Ska ni köpa Battlefield 4?

Permalänk
Medlem

Ska ni köpa Battlefield 4?

Efter att ha testat betan känner jag inget direkt sug att lägga pengar på spelet, kan lika gärna köra BF3. Kändes mer som ett expansion till BF3 än ett nytt spel.

Hur känner ni? Solklart köp eller inte?

Permalänk
Medlem

Känner samma, har bara runt 80h i BF3 så vet inte om det är lönt, köper jag det så känner jag mig tvungen att skaffa premium dessutom och då är man nästan uppe i 1000 spänn för ett spel :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Hittade ett bra pris för några veckor sedan så då slog jag till. Var mera ett impulsköp, har bara spelat kanske 30-40 timmar BF3 :P. Men det ska bli väldigt intresssant att få testa på AMDs Mantle sen, det ser jag mer fram emot än själva spelet tbh.

Permalänk

Jag håller mig till commander keen. Har bara 400 timmar där så känns inte riktigt nödvändigt.

Permalänk
Medlem

Nej. Jag kommer inte köpa BF4, ångrar bittert att jag köpte BF3 som jag tycker är sämre än BF:BC2 och BF2.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Glömt svarsalternativet att kanske köpa, men inte spelat betan?

Permalänk
Medlem

Kommer köra lite mer beta och troligen kolla på det färdiga spelet när det kommer ut. I slutet på November kanske jag har bestämt mig.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Klart jag kommer köpa!
Battlefield är det enda jag kör så det blir kul med lite nytt.
Tycker inte det är speciellt dyrt med 1100 eller vad det blir.

Är väl samma som för Bf3 och med 700 timmar spelade blir väl timmkostnaden 1,60 kr/h

Nu vet man iof inte om mman kommer köra lika mucket Bf4...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Skrivet av stn1337:

Efter att ha testat betan känner jag inget direkt sug att lägga pengar på spelet, kan lika gärna köra BF3. Kändes mer som ett expansion till BF3 än ett nytt spel.

Hur känner ni? Solklart köp eller inte?

Finns inget alternativ för mig att rösta på juh.
Måste man ha spelat betan, förhandsbokat eller inte köpa alls eller?

Känns som alternativen för folkomröstningen för kärnkraften =(

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk

Jag har inte spelat betan och kommer inte förhandsboka. Kommer troligvis köpa det i höst någon gång dock

Edit: Hehe, fick precis ett mail om att spela beta. Har ju BF3 Premium men har inte tänkt tanken Så det blir att testa ändå!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Du har lite konstiga valmöjligheter i pollen. Antingen så har man redan förhandsbokat, spelat betan eller nekat i förväg.

Jag har inte förhandsbokat, inte spelat betan, men jag kommer nog att köpa det ändå.

Permalänk
Medlem

Har redan förhandsbokat, tycker att BF3 var ett lysande spel där jag har ett par hundra timmar nu, så jag hoppas och tror att BF4 kommer vara lika kul!

Visa signatur

Corsair Graphite 600T / Corsair TX 850W M / ASUS Z170 Pro Gaming / Intel Core i7 6700K / be quiet! Pure Rock / Corsair 16GB 2133Mhz VENGEANCE / MSI GTX 1080 8GB Gaming X

Permalänk
Medlem

wow det är exakt lika många som inte ska köpa bf4 som dom som ska köpa bf4 kolla diagrammet. 34,21% på båda nånting man inte ser varje dag

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk

Har ca 230 h på BF3 och jag köpte det vid release. Nej det blir inget köp. Vet att det kommer sluta likadant. Och ja 230 h är lite för ett MP spel

Fast när det finns för 250 kr ink alla expansioner då kanske.. Kan ju tillägga att jag har lirat betan och det känns bara som ett BF3.1

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Du har lite konstiga valmöjligheter i pollen. Antingen så har man redan förhandsbokat, spelat betan eller nekat i förväg.

Jag har inte förhandsbokat, inte spelat betan, men jag kommer nog att köpa det ändå.

Samma här!

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz | RAM: 32GB Vengeance @1600MHz | GPU: Asus HD7970 DCII Top @ 1.0/5.6 GHz | ASRock 990FX Fatal1ty | PSU: Newton R3 800W Platinum | HD: 128 GB Plextor M3 Pro, 300 GB WD Green | triple-boot: Win7-64,WinXP-32,debian-64

Permalänk
Skrivet av Jeddan:

Känner samma, har bara runt 80h i BF3 så vet inte om det är lönt, köper jag det så känner jag mig tvungen att skaffa premium dessutom och då är man nästan uppe i 1000 spänn för ett spel :/

Skickades från m.sweclockers.com

Hur får du de till 1000kr? BF4 med premium kostar 699 på origin, och går att hitta billigare på andra ställen om man letar

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jeddan:

Känner samma, har bara runt 80h i BF3 så vet inte om det är lönt, köper jag det så känner jag mig tvungen att skaffa premium dessutom och då är man nästan uppe i 1000 spänn för ett spel :/

Skickades från m.sweclockers.com

1000:- för 80 timmars underhållning är inte särskilt dyrt, så sett. Blir ju bara billigare per timme desto mer du spelar också.

Går jag ut på krogen en lördagkväll går det lätt åt mellan tusen och två tusen spänn på säg sex timmar.

Man måste ge saker och ting lite perspektiv.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Inaktiv

Testade betan men är inte ett dugg imponerad. Samma skit som i BF3, mer eller mindre. Självklart är spelet hypat till förbannelse och därav är många besvikna.

Permalänk
Avstängd

Jag kommer ej att köpa BF4. Det var inte underhållande, som t.ex BC2 var.

Permalänk
Medlem

400H i BF3. Köper BF4 2-3 månader efter launch.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

Solklart köp, förbeställde direkt! Riktigt, riktigt kul att spela tillsammans med vänner!

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem

Har inte spelat betan. Skulle gärna köpa och lira BF4, men vet inte hur mitt system kommer att stå sig.

Funderar på att uppgradera grafikkortet och klocka upp prollen. Grafikkortet börjar bli dags att byta oavsätt bf4. Inväntar dock tester på hur en 2500K står sig innan jag köper BF4. Än så länge verkar det lite skakigt

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk
Medlem

600 timmar i BF3. Jag kommer köpa BF4!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Så mycket som jag har spelat BF3 så var 4an ett givet köp sedan det utannonserades
Förbokade för ett par månader sedan på greenmangaming.com, köpte standardutgåvan för 359kr och köpte Premium från samma ställe för 320kr förra månaden ^^

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Tänkte inte köpa det, men efter att ha testat betan så tänker jag definitivt köpa det. Så mycket som har förbättrats sedan BF3.

Permalänk
Medlem

Tycker BF spelen bara blir sämre och sämre BFBC2 var GULD, bf3 helt okej. Testade betan igår... rent kattpiss. Jag har förbokat BF4 går det att avboka eller är jag körd?

Visa signatur

Lenovo y500 |....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av slobodan87:

Hur får du de till 1000kr? BF4 med premium kostar 699 på origin, och går att hitta billigare på andra ställen om man letar

BF4 med Premium för 699 på Origin? Det får du gärna länka till för det hittar inte jag.

Köper du från svenska Origin så är det 599:- för Battlefield 4 och sen 499:- för Premium. 1098:- totalt.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Första spelet någonsin som jag förbeställer, visar sig sedan att jag inte alls blev imponerad av vad jag upplevde i betan.

Jag vet att ni tänker svara: "Just därför som man inte skall förbeställa spel!", så låt bli att göra det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SeF.Typh00n:

BF4 med Premium för 699 på Origin? Det får du gärna länka till för det hittar inte jag.

Köper du från svenska Origin så är det 599:- för Battlefield 4 och sen 499:- för Premium. 1098:- totalt.

Tror han menar deluxe edition.

Permalänk

Kan inte köra betan, men kommer nog köpa det ändå. Verkar vara rätt bra ändå