iPhone 5s släpps officiellt i Sverige 25 Oktober- Vart i från köper du din?

Permalänk
Medlem

Någon som vet var man kan skaffa en med studentrabatt? Men utan någon jävla abonnemang och bindningstid.

Olåst, man betalar summan på plats....

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk
Medlem

Hmmm vetifan om de har studentrabatt på telefoner.

Permalänk
Medlem

Kan förresten berätta att i och med uppdateringen till 7.0.3 så har dom flesta bitarna fallit på plats =).

Det mesta av lagget är borta, även på om det fortfarande existerar på några håll. Men annars går det väldigt fort, och än sålänge inga blå skärmar.

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk
Medlem
Skrivet av kanto64:

Kan förresten berätta att i och med uppdateringen till 7.0.3 så har dom flesta bitarna fallit på plats =).

Det mesta av lagget är borta, även på om det fortfarande existerar på några håll. Men annars går det väldigt fort, och än sålänge inga blå skärmar.

Min iPad 2 är fortfarande lika seg

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Min iPad 2 är fortfarande lika seg

Läs din mening och begrunda. iPad 2 kör med A5. Kanske förklarar en del?

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

Läs din mening och begrunda. iPad 2 kör med A5. Kanske förklarar en del?

Då ska man inte ens få uppdateringen

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Min iPad 2 är fortfarande lika seg

Ja den är ju rätt gammal nu. Tycker dock IOS 7 funkar helt acceptabelt på ipad 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Ja den är ju rätt gammal nu. Tycker dock IOS 7 funkar helt acceptabelt på ipad 2.

Tycker inte jag. Det laggar mycket för mig och animeringarna gör så att plattan känns riktigt seg

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Min iPad 2 är fortfarande lika seg

Jag måste säga att min iPad 2 har definitivt blivit bättre sedan jag uppdaterade till 7.0.3. Nu känns den inte mycket slöare än den gjorde med iOS 6.

Det kan fortfarande rycka till ibland när man t ex öppnar upp multitaskvyn och swipe:ar igenom "öppna" appar men det som var värst tidigare, allt hackade vid scrollning på webbsidor är så gott som borta. Nu ångrar jag inte längre att jag uppdaterade den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

animeringarna gör så att plattan känns riktigt seg

Stäng av dem.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Min iPad 2 är fortfarande lika seg

Gör en full nollställning på den, det har hjälpt många som har upplevt seghet efter uppdatering till 7.

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Stäng av dem.

Får jag fråga hur?

Vet att det går att stänga av animeringen med rörliga ikoner. Men har aldrig hört eller sätt att det går att stänga av resten av animeringarna.

Kan tänka mig att iPad 2 är seg nu med animeringarna, har en iPhone 5, och att gå från en applikation till home screen tar en lite onödig långt tid då den måstre ladda upp animationen som kommer när man trycker på hem knappen från en applikation. Det är dock en acceptabel tid på iPhone 5 men kan tänka mig att det är riktigt jobbigt på föregångarna av iPhone och iPad.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Får jag fråga hur?

Vet att det går att stänga av animeringen med rörliga ikoner. Men har aldrig hört eller sätt att det går att stänga av resten av animeringarna.

Kan tänka mig att iPad 2 är seg nu med animeringarna, har en iPhone 5, och att gå från en applikation till home screen tar en lite onödig långt tid då den måstre ladda upp animationen som kommer när man trycker på hem knappen från en applikation. Det är dock en acceptabel tid på iPhone 5 men kan tänka mig att det är riktigt jobbigt på föregångarna av iPhone och iPad.

De har ändrat som om du klickar i "Minska rörelser" i "Hjälpmedel"-menyn nu så fade:ar appar in och ut istället för med animationer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohrstrom:

Gör en full nollställning på den, det har hjälpt många som har upplevt seghet efter uppdatering till 7.

Det var det jag gjorde då jag hade den jailbreakad innan, så det har inte hjälpt mig

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Det var det jag gjorde då jag hade den jailbreakad innan, så det har inte hjälpt mig

kiligt :/ Verkar ha hjälpt många. Tyvärr är ju iOS 7 mer krävande och iPad 2 börjar bli gammal.

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohrstrom:

kiligt :/ Verkar ha hjälpt många. Tyvärr är ju iOS 7 mer krävande och iPad 2 börjar bli gammal.

Min iPad 2 tar typ ca2-3 sec innan skärmen tänds när den har varit i vila -.-

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Min iPad 2 tar typ ca2-3 sec innan skärmen tänds när den har varit i vila -.-

Det är inte normalt. Min tar ca 1 sekund när den varit i "riktig" vila, dvs inte används på ett tag. Om jag bara väcker den direkt efter den gått ni i viloläge så vaknar den direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Min iPad 2 tar typ ca2-3 sec innan skärmen tänds när den har varit i vila -.-

Elektronikguden försöker tala om för dig att nya mini retina eller ipad air är en bra ide.

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Det är inte normalt. Min tar ca 1 sekund när den varit i "riktig" vila, dvs inte används på ett tag. Om jag bara väcker den direkt efter den gått ni i viloläge så vaknar den direkt.

Om jag väcker den direkt efteråt så går det snabbt att tända, men om den har varit i riktigt vila så tar det minst 2 sec. Mycket mycket långsammare att reagera på att jag vill väcka den jämfört med iOS 6

Skrivet av Ohrstrom:

Elektronikguden försöker tala om för dig att nya mini retina eller ipad air är en bra ide.

Kan ju säga att nästa platta antingen blir en Android platta eller en Surface Pro 2

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

hahaha, jag klarar mig hur bra som helst de 1.5gb inbyggda + medföljande 8gb sd-kort i min desire hd

Jag förstår inte har man inte kan klara sig med 16gb

Själv klarar jag mig på de inbyggda 4 GB:en i min LG L5 Vad man behöver mer än 16 GB är totalt obegripligt för mig

Permalänk
Medlem

Nyare och snabbare telefoner har nya förbättrade appar som tar mer plats är ju en anledning, sen kan man ju lägga in filmer och serier på telefonen och titta på, t ex.

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bolters:

Själv klarar jag mig på de inbyggda 4 GB:en i min LG L5 Vad man behöver mer än 16 GB är totalt obegripligt för mig

använder man sin telefon som en telefon som man gjorde för tio år sedan så behöver man inte mer

Permalänk
Medlem

Vari en butik igår och kunde inte undgå att ta en titt på I5S. Fan vad Apple tappat i innovation mot när Jobs ledde skutan. I5 såg ut som en något längre 4S. Man såg oftast riktig skillnad om man hade en av varje bredvid varandra, annars var det ganska svårt. Finns även massa YT-klipp om hur folk luras genom att tro de kollar på en I5 när det är en 4S. Och nu är i5s minst sagt lik I5. Då ser ju 5C roligare ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

använder man sin telefon som en telefon som man gjorde för tio år sedan så behöver man inte mer

Använder man ingen telefon, som man gjorde för 100 år sedan, så behöver man ingen. Bra logik där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Vari en butik igår och kunde inte undgå att ta en titt på I5S. Fan vad Apple tappat i innovation mot när Jobs ledde skutan. I5 såg ut som en något längre 4S. Man såg oftast riktig skillnad om man hade en av varje bredvid varandra, annars var det ganska svårt. Finns även massa YT-klipp om hur folk luras genom att tro de kollar på en I5 när det är en 4S. Och nu är i5s minst sagt lik I5. Då ser ju 5C roligare ut.

Jag tror du helt har missat Apples produkt cykler. Att lansera en S-version som ser nästan identisk ut med föregående modell har de alltid gjort (med undantag för första iPhonen), alltså både innan och efter Jobs höll i rodret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Jag tror du helt har missat Apples produkt cykler. Att lansera en S-version som ser nästan identisk ut med föregående modell har de alltid gjort (med undantag för första iPhonen), alltså både innan och efter Jobs höll i rodret.

Cyklerna har ju uppenbarligen förändras då man även laserat en budgetmodell. Märkligt ändå att man tar ett helt år på sig för att lansera en nästintill identisk produkt.

Hur många paddor har de lyckas lansera nu utan en enda USB-ingång? De blir ju flera år efter med massa saker nu. Ingen telefon har NFC, ingen platta heller, listan kan göras lång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Cyklerna har ju uppenbarligen förändras då man även laserat en budgetmodell. Märkligt ändå att man tar ett helt år på sig för att lansera en nästintill identisk produkt.

Inte när det gäller S-modellerna, det är fortfarande precis som när Jobs ledde företaget så där är inga skillnader.

Skrivet av Telepati:

Hur många paddor har de lyckas lansera nu utan en enda USB-ingång? De blir ju flera år efter med massa saker nu. Ingen telefon har NFC, ingen platta heller, listan kan göras lång.

Rätt uppenbart att de inte är intresserade av en USB-kontakt och är helt ok för mig då deras egen kontakt än mycket bättre enligt mig. Samma sak gäller NFC, även där är det uppenbara att de inte anser vara en teknik värt att satsa på, allafall inte i dagsläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Inte när det gäller S-modellerna, det är fortfarande precis som när Jobs ledde företaget så där är inga skillnader.

Rätt uppenbart att de inte är intresserade av en USB-kontakt och är helt ok för mig då deras egen kontakt än mycket bättre enligt mig. Samma sak gäller NFC, även där är det uppenbara att de inte anser vara en teknik värt att satsa på, allafall inte i dagsläget.

NFC som är så mycket starkare och stabilare än BT, som har en överlägsen räckvidd, klart det ärt onödigt. Det märks att du inte använt dig av den tekniken.

Klart det är onödigt med USB-ingångar och HDMi-utgångar. Så lite alternativ som möjligt är ju bäst. Eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

NFC som är så mycket starkare och stabilare än BT, som har en överlägsen räckvidd, klart det ärt onödigt. Det märks att du inte använt dig av den tekniken.

Har aldrig påstått att det ena är bättre än det andra, det är Apple som gjort sitt val. De har ju inte valt att avstå stöd NFC för att de inte kan implementera det utan för att de uppenbarligen inte tror på tekniken vid detta tillfälle.

NFC är dock inget jag saknar. Tekniken har funnits länge nu men fortfarande inte slagit på någon större front, alla fall inte här i Sverige.

Skrivet av Telepati:

Klart det är onödigt med USB-ingångar och HDMi-utgångar. Så lite alternativ som möjligt är ju bäst. Eller inte.

Har absolut inga problem med att ha en sladd/adapter i de fall jag behöver använda USB/HDMI vilket jag sällan gör (kör det mesta trådlöst). Själva lightning-kontakten är suverän, otroligt stabil och man behöver inte bry sig om åt vilket håll man stoppar i sladden.

Permalänk
Medlem

NFC är döende. Det är helt enkelt för dyrt med alla taggar som behövs. Läs på lite om BT 4.0 så förstår du varför NFC inte kommer ha en chans.