Dragon Age 3: Inquisition

Permalänk
Medlem

Vart har folket förhandsbokat detta? ( enda spelet i år jag tänker förhandsboka ) Kollade webhallen men deras download-pre order så får man inte all bonus content? Origin är ju sjuka priser på så det kan de glömma =P

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Stream av PC-gameplay håller på (en del spoilers förstås)
http://www.twitch.tv/bioware

Edit: Slut nu. De visade lite PC-options och såg bra ut. Det är ett AMD supportat spel, så stödjer Mantle och Crossfire. De har också friendly fire on/off för den som vill köra en hårdare utmaning, och flera svårighetsgrader Normal, Hard, Nightmare.

SLI också antar jag? anledningen till att de stödjer mantle e ju för att det är frostbite.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag längtar till detta spelet. Har faktiskt aldrig spelat DA förut. Detta blir första!

Skickades från m.sweclockers.com

Om du har lust att spela DAO, så är det gratis hos Origin just nu.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Någon som hittat info om leveling systemet ? kommer man att kunna sätta point på det man vill? str dex osv? som i origins?

Googlat runt lite hittar inte, om någon info alls om detta. Samma sak för companions, kommer man att kunna byta vapen,kläder,smycken osv?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Oneone:

Någon som hittat info om leveling systemet ? kommer man att kunna sätta point på det man vill? str dex osv? som i origins?

Googlat runt lite hittar inte, om någon info alls om detta. Samma sak för companions, kommer man att kunna byta vapen,kläder,smycken osv?

Jag vill ju anta att de har attributes som man speccar själva.

Jag vet däremot att det går att byta gear på sina companions.

//Dog

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7

Permalänk
Medlem

Tyckte DA2 var riktigt kul, bra strider, fastnade aldrig för första av någon anledning, hoppas DA3 blir lyckat!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

Jag är extremt hypad samtidigt som jag är misstänksam.

Får känslan av att de gjort samma misstag som dom gjorde med 2an, då de har satsat mer på att få ett flashigt combat-system ala JRPG 2011. Vill gärna se en satsning på mer fördjupad lore och intressanta karaktärer!

Visa signatur

NZXT H7 Flow | i7 9700k | Aorus Z390 Master | 16GB DDR4@3000mhz | XFX Merc 31 6950XT | Kraken X52 | Corsair RMx Shift 1000W | WD Black SN850X 1TB | Samsung 860 EVO 1TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dogshitjoint:

Jag vill ju anta att de har attributes som man speccar själva.

Jag vet däremot att det går att byta gear på sina companions.

//Dog

konstigt att de inte visat det ! man ser ju hur det gick i tvåan, där kunde man ju inte göra något av de.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redstripe:

Jag är extremt hypad samtidigt som jag är misstänksam.

Får känslan av att de gjort samma misstag som dom gjorde med 2an, då de har satsat mer på att få ett flashigt combat-system ala JRPG 2011. Vill gärna se en satsning på mer fördjupad lore och intressanta karaktärer!

håller med till fullo.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Oneone:

Någon som hittat info om leveling systemet ? kommer man att kunna sätta point på det man vill? str dex osv? som i origins?

Googlat runt lite hittar inte, om någon info alls om detta. Samma sak för companions, kommer man att kunna byta vapen,kläder,smycken osv?

Skrivet av Dogshitjoint:

Jag vill ju anta att de har attributes som man speccar själva.

Jag vet däremot att det går att byta gear på sina companions.

//Dog

Skrivet av Oneone:

konstigt att de inte visat det ! man ser ju hur det gick i tvåan, där kunde man ju inte göra något av de.

http://forum.bioware.com/topic/515188-no-attribute-points-on-...

Mike Laidlaw ‏@Mike_Laidlaw 3m3 minutes ago
@Gladion20 No, assigning stats is not part of level up. They grow as you level, buy talents, and, notably, equip gear.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

http://forum.bioware.com/topic/515188-no-attribute-points-on-...

Mike Laidlaw ‏@Mike_Laidlaw 3m3 minutes ago
@Gladion20 No, assigning stats is not part of level up. They grow as you level, buy talents, and, notably, equip gear.

tack! synd det var som jag misstänkte, någon som hört om MOD stöd btw? gissar att det inte kommer att vara aktuellet.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Visste inte detta, och det gör mig lite besviken. Men de har tagit bort healingklasser i DAI. Jag gillade att ha en healer i partyt i de förra spelen.

Här är ett försök till förklaring:
http://forum.bioware.com/topic/515339-health-and-healing-a-vi...

"Förut var man tvungen att ha en mage med healing spells, nu måste man istället en mage med barrier, det är bättre"
Bra förklaring

Men jag visste inte ens att det skulle komma ett till Dragon Age, så det var ju en trevlig överraskning.
Hoppas det blir toppen trots denna förändring.

edit: Inte ens statpoints heller? Hur nerdummat behöver saker bli egentligen?

Permalänk

Ni kan alla vara chill, jag har sett gameplay 30min och det är läckert...en AAA titel i RPG genren helt klart. Fast inte D2/Path of Exile direkt. Ska liras till slutet och även The Witcher 3 när det "releasas"

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7

Permalänk

Ska med nöje betala vad det kosta vill. Har länge sett fram emot 3an.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dogshitjoint:

Jag vill ju anta att de har attributes som man speccar själva.

Jag vet däremot att det går att byta gear på sina companions.

//Dog

Tyvär så kan man ej sätta attributes själv , de anpassar sig efter gear... Vad jag läst mig till iaf! men om man vill byta gear då? fattar inte riktigt men aja det blir väll bra vi får se håller tummarna för mods!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

"Förut var man tvungen att ha en mage med healing spells, nu måste man istället en mage med barrier, det är bättre"
Bra förklaring

Men jag visste inte ens att det skulle komma ett till Dragon Age, så det var ju en trevlig överraskning.
Hoppas det blir toppen trots denna förändring.

edit: Inte ens statpoints heller? Hur nerdummat behöver saker bli egentligen?

exakt... Jag är rädd att det blir mer DA2 över combat osv även fast de har lagt till isometriska vyn som i Origins... Tar bort healers, tagit bort attributer... Så att vapen o gear "anpassar sig" tycker man borde få välja själv eller?

Kollade lite på craftingsystemet också ... alltså jag vet inte alls käns lixom som att det är för lätt eller vad man ska kalla det, för putti nuttigt typ...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Vart har folket förhandsbokat detta? ( enda spelet i år jag tänker förhandsboka ) Kollade webhallen men deras download-pre order så får man inte all bonus content? Origin är ju sjuka priser på så det kan de glömma =P

Samma problem, så jag förbeställde för nedladdning istället.

se.gamersgate.com/DD-DAIUK

Eller beroende på växlingskursen, så kan det vara billigare med pund..
www.gamersgate.co.uk/DD-DAIUK
(När du, om du registrerar dig, så kan du eventuellt kastas tillbaka till svenska sidan.. så spar denna länk..)

Edit, Svenska sidan, tycks inte ha spelet.. Du länkas till det, men kan inte köpa det.. Så använd UK siten..

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av grynnan:

Samma problem, så jag förbeställde för nedladdning istället.

se.gamersgate.com/DD-DAIUK

Eller beroende på växlingskursen, så kan det vara billigare med pund..
www.gamersgate.co.uk/DD-DAIUK
(När du, om du registrerar dig, så kan du eventuellt kastas tillbaka till svenska sidan.. så spar denna länk..)

Edit, Svenska sidan, tycks inte ha spelet.. Du länkas till det, men kan inte köpa det.. Så använd UK siten..

tack för länken! märkte att den svenska inte har något pris, men 500 är endå bra billigaste jag hittar för pre-order bonus content, får bli den! tack

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

exakt... Jag är rädd att det blir mer DA2 över combat osv även fast de har lagt till isometriska vyn som i Origins... Tar bort healers, tagit bort attributer... Så att vapen o gear "anpassar sig" tycker man borde få välja själv eller?

Kollade lite på craftingsystemet också ... alltså jag vet inte alls käns lixom som att det är för lätt eller vad man ska kalla det, för putti nuttigt typ...

Ja, halva nöjet med ett RPG är ju att min-maxa attributer för att få en så elak gubbe som möjligt. Väldigt tråkig utveckling det här...

Permalänk
Medlem

En sak att tänka på är att DA2 inte gjordes av Bioware utan en studio utanför Bioware som bara använda construction toolkit och lade röster och script/utveckling på det. Så det var egentligen en standalone expansion och därför många var besvikna på spelet även om det fanns intressanta saker de lade till som t.ex den där Lyrium karaktären man kunde rekrytera.

Spelet kommer inte ha mäktiga vapen eller mäktiga karaktärer, det handlar mer om strategi. Man kan alltid, om man vill, på pc skapa och skripta in mäktiga vapen och utrustningar när de släpper construction toolkit, men det kan göra spelet för lätt även på hard/nightmare utmaning,

Permalänk
Medlem
Skrivet av VexedRelic:

En sak att tänka på är att DA2 inte gjordes av Bioware utan en studio utanför Bioware som bara använda construction toolkit och lade röster och script/utveckling på det. Så det var egentligen en standalone expansion och därför många var besvikna på spelet även om det fanns intressanta saker de lade till som t.ex den där Lyrium karaktären man kunde rekrytera.

Spelet kommer inte ha mäktiga vapen eller mäktiga karaktärer, det handlar mer om strategi. Man kan alltid, om man vill, på pc skapa och skripta in mäktiga vapen och utrustningar när de släpper construction toolkit, men det kan göra spelet för lätt även på hard/nightmare utmaning,

så de har sagt att det kommer mod tools alltså? win!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Tänkte på en annan sak, när det gäller systemgkraven. Om vi ser på BF4 som har samma motor och är väloptimerad, så kan man kräma på 1440p 2xMSAA sen nästan allt på ultra, droppar inte under 60fps.

Om man tittar på vad man kan köra i BF4 så lär ju detta spel inte vara några som helst problem att köra? fast världen och gubbar kanske ser bättre ut än i BF4 endå, men man kan väll ha det som referens? vad tror ni?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av VexedRelic:

En sak att tänka på är att DA2 inte gjordes av Bioware utan en studio utanför Bioware som bara använda construction toolkit och lade röster och script/utveckling på det. Så det var egentligen en standalone expansion och därför många var besvikna på spelet även om det fanns intressanta saker de lade till som t.ex den där Lyrium karaktären man kunde rekrytera.

Spelet kommer inte ha mäktiga vapen eller mäktiga karaktärer, det handlar mer om strategi. Man kan alltid, om man vill, på pc skapa och skripta in mäktiga vapen och utrustningar när de släpper construction toolkit, men det kan göra spelet för lätt även på hard/nightmare utmaning,

DA2 gjordes visst av Bioware. Däremot fick dom inte tillräckligt med tid på sig att utveckla det vilket nu har åtgärdats till DA:I. De har heller inte nämnt något om att släppa construction kit till DA:I, snarare tvärtom. Detta eftersom det inte är deras egna motor utan DICE's frostbite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheEvergreyOne:

DA2 gjordes visst av Bioware. Däremot fick dom inte tillräckligt med tid på sig att utveckla det vilket nu har åtgärdats till DA:I. De har heller inte nämnt något om att släppa construction kit till DA:I, snarare tvärtom. Detta eftersom det inte är deras egna motor utan DICE's frostbite.

Skulle precis skriva samma sak - ser mer ut som ett polerat DA2 där man fokuserar på att möta den ljudligaste kritiken: få få olika scener att göra samma fight på! Ingen strategisk vy - vi klstrar in en.

Känner mig lite grinig på DA måste jag erkänna men just nu känns det mer som win 8.1 som lovade att återinföra startknappen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Skulle precis skriva samma sak - ser mer ut som ett polerat DA2 där man fokuserar på att möta den ljudligaste kritiken: få få olika scener att göra samma fight på! Ingen strategisk vy - vi klstrar in en.

Känner mig lite grinig på DA måste jag erkänna men just nu känns det mer som win 8.1 som lovade att återinföra startknappen...

verkar lite så faktiskt men vi får hålla tummarna, för övrigt så finns det en startknapp i windows 8.1

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Håller också tummarna för att DA3 blir mer likt DA1 än DA2. Det var längesedan jag fastnade så mycket för ett spel som DA1, men 2an fastnade jag tyvärr aldrig för

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

verkar lite så faktiskt men vi får hålla tummarna, för övrigt så finns det en startknapp i windows 8.1

Ja, men det var inte startknappen som var problemet med Win8 - det var hela startmenyns borttagande, men man koncentrerade ner problemet till en struntsak och återinförde just den enskilt specifika sak istället för att åtgärda ett grundproblem för många användare.

Samma sak med DA2 -> DA3 ser det ut som - men som du säger, vi får hålla tummarna att de gör något vettigt. Jag kommer dock att invänta många recensioner, personliga recensioner av "verkiga" spelare och titta på många egenhändiga YouTube videos innan jag ens funderar på att införskaffa DA3.

Men, när det gäller spel - så är det ju ofta kul om man blir positivt överaskad och överbevisad att spelet var kul - för då får man ju ett hundra timmar spelglädje istället

Permalänk
Medlem

Edit: ...

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 | Intel i7 870 | Gigabyte GTX 760 | DDR3 8GB A-Data |

Permalänk
Medlem

livestream ikväll igen kl 19.
http://www.twitch.tv/bioware

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

livestream ikväll igen kl 19.
http://www.twitch.tv/bioware

Frågan är om man vågar se den för spoilers.
Vet du om det är gameplay eller dom bara snackar om olika saker?

Visa signatur

Citera för svar!