Konsoler, spel och filmrelaterade frågor

Permalänk
Medlem

[quote="Freddish93;14307820"]Fick du också en utländsk eller syftade du på mitt inlägg?[/quote
Bokade en PS4 15 nov

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Freddish93:

Tack webhallen. Här har man äntligen fått beställningen och så kommer man hem och upptäcker att det är en utländsk strömkontakt till. Helgen förstörd...

Vilken konsol är det du köpt (specifikt alltså, vi har ett par versioner av samtliga i sortmentet).
Jättebra om vi får info så får vi säkerställa att inget blandats ihop på lagret här!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

YES!

Idag skickades den PS4a som jag beställde 2013-10-27, så då blir det lilla julafton imorgon!

Permalänk
Medlem

2013-11-09 här. Snart så hoppas jag att Webhallen kan skicka ut min. PLZ

Har webhallen någon som helst information om nästa leverans och hur stor den är? Är den större än de två tidigare som varit nu under januari?

Permalänk
Skrivet av Macarin:

YES!

Idag skickades den PS4a som jag beställde 2013-10-27, så då blir det lilla julafton imorgon!

Konstigt bokade mitt 2013-10-25 men jag har då inte fått något.................

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spoderman:

Konstigt bokade mitt 2013-10-25 men jag har då inte fått något.................

Ge era ordernummer till webhallen så de kan felsöka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macarin:

YES!

Idag skickades den PS4a som jag beställde 2013-10-27, så då blir det lilla julafton imorgon!

Samma här bokade 2013-10-27 och skickades idag.
Ordernr: 5374842

Permalänk
Medlem

min sitter typ i limbo, har kollinummer sen i fredags men inget har hänt :'(

ringde och snackade med dom, de har tappat bort ett föremål i min beställning. De separerade den från resten av grejerna och nu är allt på väg.

YaY!

Visa signatur

_______________________________
<Sömn filantrop>

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Spoderman:

Konstigt bokade mitt 2013-10-25 men jag har då inte fått något.................

Skrivet av ludvigm:

Ge era ordernummer till webhallen så de kan felsöka!

Det verkar tyvärr som det blivit lite fel på riktigt den här gången, köordningsystemet har delat ut några extra konsoler till de som bokat via postorder.
Så just nu ligger postorder ca 3 dagar före i kön.

Tråkigt och tyvärr omöjligt att rätta till på de som redan skickats förstås. Kan inte annat än be om ursäkt för att det blivit så.

Trevligare är dock att en ny leverans väntas in imorgon eller övermorgon och där kommer vi att justera för detta fel så allt hamnar rätt igen så det är ingen lång väntan iaf

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det verkar tyvärr som det blivit lite fel på riktigt den här gången, köordningsystemet har delat ut några extra konsoler till de som bokat via postorder.
Så just nu ligger postorder ca 3 dagar före i kön.

Tråkigt och tyvärr omöjligt att rätta till på de som redan skickats förstås. Kan inte annat än be om ursäkt för att det blivit så.

Trevligare är dock att en ny leverans väntas in imorgon eller övermorgon och där kommer vi att justera för detta fel så allt hamnar rätt igen så det är ingen lång väntan iaf

Tror du den leveransen räcker till min beställning 9/11?

Permalänk
Medlem

avbokar mitt beställning. Ska skicka ordernummer till dig.

Permalänk
Medlem

Jag har beställt min PS4 av en konkurrent och kan informera att det är stor skillnad på information.
Jag beställde mitt i september och det finns fortfarande ingen information att få... Bra jobbat webhallen

Permalänk

Fick mitt utbytes ps4 i måndags förra veckan men det funkade inte heller, har skickat mail som det tog 3 dagar att få svar på, och där sa ni att ni skulle skicka fraktsedlar så jag kunde skicka in det igen! Men inte har det dykt upp några fraktsedlar inte!! Så va sysslar eran förbannade kundtjänst med! Den som har hand om webhallen här på sweclockers verkar ju vara den ända kompetenta personen på hela firman! Funderar på att åka de 30 milen till er, och lämna in skiten personligen! För annars lär man väl få vänta till julen i år innan det händer nåt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsell86:

Fick mitt utbytes ps4 i måndags förra veckan men det funkade inte heller, har skickat mail som det tog 3 dagar att få svar på, och där sa ni att ni skulle skicka fraktsedlar så jag kunde skicka in det igen! Men inte har det dykt upp några fraktsedlar inte!! Så va sysslar eran förbannade kundtjänst med! Den som har hand om webhallen här på sweclockers verkar ju vara den ända kompetenta personen på hela firman! Funderar på att åka de 30 milen till er, och lämna in skiten personligen! För annars lär man väl få vänta till julen i år innan det händer nåt!

Är faktiskt beredd att hålla med dig. Den enda personen som är vettig i deras kundtjänstteam är den person som sitter och svarar här. Varje gång man skickar mail blir det korta svar man inte är nöjd med.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att Gnäll på kundtjänst motiverar trådskaparen till att svara på ps4 leveranser. Håll er till ämnet vänner
Mvh wanna-be-moderator

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av e3henri:

Jag tror inte att Gnäll på kundtjänst motiverar trådskaparen till att svara på ps4 leveranser. Håll er till ämnet vänner
Mvh wanna-be-moderator

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, vet att det är väldigt off-topic, men skulle vilja se dig va positiv om du också hade fått 2 st PS4 i rad som inte funkat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsell86:

Jo, vet att det är väldigt off-topic, men skulle vilja se dig va positiv om du också hade fått 2 st PS4 i rad som inte funkat!

Kanske man får en ps4 konsol från en annan kund som inte gick som det ska. Sen går det runt i cirkeln med returvaran och ersätta en använd konsol med samma problem.

Permalänk

Alla ni som gnäller på att de är sega på att svara på mail, RING dem istället!

Permalänk
Medlem

Hej! Jag köpte ett grafikkort härom veckan som marknadsfördes med att man bland annat skulle få med Assassins Creed 3 med kortet. Vouchern som följde med hade dock gått ut. Har kontaktat Ubisoft men de ville inte kännas vid detta utan hänvisade till återförsäljaren.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem

Tja, fick tillbaka min idag från lagning men den fungerar fan inte heller, så jävla piss service. Jag kommer till webhallen imorgon och byter ut den, tänker fan inte vänta en månad till.

Permalänk
Medlem

Jag förstår alla som är pissed när dom bytat (jag har själv gått igenom fem olika skärmar de senaste månaderna). Dock känns det lite snedvridet att ta ut det på Webhallen om dom inte själva bytat enheter mellan kunder. Tyvärr har man inte som konsumet rätt till en ny vara om man får en trasig utan refurb är acceptabelt (jag tycker det är sjukt, men det är så det är), sen ska den givetvis funka.
Som vi alla vet är Svenska importörer av konsoler några av de sämsta företagen i Sverige att ha att göra med, men så går det när man har monopol och kan behandla alla som skit utan risk för repressalier.

Kan bara hålla med om föregående tips angående att ringa också, skicka mail är alltid sista utvägen när det gäller support, prova alla andra kanaler innan dess.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Rokkoko:

Hej! Jag köpte ett grafikkort härom veckan som marknadsfördes med att man bland annat skulle få med Assassins Creed 3 med kortet. Vouchern som följde med hade dock gått ut. Har kontaktat Ubisoft men de ville inte kännas vid detta utan hänvisade till återförsäljaren.

AC3 var det längesen vi hade något kort med, kan du skicka ordernr till mig?

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av tozz:

Jag förstår alla som är pissed när dom bytat (jag har själv gått igenom fem olika skärmar de senaste månaderna). Dock känns det lite snedvridet att ta ut det på Webhallen om dom inte själva bytat enheter mellan kunder. Tyvärr har man inte som konsumet rätt till en ny vara om man får en trasig utan refurb är acceptabelt (jag tycker det är sjukt, men det är så det är), sen ska den givetvis funka.
Som vi alla vet är Svenska importörer av konsoler några av de sämsta företagen i Sverige att ha att göra med, men så går det när man har monopol och kan behandla alla som skit utan risk för repressalier.

Kan bara hålla med om föregående tips angående att ringa också, skicka mail är alltid sista utvägen när det gäller support, prova alla andra kanaler innan dess.

Precis!

Jag har själv jobbat på 1st/2 line support och mailen är de man kollar sist på, efter att de inte är några samtal som väntar och efter att man varvat ner lite så kanse man kollar på mailen...RING, även om ni får spendera några min i kö så får man det vanligt vis löst direkt och man slipper sitta och vänta på mailsvar. Det är dessutom enklare att få fram det man vill säga.

Permalänk
Medlem

Självklart. Det är ordernummer 5612670. Köpte det förra veckan.

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/164739-asus_geforce_g...

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Rokkoko:

Självklart. Det är ordernummer 5612670. Köpte det förra veckan.

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/164739-asus_geforce_g...

Ja den var på rea (ca 50%) och är en utgången produkt så det kan hända att koden inte fungerar längre. Däremot fick du med Asassins Creed IV, right?

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Det fick jag. Fast i beskrivningen står det ju att båda spelen ska ingå.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macarin:

YES!

Idag skickades den PS4a som jag beställde 2013-10-27, så då blir det lilla julafton imorgon!

Skrivet av Webhallen:

Det verkar tyvärr som det blivit lite fel på riktigt den här gången, köordningsystemet har delat ut några extra konsoler till de som bokat via postorder.
Så just nu ligger postorder ca 3 dagar före i kön.

Tråkigt och tyvärr omöjligt att rätta till på de som redan skickats förstås. Kan inte annat än be om ursäkt för att det blivit så.

Trevligare är dock att en ny leverans väntas in imorgon eller övermorgon och där kommer vi att justera för detta fel så allt hamnar rätt igen så det är ingen lång väntan iaf

Så då kan min vara en av dessa alltså? Eftersom det ännu ej hänt något med leveransen om man söker på kollinumret för ordernummer 5374345?!
Ja, man fick vara nöjd en stund i alla fall tills man slungades tillbaka till verkligheten . Hur är det man säger..."den som väntar på något gott, väntar ALLTID för länge..."

Permalänk

Finns det en chans att få sitt ps4 innan helgen om man bokade 30/10? Eller är januari leveransen slut redan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flash Martin:

Finns det en chans att få sitt ps4 innan helgen om man bokade 30/10? Eller är januari leveransen slut redan?

Bläddra några inlägg tillbaka så skriver webhallen om när nästa leverans kommer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag såg det nu. Jag är extremt trött på att vänta bara och vill ha info om det senaste som händer.