |RAM: 8 Gig DDR3 1600 Mhz |HDD: Samsung 1 TB 7200 RPM |FANS: 3st 140 mm, 3st 120 mm |Monitor: Acer 1440p LED 60 Hz IPS|

Permalänk
Medlem

Bilden är sann. Ingen, absolut ingen, kan säga att integrationen mellan desktop + modern ui samt crossplatform-tänket fungerar bra. Av den anledningen (samt fler) är Windows 8 dåligt vad ni än säger. Det må vara snabbare och ha vissa bra funktioner men användargränssnittet går ändå för och där faller det pladask.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Det här är inget nytt OS det är en uppdatering av win8. Är förövrigt jävligt trött på allt gnäll från folk som aldrig ens använt Windows 8.

Amen to that!
Jäkla klagande hela tiden.

Permalänk
Inaktiv

Det blir till att installera Windows 8 (för tredje gången) men funkar inte Max Payne då återvänder jag till Windows 7 illa kvickt!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TAG9217:

Så det blir ingen sponsrad reklam som t.ex. "Köp Game of Thrones boxset från Amazon"?

Precis. Jag gillar "reklamen" man får!

Permalänk
Avstängd

Många trevliga nyheter i denna version. Jag tycker att Windows 8 är bra och Windows 8.1 är bättre. Nästan alla verkar hålla med om att det är bättre än 8:an. Ser fram emot den 17:e!

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Skönt ! då blir det att installera om datorerna snart då , skönt att man har ett MSDN konto och tillgång till RTM.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av strejf:

Många trevliga nyheter i denna version. Jag tycker att Windows 8 är bra och Windows 8.1 är bättre. Nästan alla verkar hålla med om att det är bättre än 8:an. Ser fram emot den 17:e!

Dom flesta jag känner (vilka jobbar inom it-relaterade yrken) håller inte riktigt med din åsikt.

Permalänk
Inaktiv

Microsoft.Windows.8.1.Build.9600.16384.x64.DVD-iND, mycket riktigt...det tog inte lång tid.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Segas:

Microsoft.Windows.8.1.Build.9600.16384.x64.DVD-iND, mycket riktigt...det tog inte lång tid.

Man ska alltid vara försiktig med sådana där releaser. Kan innehålla trojaner m.m.

Skrivet av RzrTrek:

Dom flesta jag känner (vilka jobbar inom it-relaterade yrken) håller inte riktigt med din åsikt.

Att Windows 8.1 inte är bättre än Windows 8? Hur går det ihop? De har inte heller testat RTM så..

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Microsoft.Windows.8.1.Build.9600.16384.x64.DVD-iND, mycket riktigt...det tog inte lång tid.

whaat, kan inte ens tanka på MSDN hehe

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Dom flesta jag känner (vilka jobbar inom it-relaterade yrken) håller inte riktigt med din åsikt.

Ungefär alla jag känner, är också uppdelade innom 4 grupper.

* Största gruppen är de som hatar Windows 8, denna grupp har dock aldrig ens rört det, utan enbart går på forums och nyheters rykten, de skriker ganska rejält och sprider mycket felaktigheter.

* En liten grupp som testat och ogillar.

* En grupp som har testat, och kunde inte bry sig så mycket mer om de använde Win 7 eller 8. Till början var de eimot Win 8 ganska rejält dock, men med lite anpassningar, inte många av dom som faktiskt bry sig mycket längre. ( Den grupp jag ligger i )

* Sedan finns det ett fåtal fanatiker som dyrkar Win 8 också.

Detta inom utvecklings bland många kolegor o.s.v Men den gyllene regeln som jag ser, de so skriker mest är de som faktiskt aldrig ens testat.

----

Hoppas denna dykker up på MSDN snarast, vill ha nygra av nyheterna.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Jag har kört Windows 8 ett bra tag men när jag skulle byta moderkort (exakt samma modell och tillverkare) fick jag problem med min Windows installation och den totalt vägrade, då hade jag valet win8 eller win7...

Sitter idag med Windows 7 igen trotts att jag var rätt nöjd med Windows 8 MED Stardocks Start8, så kände jag att Windows 7 är det jag egentligen vill ha...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimicro:

Ärligt, jag förstår inte allt hat mot Windows 8, jag tycker det är snyggt, "modernt" i samband med touch, förstår inte hatet mot ingen startmeny? vet inte ens om jag någonsin använder den i W7. Jag ser fram emot 8.1 och ska bli kul att se vad som är nytt. Sen finns ju desktop-läget alltid kvar.

Jag tror att man måste modernisera lite. Det är fortfarande i utvecklingsstadiet och med allt som är nytt är folk skeptiska. Det tar väl ett tag innan man hittat den perfekta lösningen, om det nu finns en sådan. Men jag tycker ändå Microsoft går mot rätt väg.

Folk älskar att ha nåt att gnälla på, Jag vill ha tillbaka min startmeny! Snyft, WIndows 8 är smidigare och mer effektivare på alla sätt än Windows 7, det är interfacet som vissa har problem med. Förstår verkligen verkligen inte alla whiners, slår vad om att hälften av er inte ens har testat 8:an mer än att ni antingen har använt det på nån demodator på typ MediaMarkt eller Elgiganten i 2 min och insett att startmenyn är borta.
Eller så har ni bara sett nån av alla miljoner hatervideos ang. Windows 8 på Youtube.
Strunta i att använda Modern UI om ni inte vill, det är inget krav. Lika så är det hur enkelt som helst att fixa er en egen startmeny på 30sek, oavsett tjaffset om att ni tycker dom borde ha infört det valet från början. Det är så här det är.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Gött jag väntar mycket. Jag själv kör windows 8 på min bärbara och tycker det fungerar alldeles utmärkt, jag gillar också de gränssnittet i kontrollpanelen. Att så många programvaror är så bra anpassade för pekskärmen är dessutom väldigt bra när jag sitter på bussar och tåg och arbetar.
Sedan programvaror så kör jag mycket virtuellt och desk remotetop emot andra datorer. Att få alla programvaror att fungera har alltid varit ett stort problem, windows 7 ställde ju inte till med lite problem, samma som Windows Xp vilket innebar att köpa mycket ny hårdvara.

Jag tycker det är svårt att säga alla fördelar med windows 8, men jag tycker det är så många precis överallt. Som när man kopierar filer i utforskaren, markerar flera filer etc. Det är enligt mitt tycke så otroligt massa bra småändringar som har tillkommit.
Angående Metro säger jag nja, men windows 8.1 lär ju förbättra denna.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Mina två cents efter att ha provkört Win 8.1 i en virtuell maskin, stort framsteg från Windows 8 och det beror endast på att man kan ställa in det på att boota in i Desktopläge. För mig så är Modern UI helt meningslöst om man inte har pekskärm, dessutom är det i mitt tycke något av det fulaste Microsoft lyckats få till. Allt som allt så är 8.1 stort steg framåt och jag kan nog tänka mig att installera det på min maskin

Visa signatur

"To the goddess Electricity"

Rational Youth - To The Goddess Electricity