Asus presenterar Rampage IV Black Edition

Permalänk
Avstängd

synd att man är student

Permalänk

Tjusigt, synd att man inte har något behov av det bara.

Permalänk
Medlem

Fin kopia av EVGA Dark.

Visa signatur

--
A shark on whiskey is mighty risky, but a shark on beer is a beer engineer.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Pholostan:

Fin kopia av EVGA Dark.

Där är la Rampage 3 black edition också kopia av Dark.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

ASUS har ett av bästa pci-e ljudkort och använder sig av billiga integrerade Realtek chip. Billiga kort kan jag tänka mig men de dyrare? Snålt. Essence STX direkt på mobo!

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Ja men varför vill du ha luftkylning på ett sånt här moderkort?

Känns ju som man nergraderar sig.

Känns ju konstigt att ha 2x 780 rampage black edition 4930k och en luftkylare för 600-800?

Alla kanske inte vill betala 500% mer för att få typ max 5% högre överklock.
Den faktiska prestandavinsten med custom vattenkylning jämfört med highend luftkylning är mycket liten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

6 stycken som RiVE.
2x 6Gb/s
4x 3Gb/s

Ok, så då är detta bara WiFi som ingen med stationär dator bör använda och bättre ljudkort som inte kan lösas med ett internt ljudkort.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Alla kanske inte vill betala 500% mer för att få typ max 5% högre överklock.
Den faktiska prestandavinsten med custom vattenkylning jämfört med highend luftkylning är mycket liten.

5% klock?

Jag gick från 4.6 Ghz 87c till 62c vatten 5Ghz.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappa:

Ljudkretsen är rena skämtet i jämförelse med riktiga ljudkort som RME eller ens diskreta/externa ljudkort för studiobruk. Min tio år gamla ESI Juli@ pci-kort är bättre än denna skändelse.

Perfekt för ovetande dock!

Skickades från m.sweclockers.com

Vad som är rena skämtet är hur man kan gå i taket och döma ut någon man definitivt inte haft möjlighet att lyssnat på och som dessutom garanterat inte ens är produktens primära funktion.

Skrivet av Thunderbolt:

Som andra skrivit innan, varför ens ha en ljudkrets på ett high-end entusiast moderkort? För det känns som att en person som köper detta kortet gärna istället köper ett "externt" ljudkort som ändå är mycket bättre än det inbyggda? Eller ha en version med och en utan.

Utmärkt för oss som - i stort sett - skiter fullständigt i hur det låter när man spelar. För audiofiler finns "äkta" Hi-Fi.
Att ha logistik för två alternativ kostar garanterat mer än att låta kretsen följa med på samtliga. Tror inte Asus slänger ihop något utan att analysera marknaden först.

Hoppas på att det kommer en Gene i samma svarta stil, det blir nog ett köp i så fall. Det börjar bli dags att uppgradera

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Orici:

Ok, så då är detta bara WiFi som ingen med stationär dator bör använda och bättre ljudkort som inte kan lösas med ett internt ljudkort.

A jag fattar inte ens varför dom lägger krut på internet ljudkort och trådlöst.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Ja men varför vill du ha luftkylning på ett sånt här moderkort?

Känns ju som man nergraderar sig.

Känns ju konstigt att ha 2x 780 rampage black edition 4930k och en luftkylare för 600-800?

high-end luftkylning är ju överlägsen sluten vattenkylning. Ännu mer så om man använder skitbra fläktar som AP-15.

Permalänk
Skrivet av tvelander:

5% klock?

Jag gick från 4.6 Ghz 87c till 62c vatten 5Ghz.

Oftast blir det väl 0% skillnad i överklockningen även fast temperaturen sjunker hur mycket som helst.
T.ex. med min dator, jag träffar "vcore taket" (alltså maximum safe 24/7 vcore) innan jag träffar temperatur taket (maximum safe temp).
Alltså skulle jag kunna överklocka 0% mer även om jag skulle spendera typ 10 lax på vattenkylning.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mars SSX:

high-end luftkylning är ju överlägsen sluten vattenkylning. Ännu mer så om man använder skitbra fläktar som AP-15.

Så måste man ha 10000 fläktar mer i datorn för att all luft åker runt i datorn med luft kylning.
Jag vet exakt hur det är.

Med tex H220 och refrens GTX behöver du nästan inget luft flöde i datorn eller fläktar.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Oftast blir det väl 0% skillnad i överklockningen även fast temperaturen sjunker hur mycket som helst.
T.ex. med min dator, jag träffar "vcore taket" (alltså maximum safe 24/7 vcore) innan jag träffar temperatur taket (maximum safe temp).
Alltså skulle jag kunna överklocka 0% mer även om jag skulle spendera typ 10 lax på vattenkylning.

Vadå Safe Vcore?
Jag körde min 990X i 4.8 Ghz sedan den släptes och min polare har den nu och den går fortfrande i samma klock med lite mer volt.

Det tar otroligt lång tid innan dom lägger av.

Jag kör ju i 5Ghz nästan och 1.495 volt.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Så måste man ha 10000 fläktar mer i datorn för att all luft åker runt i datorn med luft kylning.
Jag vet exakt hur det är.

Med tex H220 och refrens GTX behöver du nästan inget luft flöde i datorn eller fläktar.

Sant nog, men vilken entusiast kör på H220 och en referenskylare från Nvidia med minimal mäng med fläktar? Med mindre det är en entusiast innom det tysta området.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Där är la Rampage 3 black edition också kopia av Dark.

Tänkte mest på skärmen över I/O. Det som är kvar som bara(?) EVGA har är väl den vinklade 24-pins kontakten.

Visa signatur

--
A shark on whiskey is mighty risky, but a shark on beer is a beer engineer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

high-end luftkylning är ju överlägsen sluten vattenkylning. Ännu mer så om man använder skitbra fläktar som AP-15.

Japp med ett gäng Delta eller San Ace så kyler det bra oxo med luftkylare.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

A jag fattar inte ens varför dom lägger krut på internet ljudkort och trådlöst.

Ja, det är lite konstigt men ett bättre integrerat ljudkort kan kanske vara bra om man har 4 grafikkort?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Då får de nog bli ett R4E ist... btw lanseringen ska tydligen va i slutet av oktober

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Orici:

Ja, det är lite konstigt men ett bättre integrerat ljudkort kan kanske vara bra om man har 4 grafikkort?

Nä då kör man extern DAC

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Omg skulle verkligen köpa detta om jag hade råd med att köpa en sån där 6-kärnig proccessor!

Permalänk
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Oftast blir det väl 0% skillnad i överklockningen även fast temperaturen sjunker hur mycket som helst.
T.ex. med min dator, jag träffar "vcore taket" (alltså maximum safe 24/7 vcore) innan jag träffar temperatur taket (maximum safe temp).
Alltså skulle jag kunna överklocka 0% mer även om jag skulle spendera typ 10 lax på vattenkylning.

Jag kör min i7 2700 k i 4.9ghz och 1.46v sedan snart 2 år nu med custom vatten. Aldrig mer än max 60 grader. Den tuggar på fint än.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem

Sweet!!!
Nån som vill köpa system i sign? :p. Utan gfx då

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Brillmongot:

Ja, det är kul att det satsas på ljud, men jag vill hellre se raka motsatsen.

Slopa allt vad integrerat ljud heter, släpp ett ordentligt moderkort för entusiaster som aldrig någonsin använder funktionaliteten.

De kan dumpa skit som WiFi, blåtand och liknande med. Vem fan köper sådan rigg och sedan sitter på trådlöst (borde hamna i fängelse för något sådant).

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför dessa studio nissar gnäller över att tillverkarna börjar lägga mer krut på ljud då det är en enorm del av spel upplevelsen.

95% av alla som spelar mycket har någon form av headset och inte ett Harman-Kardon 5.1 anläggning i rummet som dånar på som en orkan när grannarna sover. Ni vet alla hur BF3 låter tex.

Många som satsar på dyrare Headsets måste lägga pengar på extra hörlursförstärkare som man har väldigt opraktiskt skarvat in på sladden.
Eller ett ljudkort som tar upp en massa plats på moderkortet och i många fall förstör totalt för en bra SLI/crossfire setup. Fult äre också!

Har man ett fet högtalaranläggning och en studio är väl ett !!GAMING MODERKORT!! vilket fall som helst HELT FEL för dig.

Nä bättre ljud inbyggt åt folket! Tummen upp till MSI's gaming serie,Gigabyte's sniper, och nu ASUS!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Första snygga kortet från Asus...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

De kan dumpa skit som WiFi, blåtand och liknande med. Vem fan köper sådan rigg och sedan sitter på trådlöst (borde hamna i fängelse för något sådant).

Då jag använder min dator till allt i vardagen som spel, film, slö surf, sweclockers, är det väll inge fel med att kunna flytta över bilder/filmer/filer med Bluetooth från mobilen då den blivit till standard kamera för most guys.
Wifi är ju guld om du snabbt ska flytta saker till gummans bärbara tex. Eller när man ska streama till tvn.
Och självklart så spelar jag inte över wifi.

Men det finns ju dom som föredrar sladdar.

Förstår mig inte på folk som vill ha ett sånt här moderkort.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tobbbe__:

Förstår inte varför dessa studio nissar gnäller över att tillverkarna börjar lägga mer krut på ljud då det är en enorm del av spel upplevelsen.

95% av alla som spelar mycket har någon form av headset och inte ett Harman-Kardon 5.1 anläggning i rummet som dånar på som en orkan när grannarna sover. Ni vet alla hur BF3 låter tex.

Många som satsar på dyrare Headsets måste lägga pengar på extra hörlursförstärkare som man har väldigt opraktiskt skarvat in på sladden.
Eller ett ljudkort som tar upp en massa plats på moderkortet och i många fall förstör totalt för en bra SLI/crossfire setup. Fult äre också!

Har man ett fet högtalaranläggning och en studio är väl ett !!GAMING MODERKORT!! vilket fall som helst HELT FEL för dig.

Nä bättre ljud inbyggt åt folket! Tummen upp till MSI's gaming serie,Gigabyte's sniper, och nu ASUS!

Vadå nu Asus? Dom var ju först ute med det här uppläget.

Permalänk
Medlem

Tycker det ser skit ut ärligt talat, kommer personligen köra vattenblock så är skit samma, sen så illa kvickt ta bort höljet för I/O panelen

Ljudet är väl en förbättring över det folk är vana vid, men ett riktigt ljudkort är fortfarande som dag/natt, dvs något många inte kommer bry sig om, disabla inbyggda ljudet direkt i BIOS det första man gör

Det är verkligen inte mycket nytt annars, har man ett RIVE så finns det absolut ingen anledning att uppgradera imo

Dom har iallafall flyttat på den extra PCi-E strömförsörjningen, men ytterst få som behöver använda den ändå

Får se om dom har kvar extra ström för RAM också, har inte sett något uttag för det iallafall

Ingen skillnad på SATA portarna, 6st Intel, varav 2st är SATA3 resten SATA2 och sedan 4st ASMedia SATA3, något som inte fanns på RIVE, men ASMedia är verkligen inget att hänga i granen, betydligt sämre än Intel

Skrivet av ASUS:

Ivy Bridge-E optimized design
The only ROG with an all-black color-scheme.
SupremeFX Formula [2013] with WIMA and ELNA capacitors, OpAmp headphone amplifier and 120dB SNR.
Sonic Radar software
Extreme Engine DIGI+ III (VRM design)
802.11ac Wi-Fi
12 SATA [8 SATA 6Gbps]
8 USB 3.0
USB BIOS Flashback
2013 UEFI updates, including Secure Erase, Last Modified Log, Quick Note and ROG Pulse (see more on our innovations page)

Skrivet av Wully:

Var är mina vapen och magasin? Saknar dessa plastika skit funktioner

eller vänta... Det gör jag inte

Riktigt snyggt

Detta är bra mycket snyggare (Vapen & Magasin)

Skrivet av Tobbbe__:

Nä bättre ljud inbyggt åt folket! Tummen upp till MSI's gaming serie,Gigabyte's sniper, och nu ASUS!

ASUS var först av alla med bättre ljud..

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk

Magasin? Tycker det ser mycket mer ut som ett paket dagiskritor i metall.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |