Problem när jag kopplar datorn till tvn!

Permalänk
Medlem

Problem när jag kopplar datorn till tvn!

Hej!
Jag har just bytt grafikkort och när jag kopplar in det i tvn så blir bilden skitskum. För det första så blir den lite grynig och inte så skarp som jag vill ha den i 1080p, sen så blir figurer ihoptryckta i spel (påminner lite om när man spelar i 4:3). Dessutom så fyller bilden inte ut hela skärmen, dock har jag lyckats fixa det i CCC, men de andra problemen kvarstår. Sen så funkar inte ljudet genom DVI till HDMI heller. Och jag har försökt koppla in den via DVI till VGA också (för min tv har VGA ingång) men då får jag bara 1024x768 som högsta upplösning, och när jag ställer in den på 1080p så blir bilden svart. Hade aldrig dessa problem med mitt gamla 580, det kunde jag koppla till tvn med ljud, knivskarp bild och utan skeva spelfigurer. Någon som har en idé om vad jag kan göra för att fixa detta?
Tacksam för svar! /Oscar

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel core i7 2600K | Corsair H80 | ASUS Radeon HD7970 Direct CU II TOP | Asus P8Z77-V | Corsair Vengeance 8GB | HDD 1TB | Samsung EVO 840 120GB | Fractal Design Newton R2 1000W

Permalänk
Medlem

Dessutom märker jag nu att jag inte kan komma åt bios när jag har PCn i TVn för att bilden kommer inte förrän windows loggan visas.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel core i7 2600K | Corsair H80 | ASUS Radeon HD7970 Direct CU II TOP | Asus P8Z77-V | Corsair Vengeance 8GB | HDD 1TB | Samsung EVO 840 120GB | Fractal Design Newton R2 1000W