Nån mer som Fastnat för Commander mode?

Permalänk
Medlem

blir väl o testa commander sen när man väl kommer upp i lvl 10^^ typ 8 nu..kommer ingenstans då det kraschar till o från samt man har ju ett jobb o gå till^^

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Har provat köra lite på ipaden nu. Ganska nice att kunna bara chilla i soffan och lira.
Men lite drygt att det knappt går att välja en egen server? Eller kan man göra det via battlelog-appen? Måste provas någon gång så man kan spela på sina polares servrar.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Entusiast

Testade commander en repa... var bland det tråkigaste jag gjort

Permalänk
Skrivet av block:

Fan, jag gillar det mer och mer, finns inget mer tillfredsställande än att skicka en Cruisemissile på 5st recons som ligger och fiser på ett tak..
Hur tycker ni spelarna lyssnar på era Order? jag tycker det kan vara lite si å så med deras uppmärksamhet, antingen det, eller så skiter dom bara i det..

Får jag vettiga order följer jag dem

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem

Problemet med Commander ar att bara nagra fa spelare brukar lyssna pa order - eller sa ar commandern helt vardelos och mest intresserad av att behalla punkten som ger han cruisemissile sa han kan doda nagra recons som inte ar ett hot for ngn.

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem

Nå, tror ni det blir någon commander för Android idag? Det var väl den 19:e som var satt?

Permalänk
Medlem

Jag har kollat runt på Google Play flera gånger, har inte dykt upp något än så länge. Är ju uppenbarligen stora problem med vanliga Battlelog-appen också så de har kanske problem med releasen. Commander-appen ska vara fristående vad jag förstått men de hänger ju ihop.

Permalänk
Medlem

Är det inte bara samma som i BF2 då?

Permalänk

Androidversionen kommer ju i slutet på månaden.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Hur kul är det att bara ha UAV och EMP att använda varannan sekund för att få sina ynka poäng?

Commander borde ha lite mer kul saker att använda, även om laget uruselt på att ta flaggor.

Permalänk
Medlem

Tycker det e för enkelt att avbryta den andra commenders crusie missle.. bara att lägga en EMP UAV när man ser att missilen är på väg.. Annars är det ju bara att spamma ut ordrar, UAVs osv. Evac order kan man med bara sätta ut på random platser för att få lite poäng när inget annat händer..

Visa signatur

l Maximus V Gene l Intel 2700k @ 4.0GHz l Asus Gtx 680 l
l Corsair Veng LP. 8gb l AX650W l Kingston HyperX 3K 240GB l
l Fractal Design Arc Mini l

Permalänk
Medlem

Ja cruise missile är för lätt att neutralisera. Den är ju inte direkt OP från början heller. Ofta knepigt att tajma en bra träff utan att fienderna springer/kör undan, och den har väldigt lång omladdningstid. Bara spamma UAV och varva med en EMP lite då och då kan bli lite enformigt.

Vet inte så där spontant hur de borde förbättra poängräkningen på Evac order utan att det börjar missbrukas. Men att man får 10 p för att klicka ut den i bergen nånstans bara känns oslipat.

Permalänk
Medlem

Jag har läst på flera ställen att Commander App för Android skulle komma idag den 19:e, men på officiella forumen så dementeras det tydligen av en på DICE. Det släpps "någon gång den här månaden".

Permalänk
Medlem

Har inte kunnat testa det för att jag har inte kommit förbi rank 10, mestadels på grund utav att jag ALDRIG kan spela igenom en hel match utan att spelet kraschar...

Permalänk
Medlem

Appen finns nu för er som är intresserade (iallafall till ipad)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Jag har läst på flera ställen att Commander App för Android skulle komma idag den 19:e, men på officiella forumen så dementeras det tydligen av en på DICE. Det släpps "någon gång den här månaden".

Den släpptes idag, men såg något om att det var fel på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Den släpptes idag, men såg något om att det var fel på den.

Trist! körde en match på min ipad precis, funkade över förväntan!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bobani:

Det som slog mig är hur sällan sqd-leaders accepterade ordrar, och om dom inte gör det får man väl inge poäng?

jag har en förklaring till det och det är att man inte hör eller ser när man får nån order.
inte en gång har jag hört commandern ge order utan ser bara accept/deny order dom gångerna jag själv ska ge order till squaden.

hur låter det när commandern ger en order?
undrar om jag har den volymen nerdragen till 0

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Conditioned:

Får jag vettiga order följer jag dem

order är order
lyd för fan !

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JIMPAAH:

Annars är det ju bara att spamma ut ordrar, UAVs osv. Evac order kan man med bara sätta ut på random platser för att få lite poäng när inget annat händer..

lyssna på den
spamma ut haha
no brain no pain eller :)?

kör du som commander så räkna inte med att nån lyder.
lyda en dåre som bara raggar poäng istället för att tänka till ger ju inget.

föresten
hur avsätter man en commander?
låter som man åker på att göra det när namnet JIMPAAH dyka upp muuhhhaa

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför inte Dice har utannonserat detta men commander finns nu för Android.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ea.game.war...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Idiotech:

Förstår inte varför inte Dice har utannonserat detta men commander finns nu för Android.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ea.game.war...

Tack för tipset.

EDIT: Hittade appen när jag sökte direkt, istället för att söka via Battlelog och "Mer från denna utvecklare".
EDIT 2: Jahapp, när jag försöker starta så får jag bara upp en svart skärm i några sekunder innan den stängs ner. Många andra som har samma problem tydligen. Inte mycket som fungerar smidigt med BF4... ^^

Permalänk
Medlem

Fungerar allmänt fint för mig. Har strulat några gånger då appen inte vill ansluta till själva matchen. Vilken platta kör du på?

Permalänk
Medlem

jag som trodde jag kunde lira det på min Note 2 (4 kärnig cpu) som trots allt har hyffsat stor skärm finns det nått sätt att "lura" google play till att tro att jag har en platta fast installera det på mobilen?

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem

Jag har en Samsung Galaxy Tab 8.9 med Android 4.0.4, men folk rapporterar samma problem med olika märken och versioner, Asus, Acer, Google Nexus 7 osv. Dice håller på att kika på det.

"Rest assured we are working as we speak on the black screen issue, aiming to have a fix out for you all real soon :)"

http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2955065...

Permalänk
Medlem
Skrivet av 100mbit:

jag som trodde jag kunde lira det på min Note 2 (4 kärnig cpu) som trots allt har hyffsat stor skärm finns det nått sätt att "lura" google play till att tro att jag har en platta fast installera det på mobilen?

https://drive.google.com/file/d/0B_s_vjHmYbz0X3Z1aTNzeU5qbWc/... [drive.google.com]
https://mega.co.nz/#!kNRQVT5Q!JpgvLCkWRT2Pv24Z0_tXn3g28bQ0-ud... [mega.co.nz]

Ladda ner APK-filen och installera den. Se till att du i dina inställningar har aktiverat att man ska kunna installera applikationer från okända källor. "Unknown sources" heter inställningen på engelska under security.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Idiotech:

https://drive.google.com/file/d/0B_s_vjHmYbz0X3Z1aTNzeU5qbWc/... [drive.google.com]
https://mega.co.nz/#!kNRQVT5Q!JpgvLCkWRT2Pv24Z0_tXn3g28bQ0-ud... [mega.co.nz]

Ladda ner APK-filen och installera den. Se till att du i dina inställningar har aktiverat att man ska kunna installera applikationer från okända källor. "Unknown sources" heter inställningen på engelska under security.

Tusen tack ska prova nu
Appen startar men den fastnar på "downloading game data" står på 0% fortfarande.

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem

"Toilet commander online"

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

lyssna på den
spamma ut haha
no brain no pain eller :)?

kör du som commander så räkna inte med att nån lyder.
lyda en dåre som bara raggar poäng istället för att tänka till ger ju inget.

föresten
hur avsätter man en commander?
låter som man åker på att göra det när namnet JIMPAAH dyka upp muuhhhaa

Kanske skrev lite fel men ordrar spammar jag inte ut men UAV's med mera skickar man ju ut direkt där man ser fienden finns lr där ens grupp håller på att ta över en flagga. Dock så är det som så att VÄLDIGT få squadleaders accepterar ordrar..

Utöver det så går det nog inte att avsätta Commendern utan det e bara commander som kan "säga upp sig"....

Visa signatur

l Maximus V Gene l Intel 2700k @ 4.0GHz l Asus Gtx 680 l
l Corsair Veng LP. 8gb l AX650W l Kingston HyperX 3K 240GB l
l Fractal Design Arc Mini l

Permalänk
Medlem

Vad är det för krav på android appen? Installerade och provade den till plattan igår. Fungerade ok.

Hittar den inte ens i play butik om jag söker från min S2'a. Varför går den inte att hitta till S2?

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360