Den stora Xbox One-tråden

Permalänk

kan man överföra nånting från en usb sticka till Xbox One´s HDD?
sedan detta med att streama spel till Win10 hur går det till spelar man spelen via datorn då eller?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

kan man överföra nånting från en usb sticka till Xbox One´s HDD?
sedan detta med att streama spel till Win10 hur går det till spelar man spelen via datorn då eller?

Jag spelar rätt mycket via min bärbara dator när tvn är upptagen av sambon. Funkar väldigt bra, jag kör via Wi-Fi.
Du kan antingen välja att koppla dosan till datorn eller konsolen. Jag har alltid dosan kopplad till konsolen men får alltid upp en dialogruta i xbox appen om att den vill att jag ska koppla dosan till datorn men det bara att trycka avbryt

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Nämnde det i digitala erbjudandetråden men passar lika bra in här:

Witcher 2: Enhanced Edition är gratis till Xbox 360 och Xbox One (via bakåtkompatibilitetsläget) i ett par dagar: http://marketplace.xbox.com/sv-SE/Product/The-Witcher-2/66acd...

Tack för tipset! men vart fick du nys om detta? är ju inget "games for gold" erbjudande

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kevlarheart:

Tack för tipset! men vart fick du nys om detta? är ju inget "games for gold" erbjudande

Det nämndes på flera spelsidor, själv såg jag det hos Eurogamer. Spelet blev gratis samtidigt som den och flera andra Xbox 360-titlar fick bakåtkompatibilitetsstöd.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Nämnde det i digitala erbjudandetråden men passar lika bra in här:

Witcher 2: Enhanced Edition är gratis till Xbox 360 och Xbox One (via bakåtkompatibilitetsläget) i ett par dagar: http://marketplace.xbox.com/sv-SE/Product/The-Witcher-2/66acd...

Hänger inte med, försvinner det ur spelbiblioteket efter ett par dagar så man måste betala eller är det som Games with gold?

EDIT: btw tror det kommit en ny hög med 360-spel för XO nu. Det går äntligen att spela Space Giraffe

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Doktor_Krall:

Hänger inte med, försvinner det ur spelbiblioteket efter ett par dagar så man måste betala eller är det som Games with gold?

EDIT: btw tror det kommit en ny hög med 360-spel för XO nu. Det går äntligen att spela Space Giraffe

Hm, så långt tänkte jag inte. Det bör rimligtvis vara att man behåller spelet men att den bara är gratis att lägga till under den tidsperioden.

Jo, alltid trevligt med 360-släppen. Speciellt när man har något spel redan som man kan spela igen, om man vill det.

Permalänk
Medlem

Dustinhome har erbjudande i helgen. Kanske dags att tipsa sina vänner.

https://www.dustinhome.se/product/5010878153/xbox-one

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Avstängd
Skrivet av iller:

Dustinhome har erbjudande i helgen. Kanske dags att tipsa sina vänner.

https://www.dustinhome.se/product/5010878153/xbox-one

Samma pris hos Elgiganten.se (gratis frakt) samt varuhusen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Samma pris hos Elgiganten.se (gratis frakt) samt varuhusen.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag finner inte Xbox för under 2500kr på Elgigantens hemsida.

EDIT: Glöm det jag ser den nu.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Inaktiv

Hoppas att några av er andra lyckades knipa ett exemplar av Elgigantens Batman: Arkham Knight för 49kr. Galet pris och jag tror jag lyckades knipa ett exemplar med.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Hoppas att några av er andra lyckades knipa ett exemplar av Elgigantens Batman: Arkham Knight för 49kr. Galet pris och jag tror jag lyckades knipa ett exemplar med.

Jodå ligger som reserverat än så länge.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lite intresserad av en one för att kunna slippa bluray spelaren i tv bänken. Men vill inte behöva ha en 360 och one samtidigt inkopplat. Stämmer denna listan på kompatibla spel ? I så fall är det ju riktigt snålt max 3 av mina spel finns med. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Xbox_360_games_compatib...

Och är det kanske dumt att köpa en nu? Tänkte om det finns planer på en "slim".

Kan jag koppla in 360 kontroller och använda de när man kör 360 spel?

Antar att spelen är så stora så det är smart att köra 1tb?

Är kinect en bortglömd funktion nu eller används den fortfarande i spel? Den verkar ju inte följa med längre.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jOnÄTÄn:

Lite intresserad av en one för att kunna slippa bluray spelaren i tv bänken. Men vill inte behöva ha en 360 och one samtidigt inkopplat. Stämmer denna listan på kompatibla spel ? I så fall är det ju riktigt snålt max 3 av mina spel finns med. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Xbox_360_games_compatib...

Och är det kanske dumt att köpa en nu? Tänkte om det finns planer på en "slim".

Kan jag koppla in 360 kontroller och använda de när man kör 360 spel?

Antar att spelen är så stora så det är smart att köra 1tb?

Är kinect en bortglömd funktion nu eller används den fortfarande i spel? Den verkar ju inte följa med längre.

Hitills stöds 131 spel, det ser ut att komma ett tiotal nya i månaden. Det är 131 fler Xbox 360-spel än för ett år sedan. Kom ihåg att bakåtkompatibilitetsstödet är en funktion som tillkom med tiden, att det ens går och att Microsoft valt att lägga ner resurser på detta är något få trodde innan E3 2015.
Själv har jag fått stöd för något av mina spel i typ varje uppdatering hitills så ser klart bättre ut här. Då har jag bara digitala titlar kvar då jag sålde min Xbox 360 inkl alla spel på skivor i början av 2014.
Det enda som ska hindra 360-spel från att få Xbox One-stöd är rättighetsinnehavaren av spelet. Alla spel ska rent tekniskt fungera vad jag förstått, även om Microsoft inte löst problemet med spel som ligger på flera skivor ännu.

Det bör tilläggas att det varierar hur bra spelen faktiskt presterar på konsollen. Eurogamers Digital Foundry brukar rapportera då och då, ganska nyligen hade de ett större test med nästan alla av dessa spel: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-vs-xbox...
Microsoft patchar även dessa spel för att få bättre prestanda, några exempel nämns i artikeln och kommentarerna där förbättringar sker.

En större revision av konsollen är ju inte helt omöjlig. Dock finns det ingen direkt anledning till skillnad från förra generationen. Xbox One är tyst, stödjer så gott som allt man kan förvänta sig av den. Större än PS4 är den men inte mycket. Hittar du något bra erbjudande och du fortfarande är sugen så är det inte en dum ide att slå till men kan du vänta så skadar ju heller inte det förstås.

Jag har ingen aning om Xbox 360-kontroller stöds. Xbox One-kontrollen är att föredra om möjligt men kan man ha 1-2 Ones och återanvända ett par 360-kontroller när man är flera som spelar så vore det förstås inte dumt. Någon annan här har garanterat bättre koll på detta än mig, likaså hur det ser ut med Kinect.

EDIT: 500GB eller 1TB hårddisk spelar inte så stor roll egentligen, du kan koppla in en extern USB3-hårddisk i en av USB-portarna och installera spel på den istället. Min One har en 500GB HDD inbyggd men har sedan någon månad tillbaks en extern 2,5" HDD på 1TB som tar ström via USB-kabeln som jag installerar och spelar mina spel ifrån. Fungerar riktigt fint och inte lika bökigt med att välja rätt hårddisk som det är på Wii U exempelvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hitills stöds 131 spel, det ser ut att komma ett tiotal nya i månaden. Det är 131 fler Xbox 360-spel än för ett år sedan. Kom ihåg att bakåtkompatibilitetsstödet är en funktion som tillkom med tiden, att det ens går och att Microsoft valt att lägga ner resurser på detta är något få trodde innan E3 2015.
Själv har jag fått stöd för något av mina spel i typ varje uppdatering hitills så ser klart bättre ut här. Då har jag bara digitala titlar kvar då jag sålde min Xbox 360 inkl alla spel på skivor i början av 2014.
Det enda som ska hindra 360-spel från att få Xbox One-stöd är rättighetsinnehavaren av spelet. Alla spel ska rent tekniskt fungera vad jag förstått, även om Microsoft inte löst problemet med spel som ligger på flera skivor ännu.

Det bör tilläggas att det varierar hur bra spelen faktiskt presterar på konsollen. Eurogamers Digital Foundry brukar rapportera då och då, ganska nyligen hade de ett större test med nästan alla av dessa spel: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-vs-xbox...
Microsoft patchar även dessa spel för att få bättre prestanda, några exempel nämns i artikeln och kommentarerna där förbättringar sker.

En större revision av konsollen är ju inte helt omöjlig. Dock finns det ingen direkt anledning till skillnad från förra generationen. Xbox One är tyst, stödjer så gott som allt man kan förvänta sig av den. Större än PS4 är den men inte mycket. Hittar du något bra erbjudande och du fortfarande är sugen så är det inte en dum ide att slå till men kan du vänta så skadar ju heller inte det förstås.

Jag har ingen aning om Xbox 360-kontroller stöds. Xbox One-kontrollen är att föredra om möjligt men kan man ha 1-2 Ones och återanvända ett par 360-kontroller när man är flera som spelar så vore det förstås inte dumt. Någon annan här har garanterat bättre koll på detta än mig, likaså hur det ser ut med Kinect.

EDIT: 500GB eller 1TB hårddisk spelar inte så stor roll egentligen, du kan koppla in en extern USB3-hårddisk i en av USB-portarna och installera spel på den istället. Min One har en 500GB HDD inbyggd men har sedan någon månad tillbaks en extern 2,5" HDD på 1TB som tar ström via USB-kabeln som jag installerar och spelar mina spel ifrån. Fungerar riktigt fint och inte lika bökigt med att välja rätt hårddisk som det är på Wii U exempelvis.

Jo jag vet att det är en funktion de kommit på i efterhand men skulle gärna slippa ha både 360 och one inkopplade i tvn.
Såg även att det fanns en elite med sshd. Är laddningstider något jobbigt med vanliga One? Bättre eller sämre än 360? Tycker nämligen 360 känns lite slött. Att koppla in externa diskar är ju bra att det går men slipper gärna det då jag tycker det blir krångligt med flera olika ställen saker är sparade på.

Edit SSHDn verkar inte göra några jätteskillnader i alla fall inte enligt de videor jag kikat på.
Men just nu lutar det åt att vänta med köp tills det blir ett 360 spelstöd som liknar mitt 360 bibliotek

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Btw, en fråga angående bluray hos One. Hur står sig spelaren i takt mot "riktiga" spelare? Har den några nackdelar eller? Jag förstår att den så klart inte är dålig eller så, mer intresserad om det är nån funktion man går miste om?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Red Dead Redemption på Xbox One!

Red Dead Redemption verkar fungera på Xbox One! Verkar vara lite pilligt att få igång det, har förmodligen inte gått live helt.
http://kotaku.com/how-to-get-red-dead-redemption-running-on-y...

Fixa en ny skiva ASAP, sålde min förut. Fan vad jag saknat detta spel!

EDIT: Köpte spelet digitalt. Installerar just nu, dags att brygga lite mer kaffe kanske.

Det verkar vara ett par spel till som är installerbara om man har de digitalt. Castlevania: Symphony of the Night och Tekken Tag Tournament 2 ska också fungera. Ska prova med Castlevania strax, har även det spelet digitalt.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Jo jag vet att det är en funktion de kommit på i efterhand men skulle gärna slippa ha både 360 och one inkopplade i tvn.
Såg även att det fanns en elite med sshd. Är laddningstider något jobbigt med vanliga One? Bättre eller sämre än 360? Tycker nämligen 360 känns lite slött. Att koppla in externa diskar är ju bra att det går men slipper gärna det då jag tycker det blir krångligt med flera olika ställen saker är sparade på.

Edit SSHDn verkar inte göra några jätteskillnader i alla fall inte enligt de videor jag kikat på.
Men just nu lutar det åt att vänta med köp tills det blir ett 360 spelstöd som liknar mitt 360 bibliotek

Jag tycker inte laddningstiderna är något alltför märkvärdigt, som på PC om spelet körs från HDD typ. Tester jag sett verkade peka på att man får bättre prestanda om man kör från en extern hårddisk. Men det ska inte ha varit några gigantiska skillnader heller. Ska se om jag hittar testet.

Xbox 360 var såklart fin på sin tid, spelutbudet riktigt bra och över 10 år efter lanseringen får man ju allt anse att det varit en bra plattform. Det går ju alltid ansluta Xbox 360 med HDMI till Xbox Ones HDMI-in och på så vis få 360'n så och koppla in enbart Xbox One till TV'n. Men då är ju bägge konsollerna igång så... vettefan. Förstår vad du menar dock. Själv gillar jag också möjligheten att spela förra generationens spel i ett kompatibilitetsläge. Wii U glänser verkligen på den punkten.

Skrivet av Adam West:

Btw, en fråga angående bluray hos One. Hur står sig spelaren i takt mot "riktiga" spelare? Har den några nackdelar eller? Jag förstår att den så klart inte är dålig eller så, mer intresserad om det är nån funktion man går miste om?

Nu har jag använt min Xbox One för att se film som ligger på Bluray-skivor. Det verkar fungera som vanligt. Nu har jag förvisso bara erfarenhet av PS3 och dess Bluray-uppspelningen men saker som att Xbox One är tystare gör det till en trevlig upplevelse i mitt tycke. Huruvida BDLive-funktioner och sådant fungerar fullt ut vet jag inte men förmodar att det bör gå.

Permalänk
Medlem

@anon5930 Se där, kanske är dags för mig att få uppleva detta omtalade spel då Tack för info

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KKay:

@anders190 Se där, kanske är dags för mig att få uppleva detta omtalade spel då Tack för info

Skickades från m.sweclockers.com

Microsoft verkar ha blockerat sättet nu, spelet försöker ladda ner en uppdatering (som inte fungerar) och de som försöker gå vägen som beskrevs tidigare får hem Hexic HD istället. Spelet ligger dock kvar lokalt om man hunnit ladda hem det men måste spelas med Xbox One offline.

Får hoppas Microsoft och/eller Rockstar kommer med ett uttalande imorgon. IGN har fått svar från Microsoft via Twitter men det säger förstås inte så mycket: http://uk.ign.com/articles/2016/02/06/red-dead-redemption-xbo...

Om inte annat var det trevligt så länge det varade. Spelet gick riktigt fint på Xbox One, jag hoppas verkligen att tanken är att spelet kommer gå live inom kort.

Permalänk
Medlem

Skulle vara grymt om det släpptes, har spelet på skiva och kommer garanterat spela om det. Blev inte riktigt klar med spelet på 360, och det har legat och dammat i typ 2-3 år nu.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av saigon:

Skulle vara grymt om det släpptes, har spelet på skiva och kommer garanterat spela om det. Blev inte riktigt klar med spelet på 360, och det har legat och dammat i typ 2-3 år nu.

Jo, instämmer. Som spelet såg ut då i lördags/söndags så var det riktigt lovande.

Noterade igår att spelet inte går att starta längre, det oavsett om konsollen är offline eller online. Någonting på runt 6 MB laddades ner under dygnet vilket jag misstänker vara en uppdatering som gör att spelet kräver internet-åtkomst när konsollen är online och när konsollen väl är online vill uppdatera med en icke-existerande uppdatering.
Andra spel, exempelvis 360 BC-utgåvan av Dirt: Showdown, fungerar fint offline (även om spelet gärna vill ha internetåtkomst förstås).

Jag hoppas verkligen att Microsoft (och framförallt Rockstar) kommer lansera spelet officiellt inom kort.

Permalänk
Medlem

Tänkte höra med er gällande headset och Elite kontrollen..
Jag har haft ett TurtleBeach Tango headset till X1 sedan dag ett.. jag lödde ihop xboxone chatt adaptern som följde med i paketen med bluetooth adapter som man fick till TB.. som egentligen var till X360.. Har fungerat klockrent fram tills förra veckan när jag mitt klantarsle tappa min hemmagjorda bluetooth adapter i golvet och den bara sluta fungera..

Aja jag köpte då en sådan där chat kabel som ska fungera ihop med X1 och mitt TB headset..
Men det fungera lite i början, men då försvann surround ljudet och man höjde/sänkte lurarna och chatten i inställningar.. jag drog ur och satte tbx kabeln för att höra om det var ngn skillnad på ljudet.. då sluta det fungera.. wtf?!

Jag får det att fungera ibland när jag går in i elite kontrollens inställningar och väljer volym, sedan direkt till partyt.. men jag hackar och har mig..

Hur använder ni era headset när det gäller chatt och så?

Permalänk
Skrivet av Xi:

Hur använder ni era headset när det gäller chatt och så?

Elite kontroll, Steelserie V3, enkelt o smidigt.

Först hade jag Steelserie V2, adapter 2->1 3.5mm, headsetadapter, kontroll
Sedan övergick jag till Steelserie V3, headsetadapter (då headsetet har 1st 3.5mm istället för 2(1->2 kabel följde med som sitter i datorn när jag skulle behöva det där)
Sedan blev det Steelserie V3, elitekontroller (vilket jag först blev orolig att inte ha en mute från headsetadaptern men som tur är så har mitt headset mute(mic))

Med tanke på att jag alltid använt antingen headsetadapter ellet elite kontroll så har jag haft möjlighet att balansera ljudet 90% chat, 10% spelljud

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Elite kontroll, Steelserie V3, enkelt o smidigt.

Ok, och du bara pluggar in din 3.5 i kontrollen och den andra i headsetet.. sen fungerar allt perfekt? Du kan höja/sänka ljud/mic på headsetet?

Börjar fundera på om min kontroll är trasig... och i inställningar kan man ju inte ändra mycket direkt

Permalänk
Skrivet av Xi:

Ok, och du bara pluggar in din 3.5 i kontrollen och den andra i headsetet.. sen fungerar allt perfekt? Du kan höja/sänka ljud/mic på headsetet?

Börjar fundera på om min kontroll är trasig... och i inställningar kan man ju inte ändra mycket direkt

Med elite kontrollen har du "chattmixer" inbyggd. Så bara gå menu, gå vänster, ner till inställningar, sen har du allt där mellan "Alla inställningar" och "stäng av konsolen"

Men ja, jag kopplar in mitt headset i 3.5mm i kontrollen, fungerar utan problem

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Med elite kontrollen har du "chattmixer" inbyggd. Så bara gå menu, gå vänster, ner till inställningar, sen har du allt där mellan "Alla inställningar" och "stäng av konsolen"

Men ja, jag kopplar in mitt headset i 3.5mm i kontrollen, fungerar utan problem

Där ligger problemet för mig.. jag får inte upp det där.. fick det som sagt första gången..

Jag kan gå in på inställningarna för kontrollen och se det den vägen.. och trycker jag på home-knappen därifrån hörs jag i chatt, men sen försvinner det efter ett tag. Under tiden det fungerar kan jag inte använda höja/sänka kontrollen på hörlurarna.. måste sköta det via "chattmixer" som du nämner..

Permalänk
Skrivet av Xi:

Där ligger problemet för mig.. jag får inte upp det där.. fick det som sagt första gången..

Jag kan gå in på inställningarna för kontrollen och se det den vägen.. och trycker jag på home-knappen därifrån hörs jag i chatt, men sen försvinner det efter ett tag. Under tiden det fungerar kan jag inte använda höja/sänka kontrollen på hörlurarna.. måste sköta det via "chattmixer" som du nämner..

Funkar lurarna i andra enheter etc? Så att det inte är ngt knas med dom

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Funkar lurarna i andra enheter etc? Så att det inte är ngt knas med dom

Ja det ska de göra.. har iof inte provat någon annanstans på ett tag..

edit: provade ett par andra lurar i kontrollen och det fungera direkt.. tills jag tabba ner filmen som var på.. då försvann ljudet och vägrade komma tbx. Dock fick jag upp ljudinställningarna direkt i menyn varje gång jag drog ur och satte i kabeln..

Va fan är detta..?!

Permalänk

funderar på att köpa xbox one,
och när jag köpte ps 4 förut så finns det ju flera olika modeller, är det likadant med xbox eller har dom bara EN modell?

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk

Hej grabbar och tjejer

Jag har en Fråga det nån här som har spelat dessa två spel och i så fall vilket är det bättre av de?
det är dessa spel:
Sebastian Loeb Evo rally
WRC 5
så vilket skulle ni rekommendera som det bästa rally spelet till XboxOne?

Med vänlig hälsning
Petri

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av darknessviking:

funderar på att köpa xbox one,
och när jag köpte ps 4 förut så finns det ju flera olika modeller, är det likadant med xbox eller har dom bara EN modell?

Är mest bundles med olika spel etc som skiljer. Finns iofs 1tb numera men det är direkt onödigt då extern hdd ger bättre prestanda.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W