Battlefield 4 vill ha 3 GB grafikminne och fyrkärnig processor

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kvickstick:

Grattis till världens sämsta exempel!

Hehe eller hur!

Permalänk
Medlem

Visar att spelet kan dra mer än 2GB minne beroende på upplösning, även när det gäller 1920x1080.
Nu är det ju från alphan men ändå, tvivlar att de dragit ner användandet så mycket att den fortfarande inte använder mer än 2GB när spelet släpps.

Visa signatur

<<< Ryzen 5800X w/ CM ML240R RBG w/ 2x Noctua 120mm - ASUS B550-PLUS Prime - MSI RX6650XT 8GB - Kingston 32GB 3600Mhz DDR4 RBG - 2x1TB M.2 SSD, 2x500GB SSD 2.5" - Fractal Design 750W Silver >>>

<<< Fractal Design Define C Tempered Glass + 1x 120mm + 2x 140mm Fractal Fans >>>

Permalänk
Skrivet av running_wild:

Nej det är till och med bättre än det som rekommenderas.

Varför länka det då? haha... me not get it

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

För att du vill uppnå dubbla beräkningskraften hos grafikkorten... Varför har du SLI?

Skrivet av JDM:

Grafikkorten skickar varannan bildruta, dubbla prestandan i teorin dock kan korten bara använda sitt egna minne alltså 2GB i ditt fall då de inte delar på någonting alls.

jaha... någon som vill köpa 2 st 680? xD .. Nej men, det va ju synd.. då va inte min dator så framtidssäker i vilket fall..

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Varför länka det då? haha... me not get it

För att det är den modellen av grafikkort dom rekommenderar från nvidias sida. Sen om det är överklockat eller har mer shaders m.m. är ju bara en fördel..

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Skrivet av running_wild:

För att det är den modellen av grafikkort dom rekommenderar från nvidias sida. Sen om det är överklockat eller har mer shaders m.m. är ju bara en fördel..

Men folk basha ner på att amds rekomenderat kort var ett med 2GB, precis som nvidias kort sen klart att bättre kort är bättre^^
Sen har jag ingen koll på vad nvidia rekommenderar själva

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Men folk basha ner på att amds rekomenderat kort var ett med 2GB, precis som nvidias kort sen klart att bättre kort är bättre^^
Sen har jag ingen koll på vad nvidia rekommenderar själva

Skillnaden är att nvidias kort går att få i 3gb version medans amds inte går.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Rent generellt så är det extremt skönt att utvecklingen går framåt på GPU-fronten till skillnad från rena rama ghosttown som är vad CPU-området är idag.

Men det är ändå ironiskt att ett kort som 7950 (3 Gigabyte), som kan fås för ca 1900 kr idag, klarar rekommenderade inställningarna bättre än ett 770 GTX som ligger över 4000 tusen kr med 2 Gigabyte VRAM.

Jävligt jobbigt för dem som nyss inhandlat ett kort!
Förhoppningsvis så kommer nya med/high-end AMD-korten som släpps nu i Oktober med 4 gigabyte.

Att dice skriver att 3Gb rekommenderas betyder INGENTING.

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av bushkalle:

http://gamegpu.ru/images/stories/Test_GPU/Action/Battlefield%...

Visar att spelet kan dra mer än 2GB minne beroende på upplösning, även när det gäller 1920x1080.
Nu är det ju från alphan men ändå, tvivlar att de dragit ner användandet så mycket att den fortfarande inte använder mer än 2GB när spelet släpps.

Ja men det säger ju heller ingenting egentligen, vad tror du han har för fps i 1080p där?

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Avstängd

Känns som att vi ser frukterna av de nya kraftfulla spelkonsolerna redan?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Känns som att vi ser frukterna av de nya kraftfulla spelkonsolerna redan?

Dom är allt annat än kraftfulla, men av kompetensen att döma här inne så tror väl de flesta på Microsofts uttalande om att molnet ska ge 3ggr mer kraft till xbone..

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

1. Det är en del komponenter du har uteslutit för att få det att se så billigt ut som det bara går såsom dvdbrännare, ljudkort och HDD??
Ska du röra dig på 250 gb? Det är 2013 herregud.

2. Jag köper inte ett budgetagg när jag lägger 6k på ett grafikkort.

3. Varför ska jag snåla när prestandan på min dator överröstar den du plockade ihop för att inte tala om stora temperaturskillnader i ditt mini utan en silverarrow?
= garanterat längre livslängd.

Skrivet av Bort:

dvdbrännare

Skrivet av Bort:

Det är 2013 herregud.

Ljudkort kräver vettiga högtalare för att man ska märka någon skillnad vilket gör det orelevant i detta samtalet.

Lägg till ett par hundralappar på psu och en hårddisk så finns det fortfarande över 10 000 att köpa grafikkort för.

MIDI, inte mini. Den är bättre på kylning än R4. Sen var det bara en placeholder, kostar ungefär lika mycket som R4.
Skulle det vara samma chassi så skulle det kanske vara någon grad skillnad på processorerna men absolut inte tillräckligt för att göra någon skillnad på livslängden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Vilken processor ska man ha till 2 Titans?
Klarar inte en klockad 4770K 120+ FPS i multiplayer? Man kanske använder 2 Titans till att köra höga upplösningar som inte belastar CPU. Eler tror du på allvar att han försöker nå 300 FPS+ i lägre inställningar?

3930k+

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

Jag har ju bara 2 gb

Permalänk
Skrivet av running_wild:

Skillnaden är att nvidias kort går att få i 3gb version medans amds inte går.

Ja men du kan ju inte länka ett 660 ti då eftersom det är inte vad dom har i rekommenderat^^ Då kan vi länka ett 7950 istället för 7870?

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tommy_h:

Dom är allt annat än kraftfulla, men av kompetensen att döma här inne så tror väl de flesta på Microsofts uttalande om att molnet ska ge 3ggr mer kraft till xbone..

Ja allt är ju relativt. De är bra mycket kraftfullare än den förra generationen i alla fall.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Skrivet av bushkalle:

http://gamegpu.ru/images/stories/Test_GPU/Action/Battlefield%...

Visar att spelet kan dra mer än 2GB minne beroende på upplösning, även när det gäller 1920x1080.
Nu är det ju från alphan men ändå, tvivlar att de dragit ner användandet så mycket att den fortfarande inte använder mer än 2GB när spelet släpps.

Båda dom korten är ju 3GB, Finns det mer minne så används mer minne, Mitt HD7970 kan suga upp till ~500mb mer minne än mitt gamla gtx 670 även fast minnet aldrig flaskade på 670.

Skrivet av Christoffer1989:

Ja men du kan ju inte länka ett 660 ti då eftersom det är inte vad dom har i rekommenderat^^ Då kan vi länka ett 7950 istället för 7870?

www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1529555

Där har du ett gtx 660 med 3gb om det nu är så viktigt

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Säker på att den är bättre i spel? I Recensionerna jag kollar så vinner 4770K överlag, hursomhelst är inte prestandaskillnaden så stor att en skulle flaska och en annan inte flaska.
Samtidigt så köper man inte Titan för att få 500FPS, man köper Titan för att köra högre upplösningar och fler skärmar men fortfarande köra på Ultra. Det belastar inte processorn hårdare på samma sätt som om man skulle maxa grafikkortet på låga upplösningar.

Permalänk

Alltså, bf3 cachar minne, det ANVÄNDER inte allt. Det är därför du kan köra bf3 utan problem i 1440p utan fps drops. Varför skulle bf4 vara ett undantag?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Skrivet av bushkalle:

http://gamegpu.ru/images/stories/Test_GPU/Action/Battlefield%...

Visar att spelet kan dra mer än 2GB minne beroende på upplösning, även när det gäller 1920x1080.
Nu är det ju från alphan men ändå, tvivlar att de dragit ner användandet så mycket att den fortfarande inte använder mer än 2GB när spelet släpps.

Men var är testet för ett 2 gig kort? Samma fps fast mindre minnesanvändning?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Säker på att den är bättre i spel? I Recensionerna jag kollar så vinner 4770K överlag, hursomhelst är inte prestandaskillnaden så stor att en skulle flaska och en annan inte flaska.
Samtidigt så köper man inte Titan för att få 500FPS, man köper Titan för att köra högre upplösningar och fler skärmar men fortfarande köra på Ultra. Det belastar inte processorn hårdare på samma sätt som om man skulle maxa grafikkortet på låga upplösningar.

Vi snackar BF4 multiplayer. http://chipreviews.com/main-feature/main-news/frostbite-2s-li... det är 6 core tester vs 4 core i BF3. Jävligt mycket mer prestanda med 6 cores.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

Ni som har 2GB VRAM

Oroa er inte.

Att sänka antialiasing och anistropic filter ett snäpp eller två kommer att hålla er rigg på det torra.

Folk med GTX 660 och uppåt med 2GB RAM kommer knappast behöva oroa sig över att spela spelet med helt okej inställningar.

Själv sitter jag på

Intel Core i5 3570K 3.4 GHz (Ivy Bridge) Klockad 4.2GHz

Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

EVGA GeForce GTX 670 2048MB FTW Klockad 1180 MHz

SSD 240GB Intel 520

Ni med liknande rigg bör inte oroa er

Permalänk

Oroa er inte med 2gb

Grafikkortet kommer flaska innan vram'et på kortet gör det.

Visa signatur

hej.

Permalänk
Medlem

Det kanske räcker med 2gb om man spelar på 1080p och 3gb om man ska högre. Ska bli spännande med recension och benchmark.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Skrivet av Chibi Yumi:

Oroa er inte med 2gb

Grafikkortet kommer flaska innan vram'et på kortet gör det.

Om du har ett 770 med 2 gig kommer knappast gpu flaska. Det finns ju inga tester med kort på 2gig. Spelet cachar antagligen precis som bf3.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem

Tror knappast att mina 2 680 kmr flaska.. säger de bara.. vi får se, kan vara rätt säker på High inställningar..
Arma 3 kräver ju mer än 2GB Vram, spelar de på ultra utan lagg..

I värsta fall byter jag upp mina 2 mot en 780 ellér 2..

I bästa fall kommer jag inte ens att köpa spelet, ser ut o bli precis som bf3...
De har ju inte ens fixat felen som finns i bf3.. så som blackscreens, crash, o hela köret.. Och de släpper bf4.. undra hur många dar de tar för dem o få igång bf4 servern.. Kommer ni inte ihåg bf3 release.. 2 dar utan att ens kunna starta spelet:/

Vart en battlefield spelare sen 1942, men säger bara, förvänta er inget WOOOW.. ifall spelet blir ett WOOW så blir de roligare.. Och hoppas de blir bra, men tvivlar.:/

Permalänk
Medlem

Vad roligt. Äntligen en anledning att byta grafikkort! Heja dice

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Ja men du kan ju inte länka ett 660 ti då eftersom det är inte vad dom har i rekommenderat^^ Då kan vi länka ett 7950 istället för 7870?

Det är ju en helt annan modell av grafikkort.. Ett 660 ti är fortfarande ett 660. Ett 670 är däremot inte ett 660, precis som att ett 7870 inte är ett 7950.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Skrivet av Bad Habit:

Om du har ett 770 med 2 gig kommer knappast gpu flaska. Det finns ju inga tester med kort på 2gig. Spelet cachar antagligen precis som bf3.

Skickades från m.sweclockers.com

Var ju det jag menade

Jag kommer klara mig fint med datorn i sign på att skruva ner AA lite!

Visa signatur

hej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Ja men det säger ju heller ingenting egentligen, vad tror du han har för fps i 1080p där?

Skrivet av H4nsson:

Båda dom korten är ju 3GB, Finns det mer minne så används mer minne, Mitt HD7970 kan suga upp till ~500mb mer minne än mitt gamla gtx 670 även fast minnet aldrig flaskade på 670.

Skrivet av Bad Habit:

Men var är testet för ett 2 gig kort? Samma fps fast mindre minnesanvändning?

Nu var ju diskussionen om ifall BF3 använder upp till 3GB eller om det bara var BS. Ingen aning vad han hade för FPS, men det var inte därför jag länkade bilden..

Inte sett något om 2GB test men som sagt var det för diskussionen om ifall BF4 kommer använda mer än 2GB till varför jag länkade bilden. Man kan ju läsa lite av de kommentarer innan så man förstår vad det handlade om. Har inte sagt att man måste ha 3GB kort heller, sa bara att spelet kan och notera ordet "KAN" använda mer än 2GB.

Skulle inte tro att spelet använder över 2GB om man inte kör på High+, man ska dock ta i betänkande att Alphan kördes utan texturer på det mesta i omgivningen och ändå använder så mycket vram, självklart har de ju optimerat till release men med texturerna på skiljer det kanske inte så mycket från bilden jag länkade. Vad man får för FPS får vi väl se när det släpps eller hur?

Citat:

I just played my first round. This is very much an alpha, there are almost no textures on anything. The tanks are partially textured and the soldiers are as far as I can tell fully textured. From what I can see there is a definite improvement in the quality of the graphics, more polygons and better textures. I think there is an element of the uncanny valley about what we have seen so far. The problem with BF4 is that BF3 still has amazing graphics, BF4 graphics are clearly improved, but the improvement feels incremental compared to BF3.
Destruction is not fully enabled in the alpha, so the Siege of Shanghai set piece of the falling sky scraper is nowhere to be found.

Har man 2GB kort klarar man sig säkert men på Ultra kommer det kanske bli snålt med vram och det är säkert därför de satt 3GB som rekommenderat. Tror inte det är en "konspiration" som en del här säger utan för att båda flaggskeppen just nu från både AMD och Nvidia har 3GB vram.

Visa signatur

<<< Ryzen 5800X w/ CM ML240R RBG w/ 2x Noctua 120mm - ASUS B550-PLUS Prime - MSI RX6650XT 8GB - Kingston 32GB 3600Mhz DDR4 RBG - 2x1TB M.2 SSD, 2x500GB SSD 2.5" - Fractal Design 750W Silver >>>

<<< Fractal Design Define C Tempered Glass + 1x 120mm + 2x 140mm Fractal Fans >>>