Köpråd S4, Lumia 1020 eller LG G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moses666:

Tack för svaren hur är 1020 i jämförelse med S2? Gillar ändå G2.an lite men så har man ändå lite små nävar också. Är 1020:s kamera så bra som alla påstår? Och hur snabb känner man den som?

S4:an verkar inte ha så mycket att sätta emot dessa två flaggskepp om jag förstår det rätt?

S4an kommer snart med en modell med samma Soc som G2an (Snapdragon 800 vs 600), dvs Galaxy I9506, får se vad den kostar. Så man kan inte räkna ut S4an helt, men den har plus för utbytbart batteri och SD-slot, vilket G2 bara har modellen för Koreamarknaden.

Permalänk
Medlem

Har övergett 1020 helt och hållet mina tankar går lite åt Z1 håller istället om man får jämföra G2 och Z1 då ? Båda är ju android lurar vilket är det jag haft hela tiden och känner mig inte trygg nog för att överge det. G2 verkar ju ha bättre stabilisator till kameran samt bättre skärm, men Z1 har uppenbarligen bättre kamera annars är dem väl ganska lika?

>Någon som har Z1 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moses666:

Har övergett 1020 helt och hållet mina tankar går lite åt Z1 håller istället om man får jämföra G2 och Z1 då ? Båda är ju android lurar vilket är det jag haft hela tiden och känner mig inte trygg nog för att överge det. G2 verkar ju ha bättre stabilisator till kameran samt bättre skärm, men Z1 har uppenbarligen bättre kamera annars är dem väl ganska lika?

>Någon som har Z1 ?

jag har ingen av dem men har vart på elgiganten å lekt lite med dem. och min spontana reaktion är att Z1 känns stor å klumpig mot att G2an känns nästan mindre än min nuvarande HTC oneX som är på 4,7"

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersBlomdahl:

jag har ingen av dem men har vart på elgiganten å lekt lite med dem. och min spontana reaktion är att Z1 känns stor å klumpig mot att G2an känns nästan mindre än min nuvarande HTC oneX som är på 4,7"

Kämt lite på Z1:an men dem hade inte G2 så den har jag inteh unnit med än klurar lite på att dra iväg till affären och kolla lite för jag gillar G2:ans runda look mer än den där kantiga looken.

Är lite fundersam på om LG blir bättre på uppdateringar eller inte så man inte går runt med en telefon som aldrig någonsin uppdateras om man inte köper en helt ny telefon.

Permalänk
Medlem

Kolla efter Nexus 5? Släpps väl när som? Annars:

http://www.dustinhome.se/product/5010752358/lg-g2-black-quick...

Cred till:

http://www.sweclockers.com/profil/andersblomdahl

som hittade erbjudandet.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Vart iaf en LG G2 får se om jag blir nöjd har ju 2 veckor på mig annars att byta ut mot en Z1 istället, dock tycker jag att LG:n ser bra mycket bättre ut