Hur binda om powerknappen?

Permalänk
Medlem

Hur binda om powerknappen?

Jag har den här fjärrkontrollen:
http://dx.com/p/driver-free-universal-usb-ir-media-remote-con...

Jag skulle vilja binda om power-knappen så man inte stänger av datorn utan sätter den i strömsparläge.

Någon som vet hur jag ska gå tillväga? Jag laddade hem ett program som hette sharpkeys där man kunde binda om knappar men jag har ingen aning vad power-knappen har för slags "kod".

Permalänk
99:e percentilen

Prova det här verktyget.

Jag kan tänka mig att powerknappen på fjärren motsvarar den powerknapp som många tangentbord har. Det kanske kan vara till hjälp.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Prova det här verktyget.

Jag kan tänka mig att powerknappen på fjärren motsvarar den powerknapp som många tangentbord har. Det kanske kan vara till hjälp.

Jag misstänker också att det är det. SharpKeys har en funktion där man kan trycka på knappar och se koden, men när jag trycker på power-knappen så stängs datorn av, samma sak händer på webbsidan du skickade.

Permalänk
Medlem

skulle du inte kunna ställa in i Windows att datorn alltid går ner i Sleep mode?

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk

Controlpanel - System and security - Power Options - Choose what the power buton does

Ni som har på svenska klurar säkert ut det själva

Visa signatur

#Framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av TedRohlin:

Controlpanel - System and security - Power Options - Choose what the power buton does

Ni som har på svenska klurar säkert ut det själva

PREcis det jag tänkte på haha xD

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem
Skrivet av enRödjävel:

skulle du inte kunna ställa in i Windows att datorn alltid går ner i Sleep mode?

Skrivet av TedRohlin:

Controlpanel - System and security - Power Options - Choose what the power buton does

Ni som har på svenska klurar säkert ut det själva

Tack mina goda herrar!