GTX 780 Ti ohotat snabbast

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Var vänlig och lista alla komponenter tack!

Mer prestanda än konsoll bygge varsågod.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/4085086/battre-an-konsoll

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Ska han ha datorn på bordet?

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Med den kan du spela dem flesta titlarna i 1080p i mer än godkända settings.
Betydligt mer ögongodis med en sådan här än en konsoll.

Xbox one fixar inte ens 1080p. Cod ghost i 720p haha fail.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Du har glömt chassi, tangentbord, mus plus att den kostar nästan 1800kr mer än min Xbox One. Försök igen tack!

Skrivet av Tobbbe__:

Med den kan du spela dem flesta titlarna i 1080p i mer än godkända settings.
Betydligt mer ögongodis med en sådan här än en konsoll.

Xbox one fixar inte ens 1080p. Cod ghost i 720p haha fail.

PS4 klarar inte Ghosts i 1080p heller. Dock inget jag bryr mig om då du inte kan bygga ett komplett system klarar Ghosts för under 4000kr i 1080p. Dock så flyter COD: Ghosts bättre på One då det är uppskalat till 1080p jämnfört med frame stutter och dylikt på PS4

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Ska han ha datorn på bordet?

Open bench Kasta in skiten i en kartong då? Haha!
Nä men ärligt så glömde jag chassit Okey det blev väl 5400kr med chassi då

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Precis min poäng. För dig kanske det är det. För dig kanske konsoll är det bästa valet för den upplevelse du vill ha. Ingen här har rätt att säga att det inte är det.

Att diskutera synthetic benchmarks är dock en helt annan sak. Numbers don't lie.

Där slog du huvudet på spiken.

Alla är vi olika och vill ha olika saker och alla saker har sina olika fördelar/nackdelar.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Knuckles:

Du har glömt chassi, tangentbord, mus plus att den kostar nästan 1800kr mer än min Xbox One. Försök igen tack!

PS4 klarar inte Ghosts i 1080p heller. Dock inget jag bryr mig om då du inte kan bygga ett komplett system klarar Ghosts för under 4000kr i 1080p

Han skrev dock dator.

Skit samma, ingen mening med One / PS4 vs dator för ja behöver sen OS etc så dyrare ja.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Du har glömt chassi, tangentbord, mus plus att den kostar nästan 1800kr mer än min Xbox One. Försök igen tack!

PS4 klarar inte Ghosts i 1080p heller. Dock inget jag bryr mig om då du inte kan bygga ett komplett system klarar Ghosts för under 4000kr i 1080p

Jo det gör det. kolla upp det själv, hårdvaran i ps4 är betydligt bättre än i din box.

Tangentbord och mus för 100kr levererar bättre spel upplevelse än en kontroll non the less haha!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Tyvärr har den här tråden också möjlighet att bli sandlåda för snart kommer det röda kavalleriet in hit och så är det igång igen.

Efter att ha läst massor om den här nyheten och jämfört med vad som skrevs om 290-korten, så kan jag bara konstatera att det som saknas i trådarna om 780ti är en massa folk som skriver bara för att spy galla på kortet nyheten gäller. Det känns som att det är svårt att erkänna när AMD har en fördel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Jo det gör det. kolla upp det själv, hårdvaran i ps4 är betydligt bättre än i din box.

Tangentbord och mus för 100kr levererar bättre spel upplevelse än en kontroll non the less haha!

Nu släpps dock inte embargot på Xbox One recensioner förräns 12:e november men Xbox One flyter på bättre än PS4 versionen. Ingen lagg utan ganska stabil framerate i 60fps. Angående tangentbord och mus så tror jag nog inte att du förstår hur smidigt det är att spela med en handkontroll när det gäller t.ex shooters. Tar inte så mycket övning för att lyckas ganska bra med headshots i fps med en handkontroll.

Skrivet av Uzanar:

Sen så kan man faktiskt köpa en begagnad PC för 2000-3000kr som klarar alla nya spel på "Low" eller "Medium" i 1080p vilket konsollerna inte ens kan spela i (de nuvarande).

Då jag har provspelat Forza 5 på XBox One en hel del tror jag knappast att man kan få samma grafik och prestanda på en dator för mindre än 5000kr vilket fortfarande är nästan 1800kr mer än vad jag betalar för min Xbox One

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Åsa-Nisse:

Tror han försöker övertyga sig själv om att han gör rätt som byter ut sina 290x mot 780ti.

Det roliga att han spenderar dels. en hiskerlig massa pengar på ett byte som max ger vadå? 5-10% mer i prestanda och mindre vram? Tycker det är ett ganska snett byte.

Skrivet av Xelithium:

GTX 780 Ti imponerar verkligen med sitt pris och att ta tronen från ett såpass grymt kort som R9 290x

Det är exakt vad kortet INTE gjorde. Några % bättre till ett över 20% högre pris.

Skrivet av Tobbbe__:

Står tydligt att jag vill det OM det spårar ur som den förra.
Var snäll och läs innan du citerar mina inlägg.

Snarare så att den spårade ut så fort han skapade den. Luktar lite "Jag mår bara bra när Nvidia är på topp" precis som den förra gjorde fast med AMD. 780TI är ett grymt kort, inget snack om saken men hade jag suttit på tre 290X i CF (som TS påstår att han gör) så hade jag inte ens slagits av tanken att byta den setupen för typ 5% prestandavinst SOM MEST i 1080p.

Skrivet av Knuckles:

Nu släpps dock inte embargot på Xbox One recensioner förräns 12:e november men Xbox One flyter på bättre än PS4 versionen. Ingen lagg utan ganska stabil framerate i 60fps. Angående tangentbord och mus så tror jag nog inte att du förstår hur smidigt det är att spela med en handkontroll när det gäller t.ex shooters. Tar inte så mycket övning för att lyckas ganska bra med headshots i fps med en handkontroll.

Då jag har provspelat Forza 5 på XBox One en hel del tror jag knappast att man kan få samma grafik och prestanda på en dator för mindre än 5000kr vilket fortfarande är nästan 1800kr mer än vad jag betalar för min Xbox One

Medan du ganska lägligt glömmer det faktum att PS4 kör vissa titlar i högre upplösningar än 720p medan Xbox one kör enbart i 720 pga. att hårdvaran inte klarar av att få fram en jämn FPS annars. Men det verkar ju ha helt gått dig förbi (Inte direkt oväntat).

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Knuckles:

Nu släpps dock inte embargot på Xbox One recensioner förräns 12:e november men Xbox One flyter på bättre än PS4 versionen. Ingen lagg utan ganska stabil framerate i 60fps. Angående tangentbord och mus så tror jag nog inte att du förstår hur smidigt det är att spela med en handkontroll när det gäller t.ex shooters. Tar inte så mycket övning för att lyckas ganska bra med headshots i fps med en handkontroll.

Varning!. Denna person är enligt profilen "Xbox-ambassadör" så ställ er själva frågan om det är värt det att ens diskutera något med Knuckles...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Det roliga att han spenderar dels. en hiskerlig massa pengar på ett byte som max ger vadå? 5-10% mer i prestanda och mindre vram? Tycker det är ett ganska snett byte.

Det är exakt vad kortet INTE gjorde. Några % bättre till ett över 20% högre pris.

Du har tydligen inte förstått syftet med tråden och jag avstår från att förklara.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Serzarian:

Varning!. Denna person är enligt profilen "Xbox-ambassadör" så ställ er själva frågan om det är värt det att ens diskutera något med Knuckles...

Vilket betyder att jag får ibland prova funktioner och tillbehör innan försäljning men generellt sett betyder det enbart att jag hjälper till med support och feedback

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasJ:

Efter att ha läst massor om den här nyheten och jämfört med vad som skrevs om 290-korten, så kan jag bara konstatera att det som saknas i trådarna om 780ti är en massa folk som skriver bara för att spy galla på kortet nyheten gäller. Det känns som att det är svårt att erkänna när AMD har en fördel.

Kanske också beror på att det kort AMD lanserade hade världshistoriens sämsta kylare för ett kort i den prisklassen. Många AMD nissar skrev med capslock överallt att det var en Titan krossare när dom i stort sett drog jämt skägg och dom kom segrande ur olika titlar.

Så är inte fallet med 780Ti. Det kom regerande ut ur nästan alla tester swec gjorde och det med god marginal.

När 290x lancerades vad den och Titan så otroligt nära varandra i prestanda att det var "disskuterbart" om vem som egentligen var bättre.
Amds kylare var skit medans Titans var jätte fin.

Titan drog mindre ström men amd's 290x var snäppet snabbare.
Detta är min hypotes om varför det spårade så mycket på trådarna.

Finns inte mycket att klaga på när det gäller 780Ti, förutom priset då. Kunde absolut varit lägre tycker jag.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Det roliga att han spenderar dels. en hiskerlig massa pengar på ett byte som max ger vadå? 5-10% mer i prestanda och mindre vram? Tycker det är ett ganska snett byte.

Det är exakt vad kortet INTE gjorde. Några % bättre till ett över 20% högre pris.

Snarare så att den spårade ut så fort han skapade den. Luktar lite "Jag mår bara bra när Nvidia är på topp" precis som den förra gjorde fast med AMD. 780TI är ett grymt kort, inget snack om saken men hade jag suttit på tre 290X i CF (som TS påstår att han gör) så hade jag inte ens slagits av tanken att byta den setupen för typ 5% prestandavinst SOM MEST i 1080p.

Allt handlar egentligen om hur stor börs man har i slutändan. För vissa kan det verka totalt ologiskt medans för andra ja du förstår

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xelithium:

Du har tydligen inte förstått syftet med tråden och jag avstår från att förklara.

Syftet med tråden är ganska uppenbar. Du vill säga "In your face" till någon person precis som ett barn som säger "Min Pappa är större än din pappa".

Och du avstår från att förklara? Haha..

Skrivet av Tobbbe__:

Kanske också beror på att det kort AMD lanserade hade världshistoriens sämsta kylare för ett kort i den prisklassen. Många AMD nissar skrev med capslock överallt att det var en Titan krossare när dom i stort sett drog jämt skägg och dom kom segrande ur olika titlar. Så är inte fallet med 780Ti. Det kom regerande ut ur nästan alla tester swec gjorde och det med god marginal.

När 290x lancerades vad den och Titan så otroligt nära varandra i prestanda att det var "disskuterbart" om vem som egentligen var bättre.
Amds kylare var skit medans Titans var jätte fin. Titan drog mindre ström men amd's 290x var snäppet snabbare.

Finns inte mycket att klaga på när det gäller 780Ti, förutom priset då. Kunde absolut varit lägre tycker jag.

Få (om ens någon?) ansåg att AMDs kylare var något annat än billigt skräp. Men ändå drog man jämnt skägg med GTX Titan dessutom till en liknande effektförbrukning. Titankrossare var inte direkt kortet men en Titanklassigt kort (Ja, förutom kylaren då). GTX 780TI finns det en viss del att klaga på förutom kortet. Vram bla. Men allt beror helt på vad personen ifråga spelar på. Ska man sitta på tre skärmar är det hyfsat snålt att lansera ett sådant kraftigt kort med så lite vram.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Syftet med tråden är ganska uppenbar. Du vill säga "In your face" till någon person precis som ett barn som säger "Min Pappa är större än din pappa".

Och du avstår från att förklara? Haha..

Nej det var en del av poängen. Förklaringen finns lite längre ner hörru. Du är team red va? Vill du veta vilket team jag är i? Team best performance under 8k. Det är mitt team det!

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Syftet med tråden är ganska uppenbar. Du vill säga "In your face" till någon person precis som ett barn som säger "Min Pappa är större än din pappa".

Och du avstår från att förklara? Haha..

JaJA TUMNUS vi vet alla varför varför denna tråd skapades. Vi behöver inte dra det ur han.

Låt oss nu alla sjunka Koonbaajaa tillsammans och skåla för en fin torsdag kväll med massa konkurrens på grafikkortsmarknaden och låga priser.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xelithium:

Nej det var en del av poängen. Förklaringen finns lite längre ner hörru. Du är team red va? Vill du veta vilket team jag är i? Team best performance under 8k. Det är mitt team det!

Nej. Men det förvånar mig inte att när argumentet tryter så försöker du få det till att din motståndare är ett fanboy. "Best performance under 8k?"? Dummaste jag har hört. Det är snarare så att du är ett troll som har lite Nvidia sympatier hmm?

Du börjar mer och mer låta som "Haha, min pappa är större..".

Skrivet av Tobbbe__:

JaJA TUMNUS vi vet alla varför varför denna tråd skapades. Vi behöver inte dra det ur han.

Låt oss nu alla sjunka Koonbaajaa tillsammans och skåla för en fin torsdag kväll med massa konkurrens på grafikkortsmarknaden och låga priser.

Perfekt i tid till mitt GPU byte också. Hoppas bara det håller sig till just efter jul. Du vet, Då pengarna inte far genom fingrarna när man köper klappar till familjen och man själv ev. fått lite pengar i julklapp. Sedan om det blir ett 290 eller GTX 780 beror helt på vilken kylare 290 får.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tumnus:

Syftet med tråden är ganska uppenbar. Du vill säga "In your face" till någon person precis som ett barn som säger "Min Pappa är större än din pappa".

Och du avstår från att förklara? Haha..

Min uppfattning är kortfattat att TS gör narr av "R9 290X ohotat snabbast"-tråden för att visa hur jäkla töntiga sådana här trådar är... Jag hoppas i alla fall att det var vad TS hade som mål

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Min uppfattning är kortfattat att TS gör narr av "R9 290X ohotat snabbast"-tråden för att visa hur jäkla töntiga sådana här trådar är... Jag hoppas i alla fall att det var vad TS hade som mål

Då delar du min uppfattning också. För den trådens namn var minst sagt. Provocerande haha !

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sisyfos:

Min uppfattning är kortfattat att TS gör narr av "R9 290X ohotat snabbast"-tråden för att visa hur jäkla töntiga sådana här trådar är... Jag hoppas i alla fall att det var vad TS hade som mål

Genom att göra en lika töntig tråd?

Hoppa från en bro för att andra gör det är inte direkt smart.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Min uppfattning är kortfattat att TS gör narr av "R9 290X ohotat snabbast"-tråden för att visa hur jäkla töntiga sådana här trådar är... Jag hoppas i alla fall att det var vad TS hade som mål

Nej men kolla, någon som har rätt.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Nej. Men det förvånar mig inte att när argumentet tryter så försöker du få det till att din motståndare är ett fanboy. "Best performance under 8k?"? Dummaste jag har hört. Det är snarare så att du är ett troll som har lite Nvidia sympatier hmm?

Du börjar mer och mer låta som "Haha, min pappa är större..".

Above we see the rapidly growing species called Fanboyosapiens. It thrives and dies for it's cause in defending it's company of choice. The creature above is showing high doses of AMD fanboyism.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xelithium:

Above we see the rapidly growing species called Fanboyosapiens. It thrives and dies for it's cause in defending it's company of choice. The creature above is showing high doses of AMD fanboyism.

Suck. Ignoransen är hög hos vissa.

Trolls gonna be trolls i guess.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tumnus:

Genom att göra en lika töntig tråd?

Hoppa från en bro för att andra gör det är inte direkt smart.

Nja... Din metafor håller inte riktigt den här gången Tumnus.
Den här tråden lockar nog bara till sig en begränsad mängd personer inklusive mig själv som uppskattar den här sortens humor medan de andra 80% iskallt inklusive dig själv bara ser tråden som ett iskallt horn i sidan till AMD-fanboys.

Jag kan väl inte tycka att tråden medför särskilt mycket i diskussionsväg men nog finner jag den rolig i alla fall

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Suck. Ignoransen är hög hos vissa.

Trolls gonna be trolls i guess.

Du är så gullig du!

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xelithium:

Du är så gullig du!

Puss.

Skrivet av Uzanar:

Nja... Din metafor håller inte riktigt den här gången Tumnus.
Den här tråden lockar nog bara till sig en begränsad mängd personer inklusive mig själv som uppskattar den här sortens humor medan de andra 80% iskallt inklusive dig själv bara ser tråden som ett iskallt horn i sidan till AMD-fanboys.

Jag kan väl inte tycka att tråden medför särskilt mycket i diskussionsväg men nog finner jag den rolig i alla fall

Nej. Ser det inte som ett iskallt hån mot AMD eller en hyllning mot Nvidia. Utan bara att det är ett omoget svar på en omogen tråd. Två fel blir inte ett rätt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Above we see the rapidly growing species called Fanboyosapiens. It thrives and dies for it's cause in defending it's company of choice. The creature above is showing high doses of AMD fanboyism.

Tycker normalt inte om sådana hära anklagelser men ok. Denna gjordes i alla fall med stil.

Kom igen nu släpp kylskåpen och kjamas killar. No need to argue.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks