Vilka hörlurar för spel och skype?

Permalänk
Medlem

Vilka hörlurar för spel och skype?

För cirka 2 månader sedan köpte jag ett par Corsair Vengeance 1300 på Tekninkmagasinet. Jag tyckte att de verkade vettiga och att de lät bra. Idag så knäppte det bara till i dem medans jag spelade och nu är ljudet lite högre på vänstra snäckan

Ska såklart lämna tillbaka dem till Tekninkmagasinet, men, då har jag ju inga lurar.

Jag undrar vilka man ska ha? Jag har väl insett att om man ska ha riktigt ljud så ska man inte köpa plastiga gamingheaset, utan man köper ''vanliga'' lurar plus en separat mic. Jag har sett här på swec att folk brukar rekomendera Aurovana (stavning) och mod mic? Mer om det?

Så, till att spela spel, lyssna på spotify och snacka i skype, vilka lurar+mic ska man ha?

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Budget?
Öppna/slutna?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har ett par ATH-M50 med ModMic 3.0, aldrig varit nöjdare

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ainok:

För cirka 2 månader sedan köpte jag ett par Corsair Vengeance 1300 på Tekninkmagasinet. Jag tyckte att de verkade vettiga och att de lät bra. Idag så knäppte det bara till i dem medans jag spelade och nu är ljudet lite högre på vänstra snäckan

Ska såklart lämna tillbaka dem till Tekninkmagasinet, men, då har jag ju inga lurar.

Jag undrar vilka man ska ha? Jag har väl insett att om man ska ha riktigt ljud så ska man inte köpa plastiga gamingheaset, utan man köper ''vanliga'' lurar plus en separat mic. Jag har sett här på swec att folk brukar rekomendera Aurovana (stavning) och mod mic? Mer om det?

Så, till att spela spel, lyssna på spotify och snacka i skype, vilka lurar+mic ska man ha?

om du fortfarande vill hålla dig kvar vid "headset" så är Qpad's QH-90 ett bra alternativ, äger dom själv och de är Hi-Fi lurar med avtagbar mikrofon i princip utan dumma surroundsound funktioner eller flashiga klistermärken, sen är det inte gjort av plast heller!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Jag har ett par ATH-M50 med ModMic 3.0, aldrig varit nöjdare

Grymma lurar!!

Permalänk
Medlem

Jag vart otroligt nöjd med mina Razer Kraken 7.1 lurar. Var skeptisk först men det känns robust och ljudkvalitén är väldigt bra.
Annars som Oliver91 sa så är ju QH-90 nånting att tänka över.

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem

Jag kan lägga ut ~700 kronor, ATH-M50 och qh-90 ligger lite utanför min budget :/ Men det är ju bra lurar, det är sant.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Avstängd

Razer Kraken Pro <--- bästa jag haft, och jag har gått igenom MÅNGA headsets.....

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem

Om din budget är på 700kr så säger jag Aurvana Live! med ModMic 3.0. Har ingen erfarenhet personligen av lurarna men hört mycket gott om dem, även av kräsna audiofiler.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att du blir nöjd över Sennheiser HD 449 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=995579

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Håll dig borta från Logitech G930. För min del har det varit så mycket udda drivrutinsproblem att det är sorgligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

Razer Kraken Pro <--- bästa jag haft, och jag har gått igenom MÅNGA headsets.....

Ville som sagt inte ha den typen av produkter.

Skrivet av Casper:

Om din budget är på 700kr så säger jag Aurvana Live! med ModMic 3.0. Har ingen erfarenhet personligen av lurarna men hört mycket gott om dem, även av kräsna audiofiler.

Ska kika på dem, har hört mycket gott om dem.

Skrivet av DerpMcDerp:

Håll dig borta från Logitech G930. För min del har det varit så mycket udda drivrutinsproblem att det är sorgligt.

Tack för tipset

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ainok:

Ville som sagt inte ha den typen av produkter.

Förstår inte riktigt hur du tänker nu? du skriver ju att du vill: "Så, till att spela spel, lyssna på spotify och snacka i skype, vilka lurar+mic ska man ha?"

Razer Kraken har en utomordentligt bra mic (bästa jag haft i ett headset so far), enormt bra ljud, och oerhört bra för spel, och framför allt, komforten är den absolut bästa jag nånsin haft. Finns en anledning till att dom säger "most comfortable headset Ever"...

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

Förstår inte riktigt hur du tänker nu? du skriver ju att du vill: "Så, till att spela spel, lyssna på spotify och snacka i skype, vilka lurar+mic ska man ha?"

Razer Kraken har en utomordentligt bra mic (bästa jag haft i ett headset so far), enormt bra ljud, och oerhört bra för spel, och framför allt, komforten är den absolut bästa jag nånsin haft. Finns en anledning till att dom säger "most comfortable headset Ever"...

Jag har fått intrycket av att alla razers produkter är plstigt,överprisat skräp, men jag har kanske fel.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Legendarisk

* Redigerat trådens rubrik *
* Raderat inlägg som inte för diskussionen framåt *

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Äger själv ett par QH-90, och om man verkligen prioriterar att ha "bra" ljud och en mick värd namnet så är dessa givna, svårslagna när det kommer till prestanda/kr.

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ainok:

Jag kan lägga ut ~700 kronor, ATH-M50 och qh-90 ligger lite utanför min budget :/ Men det är ju bra lurar, det är sant.

Då tror jag att Aurvana Live + modmic blir perfekt, det hamnar ju precis omkring 700. Bra byggkvalité, du slipper surround och ljudet är balanserat samt hyfsat neutralt.

Skickades från m.sweclockers.com