Konsoler, spel och filmrelaterade frågor

Permalänk
Medlem

Beställde 20/9 och fick mitt idag

Permalänk
Medlem

Bokade 19/9 och har fått mail nu, underbart!
Tack för alla information

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porty:

Beställde 20/9 och fick mitt idag

Var beställde du? Jag beställde nämligen hämtning i Solna den 20/9.

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Jonta80;14210274"]Bokade 19/9 och har fått mail nu, underbart!

Var beställde du? Jag beställde nämligen hämtning i Solna den 20/9.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonta80:

Bokade 19/9 och har fått mail nu, underbart!
Tack för alla information

Var beställde du? Jag beställde nämligen hämtning i Solna den 20/9.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myera:

Var beställde du? Jag beställde nämligen hämtning i Solna den 20/9.

Göteborg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porty:

Beställde 20/9 och fick mitt idag

Grattis. Bara en månad och 25 dagar kvar till min köplats då

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Myera:

Var beställde du? Jag beställde nämligen hämtning i Solna den 20/9.

Om du läser tidigare inlägg så har de ingen betydelse var man beställer ifrån

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rugbyspelaren:

Om du läser tidigare inlägg så har de ingen betydelse var man beställer ifrån

Fast det finns ju ett antal inlägg som tyder på att Webbhallens påstående inte stämmer......

Permalänk
Skrivet av Myera:

Fast det finns ju ett antal inlägg som tyder på att Webbhallens påstående inte stämmer......

Antyder ja, det är fortfarande inga som inkommit med ordernummer som bevisat detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonta80:

Göteborg

Herregud då är jag två dagar ifrån -_-. PALLAR INTE VÄNTA MER!

Permalänk
Medlem

Bara för att en som beställt 20/9 har fått sin så betyder det inte att alla får, de säger ju sig självt med tanke på att det kan var upp mot 100 tals som bokat varje dag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myera:

Var beställde du? Jag beställde nämligen hämtning i Solna den 20/9.

Beställde via postorder typ 16.21 om det klargör något

Permalänk
Medlem
Skrivet av e3henri:

Bara för att en som beställt 20/9 har fått sin så betyder det inte att alla får, de säger ju sig självt med tanke på att det kan var upp mot 100 tals som bokat varje dag.

Skickades från m.sweclockers.com

Vadå alla får? med tanke på att jag är 2 dagar ifrån är jag ju rätt nära eller hur? dumt uttalande.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Rugbyspelaren:

Antyder ja, det är fortfarande inga som inkommit med ordernummer som bevisat detta.

Jo vi har fått ett ordernummer nu faktiskt där vi inte kunnat lista ut varför den ordern släppts före.
Det handlade dock om några dagar före andra så det var inte så att det var en november-order eller något så illa.
Men skumt är det och vi har inte hittat orsaken.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Jo vi har fått ett ordernummer nu faktiskt där vi inte kunnat lista ut varför den ordern släppts före.
Det handlade dock om några dagar före andra så det var inte så att det var en november-order eller något så illa.
Men skumt är det och vi har inte hittat orsaken.

Aha ok!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rugbyspelaren:

Och vad var det jag sa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille412:

Vadå alla får? med tanke på att jag är 2 dagar ifrån är jag ju rätt nära eller hur? dumt uttalande.

Det var en person som bokat 20/9 som fick och då började andra som bokat samma dag försöka lista ut om det va någon speciell butik eller liknande som gjorde att de inte fick sina. Men som webhallen sagt 100 gånger i tråden så spelar butik ingen roll. Och det kan vara 100 tals som bokat just 20/9 så alla lär inte få om det är brytpunkten.
Så jag fattar inte varför du som bokat 22/9 ska bli irriterad över mitt inlägg och kalla det dumt när det inte ens har med dig att göra. Tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av e3henri:

Det var en person som bokat 20/9 som fick och då började andra som bokat samma dag försöka lista ut om det va någon speciell butik eller liknande som gjorde att de inte fick sina. Men som webhallen sagt 100 gånger i tråden så spelar butik ingen roll. Och det kan vara 100 tals som bokat just 20/9 så alla lär inte få om det är brytpunkten.
Så jag fattar inte varför du som bokat 22/9 ska bli irriterad över mitt inlägg och kalla det dumt när det inte ens har med dig att göra. Tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ju därför det finns en citeringsknapp? Om ditt inlägg är riktat mot någon speciell person så klargör det lite och du slipper att andra kommenterar som inte har med det att göra!

Permalänk
Medlem

Precis kommit hem efter att han hämtat ut ett ps4a på webhallen i Göteborg. Tro fan att den inte fungerar.
1. Först fick jag efter några omstart bild på tvn, då gjorde jag lite inställningar och så.
2. Jag skulle ladda ner en uppdatering varav internet bröts och den rekommendera att jag skulle starta om.
3. Jag försöker starta om men nu kommer ingen bild, går inte ens starta i safe mode, blir så jävla trött.
4. Jag har provat på 2 tv apparater varav en min kompis har haft sin ps4 kopplad till (då fungera det såklart)

Några tips? Vet att fler har haft problem. Har webhallen några i reserv så jag kan åka och byta? Vill ju inte direkt vänta tills januari om jag inte får ingång skiten. Webhallen support har inte öppet idag heller.

Permalänk
Medlem

Har du provat att byta hårddisk? Det brukar automatiskt frammana Safe mode.
Har du ingen extra disk du kan prova med så kan du koppla ur din, sätta den i en dator och formatera den så den är tom, även då ska PS4:an gå till Safe mode.
Nya mjukvaran att installera ifrån usb-stick hittar du här: http://uk.playstation.com/ps4initialise/

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturn5:

Har du provat att byta hårddisk? Det brukar automatiskt frammana Safe mode.
Har du ingen extra disk du kan prova med så kan du koppla ur din, sätta den i en dator och formatera den så den är tom, även då ska PS4:an gå till Safe mode.
Nya mjukvaran att installera ifrån usb-stick hittar du här: http://uk.playstation.com/ps4initialise/

Jag orkar inte hålla på att skruva löst saker och greja, jag hoppas Webhallen har någon på extra på lager som jag kan få hämta imorgon/idag om de är snabba att svara.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Jonta80:

Jag orkar inte hålla på att skruva löst saker och greja, jag hoppas Webhallen har någon på extra på lager som jag kan få hämta imorgon/idag om de är snabba att svara.

Det finns tyvärr inga extra kvar hos oss, vår buffert är slut. Däremot har generalagenten en del men det är cirka en veckas utbytestid och nu är det som bekant massa helgdagar på gång.

Jag skulle definitivt testa att tvinga in det i safemode, många PS4or har räddats så och sen funkat helt fläckfritt efter det.

Men förstår om du inte vill men i så fall är det alltså generalagenten som vi båda blir beroende av för ett utbyte.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det finns tyvärr inga extra kvar hos oss, vår buffert är slut. Däremot har generalagenten en del men det är cirka en veckas utbytestid och nu är det som bekant massa helgdagar på gång.

Jag skulle definitivt testa att tvinga in det i safemode, många PS4or har räddats så och sen funkat helt fläckfritt efter det.

Men förstår om du inte vill men i så fall är det alltså generalagenten som vi båda blir beroende av för ett utbyte.

Kan jag få tips hur jag tvingar in den i safemode?
Vad ska jag göra om jag får in den i safemode?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonta80:

Kan jag få tips hur jag tvingar in den i safemode?
Vad ska jag göra om jag får in den i safemode?

Se min tidigare post, jag tror att det är ett av dom få sätten du har kvar.
I värsta fall kan generalagenten kräva att du provar en sådan sak innan dom vill konstatera den som "trasig".
Du eller någon polare har verkligen ingen 2,5" disk över 160 gb liggande som ni bara kan prova med?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Jonta80:

Kan jag få tips hur jag tvingar in den i safemode?
Vad ska jag göra om jag får in den i safemode?

En metod är som sagt att ta ut hårddisken, formatera den i en dator och sen ladda ner senaste PS4 OS på en USB sticka.
Om du startar PS4an med en oformaterad hårddisk går den in i safemode och begär att du installerar OSet via USB minne.

Annars är den "officiella" metoden bara att hålla nere powerknappen i 8 sekunder från avstängt läge. (Dvs på PS4an, inte handkontrollen)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Annars är den "officiella" metoden bara att hålla nere powerknappen i 8 sekunder från avstängt läge. (Dvs på PS4an, inte handkontrollen)

Lät ju som att han hade provat den utan större lycka i tidigare post dock, eller har jag missförstått?

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturn5:

Lät ju som att han hade provat den utan större lycka i tidigare post dock, eller har jag missförstått?

Jag har prova att gå in i safe mode genom att hålla på knappen 7 sec, jag har provat att starta utan hårddisk. Jag har kablar för att formatera den men hittar ingenstans att stoppa i en extra hårddisk i min dator....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonta80:

Jag har prova att gå in i safe mode genom att hålla på knappen 7 sec, jag har provat att starta utan hårddisk. Jag har kablar för att formatera den men hittar ingenstans att stoppa i en extra hårddisk i min dator....

Start helt utan hårddisk leder nog inte till mycket.
Disken behöver inte sitta fastmonterad i datorn när du bara ska göra en formatering, anslut en ledig strömsladd och en satakabel bara och låt disken ligga brevid datorn, ska inte innebära några problem.
Formatering kan även teoretiskt göras i en laptop med hjälp av en windows installationsskiva, under advanced/avancerat skall det finnas ett formateringsverktyg som funkar lätt och smidigt, sedan är det bara att avbryta installationen, ta ut disken och sätta den i PS4:an igen.

Vill önska dig lycka till förresten, hoppas verkligen att detta kan lösa ditt problem!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av saturn5:

Start helt utan hårddisk leder nog inte till mycket.
Disken behöver inte sitta fastmonterad i datorn när du bara ska göra en formatering, anslut en ledig strömsladd och en satakabel bara och låt disken ligga brevid datorn, ska inte innebära några problem.
Formatering kan även teoretiskt göras i en laptop med hjälp av en windows installationsskiva, under advanced/avancerat skall det finnas ett formateringsverktyg som funkar lätt och smidigt, sedan är det bara att avbryta installationen, ta ut disken och sätta den i PS4:an igen.

Vill önska dig lycka till förresten, hoppas verkligen att detta kan lösa ditt problem!

Jo startar man utan HDD så ska den defaulta till safe mode så då verkar onekligen maskinen död tyvärr.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch