iPhone 5s släpps officiellt i Sverige 25 Oktober- Vart i från köper du din?

Permalänk
Medlem

Telia kommer sälja sina telefoner med Komplett
http://blogg.telia.se/smartarevardag/2013/10/17/telia-mobil-k...

http://www.telia.se/privat/mobilt/abonnemang/telia-mobil-komp...

alternativet, som jag inte vet om de kommer erbjuda, jag funderar på är Rörlig med 2 gb surf. Det kommer kosta mig 198 kr i månaden mot 299 kr i månaden. Brukar inte använda telefonen för röst så mycket. Kör det mesta via mail och chat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

Telia kommer sälja sina telefoner med Komplett
http://blogg.telia.se/smartarevardag/2013/10/17/telia-mobil-k...

http://www.telia.se/privat/mobilt/abonnemang/telia-mobil-komp...

http://www.telia.se/pics/kampanjer/Telia_mobil_komplett_abonn...

alternativet, som jag inte vet om de kommer erbjuda, jag funderar på är Rörlig med 2 gb surf. Det kommer kosta mig 198 kr i månaden mot 299 kr i månaden. Brukar inte använda telefonen för röst så mycket. Kör det mesta via mail och chat.

Dyrt för så lite surf

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Dyrt för så lite surf

både tre och tele 2 verkar ha liknande eller dyrare priser när jag kollade snabbt på deras abbonemang

Permalänk
Medlem

Jag var jättesugen på 5S, men jag har tröttnat lite. Kanske blir en Nexus 5 istället. Blir nog priset som avgör.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

både tre och tele 2 verkar ha liknande eller dyrare priser när jag kollade snabbt på deras abbonemang

Kan inte ens hitta abonnemang med iPhone 5S på tele2s hemsida så. Comviq ftw

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Det verkar som att jag ej är ensam om problemet som jag skrev om i tidigare inlägg.

Så jag testade min väns iphone 5 och iphone 5s, och safari och chrome kraschade på båda. Jag tror att det har mer med ios 7 att göra än hårdvara.

På hans 5s fick jag bsod genast:D, dvs skärmen blev blå och sen startades telefonen om. Men på 5an så kraschade safari flera gånger medan chrome klarade åtminstone av aftonbladet.se.

Och att slå *111# sen lur funkade inte av någon konstig anledning. Ni som har ios 7, kan ni testa?

Mvh

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk
Medlem

iOS 7 64bits lider förmodligen av en del barnsjukdomar, får känslan att Apple stressade ut iOS 7 för att hinna med så mycket nya features som möjligt. Så det känns ju lite som en beta. Fördelen med en iPhone är ju dock att man kan räkna med fantastiskt mjukvarustöd för en lång tid framöver. Så det kan ju inte ses som en dealbreaker.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem

Hela ios 7 i helhet...

Det är många som har fått problem med det. Visst ser det fräsch ut och lite nya funktioner osv, men apple behöver jobba lite mer med det. Både 32-bitars och 64-bitars.

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk
Medlem
Skrivet av kanto64:

Hela ios 7 i helhet...

Det är många som har fått problem med det. Visst ser det fräsch ut och lite nya funktioner osv, men apple behöver jobba lite mer med det. Både 32-bitars och 64-bitars.

Konstigt, upplever det inte alls så på min iPhone 5. Inte haft mer problem med iOS 7 än jag hade med iOS 6 innan (det vill säga inte mycket alls). På iPad2:an lider jag av det är klart slöare än det var med iOS 6 men kan dock inte påstå att det är märkbart mer instabilt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kanto64:

Det verkar som att jag ej är ensam om problemet som jag skrev om i tidigare inlägg.

Så jag testade min väns iphone 5 och iphone 5s, och safari och chrome kraschade på båda. Jag tror att det har mer med ios 7 att göra än hårdvara.

På hans 5s fick jag bsod genast:D, dvs skärmen blev blå och sen startades telefonen om. Men på 5an så kraschade safari flera gånger medan chrome klarade åtminstone av aftonbladet.se.

Och att slå *111# sen lur funkade inte av någon konstig anledning. Ni som har ios 7, kan ni testa?

Mvh

Vad gör *111#?

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Konstigt, upplever det inte alls så på min iPhone 5. Inte haft mer problem med iOS 7 än jag hade med iOS 6 innan (det vill säga inte mycket alls). På iPad2:an lider jag av det är klart slöare än det var med iOS 6 men kan dock inte påstå att det är märkbart mer instabilt.

Har inte haft en enda krasch i IOS7 hittills på min Iphone 5. Men visst jag försöker inte forcera fram problem heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Vad gör *111#?

Man kollar hur mycket saldo man har kvar att ringa för, för dem som har kontantkort hos Comviq

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Jag skall inhandla min iPhone 5S på Apple Emporia. (Malmö) Någon som har tips när det gäller nya releaser som denna? Dörrarna öppnar 08:00, hur dags bör man vara på plats för att ha maximal chans att få en telefon?

Visa signatur

MBPR 15.4" - 2.6 GHz Intel Core i7 - 16 GB 1600 MHz DDR3 - NVIDIA GeForce GT 650M 1024 MB - 256 GB SSD - OS X 10.9.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caparzo:

Jag skall inhandla min iPhone 5S på Apple Emporia. (Malmö) Någon som har tips när det gäller nya releaser som denna? Dörrarna öppnar 08:00, hur dags bör man vara på plats för att ha maximal chans att få en telefon?

kl 10 öppnar emporia. http://emporia.se/Oppettider/

Permalänk
Medlem

Har beställt 64 gb 5S från Telia nu. Hann tyvärr inte köpa guld-varianten innan den tog slut eftersom Telias hemsida strulade så mycket så det blev Space Grey.

Hur ska man göra, ska jag föra över backupen av min 4S på nya telefonen eller ska jag börja om fräscht?

Har ni tips på tillbehör och fodral?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

Har beställt 64 gb 5S från Telia nu. Hann tyvärr inte köpa guld-varianten innan den tog slut eftersom Telias hemsida strulade så mycket så det blev Space Grey.

Hur ska man göra, ska jag föra över backupen av min 4S på nya telefonen eller ska jag börja om fräscht?

Har ni tips på tillbehör och fodral?

Synka till icloud och återställ från icloud när du fått den nya.
Se till att överföra köpt musik, film osv till itunes för det sparas inte i molnet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nevil:

Beställer 5s 32Gb guld från Telenor .. Abbonemanget Telenor Pott Surf 399 Kampanj, e bästa för mig personligen, Med obegränsad surf (Som nån skrev här uppe, De finns, Bara man vet vad man ska fråga efter.. 250:- rabatt / mån för telefonen, O den kommer antagligen inte kosta mycket mer än 5:an gjorde (270:-/mån, Så 20 - 100:- / mån för telefonen är helt överkomligt..

Pott med surf är mig veterligen säljstoppat för länge sedan så not shure if trolling or not..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Synka till icloud och återställ från icloud när du fått den nya.
Se till att överföra köpt musik, film osv till itunes för det sparas inte i molnet.

kommer nog köra det via dator/itunes istället

eller är det risk att nåt hakar upp sig så det kan påverka batteritiden?

Permalänk
Medlem

Apple Store blev det för mig, 32GB Guld!

Guuuuld!

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Bara för att klara upp något. Dyrt finns filhanterare till iOS. Den heter filer och fungerar utmärkt. Använder den varje dag.

Kan ladda ner alla slags filer och kan intregreras med dropbox.

Jag beställde min 5s från Apple store. 2-3 veckors lev.tid.

Permalänk

Lite väl saftigt pris utan abbonnemang, 7295:- för en 5S med 32GB... Behåller min 4:a i hopp om att de släpper en iPhone nästa år som har en vettig storlek på skärmen. Lägger hellre dom pengarna på en Mac Mini och en iPad Air eller Mini med Retina

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supermotard:

Lite väl saftigt pris utan abbonnemang, 7295:- för en 5S med 32GB... Behåller min 4:a i hopp om att de släpper en iPhone nästa år som har en vettig storlek på skärmen. Lägger hellre dom pengarna på en Mac Mini och en iPad Air eller Mini med Retina

Var du tvungen att skriva det? Känner lite så jag med. Är egentligen nöjd med min 4S men vill ha mer minne.

Permalänk
Medlem

Mitt abonnemang hos tre går snart ut så jag valde att förlänga det med en iPhone 5S. Leveranstiden är dock på 2-3 veckor

Visa signatur

Kamera: Nikon D810 & D800, DJI Mavic 2 Pro, Nikon 14-24, Nikon 28-300
Hemsida Instagram Facebook

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supermotard:

Lite väl saftigt pris utan abbonnemang, 7295:- för en 5S med 32GB... Behåller min 4:a i hopp om att de släpper en iPhone nästa år som har en vettig storlek på skärmen. Lägger hellre dom pengarna på en Mac Mini och en iPad Air eller Mini med Retina

Det är du det, jag väger upp kostnaden emot allt lagg, hack, random reboots jag får min nuvarande Sampung S3a. Och inte ensam om det.

- Inte så dyrt med tanke på att jag sparat inför detta släpp sedan i Juli

Förnyar mitt abonnemang nästa år istället till 6:an

Skrivet av slotte:

Mitt abonnemang hos tre går snart ut så jag valde att förlänga det med en iPhone 5S. Leveranstiden är dock på 2-3 veckor

Visste att det skulle vara så, eftersom det är så i UK också och vi delar samma modellnummer på telefonerna.

Är säkerligen fortfarande en ansträngd tillgång utav fingertrycks sensorer.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Jag bor i Borås, knallade ner till centrum och hamnade som nummer 2 i kön strax innan öppning. Blev en Svart/Space Gray. Mycket nöjd.

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk
Medlem

3 har ett väldigt bra erbjudande för de som inte ringer/SMSar särskilt mycket. 328kr/mån för 3Surf Max (som inkluderar 10GB datatrafik, i övrigt ingenting extra). 368kr/mån för 32GB-versionen. 398kr/mån för 64GB-versionen. Funderar starkt på att beställa.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

3 har ett väldigt bra erbjudande för de som inte ringer/SMSar särskilt mycket. 328kr/mån för 3Surf Max (som inkluderar 10GB datatrafik, i övrigt ingenting extra). 368kr/mån för 32GB-versionen. 398kr/mån för 64GB-versionen. Funderar starkt på att beställa.

synd att deras mobilnät suger

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

synd att deras mobilnät suger

Vart upplever du att deras mobilnät inte fungerar bra? När testade du med 3 senast?

Visa signatur

Här har jag skrivit lite om hur man kan testa sin hastighet på ett bättre sätt: #13864738

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

synd att deras mobilnät suger

Beror nog på var man bor. Det fungerar perfekt för mig i Malmö/Köpenhamn iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cammen3:

Vart upplever du att deras mobilnät inte fungerar bra? När testade du med 3 senast?

i Dalarnas skogar runtikring Leksand med min ipad

fungerar inte alls där

i Stockholm där jag spenderar mesta av min tid så fungerar det men där har jag ofta tillgång till Wifi

kommer antagligen säga upp mitt tre-abbonemang som jag har på min ipad och köra tvillingkort från telia på den istället