Reklamation/Reparation hos CDON?

Permalänk

Reklamation/Reparation hos CDON?

Jag har en undran om hur detta praktiskt fungerar.

Jag köpte en trådlös mus hos CDON, en Logitech Performance MX, för ungefär 8 månader sedan. Nu har den börjat att krångla, missar klick och ibland dubbelklickar den.

Jag har tänkt att jag ska returnera varan. Deras FAQ är lite otydlig. Ska man boka service eller bara returnera? Kan man häva köpet så här långt efteråt?

Jag är väl inte nämnvärt nöjd med produkten i övrigt, trådlöst är en sanning med modifikation eftersom man måste ha en dongel med mottagare 3 decimeter från musen för att den ska fungera bra. Har dessutom köpt en fin SteelSeries-mus.

Ser helst att jag får pengarna tillbaka eller får en helt ny mus som jag kan sälja. Då vill jag ju inte ha den reparerad. Hur löser jag detta bäst?

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Jag har en undran om hur detta praktiskt fungerar.

Jag köpte en trådlös mus hos CDON, en Logitech Performance MX, för ungefär 8 månader sedan. Nu har den börjat att krångla, missar klick och ibland dubbelklickar den.

Jag har tänkt att jag ska returnera varan. Deras FAQ är lite otydlig. Ska man boka service eller bara returnera? Kan man häva köpet så här långt efteråt?

Jag är väl inte nämnvärt nöjd med produkten i övrigt, trådlöst är en sanning med modifikation eftersom man måste ha en dongel med mottagare 3 decimeter från musen för att den ska fungera bra. Har dessutom köpt en fin SteelSeries-mus.

Ser helst att jag får pengarna tillbaka eller får en helt ny mus som jag kan sälja. Då vill jag ju inte ha den reparerad. Hur löser jag detta bäst?

Jag skulle rekommendera dig att ringa direkt till Logitech så skickar dem ut en ny från deras lager i Holland med UPS. Du får helt ny garanti-tid också Jag har haft lite problem med mitt mus och tangentbords kombi och det har inte varit några problem med Logitech

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Jag har en undran om hur detta praktiskt fungerar.

Jag köpte en trådlös mus hos CDON, en Logitech Performance MX, för ungefär 8 månader sedan. Nu har den börjat att krångla, missar klick och ibland dubbelklickar den.

Jag har tänkt att jag ska returnera varan. Deras FAQ är lite otydlig. Ska man boka service eller bara returnera? Kan man häva köpet så här långt efteråt?

Jag är väl inte nämnvärt nöjd med produkten i övrigt, trådlöst är en sanning med modifikation eftersom man måste ha en dongel med mottagare 3 decimeter från musen för att den ska fungera bra. Har dessutom köpt en fin SteelSeries-mus.

Ser helst att jag får pengarna tillbaka eller får en helt ny mus som jag kan sälja. Då vill jag ju inte ha den reparerad. Hur löser jag detta bäst?

Vet inte hur det ser ut med retur, men troligtvis måste du ringa upp och få en fraktsedel eller liknande.

Det du har rätt till är att få en likvärdig produkt tillbaka, d.v.s antagligen den reparerad eller en begagnad mus av samma typ.

om man märker av något man inte gillar på en produkt man köpt över internet, så bör du direkt ångra köpet och inte komma 8 månader senare och vilja ha återköp.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Rekordmedlem

Du kommer inte att få pengarna tillbaka efter 8 månader, troligen byts musen ut eftersom det är den billigaste lösningen, får du behålla den "trasiga" musen så tycker jag du ska renovera den, det är troligen en Omron D2FC-F-7N(10M) brytare som behöver bytas ut, kostar 35kr/paret på Ebay
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&actionType=sing...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av OskarW90:

om man märker av något man inte gillar på en produkt man köpt över internet, så bör du direkt ångra köpet och inte komma 8 månader senare och vilja ha återköp.

Haha, jo det fattar jag med. Jag har tröttnat på den på sistone, inte förut.

Jag kör en helt vanlig reparationsanmälan hos CDON. Jag är bara orolig att dom inte ska hitta ngt fel eller att dom skyller felet på mig. Då får ju jag betala servicen.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Haha, jo det fattar jag med. Jag har tröttnat på den på sistone, inte förut.

Jag kör en helt vanlig reparationsanmälan hos CDON. Jag är bara orolig att dom inte ska hitta ngt fel eller att dom skyller felet på mig. Då får ju jag betala servicen.

Eller så byter du brytare själv och säljer musen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.