Nån mer som Fastnat för Commander mode?

Permalänk
Medlem

Nån mer som Fastnat för Commander mode?

Fan, jag gillar det mer och mer, finns inget mer tillfredsställande än att skicka en Cruisemissile på 5st recons som ligger och fiser på ett tak..
Hur tycker ni spelarna lyssnar på era Order? jag tycker det kan vara lite si å så med deras uppmärksamhet, antingen det, eller så skiter dom bara i det..

Permalänk
Medlem

Angående order så tycker jag nästan alla squadleaders är helt värdelösa med att ge order om vad man ska attackera/försvara. Måste inte Squadleadern också acceptera ordern innan man får den från befälhavaren? Det skulle förklara varför jag får så lite order även av aktiva befälhavare.

Jag har dock inte hunnt lvla 10 än så återkommer angående commandermode.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Har inte köpt bf4 än men Commander är en feature som jag tycker verkar skojj. Hoppas bara den inte blir för abusad.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Rankade upp till tio idag och körde en 25 minuters conquest large och då det rent visuellt är lite småtråkigt så hade man inte en enda tråkig stund. Är full rulle hela tiden känns det som med att ge orders, skicka upp UAVs, promotea squads, släppa supply crates med mera. Man levlar ju tyvärr inga vapen eller något sånt men poäng rackar man upp rätt fint, tror jag drog in upp mot 10k på en runda. Så ja, Commander lär det bli fler gånger, speciellt den 19e Nov när appen kommer till iOS så man kan lira på iPaden i soffan/sänge/toan/jobbet/whatever :9

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Skrivet av MiLeS:

Rankade upp till tio idag och körde en 25 minuters conquest large och då det rent visuellt är lite småtråkigt så hade man inte en enda tråkig stund. Är full rulle hela tiden känns det som med att ge orders, skicka upp UAVs, promotea squads, släppa supply crates med mera. Man levlar ju tyvärr inga vapen eller något sånt men poäng rackar man upp rätt fint, tror jag drog in upp mot 10k på en runda. Så ja, Commander lär det bli fler gånger, speciellt den 19e Nov när appen kommer till iOS så man kan lira på iPaden i soffan/sänge/toan/jobbet/whatever :9

Den finns juu redan till ipad, eller är det bara map?

Visa signatur

||Custom Case||Intel i7 10700KF @ 5,0GHz ||32 gb Corsair || Palit 3090 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickelit00:

Den finns juu redan till ipad, eller är det bara map?

Ja Battlelog appen finns i vilket du kan göra ungefär samma saker du kan i en webbläsare men försöker du starta som Commander så får du följande meddelande:

Googlade lite och den 19e November verkar det som de kommer släppa "Commander app" så man kan styra från paddan.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Skrivet av MiLeS:

Ja Battlelog appen finns i vilket du kan göra ungefär samma saker du kan i en webbläsare men försöker du starta som Commander så får du följande meddelande:

http://distilleryimage3.ak.instagram.com/af24da36457d11e38e5d...

Googlade lite och den 19e November verkar det som de kommer släppa "Commander app" så man kan styra från paddan.

Dold text

Aha, okey då är jag med.

Visa signatur

||Custom Case||Intel i7 10700KF @ 5,0GHz ||32 gb Corsair || Palit 3090 24GB

Permalänk
Medlem

Tycker om det också, men lyckas ofta bara skrapa ihop 4-5k poäng medans alla andra får8-10k

Några tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Tycker om det också, men lyckas ofta bara skrapa ihop 4-5k poäng medans alla andra får8-10k

Några tips?

Ös på utav bara f-n men allt. Så fort en UAV blir redo, ut med den. Ut med supply box och promotea squads. Att droppa det dyraste, ett fordon, är helt meningslöst då det är en vanlig tvåsitsig cross utan några vapen på så bry dig inte om att spara till den (hoppas på tanks m.m. i expansionerna!). Stör motspelaren med EMP. Och framför allt ge din squads orders, en hit, en dit, en håll detta, en där borta. Ut med squad/fordon-scan och försök att ta kål på några med hjälp av megamissilen ifall ni håller den basen. Det är inte direkt så att man sitter och såsar, då förstår jag om man inte får ihop så mycket poäng. Nyckeln är väl att hela tiden försöka hålla på med något, då ska du se att poängen tickar på.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Provspelade just en runda, på en 64 server.
Det som slog mig är hur sällan sqd-leaders accepterade ordrar, och om dom inte gör det får man väl inge poäng?

Kanske va en engångsgrej just på denna server men..

hur promotar man squads? och vad får dom för det?

Visa signatur

CM 690 II Advanced USB3.0 / ASUS ROG MAXIMUS X HERO / ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Strix Gaming OC / Intel Core i7 8700K @4,4GHz / Noctua NH-U9B SE2 / Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance / Corsair AX 850W 80+ GOLD / Samsung 840 EVO SSD 250GB / Samsung 850 EVO 500GB / Samsung 850 EVO 1TB / Windows 10 / Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobani:

hur promotar man squads? och vad får dom för det?

Den gröna baren till vänster visar vad du har tillgång till, vilket är följande: Squade Upgrade, Supply Drop, Squad Spawn samt Vehicles Drop. Vet inte riktigt om den går snabbare ju mer de gör på marken eller om det är en konstant fart men när du använder något av dem, förutsatt att du kommit förbi markeringen för just saken du vill använda, så går stapeln ner igen. Du får poäng som Commander för att promotea squads och de får nästa del i sina squad-egenskaper.

Detta är något som man alltid har, oavsett hur många baser man håller. Sen beorende på vilken bas du håller får du saker där från, som t.ex. gunship m.m. Det ser du i listan till vänster samt vilken bas du måste hålla för att få vad.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Ja tyvärr så har folk inte fattat hur man accepterar ordrar och att de får poäng av att göra det. Jag ger ordrar till alla grupper men får inte mer än 1-2 accepterade ordrar per runda.

Min fru tyckte Commander såg tråkigt ut "Är det nya Battlefield? Är ju ingen action i det där!?" Men man vet ju att symbolerna står för feta strider på marken.

Permalänk
Medlem

Körde precis lite, försöker förstå vad fan man sysslar med Lite kul är det men jag har bara haft en squad som faktiskt vill ha assist av en som Commander. Operation Locker verkar smidig för att få in ordentliga Surveillance-bonusar från UAVn och EMPn, sånt jävla kluster med 64 spelare

Lite kul som omväxling när man ändå vill ha in exp fast inte orkar vara nere på krigsfältet.

Permalänk

Mjo, det är väl rätt skoj, men ganska tråkigt i längden.

Ligger #1 i Stockholm och #3 i Sverige på Leaderboards, det är ett väldigt lätt sätt att tjäna ihop poäng för snabba levlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str0mback:

Mjo, det är väl rätt skoj, men ganska tråkigt i längden.

Ligger #1 i Stockholm och #3 i Sverige på Leaderboards, det är ett väldigt lätt sätt att tjäna ihop poäng för snabba levlar.

Hmpf, nej jag ligger #1 i Stockholm. ^^ Du ligger 2a, sorry man.

EDIT: Du ligger 1:a på commander score i Stockholm, det var inget

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Skrivet av smurfeNn:

Hmpf, nej jag ligger #1 i Stockholm. ^^ Du ligger 2a, sorry man.

Hm, säker? Hur mycket score har du samlat ihop?

EDIT: Haha! Ligger visst först i Stockholm!

Permalänk
Medlem
Skrivet av str0mback:

Hm, säker? Hur mycket score har du samlat ihop?

Det var inget, du ligger 1:a i score. Jag ligger 1:a på best score IN A ROUND.

http://i.imgur.com/ouwFTFA.png

Har mest fastnat på kniven, det är så sjukt najs att komma bakom någon camper och ta upp macheten.

http://i.imgur.com/j85DPOa.png

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Medlem

smurfeNn och Tiaitchsi har ni några tips till oss amatörer?

Permalänk
Medlem

Jag trodde att den lilla gröna stjärnan betydde att man var Commander -.- Men antar det bara betyder att man är Squad Leader?

Hur ser man som Squad Leader att man får orders från Commander? Har som Squad Leader kunnat ge order till min Squad om vilken flagga vi skall ta över men det är väl allt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hreidmar:

smurfeNn och Tiaitchsi har ni några tips till oss amatörer?

Jag kör mest UAV på olika ställen, ser jag att någon campar så kör jag snabbt en tomahawk missile. Om du har en Commander mot dig på andra laget, kör in en Tomahawk EFTER motståndarcommanderns EMP är slut. EMP gör så att dina UAVs och tomahawkmissiles inte fungerar i just det området där EMPn ligger. Så om någon campar där motståndarens EMP inte är så fungerar ju självklart tomahawken.

Skrivet av Mocka:

Jag trodde att den lilla gröna stjärnan betydde att man var Commander -.- Men antar det bara betyder att man är Squad Leader?

Hur ser man som Squad Leader att man får orders från Commander? Har som Squad Leader kunnat ge order till min Squad om vilken flagga vi skall ta över men det är väl allt.

Esc > Team setup > Apply for Commander (tror det heter något sånt) Så blir du Commander.

Du kommer märka på minimapen och in-game precis som flaggor syns. Du kan få orders om evakuering (om det ska komma en tomahawk missile på den platsen etc) och orders om att du ska gå till en speciell punkt på banan.

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Skrivet av Hreidmar:

smurfeNn och Tiaitchsi har ni några tips till oss amatörer?

Om du kör själv som commander (ingen motståndare)
• Släng alltid upp UAV och EMP när de finns tillgängliga.
• Se alltid till att du använder dina "commander-poäng" (CP) för att promote'a/reinforce'a squads. Det är inte så specifikt eller pilligt, men försök att fokusera de squads med flest medlemmar.
• Om du ser att det ligger ett par av dina Recons på ett tak, släpp gärna lite supplies nära dem (inte PÅ dem, olyckor sker så lätt..)
• Använd alltid "Evac-order", den ger dig +10 i score och CP. Använd den dock utanför banan, eller där ingen av dina lagmedlemmar är.
• Om en squad-leader ber om något, kolla alltid så att det fortf. behövs.

Om du möter någon som commander
• Håll alltid UAV uppe, men spara med EMP. Om kartan tillåter commanders att använda Cruise Missile (CM) och om du har tillgång till den, vänta tills han slänger ut sin EMP. Ett bra sätt att få h*n att göra det är att beta med en UAV t.ex.
• Om motståndaren har CM, vänta tills h*n placerar den, sedan slänger du upp en EMP där den är satt att träffa. Den kommer då detoneras i luften. Dock bör du vänta tills missilen syns på kartan, så att EMP'n inte går ut.
• Fokusera ALDRIG alla dina squads på punkt X bara för att du vill ha en CM eller Gunship, det är aldrig värt det. Vinner de flesta matcher så, motståndaren vill ha en cool missil, medans jag fokuserar på de andra 4 punkterna. Säg istället "Try to cap and hold point X, that way I'll be able to provide CM/Gunship support."
• Se till att alltid tacka din motståndare för en god match efter ett game. Det är trots allt nästan som ett brädspel.

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfeNn:

Jag kör mest UAV på olika ställen, ser jag att någon campar så kör jag snabbt en tomahawk missile. Om du har en Commander mot dig på andra laget, kör in en Tomahawk EFTER motståndarcommanderns EMP är slut. EMP gör så att dina UAVs och tomahawkmissiles inte fungerar i just det området där EMPn ligger. Så om någon campar där motståndarens EMP inte är så fungerar ju självklart tomahawken.

Esc > Team setup > Apply for Commander (tror det heter något sånt) Så blir du Commander.

Du kommer märka på minimapen och in-game precis som flaggor syns. Du kan få orders om evakuering (om det ska komma en tomahawk missile på den platsen etc) och orders om att du ska gå till en speciell punkt på banan.

Okej, bra. Var lite orolig att vem som blev Commander var random.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Ja tyvärr så har folk inte fattat hur man accepterar ordrar och att de får poäng av att göra det. Jag ger ordrar till alla grupper men får inte mer än 1-2 accepterade ordrar per runda.

Ärligt talat har jag inte en aning om hur man accepterar commanderns order.
Så hur gör jag????
Dom få gånger jag har varit SL och vi har haft commandrr har jag bara lagt en order själv på den flaggen.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av block:

Fan, jag gillar det mer och mer, finns inget mer tillfredsställande än att skicka en Cruisemissile på 5st recons som ligger och fiser på ett tak..
Hur tycker ni spelarna lyssnar på era Order? jag tycker det kan vara lite si å så med deras uppmärksamhet, antingen det, eller så skiter dom bara i det..

Hatar det mer och mer när man blir utplånad av cruise missiles p.g.a att ens 5-manna recon squad ligger och snipar på ett tag

Har inte testat den andra sidan.. dvs commander mode ännu, kanske skulle ge det ett försök.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str0mback:

• Fokusera ALDRIG alla dina squads på punkt X bara för att du vill ha en CM eller Gunship, det är aldrig värt det. Vinner de flesta matcher så, motståndaren vill ha en cool missil, medans jag fokuserar på de andra 4 punkterna.

Sant i teorin, men det resonemanget bygger på att ens ordrar faktiskt följs i stor utsträckning, vilket inte alls händer i praktiken. De flesta spelarna märker inte ens att de har fått en order, och ännu färre följer faktiskt ordern. Så för att få någon respons alls från laget så måste man ofta ge ordrar till flera squads, iaf än så länge. Tror det går bättre om några månader när fler spelare har fått kläm på order-systemet och de kanske gjort det tydligare.

Jättebra lista i övrigt.

Skrivet av TheGiant:

Ärligt talat har jag inte en aning om hur man accepterar commanderns order.
Så hur gör jag????
Dom få gånger jag har varit SL och vi har haft commandrr har jag bara lagt en order själv på den flaggen.

Tryck Q och välj Accept order.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Sant i teorin, men det resonemanget bygger på att ens ordrar faktiskt följs i stor utsträckning, vilket inte alls händer i praktiken. De flesta spelarna märker inte ens att de har fått en order, och ännu färre följer faktiskt ordern. Så för att få någon respons alls från laget så måste man ofta ge ordrar till flera squads, iaf än så länge. Tror det går bättre om några månader när fler spelare har fått kläm på order-systemet och de kanske gjort det tydligare.

Jättebra lista i övrigt.

Tryck Q och välj Accept order.

Aha, jag brukar alltid bara dubbelklicka q när jag ser att jag får en order att skicka vidare Var bra i bf2 när det dök upp en liten text som man kunde acceptera.

Spelar ganska mycket inf only, conquest large med 48-64. Där brukar vi ha aktiva commanders och även commanders som snackar med en via ingame voice. Riktigt kul! Känns som bf igen.

Stör mig på att inte fler använder ingame voice.. bara att klicka på vänstra alt liksom!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Jag blir faktiskt lite osäker själv på hur man gör som teamleader nu när jag inte har spelet framför mig. Hur som helst så har de gjort order-systemet för diskret och luddigt för dem nere på fältet. Det är för lätt att missa orders när man springer runt mitt bland all action. Säger inte att det måste funka som i BF2 men det var iaf mycket tydligare med en "Acceptera order: Ja/Nej"-text.

Permalänk
Medlem

Q och accept order känns jobbigt.
Dubbel q funkar det?

I bf2 fanns det ju snabbknapp för accept eller decline order vilket var smidigt page up och down eller någon av knapparna där omkring var det tror jag.

Ska iaf bättra mig på accept för man vill ju att andra gör det om man själv är commander...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk

Som squadleder
Acceptera order eller ge order... Alla får poäng för detta.

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk

Jag tycker att det är småstressigt...Men kul. Som Comander har man ju asmycket att göra... Zomma in så ser du enheter på marken

Som commander finns det hela tiden något att göra. Kom ihåg att lyder några så blir spelet kul. Man har ju översikten såattsäga. låt inte squadsen gå mot en fiendeflagga för länge... Dödlöge är aldrig kul. Hitta en bättre punk att spawna på och säg att dom skall spawna där och ge order mot en ny flagga där det inte ligger någon. Då tar alla den snabbt. Sen tar man den där svåra i ryggen... Då har ju dom där campersniperserna förvirrat sig så då är det lättare att ta flaggor... leve the campers behind.

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k