Konsoler, spel och filmrelaterade frågor

Permalänk
Webhallen
Skrivet av emboembo:

Det är faktiskt ganska märkligt att Elgiganten, Siba etc får in PS4 Bundle m. Killzone men inte Webhallen.
Gissar på att Elgiganten hade köer utanför de flesta av sina varuhus idag och deras 50+ PS4or på nätet tog slut på ca 2 minuter.

Informationen vi har fått är att om man håller sig till "rena" basenheter kan man få sammanlagt fler konsoler än om man väljer bundlingar eller en blandning.
Vi tar hellre 1000 normala basar, än 500 normala och sen att det dimper ner 50 bundles at random som vi låter folk köpa utan att ha bokat/köat. (Siffrorna är enbart exempel såklart)

Skrivet av Jonta80:

Hej, kan jag få ett svar från er webhallen eftersom jag inte fick det senast jag skrev, hur kommer det sig att de som bokat efteråt i Stockholm får före mig i Göteborg om ni har en gemensam lista?

Det jag skulle behöva är ordernummer på ordrarna för att se dem. Vi har bett om det ett par gånger här och jag har fått ett gäng via PM.
Den "yngsta" ordern jag fått in som är uthämtad var bokad 2013-09-08.

Skrivet av pjarsan:

Jag har förbokat 1st konsol och 2 spel.
Ryse och Forza 5. Ser att webbis får in forza nu på måndag.
Min fråga är: väntar ni tills hela min order är komplett innan ni skickar iväg sms att den finns att hämta? Ganska onödigt att hämta ut ett spel när man inte har en konsol att spela på.

Merryx-mas

Lättast är nog om du hör av dig till kundtjänst och berättar för dem hur du vill att de gör.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Informationen vi har fått är att om man håller sig till "rena" basenheter kan man få sammanlagt fler konsoler än om man väljer bundlingar eller en blandning.
Vi tar hellre 1000 normala basar, än 500 normala och sen att det dimper ner 50 bundles at random som vi låter folk köpa utan att ha bokat/köat. (Siffrorna är enbart exempel såklart)

Men är det verkligen så att det ena utesluter det andra?
Bundlingarna är väl inte beställda via nordisk film utan de andra butikerna har fått tag på den på annat sätt utöver de rena konsolerna. Varför skulle de annars komma en release just idag.
Fast håller med jag hellre vill ha en ren, vill inte ens ha killzone.
Just därför tackade jag nej till en på MM idag och väntar på min rena webhallen bokning från 15/11.
Hoppas den kommer innan sommaren.
Vågar ni lova det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Webhallen
Skrivet av e3henri:

Men är det verkligen så att det ena utesluter det andra?
Bundlingarna är väl inte beställda via nordisk film utan de andra butikerna har fått tag på den på annat sätt utöver de rena konsolerna. Varför skulle de annars komma en release just idag.
Fast håller med jag hellre vill ha en ren, vill inte ens ha killzone.
Just därför tackade jag nej till en på MM idag och väntar på min rena webhallen bokning från 15/11.
Hoppas den kommer innan sommaren.
Vågar ni lova det?

Skickades från m.sweclockers.com

Vad vi har förstått gör det just det: dvs utesluter det andra.
Vi får hela tiden offerter att köpa in PS4 och Xbox One men priserna är ju helt tokiga. Uppemot 7-10 tusen skulle vi behöva ta betalt om vi köper från "andra källor". Då avstår vi hellre.

Innan sommaren: jadu, har vi inte leverans innan dess så det räcker till alla så sätter jag mig på ett plan och åker hem till Kazuo Hirai och skäller ut honom personligen.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vad vi har förstått gör det just det: dvs utesluter det andra.
Vi får hela tiden offerter att köpa in PS4 och Xbox One men priserna är ju helt tokiga. Uppemot 7-10 tusen skulle vi behöva ta betalt om vi köper från "andra källor". Då avstår vi hellre.

Innan sommaren: jadu, har vi inte leverans innan dess så det räcker till alla så sätter jag mig på ett plan och åker hem till Kazuo Hirai och skäller ut honom personligen.

Men det är väl egentligen ingen som går vinst av elektronik kedjorna ändå? alla går väl back för att försöka lägga så låga priser till en kedja inte klarar längre och går i konkurs inte sant? och med tanke på att media markt har så j*vla mycket pengar så har de väl råd att köpa dessa konsoler? Rätta mig om jag har fel men såhär tror jag exakt att det är!

Permalänk
Skrivet av emboembo:

Det är faktiskt ganska märkligt att Elgiganten, Siba etc får in PS4 Bundle m. Killzone men inte Webhallen.
Gissar på att Elgiganten hade köer utanför de flesta av sina varuhus idag och deras 50+ PS4or på nätet tog slut på ca 2 minuter.

Jag var på elgiganten i kugnsbacka o vi var endast tio pers!

Visa signatur

Intel Core i7 4790K 4GHz, MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G, EVGA Supernova G1 650W, 80+ Gold, Modulär, HyperX Savage 16GB CL9 1600Mhz XMP, MSI Z97 GAMING 5.

Razer DeathStalker, Razer Kraken Pro, Razer Naga.

Permalänk
Medlem

Jag insåg att jag blev scammad av en kille här i sajten då han fick min förhandsbokat ps4 i dustin medan jag ska få utav hans i webbhallen men tyvärr svarade han icke. Tur att jag bokade min i låg pris, men fick vänta.

Permalänk

@Webhallen. Hur funkar det om jag vill byta leverans-butik? Går det att göra utan att förlora plstsen i kön?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Producenten:

@Webhallen. Hur funkar det om jag vill byta leverans-butik? Går det att göra utan att förlora plstsen i kön?

Nej tyvärr. Det går inte utan att du i så fall förlorar din köplats

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

xbox one "ren" eller bundle?

Verkar som microsoft butikerna börjar fylla upp med fifa bundle och även andra bundles...men slut på "rena" xbox one! kanske ett tips för webbis att satsa på eu bundle så dom som har förbokat kan få sin innan jul kanske? det landar ju på samma pris kan jag tänka mig. Jo jag vet att det är bättre att satsa på rena maskiner så är chansen att man får flera men nu har ju november och snart december gått...bara en tanke Kan ju vara roligt att få sin julklapp innan jul.

Merry x-mas

Permalänk
Webhallen
Skrivet av pjarsan:

Verkar som microsoft butikerna börjar fylla upp med fifa bundle och även andra bundles...men slut på "rena" xbox one! kanske ett tips för webbis att satsa på eu bundle så dom som har förbokat kan få sin innan jul kanske? det landar ju på samma pris kan jag tänka mig. Jo jag vet att det är bättre att satsa på rena maskiner så är chansen att man får flera men nu har ju november och snart december gått...bara en tanke Kan ju vara roligt att få sin julklapp innan jul.

Merry x-mas

Hej

Vi tittar på alla alternativ både för PS4 och Xbox One. Så vi har absolut inte exkluderat några möjligheter i vårt sökande.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Jag beställde en 12-04,när kommer den ungefär komma då? feb-mars?

Permalänk
Medlem

Hade beställt 9 september och köpte min under veckan.
Känner dock inte att jag vill ha PS4 ännu så lär lämna tillbaka den imorgon troligen.

Permalänk
Skrivet av Troberg:

Hade beställt 9 september och köpte min under veckan.
Känner dock inte att jag vill ha PS4 ännu så lär lämna tillbaka den imorgon troligen.

Haha, jag köper den gärna om du inte vill ha för mkt för den.

Permalänk

Hejsan Webhallen!

Jag är medveten om att ni i dagsläget ej kan ge definitiva svar ang. När ett visst boknings datum kommer få sig en PS4. Men ni råkar ej ha något hum om vad man bör förvänta sig om man var såpass sen att man beställde 3e December i år? Är det för mycket att hoppas på en leverans innan Januaris slut?

Tackar för ert svar och den support ni visat i även de märkligaste av tider i denna tråd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisfitZero:

Hejsan Webhallen!

Jag är medveten om att ni i dagsläget ej kan ge definitiva svar ang. När ett visst boknings datum kommer få sig en PS4. Men ni råkar ej ha något hum om vad man bör förvänta sig om man var såpass sen att man beställde 3e December i år? Är det för mycket att hoppas på en leverans innan Januaris slut?

Tackar för ert svar och den support ni visat i även de märkligaste av tider i denna tråd!

Med tanke på att jag beställde i mitten av september och inte fått det än betvivlar jag det!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MisfitZero:

Hejsan Webhallen!

Jag är medveten om att ni i dagsläget ej kan ge definitiva svar ang. När ett visst boknings datum kommer få sig en PS4. Men ni råkar ej ha något hum om vad man bör förvänta sig om man var såpass sen att man beställde 3e December i år? Är det för mycket att hoppas på en leverans innan Januaris slut?

Tackar för ert svar och den support ni visat i även de märkligaste av tider i denna tråd!

Vi vet tyvärr fortfarande inte eftersom vi inte vet hur många PS4or som levereras i Januari än.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisfitZero:

Hejsan Webhallen!

Jag är medveten om att ni i dagsläget ej kan ge definitiva svar ang. När ett visst boknings datum kommer få sig en PS4. Men ni råkar ej ha något hum om vad man bör förvänta sig om man var såpass sen att man beställde 3e December i år? Är det för mycket att hoppas på en leverans innan Januaris slut?

Tackar för ert svar och den support ni visat i även de märkligaste av tider i denna tråd!

Du kommer förmodligen får konsolen, i mitten av februari.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi vet tyvärr fortfarande inte eftersom vi inte vet hur många PS4or som levereras i Januari än.

Jag bokade min den 25 November. När kommer leveransen i slutet av December eller Januari?

Öhhh jo. Betalningen sker i Februari, men måste jag betalar i Februari? ifall konsolen kommer i slutet av Februari eller mitten i Mars fastän jag har inte ens spelat det.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Ghost93:

Jag bokade min den 25 November. När kommer leveransen i slutet av December eller Januari?

Öhhh jo. Betalningen sker i Februari, men måste jag betalar i Februari? ifall konsolen kommer i slutet av Februari eller mitten i Mars fastän jag har inte ens spelat det.

Nästa leverans kommer i Januari.
Om du valt kampanjen "Klarna Betala i Februari" men vi inte levererar förrän då/senare så kommer din faktura att göras om till ett mer lämpligt alternativ.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Hur går det för oss som fick ett trasigt PS4 vid release? Får vi en utbytesmaskin innan jul eller när kommer leverans för dessa?

Lite off-topic!
Har mailat er för att få lite info vad som hände med det trasiga ps4 jag skickade in för snart 2 veckor sedan. Men ingen har svarat på mailet på 5 dagar, så får man fråga vad er support sysslar med? :/

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Forsell86:

Hur går det för oss som fick ett trasigt PS4 vid release? Får vi en utbytesmaskin innan jul eller när kommer leverans för dessa?

Lite off-topic!
Har mailat er för att få lite info vad som hände med det trasiga ps4 jag skickade in för snart 2 veckor sedan. Men ingen har svarat på mailet på 5 dagar, så får man fråga vad er support sysslar med? :/

Hej PS4orna byts ut av Nordisk Film, hittills har det gått rätt snabbt i de ärenden vi hanterat.
Om vi inte svarat på fem dagar måste mailet ha kommit på villovägar. Hela kundtjänstavdelningen jobbade hela helgen just för att "nolla" inkorgarna.

Om du mailar en påminnelse OCH drar ditt ordernummer till mig via PM så styr vi upp det här.

Ursäkta besväret!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Nästa leverans kommer i Januari.
Om du valt kampanjen "Klarna Betala i Februari" men vi inte levererar förrän då/senare så kommer din faktura att göras om till ett mer lämpligt alternativ.

Förlänga det eller? Kanske jag betalar i februari istället göra det sen.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Ghost93:

Förlänga det eller? Kanske jag betalar i februari istället göra det sen.

Om inget annat avtalas kommer de fakturorna med produkter som vi inte levererat innan februari att göras om till 14 dagars fakturor (räknat från det datum vi skeppar varan)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Om inget annat avtalas kommer de fakturorna med produkter som vi inte levererat innan februari att göras om till 14 dagars fakturor (räknat från det datum vi skeppar varan)

Du säger leveransen sker i Januari. Ifall konsolen är trasig så det är meningslöst att betalar fakturan då man vill inte vänta en månad framåt leveransen som ska bytas ut. Och andra som fick konsolen tidigare, har kanske väntat länge att få en ny fastän kanske leder samma problemet.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Ghost93:

Du säger leveransen sker i Januari. Ifall konsolen är trasig så det är meningslöst att betalar fakturan då man vill inte vänta en månad framåt leveransen som ska bytas ut. Och andra som fick konsolen tidigare, har kanske väntat länge att få en ny fastän kanske leder samma problemet.

Varför skulle den vara trasig och vem har sagt att det tar en månad att byta ut om det nu skulle vara det?

Men om du vill ändra betalningsalternativ är det inga problem. Bara att du hör av dig till kundtjänst så löser dem det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

En kompis till mig gick idag till en av era butiker för att få reklamera en DS4-kontroll som "gummit" på vänstra spaken redan hade börjat släppa på efter bara 25-timmars spelande, personen i butiken nekade honom att reklamera varan, kommentar till det?
Måste säga att hur ni svarar på den frågan kommer avgöra om jag tar bort min bokning hos er eller inte, känns oseriöst att man inte ska få reklamera en vara som högst kan vara en månad gammal och som bevisligen har kvalitetsproblem.

Trodde ni va en riktig spelbutik =(

Permalänk
Skrivet av saturn5:

En kompis till mig gick idag till en av era butiker för att få reklamera en DS4-kontroll som "gummit" på vänstra spaken redan hade börjat släppa på efter bara 25-timmars spelande, personen i butiken nekade honom att reklamera varan, kommentar till det?
Måste säga att hur ni svarar på den frågan kommer avgöra om jag tar bort min bokning hos er eller inte, känns oseriöst att man inte ska få reklamera en vara som högst kan vara en månad gammal och som bevisligen har kvalitetsproblem.

Trodde ni va en riktig spelbutik =(

Lite svårt för personen som sitter och skriver här att avgöra på det du skriver igiförsig :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rugbyspelaren:

Lite svårt för personen som sitter och skriver här att avgöra på det du skriver igiförsig :/

Jo man vill gärna höra bägge sidor av historien. Har en vän i branschen som berättar om rätt desperata försök att reklamera saker man gjort sönder själv.
Men om någon avbokar så kommer jag ju ett snäpp längre fram i kön

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

xbox on eu version

En liten nyfiken fråga bara hur många är det som förbokat eu versionen? 10-50-100-? liksom det verkar vara så mycket problem att få tag på några? vissa har kanske beställt en "ren" version och 1st spel...finns ju nu bundles med en del spel?... ursäkta mitt tjat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rugbyspelaren:

Lite svårt för personen som sitter och skriver här att avgöra på det du skriver igiförsig :/

Personen i butiken fick det att låta som att det vore policy att inte reklamera för ett sådant fel på kontrollen, vilket jag tycker är fel i sig!