Youtube content, vad vill ni se?

Permalänk
Medlem

Youtube content, vad vill ni se?

Så, har bestämt mig för att skapa en seriös gaming channel på youtube. Där jag gör commentary till olika spel.
Anledningen till att jag gör det här, är inte för att tjäna pengar(kommer inte bli youtube partner). Utan främst för att jag tycker det är kul, jag är en väldigt social och glad kille av mig och har lätt för att få andra och skratta . Jag gillar att underhålla andra med andra ord.
Så nu är frågan vad ni vill se mer av på youtube? Kommer fokusera på hela gaming communityn, kommer därför prata Engelska. Och inte svenska.
Jag hade tänkt köra lite i stil med badass viking. Vet att Robbaz kör med det, men det betyder inte att han måste vara den ända. Eller tycker ni?

Har lite förslag om vad jag tror folk vill se på youtube:
Garrys mod
Kanske minecraft(finns redan så mycket av det)
Skräck spel( jag blir rädd väldigt lätt och kommer säkert flyga av stolen om jag prövar det)
Shooters.

Kom gärna med andra förslag

Juste kanske kan vara bra och veta att jag är 17 bast

Detta blev en dubbel post, för på övrigt så ville den inte synas under nytt i forum. Så skulle en admin kunde ta bort den tråden? Har samma titel som denna

Permalänk
Skrivet av Oliver32:

Så, har bestämt mig för att skapa en seriös gaming channel på youtube. Där jag gör commentary till olika spel.
Anledningen till att jag gör det här, är inte för att tjäna pengar(kommer inte bli youtube partner). Utan främst för att jag tycker det är kul, jag är en väldigt social och glad kille av mig och har lätt för att få andra och skratta . Jag gillar att underhålla andra med andra ord.
Så nu är frågan vad ni vill se mer av på youtube? Kommer fokusera på hela gaming communityn, kommer därför prata Engelska. Och inte svenska.
Jag hade tänkt köra lite i stil med badass viking. Vet att Robbaz kör med det, men det betyder inte att han måste vara den ända. Eller tycker ni?

Har lite förslag om vad jag tror folk vill se på youtube:
Garrys mod
Kanske minecraft(finns redan så mycket av det)
Skräck spel( jag blir rädd väldigt lätt och kommer säkert flyga av stolen om jag prövar det)
Shooters.

Kom gärna med andra förslag

Juste kanske kan vara bra och veta att jag är 17 bast

Detta blev en dubbel post, för på övrigt så ville den inte synas under nytt i forum. Så skulle en admin kunde ta bort den tråden? Har samma titel som denna

GTA V och BF4 är kul att kolla på, jag älskar att kolla på KYR SP33DY's gta V videos när han kör med sitt gäng.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk

Jag gillar inte att se på ''Let's play'' kanaler OM de inte är innovativa och kreativa med sina videor. Spela isf lite orginella och sällsynta spel som folk kanske inte har sett förut

Gör bara inte som Pewdiepie alltså sitt och skrika framför micken så man får ont i huvudet.

Kan nog bli svårt att bli något men lycka till iaf!!

Permalänk

Enda=unik
Ända=bak

OT: DayZ, BF4, LoL.
Det är några av spelen som intresserar mig, Minecraft också.
Speciellt LoL (min personliga åsikt, men det var väl det du frågade om? )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

GTA V och BF4 är kul att kolla på, jag älskar att kolla på KYR SP33DY's gta V videos när han kör med sitt gäng.

Spelar mycket bf4 just nu, skulle kunna klippa ihop något. Kommer prata mycket och försöka underhålla lite i stil med andra youtubers

Skrivet av GreenSoap:

Jag gillar inte att se på ''Let's play'' kanaler OM de inte är innovativa och kreativa med sina videor. Spela isf lite orginella och sällsynta spel som folk kanske inte har sett förut

Gör bara inte som Pewdiepie alltså sitt och skrika framför micken så man får ont i huvudet.

Kan nog bli svårt att bli något men lycka till iaf!!

Håller med, skrika är bara jobbigt. Får göra så gott jag kan. Gäller att hålla en hög standard om man ska kunna mäta sig med de mer populära youtubers. Men det siktar jag på

Skrivet av xGreenRed:

Enda=unik
Ända=bak

OT: DayZ, BF4, LoL.
Det är några av spelen som intresserar mig, Minecraft också.
Speciellt LoL (min personliga åsikt, men det var väl det du frågade om? )

Skulle jag kunna göra. Har tyvärr lagt av med lol, tröttnat på det. Men har funderat på DayZ, fast då blir det ingen lets play. Inte så kul att se någon springa runt i skogen hela tiden. Det blir som jag nämnde förut, highlights och roliga tillfällen.

Permalänk
Skrivet av Oliver32:

Spelar mycket bf4 just nu, skulle kunna klippa ihop något. Kommer prata mycket och försöka underhålla lite i stil med andra youtubers

Bra, kommer du köra ensam eller tillsammans med andra? Jag tycker att det är roligare att kolla på folk som kör med sina vänner för då känns det mer avslappnat och roligt typ.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk

Skulle vilja se något nytt. Mer riktat till filosofi runt gaming kanske. Lite djupare analys och tankar om spel i allmänhet. Skulle själv vilja göra en sådan blogg men skulle nog inte ha disciplinen.

http://www.youtube.com/channel/UCdG9PVHAAQrwekvEjCxMlwg
Wrel har lite i den stilen, kan rekommendera hans "thoughts on better gaming" och planetside 2 vids. Men jag skulle önska mer djup, och kanske till och med inslag av psykologi och vetenskap

*Galen*

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av GreenSoap:

Gör bara inte som Pewdiepie alltså sitt och skrika framför micken så man får ont i huvudet.

Hade han varit så jobbig hade han nog inte blivit så populär

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Bra, kommer du köra ensam eller tillsammans med andra? Jag tycker att det är roligare att kolla på folk som kör med sina vänner för då känns det mer avslappnat och roligt typ.

Blir både och, främst själv. Jag gillar mer och kolla på när andra kör själv Men det är väll en smaksak

Skrivet av chrisragnar:

Skulle vilja se något nytt. Mer riktat till filosofi runt gaming kanske. Lite djupare analys och tankar om spel i allmänhet. Skulle själv vilja göra en sådan blogg men skulle nog inte ha disciplinen.

http://www.youtube.com/channel/UCdG9PVHAAQrwekvEjCxMlwg
Wrel har lite i den stilen, kan rekommendera hans "thoughts on better gaming" och planetside 2 vids. Men jag skulle önska mer djup, och kanske till och med inslag av psykologi och vetenskap

*Galen*

Kommer vara informativ om spelet, men samtidigt försöka underhålla. Gillar inte riktig hans stil

Skrivet av DunderKlumpen:

Hade han varit så jobbig hade han nog inte blivit så populär

Det är kul, men kan bli för mycket ibland

Permalänk
Skrivet av Oliver32:

Blir både och, främst själv. Jag gillar mer och kolla på när andra kör själv Men det är väll en smaksak

Jo det är väl det, ska bli kul att se hur det blir

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Jo det är väl det, ska bli kul att se hur det blir

Aa, kommer ta typ en vecka. Ska samla ideer, öva, använda photoshop för att skapa en snygg kanal, skriva typ en manus och lite annat. Kan redigerings program redan väldigt bra gjort mycket filmer och videos förr

Permalänk
Medlem

Vill du komma någon som helst vart på Youtube måste du uppfylla samtliga av dessa krav:

- Ha en bra mick samt mörk röst
- Se till att din dator kan spela in i konstant 30/29,97 fps
- Försök inte likna någon annan, var dig själv
- Låt engagerad och glad, inte deppig
- Lägg upp minst en video varannan dag, gärna 1 eller flera per dag
- Gör inga letsplays! Det finns så sjukt många olika personer som gör letsplays, de brukar också vara väldigt sega att kolla på. Samma sak med commentaries, finns så sjukt många. Gör istället tips på hur man blir bättre etc och exempelvis "roliga highligts" från när du spelar
- Gör inte videosarna för långa, runt 6-8 minuter brukar vara bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Vill du komma någon som helst vart på Youtube måste du uppfylla samtliga av dessa krav:

- Ha en bra mick samt mörk röst
- Se till att din dator kan spela in i konstant 30/29,97 fps
- Försök inte likna någon annan, var dig själv
- Låt engagerad och glad, inte deppig
- Lägg upp minst en video varannan dag, gärna 1 eller flera per dag
- Gör inga letsplays! Det finns så sjukt många olika personer som gör letsplays, de brukar också vara väldigt sega att kolla på. Samma sak med commentaries, finns så sjukt många. Gör istället tips på hur man blir bättre etc och exempelvis "roliga highligts" från när du spelar
- Gör inte videosarna för långa, runt 6-8 minuter brukar vara bra

Uppfyller alla krav förutom att jag inte låter som en björn, har inte jätte ljus röst som en 10 åring men ligger runt medel. Och kommer nog bara hinna lägga upp 2-3 videos per vecka, har mycket i gymnasiet/skolan

Permalänk

Jag vill se något nytt, vad det är är det upp till dig attt komma fram till.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Jag vill se något nytt, vad det är är det upp till dig attt komma fram till.

Vill spela fokusera på lite annorlunda spel, finns så mycket lol och bf4 videos ute redan.

Kanske någon as sjuk kombination av massor av olika skyrim mods vore nåt

Permalänk

Kanske skulle göra en guide på FTB eller Tekkit till minecraft det tror jag kanske folk vill?

Lycka till

Visa signatur

Ipad 4 16gb|Stationär: Asus P55, MSI GTX560ti, I5 760 2,8GHz, Crosair 4Gb 1600MHz, 1Tb Hdd|Laptop, gammal compac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doddel_98:

Kanske skulle göra en guide på FTB eller Tekkit till minecraft det tror jag kanske folk vill?

Lycka till

Precis. Ingen vill sen en liten sketen letsplay med ett nytt avsnitt i veckan. Bra och tidseffektiva tutorials är vad folk vill se.

Permalänk

Tycker det är roligt med videor som är lite spontana och som man kommer ihåg lätt pga lite konstiga och ovanliga grejer. Kom på något som kan följa med dig genom olika videor så att man associerar ordet/saken med just din kanal.

Visa signatur

GPU: XFX 7950 1100Mhz/1375Mhz | RAM: Corsair 1600Mhz 2x4GB | CPU: i5 4670K @4.5GHz 1.230v| Kylare: Corsair H80 | Lagring: Samsung 840 250Gb SSD + 1Tb Caviar HDD

Permalänk
Medlem

Gör vad du känner för! Det är det jag vill se när jag kollar på videos. Det är klart att man dras till olika typer av videos, t.ex BF4 om man gillar det. Men om man kollar på t.ex en BF4 video som YouTubern inte ville göra frivilligt utan gjorde det för någon annan bad honom eller för att det drar in mycket views, så är det ej lika roligt. Man märker ju om en person gillar det han gör eller inte i en video.

Ta PewDiePie som exempel. Tar man en av hans videos som var inspelad igår och jämför med en för ~2 år sedan så är det en enorm skillnad. Förr så skrattade han och skämtade mycket, man såg att han njöt av det han gjorde. Nuförtiden bara skriker han som en 9:åring för att han vet att det är vad som drar in views.

Har du förresten en kanal ännu? Prenumererar gärna för att se vad du hittar på.

Lycka till!

Edit: Såna här derpvideos med flera personer älskar jag.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Är du bra på att göra röster och karaktärer? I så fall skulle jag vilja se dig spela storyspel med text istället för röstskådisar, där du läser dialogen. Kan tänkas och jämföras som audiobook för böcker fast en "lets play på youtube" för storyspel.

Permalänk
Skrivet av friskybob:

Precis. Ingen vill sen en liten sketen letsplay med ett nytt avsnitt i veckan. Bra och tidseffektiva tutorials är vad folk vill se.

Och ingen korta tutorials de ska vara utförliga steg för steg plus att man ska ta till sig kritik !

Visa signatur

Ipad 4 16gb|Stationär: Asus P55, MSI GTX560ti, I5 760 2,8GHz, Crosair 4Gb 1600MHz, 1Tb Hdd|Laptop, gammal compac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doddel_98:

Och ingen korta tutorials de ska vara utförliga steg för steg plus att man ska ta till sig kritik !

Exakt, men det jag menar med "tidseffektiv" är att inte dryga ut på tiden och vara så utförlig man kan på så kort tid som möjligt! Man ska inte skippa vissa steg, men man ska inte dryga ut det med onödigt skit heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doddel_98:

Kanske skulle göra en guide på FTB eller Tekkit till minecraft det tror jag kanske folk vill?

Lycka till

Är ganska hardcore på tekkit, så det skulle jag kunna göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskar5140:

Tycker det är roligt med videor som är lite spontana och som man kommer ihåg lätt pga lite konstiga och ovanliga grejer. Kom på något som kan följa med dig genom olika videor så att man associerar ordet/saken med just din kanal.

Precis det jag vill göra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrathborn771:

Gör vad du känner för! Det är det jag vill se när jag kollar på videos. Det är klart att man dras till olika typer av videos, t.ex BF4 om man gillar det. Men om man kollar på t.ex en BF4 video som YouTubern inte ville göra frivilligt utan gjorde det för någon annan bad honom eller för att det drar in mycket views, så är det ej lika roligt. Man märker ju om en person gillar det han gör eller inte i en video.

Ta PewDiePie som exempel. Tar man en av hans videos som var inspelad igår och jämför med en för ~2 år sedan så är det en enorm skillnad. Förr så skrattade han och skämtade mycket, man såg att han njöt av det han gjorde. Nuförtiden bara skriker han som en 9:åring för att han vet att det är vad som drar in views.

Har du förresten en kanal ännu? Prenumererar gärna för att se vad du hittar på.

Lycka till!

Edit: Såna här derpvideos med flera personer älskar jag.
http://www.youtube.com/watch?v=lT4eQhUAgA8

Som jag skrev tidigare kommer kanal komma upp inom en vecka hoppas jag på. Är mycket som ska göras

Permalänk

Oliver då får du gärna börja köra multiplayer på någon server för skulle vilja ha någon att spela med

Visa signatur

Ipad 4 16gb|Stationär: Asus P55, MSI GTX560ti, I5 760 2,8GHz, Crosair 4Gb 1600MHz, 1Tb Hdd|Laptop, gammal compac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

Är du bra på att göra röster och karaktärer? I så fall skulle jag vilja se dig spela storyspel med text istället för röstskådisar, där du läser dialogen. Kan tänkas och jämföras som audiobook för böcker fast en "lets play på youtube" för storyspel.

Der vet jag faktiskt inte, måste nog öva mycket innan jag blir bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver32:

Skräck spel( jag blir rädd väldigt lätt och kommer säkert flyga av stolen om jag prövar det)

Det är väl bara filma dina reaktioner när du spelar dessa spel istället, kan vara rätt kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver32:

Så, har bestämt mig för att skapa en seriös gaming channel på youtube. Där jag gör commentary till olika spel.
Anledningen till att jag gör det här, är inte för att tjäna pengar(kommer inte bli youtube partner). Utan främst för att jag tycker det är kul, jag är en väldigt social och glad kille av mig och har lätt för att få andra och skratta . Jag gillar att underhålla andra med andra ord.
Så nu är frågan vad ni vill se mer av på youtube? Kommer fokusera på hela gaming communityn, kommer därför prata Engelska. Och inte svenska.
Jag hade tänkt köra lite i stil med badass viking. Vet att Robbaz kör med det, men det betyder inte att han måste vara den ända. Eller tycker ni?

Har lite förslag om vad jag tror folk vill se på youtube:
Garrys mod
Kanske minecraft(finns redan så mycket av det)
Skräck spel( jag blir rädd väldigt lätt och kommer säkert flyga av stolen om jag prövar det)
Shooters.

Kom gärna med andra förslag

Juste kanske kan vara bra och veta att jag är 17 bast

Detta blev en dubbel post, för på övrigt så ville den inte synas under nytt i forum. Så skulle en admin kunde ta bort den tråden? Har samma titel som denna

Har inte läst tråden jätte noga, men du måste vara unik som nån hade skrivit, inte copycat so jag tycker skräckspel från pew, och viking grejen har vi ju Robbaz och Anderzel. Något som inte många andra har, som du säger så är typ Minecraft lets play helt uttjatade och ingen kommer kolla på de om du inte har något jätte bra och underhållande som blir en hit.

Hitta din egen grej och lycka till! Länka till din kanal

Permalänk

Låter spännande, länka till kanalen så fort den är uppe så kommer jag prenumerera och se hur det blir.
Mina få tips är följande:
- Som en snubbe sa längre upp i tråden spår det extremt irriterande att lyssna på någon som inte kommit igenom målbrottet ordentligt. Men eftersom du säger att du går på gymnasiet tror jag inte detta kommer bli ett problem. Ägna i vilket fall inte tid till att försöka låta "manlig".
- Ha ett namn som är lätt att komma ihåg.
- Ha inte ett för långt intro i början. Frankies intro är bra längd.
- Prata tydligt, mumla inte och se till att du har en röd tråd genom videon.
Men ge dig själv utrymme till att sväva ut till lite olika saker då och då. Bara det inte spårar ut totalt.

Visa signatur

Om någonting går fel, skyll på Gabriel.

AMD FX-8350@4Ghz AMD R9 270X @ 1100Mhz COOLER MASTER Hyper 212 EVO
MSI 970A G43 CORSAIR Vengeance 8GB DDR3 @1600Mhz FRACTAL DESIGN Arc midi R2 XFX Core 550W
APPLE MacBook Pro -08 15'' Core2Duo 6GiB DDR3 OSX 10.9