Moddare bygger vattenkyld taveldator

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

Roligt, fram tills mamma kommer med dammsugaren...

Brukar din morsa dammsuga era tavlor där hemma? Det har då aldrig min gjort.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sAAb:

Roligt, fram tills mamma kommer med dammsugaren...

Den dagen min morsa kommer hem till mig och börjar dammsuga...

Visa signatur

:¨·.·¨:
`·.  Det spelar ingen roll vad du än säger för min Mac är bättre än din PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;13862214']Detta hade blivit mycket trevligare om snubben bara lagt 5 minuter på att ta bort etiketterna ifrån diskarna och ifrån nätagget. Bort med etiketterna ifrån de mekaniska diskarna och sen täcka dom med en bit rött plexi så hade dom passat in otroligt mycket bättre. Sen begriper jag verkligen inte varför han valt blått ljus i reservoarerna det hade blivit betydligt snyggare med enbart svart och rött and nothing else. Blåa kontakter till nätagget??? en blå usb eller är det en nätverkskabel?? Dessutom gult runt VU mätarna???? wtf Om man nu lägger så här mycket jobb varför inte ta det hela vägen?

Underbart att SweClockers jublar över detta

Hårddiskarna (Etiketterna)

Nätagget (Blåa kontakter & Etikett)

Tankarna (Blåa Lysrör)

Slangklämmor (Wat?)

Inget hölje på pumparna

Andra grafikkortet lutar

Grön PCB på PCI-E bryggan

24pin Sleevingen, huller om buller

Grafikkortskablarna utan sleeving

Moderkortskablarna utan sleeving (Blå USB Kabel)

Ingen kabeldragning på baksidan

Inte nog med allt som är fel, komponentvalet? Rampage III Extreme X58, 4st SATA3 diskar på ett moderkort som endast har 2st Marvell SATA3, kunde inte ens ta bort gula lappen från SATA portarna, facepalm

Grafikkorten? 2st 7970, ja tack för den Micro Stutteringen, 1200W för att driva det? Trololol

Ljudkortet? Skräp rakt igenom

Riktigt dåligt bygge, som Wolverine säger "Om man nu lägger så här mycket jobb varför inte ta det hela vägen?"

Precis som Brodholms bygge, konstigt komponentval och många småfel som kunde korrigerats, förtjänar knappast delad förstaplats

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Snyggt och lite speciellt bygge minst sagt!
Gött när personer tänker lite annorlunda

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Även fast jag är väldigt emot neon/ccfl i datorer så var detta väldigt snyggt utfört och bra gjort.
Enda som drar ner betyget för mig är de hemska och kassa green-diskarna, de dels förstör helhetsintrycket samt är värdelösa.

Green diskar fungear fint till lagring som dom är gjorda för, finns väll inte en vettig människa som lägger program och spel på dom.

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;13862214']Detta hade blivit mycket trevligare om snubben bara lagt 5 minuter på att ta bort etiketterna ifrån diskarna och ifrån nätagget. Bort med etiketterna ifrån de mekaniska diskarna och sen täcka dom med en bit rött plexi så hade dom passat in otroligt mycket bättre. Sen begriper jag verkligen inte varför han valt blått ljus i reservoarerna det hade blivit betydligt snyggare med enbart svart och rött and nothing else. Blåa kontakter till nätagget??? en blå usb eller är det en nätverkskabel?? Dessutom gult runt VU mätarna???? wtf Om man nu lägger så här mycket jobb varför inte ta det hela vägen?

Nog för att datorbyggare oftast vill ha enhetliga färger och kanske en,två färger tops som går igenom hela bygget. Men om man tänker att han kanske verkligen tänkte "tavla" så är väl endast etiketterna lite off. Det vimmlar av "murderbox" wannabes, den här killen provade iaf nått nytt, så lite cred kan du väl ge honom?

Det blå neonljuset drar ju blicken till den punkten, skapar kontrast. Kontraster, brytpunkter, motpoler är ju typ grundkursen i design. Vad du föreslår är i stort sett att hela rasket bara skulle lysa neonrött rakt igenom. Det hade väl varit rätt trist att ha på väggen?

Om man nu ska bygga en "datortavla" varför bygga den så lik en "vanlig" dator?

Lite så tänker jag iaf.

Visa signatur

Stuff

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Underbart att SweClockers jublar över detta

Hårddiskarna (Etiketterna)

Nätagget (Blåa kontakter & Etikett)

Tankarna (Blåa Lysrör)

Slangklämmor (Wat?)

Inget hölje på pumparna

Andra grafikkortet lutar

Grön PCB på PCI-E bryggan

24pin Sleevingen, huller om buller

Grafikkortskablarna utan sleeving

Moderkortskablarna utan sleeving (Blå USB Kabel)

Ingen kabeldragning på baksidan

Inte nog med allt som är fel, komponentvalet? Rampage III Extreme X58, 4st SATA3 diskar på ett moderkort som endast har 2st Marvell SATA3, kunde inte ens ta bort gula lappen från SATA portarna, facepalm

Grafikkorten? 2st 7970, ja tack för den Micro Stutteringen, 1200W för att driva det? Trololol

Ljudkortet? Skräp rakt igenom

Riktigt dåligt bygge, som Wolverine säger "Om man nu lägger så här mycket jobb varför inte ta det hela vägen?"

Precis som Brodholms bygge, konstigt komponentval och många småfel som kunde korrigerats, förtjänar knappast delad förstaplats

Han kanske inte hade råd att köpa de senaste och dyraste? Knappast prestandan eller prislappen som skall visas upp här, det är väl utseendet, designen?

Visa signatur

Stuff

Permalänk
Medlem
Skrivet av luddev:

Han kanske inte hade råd att köpa de senaste och dyraste? Knappast prestandan eller prislappen som skall visas upp här, det är väl utseendet, designen?

Han har ett nätagg för 3200kr? Men ett moderkort för 500kr? Dat logic, sen kostade säkert vattenkylningen 5000kr

Men visst, är han en nybörjare och detta kanske är hans första mod, inte orkar bry sig om komponentval eller etiketter så, det är hans val, men han ska inte komma och tro att han gjort ett toppenjobb, för det har han knappast. Utan att spendera mer pengar hade han kunnat göra det märkbart bättre.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Han har ett nätagg för 3200kr? Men ett moderkort för 500kr? Dat logic, sen kostade säkert vattenkylningen 5000kr

Men visst, är han en nybörjare och detta kanske är hans första mod, inte orkar bry sig om komponentval eller etiketter så, det är hans val, men han ska inte komma och tro att han gjort ett toppenjobb, för det har han knappast. Utan att spendera mer pengar hade han kunnat göra det märkbart bättre.

Nätagg 2500:- var fick du 3200 ifrån?

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djinn1982:

Nätagg 2500:- var fick du 3200 ifrån?

Färdigt Sleeving Kit till AX1200i

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Han har ett nätagg för 3200kr? Men ett moderkort för 500kr? Dat logic, sen kostade säkert vattenkylningen 5000kr

Men visst, är han en nybörjare och detta kanske är hans första mod, inte orkar bry sig om komponentval eller etiketter så, det är hans val, men han ska inte komma och tro att han gjort ett toppenjobb, för det har han knappast. Utan att spendera mer pengar hade han kunnat göra det märkbart bättre.

Vad tråkigt att läsa artikeln om killen som har haft en rolig och kreativ period med byggande och vill visa nåt fint han har gjort och sen läsa såna negativa kommentarer som den här. Killen har ju bara bytt ut sitt gamla chassi mot trätavlan, han har inte påstått att han har det dyraste eller bästa. Han har en riktigt vettig inställning: han har inte köpt nåt han inte tycker han behöver. The jante is strong within you, zhrooms!

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av runeman:

Vad tråkigt att läsa artikeln om killen som har haft en rolig och kreativ period med byggande och vill visa nåt fint han har gjort och sen läsa såna negativa kommentarer som den här. Killen har ju bara bytt ut sitt gamla chassi mot trätavlan, han har inte påstått att han har det dyraste eller bästa. Han har en riktigt vettig inställning: han har inte köpt nåt han inte tycker han behöver. The jante is strong within you, zhrooms!

Dock helt tvärt om.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Riktigt jävla fult... för mkt julgransstuk!

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt att ett sånt här projekt blir hyllat eller sågat.
Det här är kul och nytänkande (för mig iaf) bygge.

Men samtidigt kan jag tycka att det är slöseri på både pengar och tid.
Kabeldragningen eller avsaknande av kabeldragningen på baksidan är ett exempel. Lite amerikanskt över det, snyggt på framsidan skit på baksidan.
Varför använder han inte en enda vinklad kontakt? Tycker det ser billigt ut när de raka kontakterna är vridna/krökta till bristningsgränsen.

Sen förstör de mekaniska diskarna helheten, iaf om han måste ha 4st som är av olika modeller, utseenden och storlekar. Det hade varit bättre om han smälde dit en 4TB-disk, både billigare och snyggare.
2st SSD i RAID hade räckt.

Med lite bättre planering och bantat bort orelevant material (läs HDD), hade han kunnat få till en setup på halva arean, istället för 8m2 som det är nu.

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Underbart att SweClockers jublar över detta

Hårddiskarna (Etiketterna)

Nätagget (Blåa kontakter & Etikett)

Tankarna (Blåa Lysrör)

Slangklämmor (Wat?)

Inget hölje på pumparna

Andra grafikkortet lutar

Grön PCB på PCI-E bryggan

24pin Sleevingen, huller om buller

Grafikkortskablarna utan sleeving

Moderkortskablarna utan sleeving (Blå USB Kabel)

Ingen kabeldragning på baksidan

Inte nog med allt som är fel, komponentvalet? Rampage III Extreme X58, 4st SATA3 diskar på ett moderkort som endast har 2st Marvell SATA3, kunde inte ens ta bort gula lappen från SATA portarna, facepalm

Grafikkorten? 2st 7970, ja tack för den Micro Stutteringen, 1200W för att driva det? Trololol

Ljudkortet? Skräp rakt igenom

Riktigt dåligt bygge, som Wolverine säger "Om man nu lägger så här mycket jobb varför inte ta det hela vägen?"

Precis som Brodholms bygge, konstigt komponentval och många småfel som kunde korrigerats, förtjänar knappast delad förstaplats

Du som besitter sådan kunskap i ämnet kan väl skriva ett konstruktivt formulerat inlägg/mail till honom och föreslå dessa förbättringar i framtida byggen, istället för att kritisera "jublet" här.

Själv kan jag mycket lite om moddning och alla dessa finesser och tycker det är hästlängder snyggare än mitt tråkiga chassi. Kudos för mödan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

StorBurken | CPU:i5 4670K@ 4.3ghz 1.275v | Moderbord:Asus Maximus VI Hero | Ram:Crucial ballistiX sport 16gb 1600mhz | GPU:EVGA GTX 780 Classified@1293/6804| Storage:Samsung 840 Pro 256gb + 3 tb Seagate Barracuda | Kylare:Noctua NH-D14

Permalänk
Skrivet av ReDoZz:

Riktigt jävla fult... för mkt julgransstuk!

Säger han med en bild av datorn med lila LED?

Permalänk
Medlem

Vi vet vad som hände sist någon "tappade" ett sådant rör

Väldigt unikt och fint bygge, mer sådant åt folket!

Permalänk

Häftigt bygge! Men varför envisas folk med fejk-cf, finns nog inget fulare.

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Medlem

Rolig idé och välbyggd, men inte särskilt snyggt.

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;13862214']Detta hade blivit mycket trevligare om snubben bara lagt 5 minuter på att ta bort etiketterna ifrån diskarna och ifrån nätagget. Bort med etiketterna ifrån de mekaniska diskarna och sen täcka dom med en bit rött plexi så hade dom passat in otroligt mycket bättre. Sen begriper jag verkligen inte varför han valt blått ljus i reservoarerna det hade blivit betydligt snyggare med enbart svart och rött and nothing else. Blåa kontakter till nätagget??? en blå usb eller är det en nätverkskabel?? Dessutom gult runt VU mätarna???? wtf Om man nu lägger så här mycket jobb varför inte ta det hela vägen?

håller med 100%.. undrar hur karln klär sig dagligen

Permalänk
Medlem

Värst vad folk klagar - jag tycker det är skitläckert.

Hade en liknande idé själv om att det hade varit coolt att hänga upp datorn på väggen sådär men är ingen moddare så det fick bli.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacke3:

Säger han med en bild av datorn med lila LED?

Lila led? Då ber jag dig åka till optikern för att få dina ögon undersöka.
Det var en UV-LED som var i vä hörn...

Det hade varit så mkt snyggare ifall personen bakom detta projekt endast hade valt en färg att skapa kontrasten med. han kunde lika gärna hänga julgranspynt runtom och få liknande effekt.

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem

Jäkla fint bygge, 5/5. Synd att alla här är så jävla butthurt p.g.a klistermärken på hårddiskarna och kritiserar som bara den, men själva inte har ett enda snyggt bygge ett visa upp.

Dagisbarn på rymd..

Permalänk
Medlem

Holy shit vad folk whinar!

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av DDemis:

Jäkla fint bygge, 5/5. Synd att alla här är så jävla butthurt p.g.a klistermärken på hårddiskarna och kritiserar som bara den, men själva inte har ett enda snyggt bygge ett visa upp.

Dagisbarn på rymd..

Jag har över 50 byggen so far och har moddat i 10+ år min kritik grundas på mina åsikter som erfaren moddare det är många irriterande missar i detta bygget som hade kunnat fixas på en timme. Jag ser inte heller något unikt i bygget, väggdatorer har gjorts hundatals gånger.

Sen om det är folk som kritiserar bygget utan att ha gjort något själva so what man måste inte vara certifierad expert för att kunna bedömma om man gillar något eller inte.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;13863354']Jag har över 50 byggen so far och har moddat i 10+ år min kritik grundas på mina åsikter som erfaren moddare det är många irriterande missar i detta bygget som hade kunnat fixas på en timme. Jag ser inte heller något unikt i bygget, väggdatorer har gjorts hundatals gånger.

Sen om det är folk som kritiserar bygget utan att ha gjort något själva so what man måste inte vara certifierad expert för att kunna bedömma om man gillar något eller inte.

Jo, men sen så är det knappast någon konstruktiv kritik här. Det är bara whine whine whine.
So what om det har gjorts hundratals gånger. Det är som att säga, ''Jag ser inte heller något unikt i bygget, att bygga i vanliga chassin har gjorts miljontals gånger.''
Det spelar väl ingen större roll i vad eller på vad man bygger sin dator i..

Enligt mig (icke moddare, utan 50 byggen och 10+ års erfarenhet) så tycker jag han har gjort ett extremt bra jobb. Att hänga upp sig på klistermärken och några blåa kontakter är bara löjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;13862214'][...]Blåa kontakter till nätagget??? en blå usb eller är det en nätverkskabel?? Dessutom gult runt VU mätarna???? wtf Om man nu lägger så här mycket jobb varför inte ta det hela vägen?

Skrivet av '[WP@:

Wolverine;13862301']Hade han varit sponsrad så hade han nog skrivit det i byggloggen vilket han inte har och även om han vore sponsrad så förklarar det inte blåa kablar/kontakter, blått ljus och gult kring vu mätarna.

Skrivet av '[WP@:

Wolverine;13863354']Jag har över 50 byggen so far och har moddat i 10+ år min kritik grundas på mina åsikter som erfaren moddare det är många irriterande missar i detta bygget som hade kunnat fixas på en timme. Jag ser inte heller något unikt i bygget, väggdatorer har gjorts hundatals gånger.

Ingenting behöver förklaras!

Du har ju faktiskt ingen aning om hur moddaren ville att det skulle bli, han tog det antagligen så långt som han själv ville. Bara för att du anser det snyggare utan ettiketter på HDDn så betyder inte det att han inte fullföljde sitt eget projekt!

Kritik är självklart aldrig fel, men du får det att framstå som att moddaren har gjort en massa missar för att det inte ser ut som du föredrar det.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 250D || Processor: Intel i7 4770K || Grafikkort: Zotac GTX 780 3GB || RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance Pro Gold|| Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX || Nätagg: Corsair CX 750W || Hårddisk: Seagate Barracuda 2TB + Samsung 128GB SSD||

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av T-quix:

Ingenting behöver förklaras!

Du har ju faktiskt ingen aning om hur moddaren ville att det skulle bli, han tog det antagligen så långt som han själv ville. Bara för att du anser det snyggare utan ettiketter på HDDn så betyder inte det att han inte fullföljde sitt eget projekt!

Kritik är självklart aldrig fel, men du får det att framstå som att moddaren har gjort en massa missar för att det inte ser ut som du föredrar det.

Helt rätt det ser inte som jag föredrar och därför väljer jag att lyfta fram varför jag inte gillar det istället för att skriva "skitmodd" Visst kan felmatchade färger och random klisterlappar ha varit en del i hans design men oavsett om dom var det eller inte så ser det inte bra ut.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;13863354']Jag har över 50 byggen so far och har moddat i 10+ år min kritik grundas på mina åsikter som erfaren moddare det är många irriterande missar i detta bygget som hade kunnat fixas på en timme. Jag ser inte heller något unikt i bygget, väggdatorer har gjorts hundatals gånger.

Sen om det är folk som kritiserar bygget utan att ha gjort något själva so what man måste inte vara certifierad expert för att kunna bedömma om man gillar något eller inte.

Alla är ju inte lika erfaren som du. Blev faktiskt förvånad när en sån erfaren moddare som du börjar gnälla så mycket, är det inte kul att andra moddar?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Skrivet av ReDoZz:

Lila led? Då ber jag dig åka till optikern för att få dina ögon undersöka.
Det var en UV-LED som var i vä hörn...

Det hade varit så mkt snyggare ifall personen bakom detta projekt endast hade valt en färg att skapa kontrasten med. han kunde lika gärna hänga julgranspynt runtom och få liknande effekt.

Tycker själv det var ett snyggt arbete han gjort
Dock inte min smak direkt, fast det behöver inte betyda att jag ska gnälla över det
Men alla tycker olika
Fann det bara en aning ironiskt att du klagar på belysningen när din bild lyser obehagligt lila/UV