Permalänk
Medlem
Skrivet av CreX:

Spelet ska inte alls vara krävande. De har designat det för att kunna köras bra på äldre maskiner. Problemet är att de fuckat nåt så optimeringen är kass för vissa. Verkar vara lite random. Mitt är helt åt helvete, sämre än BF4 någonsin var vid launch. Andra säger det flyter som smör...

Ser att du kör två grafikkort? Var inte det ett problem med Titanfall? Och de som säger att det fungerar perfekt, vad sitter de på för hårdvara? Även om min hårdvara inte är helt ny så tycker jag ändå den är helt okay, den sköter BF3-4 fin fint och den är inte häller särskild ovanlig.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreX:

Spelet ska inte alls vara krävande. De har designat det för att kunna köras bra på äldre maskiner. Problemet är att de fuckat nåt så optimeringen är kass för vissa. Verkar vara lite random. Mitt är helt åt helvete, sämre än BF4 någonsin var vid launch. Andra säger det flyter som smör...

Jag sökte lite på Youtube och någon visade där han maxade Titanfall med sitt 6850, meeeen det är ju Youtube. Är spelet värt pengarna?

Lite bull att inga företag använder demos längre så man kan prova, idag är allt bara "köp och var nöjd" :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Jag sökte lite på Youtube och någon visade där han maxade Titanfall med sitt 6850, meeeen det är ju Youtube. Är spelet värt pengarna?

Lite bull att inga företag använder demos längre så man kan prova, idag är allt bara "köp och var nöjd" :/

Du kan faktiskt köpa på Origin och är du inte nöjd kan du lämna tillbaka spelet inom 24 timmar

hittar ingen källa nu men googla lite så lär du hitta

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Kul för er att ni kan spela, köpte spelet igår och det enda jag lyckas få se är en loading ruta med ett rymdskepp som sen timar out: connection to server disconnected.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Ja fps borde inte dippa ner till 30-40 med med Source-motorn och den grafikkvalitet som är i Titanfall om spelet vore ordentligt optimerat. Jag kör textures på High.

High Drar runt 2gb grafikminne för mig du har bara 1gb. Du måste dra ner texturerna.

Skrivet av JackeShan:

Håller med. Inte för att jag tycker att kartorna till BF4 är speciellt dåliga, men i Titanfall kan man göra så mycket och de är så detaljerade trots så små banor. Förövrigt verkar vissa kartor lite dåligt optimerade, eller vad det nu kan vara. Ibland får jag bara runt 40 fps oavsett inställningar medan på andra kartor ligger det på 60 hela tiden med allt påslaget.

Vissa kartor är mer grafikminne krävande än andra pröva att dra ner texturerna du också.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Jäklar vad bra det är, oftast blir man besviken när något är så hypat men trots att jag inte är någon större fan av sci-fi så har jag nog inte haft så här kuli ett FPS sedan Battlefield 2. Riktigt sköna kontroller, strider som svänger fram och tillbaka och schysst grafik med bra flyt. Dessutom fungerar det väldigt bra hittils, man kommer snabbt in på servrar, spelet laddar snabbt, inga disconnects etc. Fortsätter det så här så är det ju helt klart en kandidat till årets spel!

Permalänk
Medlem

Har använt FRAPS för hela spelsessionen idag, ca 2 timmar. Dippade nästan aldrig ner under 100 fps. Sitter på ett R9-290. Hade allt på high, MSAA 4x, AA 8X. Skillnaden mellan high/very high/insane är egentligen väldigt liten. Testade att ha allt på insane först men såg nästan ingen visuell skillnad dock sjönk mitt fps med 20-30 enheter.

Oftast ligger jag kring 144 fps, just som min skärms uppdateringsfrekvens. Har v-sync på. Testat att ta av det och når då över 150 fps med jämna mellanrum, men ligger annars kring 130-150 fps, beroende på vilken bana det är.

Permalänk
Medlem

Något som jag tycker borde nerfas är jump-kick. Den har auto-lock on med alldeles för hög range. Antingen ändra det, eller nerfa skadan.

Vad som gör attacken ännu mer frustrerande är ping skillnaderna. Dock så gör pingskillnader mig ganska frustrerad under gunfights också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Har använt FRAPS för hela spelsessionen idag, ca 2 timmar. Dippade nästan aldrig ner under 100 fps. Sitter på ett R9-290. Hade allt på high, MSAA 4x, AA 8X. Skillnaden mellan high/very high/insane är egentligen väldigt liten. Testade att ha allt på insane först men såg nästan ingen visuell skillnad dock sjönk mitt fps med 20-30 enheter.

Oftast ligger jag kring 144 fps, just som min skärms uppdateringsfrekvens. Har v-sync på. Testat att ta av det och når då över 150 fps med jämna mellanrum, men ligger annars kring 130-150 fps, beroende på vilken bana det är.

Slog du av v-sync? och låg på 150 trodde det var 60fps max utan v-sync det skulle fixas i senare patch.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem

Kan vara så att FRAPS spelar spratt med mig. Men ja, ligger på 144 med v-sync och toppar det ibland utan v-sync. Men igen, jag avslutar inte FRAPS mellan omställningarna så det kan vara något som spökar. Hur som helst så var min poäng att spelet flyter på väldigt bra för mig, även om jag inser att långt ifrån alla har den erfarenheten.

Permalänk
Medlem

Tycker Titanfall e överhypat, köpte spelet å lira lite sen blev jag sjuk så missade mina 24h återbetalnings tiden. Ingen känsla, kartorna är inte alls så som jag hoppades på för parkour hoppandet. jag väntade mig stora feta framtida städer ala Bladerunner som man skulle kunna använda till sin fördel. Men kartorna är mer som de senaste transformers spelen. tråkiga.... aja... vill ge bort skiten men antar att origin in tillåter sånt....

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Geeks Gaming

Fler som verkar tycka som ja... "va detta allt?"

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Om någon vill lira så kan jag PMa IP till TS3 gärna 18+ och hyfsade/bra spelare

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Dock har jag sett personer med 120Hz skärmar som får 60FPS, detta med Vsync av, men om de sätter på Vsync så får de 120FPS... Nej jag blandade inte ihop dem, det verkar som Vsync av ger 60 FPS limit av någon anledning... i alla fall för vissa personer, har ej kunnat testa då jag inte har något beta key.

Vsync ska alltid vara av när du spelar snabba precisions-spel.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Vsync ska alltid vara av när du spelar snabba precisions-spel.

Jo visst, men i betan så blev det så att om man hade vsync av i spelets inställningar så låstes spelet till 60 FPS, med vsync satt på "Triple Buffered" så fick man 120 FPS (Om man hade hårdvara för det) och jag spelar hellre 120 FPS med vsync än 60 utan vsync. Dessutom så kunde man sätta vsync i spelets inställningar till triple buffered och sedan stänga av det i Nvidia Kontrollpanelen och på så sätt få spelet att köra i 120 FPS utan vsync.

Kan ej säga hur det är nu när spelet har släppts då jag inte äger spelet för att jag inte har hittat det till ett pris jag tycker det är värt.

Permalänk
Avstängd

Titanfall är brutalt bra, sen den där Angryreviewsnubben är väl känd för att hans grej är sågning av spel, inget nytt, så han försörjer sig.

Spelet är grymt, dom som inte vill spela kan ju göra något annat, som tur är finns det spel för alla.

Så jäkla skönt att spela pilot, bara springa runt och sprida KAOS!!!!

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Jo visst, men i betan så blev det så att om man hade vsync av i spelets inställningar så låstes spelet till 60 FPS, med vsync satt på "Triple Buffered" så fick man 120 FPS (Om man hade hårdvara för det) och jag spelar hellre 120 FPS med vsync än 60 utan vsync. Dessutom så kunde man sätta vsync i spelets inställningar till triple buffered och sedan stänga av det i Nvidia Kontrollpanelen och på så sätt få spelet att köra i 120 FPS utan vsync.

Kan ej säga hur det är nu när spelet har släppts då jag inte äger spelet för att jag inte har hittat det till ett pris jag tycker det är värt.

Jag testade att köra med vsync av i i nvidia kontrollpanelen och slå på det i spelet, då maxar den på 120fps istället för 60, men det blev hopplöst att spela för mus-sensitivityn ändrades variabelt med frameraten. Alltså om fps:en dippade ner till 100 från 120 så kändes det som sensitivityn ökade med typ 15% också, lite trasigt.

Ang prisvärt så köpte jag engelska versionen från cjs-cdkeys.com för 320:-, ska uppenbarligen gå att köpa ryska versionen för 230:- men då behöver du meka med language packs osv, kändes lite ovärt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flexm:

Jag testade att köra med vsync av i i nvidia kontrollpanelen och slå på det i spelet, då maxar den på 120fps istället för 60, men det blev hopplöst att spela för mus-sensitivityn ändrades variabelt med frameraten. Alltså om fps:en dippade ner till 100 från 120 så kändes det som sensitivityn ökade med typ 15% också, lite trasigt.

Ang prisvärt så köpte jag engelska versionen från cjs-cdkeys.com för 320:-, ska uppenbarligen gå att köpa ryska versionen för 230:- men då behöver du meka med language packs osv, kändes lite ovärt det.

Jo det var några fler saker jag ändrade på i betan för att få det att fungera någorlunda bra i 120FPS, kommer inte ihåg vad det var jag ändrade på men Vsync av i Nvidia kontrollpanel och Vsync på Triple Buffered i spelet var en del av inställningarna som hjälpte.

Men är detta fortfarande ett problem i det färdiga spelet? Är spelet låst till 60 FPS med vsync av? I så fall så kan jag endast säga att jag inte kommer skaffa spelet tills de fixar detta, det är helt enkelt oacceptabelt i min mening.
Edit: Visst det kan funka i en beta eftersom att det är en beta men det skall helt enkelt inte förekomma i ett släppt spel.

Sedan vad som är prisvärt och inte är ju personligt och själv så tycker jag att jag kan lägga cirka 200 kr på Titanfall men inte mer, har helt enkelt tillräckligt med spel i min backlog så har inte direkt ett behov att skaffa Titanfall någon gång snart och då kan jag lika gärna vänta tills det går ner i pris.

Permalänk
Skrivet av flexm:

Jag testade att köra med vsync av i i nvidia kontrollpanelen och slå på det i spelet, då maxar den på 120fps istället för 60, men det blev hopplöst att spela för mus-sensitivityn ändrades variabelt med frameraten. Alltså om fps:en dippade ner till 100 från 120 så kändes det som sensitivityn ökade med typ 15% också, lite trasigt.

Ang prisvärt så köpte jag engelska versionen från cjs-cdkeys.com för 320:-, ska uppenbarligen gå att köpa ryska versionen för 230:- men då behöver du meka med language packs osv, kändes lite ovärt det.

Prova att gå in på origin, leta upp titanfall, högerklicka på spelet, välj sedan game properties, skriv in m_rawinput 1, apply! Blev det bättre?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Processor: Intel i7 7700K @ 4,5 GHz | Moderkort: ASUS STRIX 270H GAMING | RAM: Corsair 16 GB 3000 MHz VENGEANCE | Grafikkort: GainWard 3070 | Nätaggregat: Fractal Design Integra 750W | Skärm: ROG PG278QR | Tangentbord: Steelseries Apex 7 | Mus: Zowie EC1-A | Musmatta: Steelseries Qck | Ljud: SteelSeries Arctis 7 & Edifier system

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Det är samma med steam, de är också dyrare om man köper via dom. Jag har alltid använt g2play men första gången jag blev medveten om att fast2play fanns så var det när folk skulle köpa battlefield 4 och hade problem med att inte få sina nycklar och när dom väl fick funkade dom inte och supporten var väl något som kunde likna google translate. Efter det har jag inte vågat använda mig av dom, även om det är samma företag som g2play såvitt jag förstår.

japp fast det är då en "svensk version" så vi i Sverige o scandinavien kan få bättre o snabbare hjälp

Visa signatur

i9-9900K, 32GB G.skill,Asus GeForce GTX 1080Ti Strix OC,Corsair Hydro H115i Platinum,MK ASUS PRIME Z390-A
Case: Corsair Obsidian 500D RGB SE
Keyboard: Corsair k70 RGB
Mouse: Logitech G502
MousePad:SteelSeries Qck Prism Cloth Gaming

Permalänk
Medlem

Är det någon som blev icke-imponerad av betan men storimponerad av det färdiga spelet? Jag blev nämligen inte imponerad av betaversionen men köper gärna full om det visar sig vara ett underhållande spel!

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Jag har nu spelat några timmar och kommit till runt nivå 40.

Tyvärr får jag säga att jag börjat tröttna på spelet, det finns inget djup och det känns som att det saknas en hel del.

Jag har huvudsakligen kört Hardpoint men det blir ingen som helst teamplay och man får bara springa från hardpoint till hardpoint. Det blir med andra ord ganska snabbt enformigt. För att förlänga livstiden på spelet lite valde jag spela blandade modes och visst det ger lite men tyvärr inte tillräckligt.

Från att tycka att spelet var riktigt nice till att inte alls vara imponerad har gått förvånansvärt snabbt. Det finns trotts allt något som spel som BF och CS har som ändå erbjuder ett visst djup.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Jag har nu spelat några timmar och kommit till runt nivå 40.

Tyvärr får jag säga att jag börjat tröttna på spelet, det finns inget djup och det känns som att det saknas en hel del.

Jag har huvudsakligen kört Hardpoint men det blir ingen som helst teamplay och man får bara springa från hardpoint till hardpoint. Det blir med andra ord ganska snabbt enformigt. För att förlänga livstiden på spelet lite valde jag spela blandade modes och visst det ger lite men tyvärr inte tillräckligt.

Från att tycka att spelet var riktigt nice till att inte alls vara imponerad har gått förvånansvärt snabbt. Det finns trotts allt något som spel som BF och CS har som ändå erbjuder ett visst djup.

Lite detta jag var rädd för...nu är jag 31 och småbarnsfar och har inte tid att lägga tid/energi på spel som inte är riktigt kul. BF4 är riktigt kul. Och detta såg ju kul ut på trailers men fan vad betan var omotiverande att spela....platt och arkad, jag förstår inte riktigt hur det kunde vara så tråkigt som det var.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av h0psi:

Lite detta jag var rädd för...nu är jag 31 och småbarnsfar och har inte tid att lägga tid/energi på spel som inte är riktigt kul. BF4 är riktigt kul. Och detta såg ju kul ut på trailers men fan vad betan var omotiverande att spela....platt och arkad, jag förstår inte riktigt hur det kunde vara så tråkigt som det var.

Jag sitter i liknande sits som dig då. Som sagt, spelet var kul par timmar men det tappade snabbt sin glans tyvärr.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Detta är vad Unreal Tournament "2" borde ha varit.

Som gammal UT-assault-addict känns det som att det äntligen kommit ett modernt spel som fångar samma känslor.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte hur man hänger sig i en arm? Har sett andra göra detta, själv studsar jag bara runt som en kanin på amfetamin. Får snart epilepsi av allt blinkande

Permalänk
Medlem
Skrivet av flexm:

Ang prisvärt så köpte jag engelska versionen från cjs-cdkeys.com för 320:-, ska uppenbarligen gå att köpa ryska versionen för 230:- men då behöver du meka med language packs osv, kändes lite ovärt det.

Mexikanska origin för 240:-, inte svårt att ställa in proxy och lösa, som att köpa genom svenska origin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killacre:

Jag fattar inte hur man hänger sig i en arm? Har sett andra göra detta, själv studsar jag bara runt som en kanin på amfetamin. Får snart epilepsi av allt blinkande

Spring mot en vägg och högerklick 1 gång.

Eller om du kör med att du håller in höger för att zooma, får du hålla in högerklick

Permalänk
Medlem

Avvaktar med detta spel

Kommer säkert tröttna så sparar min pengar istället xD

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Densetsu:

Spring mot en vägg och högerklick 1 gång.

Eller om du kör med att du håller in höger för att zooma, får du hålla in högerklick

Tack!